کد خبر 1162740
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱
میوه نمایه رژیم غذایی نمایه گیاهخواری نمایه

برای لاغر شدن و کاهش وزن میوه یک روش بسیار موثر و عالی است، البته مصرف میوه‌های لاغری کمک شایانی به شما در مسیر کاهش وزن می‌کنند.

به گزارش مشرق، مصرف کربوهیدارت همیشه به عنوان اقدام بدی برای کاهش وزن حساب می‌شود. اما وقتی بحث منبع غذایی سالمی مثل میوه هست، این قانون متفاوت است.

میوه‌ها که سرشار از فیبر، ویتامین و مواد غذایی ضروری هستند یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مصرف هنگام رژیم غذایی هستند. فیبر موجود در میوه باعث می‌شود که شما احساس سیری کنید و فروکتوز آن باعث می‌شود تا حس رضایت از مصرف شیرینی در شما ایجاد شود.

همه میوه‌ها برای این کار مفید هستند، اما مصرف برخی از میوه‌ها برای زمانی که قصد کاهش وزن دارید مناسب‌تر است. با چهار میوه که این کار را می‌کنند، آشنا شوید.

۱- سیب

با چهار گرم فیبر و ۹۵ کالری در هر سیب، این میوه یکی از بهترین‌ها برای کاهش وزن است. به خاطر اینکه زمان خوردن آن زیاد است و این میوه سرشار از فیبر است، خوردن آن احساس رضایت زیادی در افراد ایجاد می‌شود. تحقیقات زیادی هم نشان دادند که سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

۲- موز

برخلاف تصور معروف، موز باعث چاقی نمی‌شود. قطعا این میوه کالری بیشتری از دیگر میوه‌ها دارد، اما از سویی پر از مواد غذایی مفید است. موزها سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، ویتامین و آنتی‌اکسیدان هستند. همچنین مصرف روزانه موز می‌تواند به کنترل میزان فشار خون بدن کمک کند و همچنین برای شما در مدیریت وزن مفید باشد.

۳- انواع توت‌ها

توت‌های مختلف به عنوان نیروگاه مواد غذایی شناخته می‌شوند، آن‌ها کالری کمی دارند و از سویی پر از ویتامین و آنتی‌اکسیدان هستند. برای مثال در ۱۵۲ گرم توت‌فرنگی ۵۰ کالری وجود دارد. شما می‌توانید از این میوه‌ها برای عصرانه استفاده کنید.

۴- پرتقال

زمستان فصل پرتقال است، میوه‌ای که باید در رژیم غذایی‌تان وجود داشته باشد. این میوه پر از ویتامین سی و فیبر است و میزان کالری کمی در آن وجود دارد. یک پرتقال شامل ۴۵ کالری است، پس هنگام خوردن آن نگران وزنتان نباشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    18 3
    موز باعث سرخ شدن پشت گوش و بالا رفتن فشار خون صاحب خانه در میهمانی ها میشه
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    16 1
    مشرق فقط برندار مقاله را ترجمه کن. میوه کیلوی چنده طرف برای لاغری بره موز بخره؟؟ خب با دیدن قیمتها علاوه بر چاقی مشکل قلبی و افسردگی هم پیدا میکنه
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    11 1
    درسته بهترین میوه لاغری موزه. چون برای اینکه بتونی بخریش باید مثل درازدُم والاگوش کار کنی و همین باعث لاغریت میشه.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    11 2
    چرند نگو با کدام پول؟
  • رضا IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    8 1
    اطلاعات خوبی بود
  • US ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    5 1
    خوب مسلما اگر هر میوه ای بخوریم بهتر از این هست که شکممون را با نون و سیب زمینی پر کنیم. ولی باید پولش هم باشه.
  • کرم IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 1
    اگر از این میوه ها بخوریم معده مون تعجب میکنه
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    این نطق ها را برای مسئولین محترم بگذارید. بنده خداها همش تو فکر لاغری هستند. ملت که خودبخود دارن لاغر می شن. برو سفره شون رو ببین
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    همه چیز اندازش خوبه، میوه زیاد خوردن هم باعث چاقی میشه
  • خسرو IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    طلام دوستان بنده مدتی است که خام گیاه خواری میکنم یعنی هیچگونه غذای پخته مانند نان و گوشت و غلات و حتی چای و تمام غذا و یا هرچیزی که به اون گرما بدهید رو مصرف نمی کنم و مواد غذای من میوه ها و سبزیجان و مغزیات و خشکبار هستش که تمام سموم بدن را در عرض 2ویا 3 ماه دفع میکنه و تمام مریضی ها رو از بین میبره حتی کبد چرب و بیمارهای معده و گوارش و کلیوی و قلبی و دیابت و غیره و شما متونی در عرض 2 ماه به صورت تضمینی 100%و رایگان به سلامتی و 15 تا 20 کیلو کم کنی و انرژی فوقعلاده بالای دریافت کنی طوری که پاهات روی زمین نیست و حس پرواز داری شمای که برای درمان بیماریهات به صورت مکرر به پزشک مراجعه کردی یک بار این مسیر سبز و زیبا خام خواری تجربه کن اگر بهتر و بهبود پیدا نکردی فقط یک بار دوستان اگر بیشتر دوست دارن تحقیق کنن در این باره حتما کتاب قابلمه را رها کن را مطالعه نمایند با تشکر
    • GB ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      1 0
      آفرین به ایراده شما هن چند با ر خام گیاه خواری را شروع کردم عضو گروه شدم متاسفانه به خاطر بیماریم نتونستم ولی مدتی که خام خواری میکردم احساس سبکی و شاد بودم البته الان نیمه گیاه خوار هستم فقط شیرینمان زیاد دوست دارم قندم و چربی ام پایین است و کمبود تمام ویتامینها به شما تبریک می گویم
  • Sara IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    برو عامو کی میتونه موز بخره با این گرونی
  • لعیا DE ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    کو غذا که باهاش چاق بشن ملت دلتون خوشه
  • ستاره IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    انقدر مردم بدبختن دیگه کسی وقت نداره به چاقی لاغری توجه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس