کوشنر مشاور امنیت ملی بایدن را در جریان توافق آبراهام قرار داد - کراپ‌شده

مشاور ارشد کاخ سفید طی دیداری با مشاور امنیت ملی دولت بایدن وی را در جریان اقدامات خود در زمینه توافق آبراهام میان 4 کشور عربی و رژیم صهیونیستی قرار داد.

به گزارش مشرق، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی در نشست پشت درهای بسته در کنست رژیم صهیونیستی خبر داد که «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ دیدار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، فریدمن در این نشست گفت که کوشنر گزارشی را به سولیوان دربارت روند توافق آبراهام میان تل‌آویو و 4 کشور عربی ارائه داده است.

مشاوران ترامپ امیدوار هستند که جو بایدن روندی را که ترامپ آغاز کرده ادامه داده و دیگر کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی را برای عادی سازی روابط با تل‌آویو ترغیب کند.

بر اساس گزارش‌ها، این دیدار دو هفته پیش و چند روز پیش از سفر کوشنر به عربستان سعودی برای حضور در نشست سران عربی حاشیه خلیج فارس برگزار شد. هنوز مشخص نیست که آیا کوشنر پیامی را از سولیوان برای سران کشورهای عربی آورده یا خیرد.

همچنین یکی از مقامات دولت ترامپ به آکسیوس گفت که «آوی برکوویتز»، نماینده ترامپ در امور خاورمیانه دیداری با یکی از مقامات سابق دولت اوباما که احتمال متصدی امور خاورمیانه در دولت بایدن خواهد شد، داشته و با وی درباره موضوعات مرتبط با خاورمیانه گفت‌وگو داشته است.

طی چند ماه اخیر کشورهای امارات عربی متحده، بحرین، سودان و مغرب در ازای دریافت برخی موارد مطلوب خود، با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کرده و روابط خود را عادی‌سازی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس