کد خبر 1154266
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
انصارالله یمن محمد عبدالسلام نمایه

رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعاء، در واکنش به اظهارات مشاور ترامپ در باره حتمی‌ بودن عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض گفت، عربستان سعودی از جهان اسلام و مسائل آن فاصله گرفته است.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن (دولت صنعاء)، به سخنان داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

کوشنر: عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل قطعی است

او در حساب توییتری خود نوشت: «سکوت عربستان سعودی در برابر اظهارات کوشنر درباره عادی‌سازی حتمی این کشور با اسرائیل دلیلی است بر میزان و سطح جدایی پادشاهی عربستان سعودی از امت اسلام و مسائل مقدس آن و در رأس آن مسئله فلسطین».

جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ بعد از اعلام خبر عادی‌سازی روابط بین مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط گفت که عادی ‌سازی بین این رژیم و عربستان سعودی «اجتناب ناپذیر» است.

او گفت که اکنون فقط مسئله زمان مطرح است و دیر یا زود روابط آنها با یکدیگر عادی خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش در حساب توییتری خود نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد. دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است».

رئیس جمهور آمریکا در توییتی نیز نوشت که حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است. او در این خصوص نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

یک مقام ارشد آمریکا نیز به دنبال اعلام این توافق، گفت که ترامپ و محمد ششم، پادشاه مغرب تلفنی گفت‌وگو کردند. مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    بنظر فتنه بزرگی در منطقه در حال شکلگیری هست این اعراب ظاهرا بدجوری رم کرده اند خودی رو ول کرده اند به آغوش ضداسلامیان میرود واقعا چه چیزی باعث هراس آنها شده است؟!!آیا این موضوع زمینه سازی برای یک کاری هست؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس