کد خبر 1359675
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
دستگیری سارقان ۵۰ میلیاردی منازل اصفهان در تهران

اصفهان - رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیری اعضای باند ۳ نفره ای که اقدام به سرقت ۵۰ میلیارد ریال طلاجات از منزل ۸ اصفهانی کرده و به تهران متواری شده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ حسین تُرکیان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات از منازل شهروندان ساکن در منطقه جنوب شهر اصفهان موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزد: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه دریافتند که این سرقت‌ها توسط یک باند ۳ نفره از سارقان سابقه دار صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: پس از شناسایی هویت متهمان، این افراد در رصد اطلاعاتی کارآگاهان قرار گرفتند که در نهایت مشخص شد آنها به منظور انجام سرقت از منازل مردم در تهران به این شهر رفته و در یک منزل استیجاری ساکن شدند.

سرهنگ تُرکیان اظهار داشت: با تکمیل شدن اطلاعات بدست آمده کارآگاهان طی هماهنگی قانونی و اخذ نیابت قضائی به تهران رفته و در یک عملیات ضربتی متهمان را در منزل استیجاری خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان که در ابتدا منکر هر گونه جرمی بودند در ادامه پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف باز کرده و به ۸ فقره سرقت طلاجات از منازل مردم اقرار کردند که برابر ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته از مال باختگان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه سارقان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند اظهار داشت: متأسفانه علی رغم توصیه‌ها و هشدارهای مکرر کارشناسان باز هم شاهد نگهداری طلاجات و اشیای قیمتی در منازل هستیم و سارقانی که مترصد چنین بسترهایی هستند به سرعت وارد عمل شده و از سهل انگاری شهروندان بهره می‌برند و نیت پلید خود را عملی می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بارها گفته ایم که منزل جای امنی برای نگهداری سکه، طلاجات و اشایای با ارزش قیمتی بالا نیست و شهروندان بایستی آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و اگر هم ضرورت داشت برای نگهداری آنها در منزل هم هزینه کرده و منازل خود را به سیستم‌های ضدسرقت، دزدگیر، دوربین مداربسته، قفل‌های هوشمند، نصب درها و نرده‌های آهنی بر روی درها و پنجره‌های خود اقدام کنند و اجازه نفوذ سارقان به منازل خود را ندهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    از تهران بروند اصفهان خانه اجاره كنند شكار ها را شناسايى كنند يك دست فقط دنبال طلا و جواهر باشند و ٨ فقره سرقت كنند و .....فيلم سازان كارگردان ها فيلم نامه نويسان چه سوژه اى بهتر از اين ميتوانند پيدا كنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس