وزارت خارجه سوریه نمایه

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: تجاوزات اشغالگران صهیونیست در جولان اشغالی سوریه همچون مصادره اراضی و دارایی و اموال اهالی این مناطق جنایت جنگی است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه امروز در بیانیه‌ای درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه بیان کرد: در چارچوب اقدامات نژادپرستانه و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق شهروندان عرب سوری در جولان اشغالی سوریه که رژیم اشغالگر به آنها دست می‌زند؛ اقداماتی که برخی از آنها در رده جنایات جنگی تعریف می‌شود. نیروهای این رژیم در روز دوشنبه برخی از ورودی‌های اصلی روستاهای جولان سوریه را مسدود کرده و مانع از حضور اهالی سوری در زمین های کشاورزی شان شده اند.

وزارت خارجه سوریه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال اجرای پروژه‌ای مبنی بر نصب توربین‌های بزرگ بادی در مناطق مجدل شمس، سحیتا، بقعاتا و مسعده است، تصریح کرد: اقداماتی مانند مصادره اراضی، اموال شخصی و سرقت منابع طبیعی به مثابه جنایات جنگی و نقض فاحش قوانین بین المللی و منشور ژنو ۴ در سال ۱۹۴۹ و نیز قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت مصوب در سال ۱۹۸۱ است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: تجاوزات اشغالگران صهیونیست در جولان اشغالی سوریه همچون مصادره اراضی و دارایی و اموال اهالی این مناطق جنایت جنگی است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ما این اقدامات استعمارگرانه اشغالگران که نقض آشکار قوانین و منشورهای بین المللی است را رد و محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۰ نیروهای اشغالگر اسرائیلی تعدادی از ورودی های اصلی روستاهای منطقه اشغالی جولان را بسته و به منظور نصب توربینهای بزرگ در مجدل شمس، سحیتا، بقعاتا، مسعدة و مانع از ورود ساکنان به زمینهای کشاورزی شان شدند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوریه اقدامات استعمارگرانه مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم می کند زیرا به موجب قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت در سال ۱۹۸۱ تصمیم رژیم صهیونیستی برای اداره جولان باطل است و اقدامات اخیر این رژیم نقض آشکار قوانین بین المللی است. جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر سوریه است و دولت سوریه با همه ابزار ممکن برای بازپس گیری آن حرکت خواهد کرد و این حقی همیشگی و ساقط نشدنی است. سوریه حامی شهروندان خود در جولان اشغالی و حامی اعتصاب آنها ضد این اقدامات اسرائیل است و مخالف تصمیم الحاق جولان به رژیم صهیونیستی است.

وزارت خارجه سوریه درخصوص پیامدهای ادامه اجرای طرح استعماری این رژیم در جولان هشدار داد و از سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری خواست که با این تجاوزات صهیونیستی به حقوق مردم بلندی های جولان و حاکمیت سوریه بر سرزمین و منابع خود مقابله کنند و در برابر اقدامات غیرانسانی و اشغالگری سکوت نکنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    12 1
    چرا سوریه جرئت نداره جولان پس بگیره
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    12 5
    با حمله یک نظامی باید آزاد بشه وراهی غیر این نداره بهترین موقعیت برای سوریه است که به کمک محور مقاومت بلندیهای جوان را از اشغال صهیونیست‌ها خارج کند
  • US ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 3
    شاید می کنم انتقام ما شامل بازپسگیری جولان هم می شود
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 1
    همین وضعیت برای اسکندرون هم پیش آمد.در دهه سی ترکیه آن را اشغال کرد
  • مهدی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    همه چی ترس نیست تو امور نظامی فقط کمیت مهم نیست اون اسرائیل لاشخور جاپاشو سفت کرده و پدافند جولانو خوب چیده مطمئن باشید شکستن این پدافند خیلی تلفات میده تازه در ارتفاع هستش و از اونجا جولان سمت سوریه ممسلط هستن و الان سوریه از چند جهت تحت فشار و این جنگ با یه دولت ثروتمند با کلی متحد هست دیگه خبری از جدایی طلب یا داعش و جهبه النصره نیست این جنگ شاید سوریه رو بکل نابود بکنه وگر نه خودش پا جلو میگذاشت و مطمئن باشید روسیه به سوریه اجازه درگیری با اسرائیل نمیده
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    تنها راه بازپس گیری جولان از دست اسراعیل به وسیله حمله نظامی به این منطقه وباز پس کیری آن هست سازمانی به نام سازمان ملل اصلا وجود ندارد خودت باید حقت راز ظالم بکیری مثل کاری که اذربایجان کرد ارمنستانو با زور از خاکش بیرون کرد والسلام
  • مرادی ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    سوریه نباید منتظر این بماند که یکروز اسرائیل جولان را ترک میکند بیش از ۷۰ ساله جولان در تصرف اسرائیله و تا زمان بیشتری نگذشته سوریه باید بصورت نظامی جولان تصرف بکنه
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    من‌هم‌بجنگ‌‌با‌اسرا‌ییل‌می‌روم‌برای‌ازادی‌جولان‌اشغالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس