کد خبر 1197555
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کلاهبرداری با وعده حواله ارز در تهران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: زوجی کلاهبردار که با ترفند حواله ارز به کشور خارجی یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" روز دوشنبه اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، خانه ای را در یکی از کشورهای خارجی خریداری کرده و قصد انتقال وجه به فروشنده داشته که در فضای مجازی با زنی که مدعی بود دارای صرافی معتبر است و می تواند ارز را به کشورهای خارجی حواله کند، آشنا می شود.

وی اضافه کرد: این زن مبلغ ۲ میلیارد ریال دریافت کرده است تا این مبلغ را به ارز تبدیل و به حساب موردنظر در کشور مقصد حواله کند، اما پس از دریافت وجه دیگر پاسخی به تماس ها نمی دهد.

سرهنگ گودرزی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات اولیه را آغار کردند و با اقدامات تخصصی مشخص شد این زن با همکاری مردی با عنوان جعلی یک سایت صرافی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کند و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران ابراز داشت: هویت متهمان با تلاش مهندسان سایبری پلیس فتا شناسایی و مشخص شد که این زن و مرد زوج هستند و با هماهنگی های قضائی در مخفیگاهشان در محدوده شمال تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال یافتند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه متهمان در بازجوئی های پلیسی به پنج فقره کلاهبرداری به همین شیوه  معترف شدند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری از اموال مال باختگان را یک میلیارد تومان اعلام کردند.  

وی به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت هیچ شرایطی به هویت ها، فروشگاههای مجازی نامعتبر و بدون نماد اعتماد الکترونیک، صرافی های آنلاین بدون مجوز و افراد ناشناس اعتماد نکنند و نقل و انتقال های خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهند و هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا با مسئولان این حوزه در میان بگذارند.

انهدام باند چاپ کارتن های تقلبی 

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند پنج نفره چاپ کارتن های تقلبی خبر داد و گفت: متهمان بدون داشتن مجوزهای قانونی به چاپ و تکثیر کارتن های شرکت های معتبر می پرداختند.

 سردار "علی ذوالقدری" بیان داشت: در هفته گذشته خبری در خصوص فعالیت مخفیانه یک چاپخانه در خصوص چاپ کارتن های تقلبی مربوط به لوازم یدکی خودور و لوازم آرایشی و بهداشتی در حوالی خیابان "رجایی" دریافت شد و بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تحقیقات پلیسی حاکی از آن بود که محل موصوف چایخانه نیست بلکه انبار کالا است و اعضای این باند با استقرار تعدادی دستگاه های چاپ  به چاپ و تکثیر بدون مجوز کارتن های مربوط به شرکت های معتبر اعم از داخلی و خارجی می پردازند.  

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری متهمان و بازدید از این انبار کالا اخذ شد، افزود: روز گذشته تیمی از ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی اعضای این باند پنج نفره را دستگیر کنند.

وی افزود: در بررسی های بیشتر تعدادی کارتن های تقلبی از محل انبار کالا کشف و طبق دستور قضائی محل مذکور پلمب شد.

به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی تهران تلاش برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد. 

اعتراف به ۲۰ فقره سرقت منزل 

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه سارق منزل و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" بیان داشت: با وقوع چند فقره سرقت مشابه به شیوه بالکن روی، تیمی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سرقت ها توسط اعضای باند چهار نفره سارقان حرفه ای منزل به سرکردگی فردی به نام یوسف انجام می شود.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه مخفیگاه سه تن از سارقان در غرب کشور شناسایی شد، ابراز داشت: با اخذ نیابت قضایی، مأموران این پایگاه به مخفیگاه سارقان عزیمت و موفق شدند سرکرده باند به همراه ۲ تن از همدستانش را دستگیر و در بررسی از مخفیگاه آنان تعدادی از  اموال مسروقه  از قبیل ساعت مچی و بدلیجات کشف شد و به همراه متهمان به تهران منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به بیش از ۲۰ فقره سرقت از منازل شهروندان به شیوه بالکن و پنجره روی اعتراف کردند، اضافه کرد: تاکنون با تلاش مضاعف کارآگاهان، هشت فقره از محل های سرقت و مال باختگان شناسایی شدند که با مراجعه به پلیس آگاهی بخشی از اموال مکشوفه را شناسایی کردند.

سرهنگ اختیاری افزود : دستگیری متهم متواری و کشف کامل سرقت های ارتکابی اعضای این باند کماکان ادامه دارد. 

فروش ۷۰ فقره خودرو با سند نمره 

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند هفت نفره سارقان خودروهای باری و سواری و کشف ۷۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهمان پس از سرقت، خودروها را با سند نمره می فروختند. 

سرهنگ کارآگاه گودرزی بیان داشت: در پی کشف یک دستگاه خودروی ایسوزوی مسروقه در محدوده کهریزک، مشخص شد که خودرو  سند نمره است و کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی برای شناسایی مالک خودرو و کشف موضوع وارد عمل شدند.

وی عنوان کرد: پس از شناسایی پلاک اصلی خودرو و استعلام وضعیت خودرو از مالک آن، وی اظهار کرد که پس از تصادف شدید در آزاد راه "تهران – قم" لاشه خودرو خود را به فرد مشخصی فروخته است. 

رئیس پایگاه نهم پلیسی آگاهی تهران ابراز داشت: مراقبت های ویژه پلیسی از خریدار لاشه خودرو آغاز و کارآگاهان دریافتند که وی پس از خرید خودروهای تصادفی، با همکاری ۲ تن از همدستانش خودروی های سرقتی را سند نمره می کند و به سایر افراد می فروشد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه خریدار لاشه خودروهای تصادفی و یکی از متهمان شناسایی و کارآگاهان موفق شدند هر ۲ متهم را در عملیات های منسجم و هماهنگ دستگیر کنند.

سرهنگ گودرزی توضیح داد: خریدار لاشه خودروهای تصادفی پس از انتقال به پایگاه نهم این پلیس اظهار کرد، نقشی در سرقت و تغییر مشخصات ارکان خودروها ندارد و فقط به دلالی و خرید و فروش خودروهای تصادقی و سند نمره می پرداخته است.

وی گفت: در ادامه بررسی های پلیسی، کارآگاهان پایگاه نهم این پلیس برای دستگیری متهم متواری وارد عمل شدند و به دست آوردند متهم بدلیل حرفه ای بودن مخفیگاهش را تغییر داده و در محل های سابق خود تردد ندارد.

وی اضافه کرد: کارآگاهان پس از سه ماه تعقیب و مراقبت های پلیسی موفق شدند مخفیگاه جدید متهم فراری را شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: تلاش کارآگاهان برای شناسایی سایر اعضای این باند معطوف و در نهایت چهار تن از اعضای این باند که در سرقت و فروش خودروهای سرقتی و انتقال آن به شهرهای مرزی نقش داشتند، شناسایی شدند.  

این مقام پلیس اضافه کرد: با اخذ نیابت قضائی خریداران خودرو در شهرهای مرزی کشور دستگیر و در مخفیگاهشان ۱۵ دستگاه سواری و سه دستگاه خودروی ایسوز سند نمره کشف شد و متهمان به همراه خودروهای مکشوفه به شهر تهران انتقال یافتند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۷۰ فقره سرقت و فروش خودرو ها با سند نمره معترف و هر هفت متهم پس از معرفی به مرجع قضائی با صدور قرار مجرمیت  روانه زندان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس