مراکش

اعلام عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با توفان خشم و مخالفت و انزجار مغربی‌ها و فعالان عرب روبرو شده است.

به گزارش مشرق، فعالان مغربی و غیر مغربی تاکید کردند چانه زنی دولت آمریکا با رباط درباره مسئله صحرای غربی در مقابل عادی سازی روابط بیانگر واقعیت شیوه واشنگتن و تل آویو برای جذب کشورهای عربی و سوق دادن آنها به سمت عادی سازی روابط است همان کاری که با سودان کردند و از این کشور خواستند اگر می خواهد از فهرست تروریسم آمریکا حذف شود، باید با عادی سازی روابط موافقت کند.

فعالان مغربی و غیر مغربی خاطر نشان کردند ایالات متحده آمریکا با رژیمهای عربی همچون کودکان کم سن و سال رفتار می کند که در برابر انجام رفتارهای مشخص، به آنها شکلات می دهد.

این فعالان تصریح کردند ادعاهای مغرب و دیگر حکومتهای عربی که روابط خود را با اسرائیل عادی می کنند مبنی بر اینکه این اقداماتشان در راستای منافع فلسطین و به نفع آن است، تنها با هدف مخفی کردن دلایل واقعی عادی سازی صورت گرفته است.

فعالان عرب از پیوستن مغرب به کاروان عادی سازی روابط با وجود تاریخ مردمی آن که حامی مسئله فلسطین است، ابراز تاسف کردند.

صالح النعامی خاطر نشان کرد نظام حکومتی در مغرب از سالهای پیش همکاری اطلاعاتی با رژیم اشغالگر اسرائیل دارد، ولی تصمیمش برای عادی سازی روابط، ملت مغرب را نادیده گرفته است که ارتباط خود با فلسطین را بیان می کند.

وی ادامه داد مسئله غافلگیرکننده این است که نظام مغرب، اراده مردم آزاده مغرب را نادیده گرفته است، مردمی که ارتباط خود با فلسطین و مسئله اش را بیان کرده است.

وی افزود سئوال این است که آیا نخست وزیر یک دولت اسلامی هنگام رسیدن نتانیاهو به مغرب به استقبال وی خواهد رفت.

رشید غلام از هنرمندان برجسته مغربی، اقدام رژیم مغرب در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت توصیف کرد و گفت تا روز قیامت سازشکاران مورد لعن و نفرین قرار خواهند داشت.

وی افزود خدایا تو را شاهد می گیریم که فلسطین مسئله  ما بوده و هرگز از آن دست برنخواهیم برداشت و برای آزادسازی آن تا روز قیامت تلاش خواهیم کرد.

در همین چارچوب، ابراهیم حمامی از موضع سعدالدین العثمانی نخست وزیر مغرب پس از اعلام عادی سازی روابط میان رباط و تل آویو سئوال کرد و گفت آیا استعفا خواهد کرد یا ویترین اسلامی عادی سازی روابط خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 2
    بر اساس قانون اساسی مغرب، پادشاه به غیر از مقام پادشاهی مسئول دین و دیانت مردم است. در ضمن سید است و شیعی مذهب
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 1
      داداش اینی که داری میگی مربوط به حکومت ادریسیان در این کشور بود مربوط به حدود 1000 سال پیش. پادشاه الانشون سنی مذهب هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس