ویژه ها

متاسفانه کارنامه دولت روحانی قابل دفاع نیست و یکی از علت های اصلی آن این است که اکثریت مطلق دولت در اختیار طیف اصلاح طلب است. طیفی که هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد و مسئولیت پذیر هم نیست.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**فاطمه هاشمی:مردم بعضا به ناحق از دولت ناراضی هستند

«فاطمه هاشمی رفسنجانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «کارشکنی‌های جناح قدرتمند رقیب درون کشور، تاکنون باعث شده قابلیت و محبوبیت دولت دوازدهم نزد افکار عمومی کاهش یابد.البته نباید از نظر دور داشت که کنار این همه موارد و مشکلاتی که به‌طور خلاصه به آن اشاره کردم، باید به این واقعیت نیز اذعان کرد که قطعا دولت اول و دوم آقای روحانی، بسیار کم‌شانس و بدبیار بود»

فاطمه هاشمی در ادامه گفت: «حوادث پی‌درپی طبیعی، مانند زلزله‌های وحشتناک مخرب... آن هم در فصول سرد سال، سیل‌های خانمان‌سوز و ویرانگر در اکثر نقاط کشور... وهمچنین پدیده شوم بیماری بین‌المللی کرونا... در عدم توفیق دولت بسیار موثر بودند».

وی تصریح کرد: «موج نارضایتی از دولت بالا گرفته است. البته مردم قطعا در جریان همه امور کشور و مسائل پشت‌پرده مشکلات دولت و دلایل و چرایی آن نیستند و در برخی موارد به‌حق و در بعضی موارد هم به ناحق، از دولت، ناراضی و سرخورده هستند که این خود بحث دیگری است».

این فعال سیاسی اصلاح در ادامه گفت: «در بُعد سیاست خارجی هم باید گفت به‌رغم فعالیت تیم فعال و کاربلد در دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی دولت آقای روحانی، متاسفانه ظهور و بروز شخصیتی نامتعادل به نام ترامپ در راس کشور قدرتمند امریکا و خروج غیرقانونی و یکجانبه این کشور از توافق بین‌المللی برجام...موجب شد ارتباطات و معادلات سیاسی و اقتصادی بازسازی شده دولت با دنیا، دوباره دچار مشکلات و مصائب عدیده شود که متاسفانه، با تشدید این روند و افزایش تحریم‌های ظالمانه امریکا و فشار حداکثری آنها، شرایط و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار نابسامانی‌های شدید شد».

هاشمی تصربح کرد: «ابتدای برجام گشایش‌های خوبی هم در کشور صورت گرفت ولی متاسفانه از این امکان و توان بالقوه، ابتدا داخل کشور - به‌دلیل بداخلاقی‌ها و کارشکنی‌های طیفی خاص - استفاده مناسب نشد و تحولات خارجی نیز موفقیت برجام را هر روز کم‌رنگ‌تر کرد».

اصلاح طلبان بارها مدعی شده اند که دولت روحانی بدشانس ترین دولت پس از انقلاب است. چندی پیش روزنامه آرمان با انتقاد از این فرافکنی در مطلبی نوشت: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ...همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛  اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس نداردامور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کندشانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

«عبدالله ناصری»  مشاور رئیس دولت اصلاحات نیز پیش از این گفته بود: «من معتقدم انتظار مدیریت این شرایط از آقای روحانی اساسا انتظاری واهی است زیرا او مدت‌هاست که به طور جدی نشان داده هیچ برنامه‌ای ندارد و دچار روزمرگی شدید است...حتما ارزیابی جامعه مدنی در سال آینده از عملکرد روحانی و دولت به مراتب منفی‌تر و سیاه‌تر از قبل خواهد بود...البته اگر آقای روحانی این وزرای ضعیف و نالایق را از دور خود کنار بزند و یکسری آدم‌های باتجربه را برای مدیریت کرونا روی کار آورد، در همین شرایط تحریم و با همین محدودیت منابع هم می‌توان تصمیمات خوبی گرفت».

کارنامه دولت روحانی قابل دفاع نیست و یکی از علت های اصلی آن این است که اکثریت مطلق دولت در اختیار طیف اصلاح طلب است. طیفی که هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد و به نقطه های خیالی چشم دوخته و مسئولیت اقدمات خود را نیز نمی پذیرد.

برخلاف اظهارنظر خانم هاشمی، نارضایتی و گلایه مندی مردم از دولت کاملا به حق و بجاست.

متاسفانه برخی دولتمردان و حامیان دولت بجای پاسخگویی به مردم و تلاش برای رفع مشکلات، همچنان مشغول فرافکنی هستند؛ این طیف یکروز قصور و تقصیرهای خود را گردن دولت قبلی و سیل و زلزله و کرونا می اندازد و روز دیگر تقصیرها را به گردن ترامپ و منتقدان دولت و دولت پنهان می اندازد.

** ظریف گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری است

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «بر هیچ‌کس پنهان نیست که محمدجواد ظریف دیپلماتی زبده و کاربلد است و راه و رسم مذاکره را بی‌اغراق بیش از همه دیپلمات‌های 40 ‌سال اخیر می‌دانست؛ به‌نحوی‌که توافق هسته‌ای را به گونه‌ای پیش برد که بیش از منتقدان داخلی تندروهای آمریکایی ازجمله ترامپ برجام را توافق‌نامه‌ای ضد منافع ملی آمریکا می‌دانستند...حالا و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نام او با همه این مدح‌وذم‌ها بارها به گوش می‌رسد و برخی باور دارند که ظریف می‌تواند برای معتدلان و اصلاح‌طلبان گزینه مناسبی باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تا اینجای کار هنوز احتمال نامزدشدن ظریف در انتخابات 1400 منتفی نشده است و به دلایل مذکور همچنان می‌توان از او به‌عنوان یکی از نامزدهای بالقوه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نام برد».

همچنین روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «1+4 امریکا را در انجام هر اقدام سیاسی بین‌المللی علیه ایران ناکام گذاشت...این ناکامی ریشه در تدبیرهای ارزنده وزیر محترم امور خارجه داشت. دیپلماسی حرفه‌ای و علمی ما سبب شکست‌های پیاپی ترامپ در برابر ایران در مجامع بین‌المللی شد. به عبارتی ایران برای اولین بار آبروی امریکا را در مجامع بین‌المللی برد. او رفت و اکنون رئیس جمهور منتخب آن کشور سخن از برجام می‌راند».

برخلاف فضاسازی رسانه های اصلاح طلب، ظریف در سالهای اخیر کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.

در سال ۹۴ تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف در اقدامی عجیب و نامتعارف پذیرفت که ایران به صورت پیش دستانه تعهدات خود را اجرا کند و پس از پایان تعهدات ایران، طرف مقابل از جمله آمریکا اجرای تعهدات خود را آغاز کند! بر همین اساس ویژگی‌های بدیهی یک توافق بین المللی از جمله توازن در اجرای تعهدات، همزمانی اجرای تعهدات، ضمانت اجرا و مکانیسم شکایت، پیش بینی عهدشکنی طرف مقابل و دریافت خسارت از طرف عهدشکن به هیچ عنوان در برجام رعایت نشد!

محمد جواد ظریف- شهریور ۹۴ در کمیسیون برجام- گفت: «کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا، کل تحریم‌های ایالات متحده که بر شخصیت‌های غیرآمریکایی اعمال می‌شود از روز اجرا لغو خواهد شد، علاوه بر آن تحریم ۳۵ ساله هواپیمایی نیز لغو می‌شود».

دولت اوباما باید در دی ماه 94 تمامی تحریم های ضدایرانی را لغو می کرد. اما هیچگاه این اتفاق رخ نداد و تحریم های ضدایرانی در دولت اوباما رکورد زد.

«وندی شرمن»  عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا- فروردین ۹۶ - در اندیشکده وودرو ویلسون و در حضور «کاترین اشتون» مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تمسخر درباره توافق هسته‌ای گفته بود: «اعضای ۵+۱ و اتحادیه اروپا توافق کردند که (با پوزخند) تحریم‌های هسته‌ای را «موقتاً متوقف کنند»،   «lift»  لغتی است که در زبان انگلیسی به معنی (معلق نگاه داشتن و یا موقتاً متوقف کردن) است اما طرف ایرانی  «lift»  را به معنی «پایان دادن و خاتمه دادن ترجمه می‌کرد» و به همین دلیل هم ما از این لغت استفاده کردیم».

ظریف همچنین در پاسخ به سوال یک نماینده مجلس درباره متن برجام گفته بود «من این بخش ها را در برجام ندیده بودم»!  ؛ این در حالی است که بخش های مذکور از جمله بخش های بسیار مهم در توافق و درباره مسئله لغو تحریم ها بود. همان مسئله ای که دولت با وعده ای که درباره آن داد، در قلب راکتور هسته ای بتن ریخت!

«محمد جواد ظریف» در تابستان ۹۴ در نشست بررسی برجام در شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: «به شما اطمینان می‌دهم آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود»! اما آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد.

اشکالات متعدد برجام و بی عملی دولت و زارت خارجه در اجرای 28 شرط ابلاغی موجب شد که تیم حقوقی ایران عملاً امکان استفاده از برجام را در شکایت علیه آمریکا نداشته باشد و ناچار به عهدنامه مودت استناد کرد.

رهبر معظم انقلاب- 26 آذر 99- فرمودند: «چهار سال است ]که در مسئله رفع تحریم ها[ تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ تحریم‌ها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده».

متاسفانه آقای ظریف به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی در وزارت خارجه بر جای نگذاشته است و به دلایل متعدد، وی گزینه مناسبی برای برعهده گرفتن مسئولیت ریاست جمهوری نیست.

** اصلاح طلبانِ مجلس دهم، صفر کیلومتر بودند

«حسین انصاری راد» که چندی پیش بی بی سی فارسی از او با عنوان «نماینده شاخص مجلس ششم» نام برده بود در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اصلاح‌طلبانی که در مجلس دهم حضور داشتند اغلب اصلاح‌طلبان صفر کیلومتر بودند که در نهایت نیز موفق نشدند عملکرد قابل قبولی ساز خود ارائه کنند. شرایط انتخابات مجلس گذشته به شکلی رقم خورد که مجلس یازدهم به یک مجلس اختصاصی اصولگرایی تبدیل شده است».

اصلاح طلبان در قرار انتخاباتی خود در سال ۹۴ به مردم وعده داده بودند که در مجلس دهم این اقدامات را انجام می دهند: «افزایش توان تولیدی کشور از طریق بهبود فضای کسب و کار»، «حفظ حقوق مصرف کنندگان»، «الزام دولت به انضباط پولی و مالی»، «تصویب و نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از نخبگان و کارآفرینان»، «بازنگری قوانین مرتبط با بازارهای مالی(بانک، بورس و بیمه)»، «نظارت بر کار دولت درزمینه ی هدفمندکردن یارانه ها در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر» و...

شعار لیست امید در انتخابات مجلس دهم این بود: «آرامش، رونق اقتصادی» ؛ پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس دهم، اصلاح طلبان در صفحه اول روزنامه های خود نوشتند: «تَکرار پیروزی»، «ملت تَکرار کرد»، «تغییر اصلاح طلبانه پارلمان»، «پیروزی امید»، «لیست امید برنده انتخابات تهران»، «لبخند امیدی ها به بهارستان»، «امید مردم، در بهارستان» و...با ذوق و شوق اعلام کردند که اکثریت مطلق مجلس دهم را کسب کرده اند.

اما در ادامه، فراکسیون امید مجلس دهم مواردی همچون سلفی حقارت، کمیته رفع حصر، کاسب کاری در ماجرای سهمیه بندی بنزین، اروپاگردی، سیاه نمایی و تشویق مردم به آشوب و اغتشاش، قصور و تقصیر در نظارت بر عملکرد وزرای دولت، مردودی در دفاع از حقوق زنان در پرونده قتل «میترا استاد» توسط «محمد علی نجفی»، طرح دوفوریتی برخورد با سوال کنندگان در مراسم های سخنرانی، عملکرد غیر قابل دفاع در نظارت بر عملکرد دولت در حوزه هایی همچون مسکن، خودرو و بازار ارز و...را در کارنامه خود ثبت کرد.

حالا فعالین اصلاح طلب بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها، با دروغ هایی همچون «اصلاح طلبان مجلس دهم، صفر کیلومتر بودند» سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • مهدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    37 2
    خانم هاشمی اتفاق ناخوشایند دیگه از مدیریت این دولت هم بوده که نیفتاده باشه تو این دولت برای مردم که یکم خوشحال بشن
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      27 1
      8 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 800 درصدی سرسفره مردم گذاشتن حالا میگن دولت بد شانس بود !!!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      31 0
      دولت روحانی اگر هیچ اقدامی انجام نمی داد وضعیت مردم ایران بهتر از الآن بود.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      22 0
      روحانی همه تخم مرغ هایش را تو سبد برجام گذاشت و 7 سال با برجام فرصت سوزی کرد و کار نکرد.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      34 0
      دولت های هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      27 0
      خاندان رفسنجانی نه تنها خاک مملکتو به توبره کشیدن ( از زمان سر کار آمدن دولت متبوعشان ونیز درخواست های مهدی هاشمی برای تحریم بیشتر ایران) بلکه توبره و کیسه ی خودشونو کامل پر کردن( کاخ مرمر و رشوه مهدی هاشمی در قضیه کرسنتو عضو هیئت مدیره شدن مهدی شون در زمان دانشجوئی با سفارش پدر)
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      22 0
      فاطمه خانم پاسخگو باشد در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نداشتیم چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم رکورد زد ؟!
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      26 0
      ظریف چک برگشتی برجام را پاس کند ریاست جمهوریش باشه طلب مون !
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      19 0
      اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      22 0
      اگر خدای نخواسته ظریف الممالک در مسند ریاست قوه مجریه قرار بگیرد، بهتر است از بین اصلاح طلبان یک میرزا آقاخان نوری ــ هم که کم هم ندارند ــ به عنوان دستیارش بگمارند و یک مهد علیا هم که می تواند همسر میر حسین یا دختر هاشمی باشد مشاورش شود!
    • نادری IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      11 0
      دولت بنفش مرگ سیاسی خاتمی. حسن خمینی. و فرزندان هاشمی رو رقم زده دوران تعیین تکلیف شما خیلی وقت هست مرده خانوم هاشمی حقیقت رو بپذیر گرونی وحشتناک که از درآمد سرشآااااآااار اقتصادی هست سیل زلزله فقط این دولت بوده کلا
    • کریم IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      3 6
      اسم مرحوم آیت الله هاشمی کبیر را با احترام بیاور و در مشرق فکاهی کم ارزش لجن پراکنی نکن ایشان در تاریخ جاودانه اند.
  • مجتبی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    20 0
    !دکتری است که به اندازه یک دیپلمه هم سواد ندارد. به آن دانشگاهی که به او دکتری داده.
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      26 0
      ظریف خان برجام رو به حدی آبکی بست و در امتیاز دادن زیاده روی کرد، که حالا طرف آمریکایی جری تر و پر رو تر و با طمع بیشتر به دنبال امتیاز گیری بیشتر از ایرانه. کسی که راحت سواری میده چرا بیشتر ازش سواری نگیری؟!
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      7 1
      ظریف ضعیفترین وزیر خارجه در 40 سال اخیر هست
  • شاکی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    20 0
    الحمدا....برای شما ها که خوبه . به شما ها که بد نمی گذره . مردم هم فی امان ا....
  • !! IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    17 0
    دختر بابا ! نکنه مردم به کارگزاران سازندگی اعتقاد دارن ؟؟!!
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      10 0
      میگه مردم انتقاد بیجا میکنن . دولت اصلاحات خوبن . این مردمن مشکل دارن که ۱۷ برابر فقیرتر از قبل میشن مشکل از درخت ما نیست
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    20 0
    چه اتفاق نظری بین افسادطلبان و آمریکایی ها ست هردو معتقدند ظریف بهترین گزینه برای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ است
    • SE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      17 0
      هر دو میدانند ایشان استاد معامله ببر و ببر با وعده پرداخت سرخرمن است که همان برد برد کلیددار غارت هسته ای است.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    15 0
    جواد ظریف انگلیسی رو در حد صحبت برای رفع حاجت میدونه. فلذا از نظر اونایی که فکر میکنن زبان انگلیسی دانستن برای وزیر خارجه ی خوبی شدن کافیه، میتونیم وزارت امور خارجه رو تخته کنیم و یه موسسه آموزش زبان های خارجه راه بیندازیم.
  • وحید IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 0
    خانم هاشمی یادتان هست با آبجی فائزه از فروشگاه میهن، ساندویچ مغز جوان ابتیاع می نمودید؟
  • سید فروزان CH ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    16 0
    همین مانده بود فاطمه هاشمی هم نطق بفرماید ، گویا اینها توقع داشتهاند باغ عدن را تحویل روحانی بدهند تا مدیر آن شود ، در اینصورت احتیاج به دولت و رئیس و غیره نمیباشد ، یک سرایدتر کافی است برای چرخاندن باغ عدن
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    26 0
    ظریف واقعا بلد بود تا پاشنه کلاه گذاشتند شما میگید قوی. بله برای دشمن علیه ملت قوی است. برجام را ی دور نخوند. فاطمه هاشمی دیگه نمیدونم خدا از سر تقصیرات مرحوم هاشمی بگذره اون از رفتارش این هم از فرزندان ناخلف
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    17 0
    دولت را بد شانس تقلی می کنند تمام بلایه در این دولت از بی عرضگی و بی لیاقتی و بی سوادی برسر مردم نازل شده
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    13 0
    ظریف گزینه مناسب برای باند شماست-مردم فقط به کاندیداهای مستقل واونهم نظامی رای خواهندداد-چون فقط یک نظامی میتونه ازاینهمه مشکلات و دشمنانان داخلی و خارجی میتونه مردم وکشور را نجات بده
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    21 0
    ظریف گزینه مناسب برای باند شماست-مردم فقط به کاندیداهای مستقل واونهم نظامی رای خواهندداد-چون فقط یک نظامی میتونه ازاینهمه مشکلات و دشمنانان داخلی و خارجی میتونه مردم وکشور را نجات بده
  • حاجی اذری IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    10 0
    بنظر اصلاحاتی ها نظامیان جزو مردم نیستند.... همه شما فدای نظامیان جان برکفمان که آبروی کشور وملت واسلامند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    21 0
    یک کلمه هم از ننه قمر بشنویم چشم ننه قمر دصد سال آینده بهش فکر می کنیم
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    15 0
    خانم هاشمی اتفاقا ما نه تنها به حسن روحانی و وزیرانش کمترین اعتماد و اعتقادی نداریم بلکه از خاندان هاشمی هم تنفر داریم و امیدواریم روزی برسد که همه شما در دادگاه جوابگوی از کجا اورده ایم و چکار کرده ایم باشید
    • کیومرث IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 3
      شما بیجا میکنی که تنفر داری امثال شما قدر خادمان بزرگ را نمیدانند.
  • سید IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    11 0
    ازدولتیهای رفاه زده وناز پرورده انتظار کار جهادی داشتن خنده داره
  • مهماندار هواپیما IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    13 0
    چرا فاطمه هاشمی را بابت خون های الوده به ایدز را که وارد ایران کرد محاکمه نمی کنن
  • ه حسینی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    13 0
    خانم هاشمی مثل اینکه اصلا در باغ نیست و فکر میکنه چون او خبر نداره مردم هم نمیدانند . با همین فرمان مردم را به دردسر انداختند
  • میر IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    18 0
    خانم هاشمی مناسب بودن ظریف را مردم تشخیص میدن نه شما !!!
  • سید فروزان CH ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    15 0
    فاطمه هاشمی ،هر چه میکشیم در مملکت از دست پدر و خانواده‌ات است ، خجالت نم نمیکشند این دو خواهر مادرشان هم که هیچ کلا این فامیل را سوار یک طیاره کنند بفرستند لندن ، هم اقامت آنجا را دارند هم ثروت اندوخته ، جی میخواهند از جان این مملکت
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    10 0
    پدرت و خاندانتون که هر چی هست از اون خدانیامرز بلند میشه
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 0
    ریاست جمهوری که مقام کمی نیست. از کسانی که کاندید میشوند انتظار میرود مقاله ای یا کتابی از افکار و برنامه هاشون بیرون بدهند تا مردم ب توانایی های انها پی ببرند.
  • CA ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 2
    ظریف برجام رو پیش‌برد ولی چرا چیزی به مردم نرسید و تازه بیشتر تحریم شدند؟! جواب در این هست که آمریکا قابل اعتماد نیست و برای همین برجام چون یک توافق جهت اعتمادسازی بود کاملا شکست خورده. چطور امکان داره که این توافق اصلا قابلیت اجرایی پیدا کنه وقتی که اعتمادها همه از بین رفته. وقتی اروپا حتی آب خوردن رو بایستی از آمریکا اجازه بگیره آیا چیزی از اعتماد و برجام باقی میمونه؟! فقط احمق‌ها از توافق اعتمادسازی بعداز شکستن اعتماد سخن میگویند و اگر بر فرض احمق نباشند و خود را دیپلمات زبده بنماند پس با تعقل خواسته به منافع مردم ایران ضربه وارد کند. اگر همان روز به جای اسم برجام به مردم گفته میشود توافق اعتمادسازی هست و وقتی آمریکا از توافق رفت بیرون و اروپا از ترسش حتی آرام نفس می‌کشید که به موقع آمریکا ناراحت نشود آنوقت دیگر کسی نمی‌گفت اصلا بطور کلی برجامی هم دیگر هست!
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 0
    این خانم گفته دولت 1 و دوم روحانی بدشانسی آورده، میگویند اولی مال کلاغه است. انشاءالله دولت 10 به بعد آقای روحانی خوش شانسی خواهد آورد. عجله ای نیست.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    17 0
    فاطمه خانم من بجای شما بودم بعد آنگندی که درخرید فراوردههای خونی آلوده به ایدزاز فرانسه آنهمه انسان بیگناه رابه ایدز مبتلا وبه سینه قبرستان فرستادید ازعذاب وجدان خودکشی میکردم دریغ از یک جو عذاب وجدان روکه نیست سنگ پای قزوینه این وضعیت فلاکت بارارمغان پدرخوش خیالتان که امضای کری تضمین است وتفکر نوچه های پدرتان ونتیجه اعتماد به کدخدا است که مردم را به خاک سیاه نشانده خحالت بکش مردم دیگر برایتان تره هم خرد نمیکنند که هیچ باید حوابگوی خسارتهای دولت به مردم وهمینطور خونهای آلوده باشید
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    12 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    19 0
    سران فتنه باید به اشد مجازات برسند
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    7 0
    پرونده خون های آلوده به کجا رسید؟
  • DE ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    5 0
    فاطمه هاشمی: مردم بعضا به ناحق از دولت ناراضی هستند ما که هم ویلا ساختیم هم خانه آنچنانی هم حقوقهای چندین میلیونی هم کلی مزایا از خاک سیاه بلند شدیم دیگه تو چادر زندگی نمیکنیم / ظریف گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری ما اصلاح طلبان است زیرا سواری خوب میده عین خودمون هم به اقتصاد مقا ومتی اعتقاد نداره هم غربگراست هم غربزده و هم با جان کری رفیقه به جان جان کریه چه خوب میشه گی-رین کارت ما غربزده ها همه تضمینه. کوچ میکنیم ایلی میریم امریکاه
  • محمود IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    6 0
    خانم هاشمی چه کسی هستند که خبرهاشونو بازتاب میدید ؟ 7425
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    البته گزینه مناسبی برای مناسب شما و نه مردم . من نمیدونم اینا چجوری خجالت هم نمی کشن دوباره حرف از روحانی و تیمش در دولت آینده حرف میزنن ؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 0
    خانم به ظاهر محترم تودیگه حرف نزن تو وامثالهم ستون پنجم در یک جبهه در مقابل مردم اید هیچگاه برای رضای خدا و خدمت به مردم حرکتی نکرده اید .
  • نامردان IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    5 0
    ظریف فقط از یک نظر خوبه اونم چون شبیه به خانواده شماست. شما که در ضربه زدن به این نظام و مردم از هیچ چیز و عملی کوتاهی نکردید
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    5 0
    آقای هاشمی مرد و تمام شد ولی خاندانش ول کن مردم نیستند .
  • ننه عفت IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    اگر ظریف رییس جمهور نشد مردم بریزند توی خیابونها .
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    خانم هاشمی حالا مردم یک اشتباهی می کنند و انتقاد نابجا از دولت فخیمه روحانی و شرکا می کنند شما خودتان بخاطر روح بزرگ هاشمی بزرگ ببخشید دیگه تکرار نمی شود
  • سید حسین کاظمی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    استعفای آقای ظریف در زمان حضور آقای بشار اسد در ایران نشان داد که ایشان انسان عمیقی نیست.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 0
    فاطمه جان! پدرتان اونقدر برای شما میراث بجا گذاشت که اگر هزاران دولت ناکارآمد در ایران روی کار بیایند، هرگز تمامی نخواهد داشت، با فرض محال حتی اگر این اموال هم روزی تمام شود به پاس خدمات فراوانی که شما در فتنه ها انجام داده اید، هرگز مواجب شما از سوی استکبار قطع نخواهد شد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    حق یاناخواسته بودن نارضایتی مردم رواین خانم ارزیابی می کنن؟کاش لااقل یکی منتظراظهارنظرشمابود،!!
  • کاخ فرح IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 0
    این خاندان مثل : چی دارند از خون مردم ایران هنوز هم می مکنند.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    اکبر رفسنجانی تمام شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس