کد خبر 1154258
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا از توافق مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر برقراری روابط دیپلماتیک کامل خبر داد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر روابط دیپلماتیک کامل به توافق رسیده‌اند.در این پیام توییتری آمده است: امروز پیشرفت تاریخی بزرگ دیگری روی داد! ۲ دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر روابط کامل دیپلماتیک به توافق دست یافتند؛ پیشرفت بزرگ دیگری در صلح خاورمیانه.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

اعلام عادی‌سازی روابط مراکش و اسرائیل توسط ترامپ

وی در توییت دیگری نوشت: امروز من بیانیه‌ای را امضا کردم که حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد. پیشنهاد خودمختاری جدی، معتبر و واقع‌گرایانه مراکش تنها مبنای یک راه حل منصفانه و یایدار برای صلح همیشگی و رفاه است.

مراکش عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در آینده‌ای بسیار نزدیک را تایید کرد.

شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد امکان پرواز مستقیم به مراکش را بررسی می‌کند.

پادشاه مراکش با اعلام اینکه آمریکا حاکمیت این کشور بر صحرای غربی را به رسمیت شناخته است، این اتفاق را یک رویداد تاریخی تعبیر کرد.

دیوان پادشاهی مراکش نیز اعلام کرد که آمریکا به زودی کنسولگری خود در صحرای غربی را در چارچوب توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونستی افتتاح خواهد کرد.

رویترز نیز به نقل از یک وزیر صهیونیست گزارش داد که توافق با مراکش یک اتفاق تاریخی و خوشحال کننده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از توافق بر سر برقراری روابط میان تل آویو و مراکش، آن را «توافقی تاریخی و یک نور بزرگ به سمت صلح» خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس