کد خبر 1183381
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۵
نجات جان مردی ۵۷ ساله پس از هفت بار ایست قلبی

مرد ۵۷ ساله انگلیسی پس از ۷ بار ایست قلبی به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.

به گزارش مشرق، دانکن استیفنسون، مرد ۵۷ ساله انگلیسی، وقتی در حال گشت و گذار در کنار دریاچه با دوستان خود بود، دچار حمله قلبی شد. به دلیل موقعیت روستایی و شرایط بد آب و هوایی، دوستانش در تلاش برای کمک به او بودند تا اینکه سرانجام موفق شدند از تلفن هتل یکی از روستاهای نزدیک با اورژانس تماس بگیرند و درخواست آمبولانس کنند.

متاسفانه خیلی سریع وضعیت این مرد بدتر شد و او از درد شدید و گرفتگی قفسه سینه رنج می‌برد. یک ساعت بعد، آمبولانس آمد و امدادگران فهمیدند که دانکن از یک حمله قلبی شدید رنج می‌برد و همین امر باعث شد، تا آن‌ها درخواست یک هلی‌کوپتر کنند و استیفنسون را به سرعت به بیمارستان منتقل کنند. هنگام نشستن هلی‌کوپتر، قلب مرد برای اولین بار متوقف شد، بنابراین او را به سرعت به سمت بیمارستان بردند و در حین پرواز، امدادگران موفق به بازگرداندن نبض به قلب او شدند و دوباره تا هفت بار قلب او متوقف شد.

نجات از مرگ پس از ۷ بار ایست قلبی

وقتی استیفنسون به بیمارستان رسید، تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و در طی آن استنت در یکی از عروق مسدودش قرار گرفت. خوشبختانه استیفنسون بهبودی کامل یافت و تنها سه روز پس از بستری شدن در بیمارستان توانست به خانه خود برگردد.

نجات از مرگ پس از ۷ بار ایست قلبی

استیفنسون گفت که او زندگی خود را مدیون خدمه آمبولانس هوایی است که موفق شدند او را زنده نگه دارند و علی رغم اینکه قلبش ۷ بار در هلی‌کوپتر اورژانس متوقف شد پزشکان توانستند دوباره او را به زندگی برگردانند، استیفنسون همچنین از دوستانش که برای نجات او تلاش کردند، صمیمانه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    حال بگو 8 بار 9 بار کنتور نمیندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس