سوریه

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در ژنو ادعاهای برخی کشورها درباره حقوق بشر در سوریه را فاقد اعتبار دانست.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، "حسام الدین آلا" نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در ژنو تاکید کرد که ادعاهای برخی کشورهای عضو شورای حقوق بشر در مورد نگرانی درباره حقوق بشر در سوریه در حالی که همچنان پیامدهای فاجعه بار اقدامات اجباری یک جانبه، جنگ آبی رژیم اردوغان علیه یک میلیون شهروند سوری در الحسکه و غارت ثروت سوریه توسط اشغالگران آمریکا و شبه نظامیانش را نادیده می‌گیرند فاقد اعتبار است.

وی طی سخنانی در چهل و هفتمین جلسه شورای حقوق بشر در ژنو بار دیگر بر مخالفت سوریه با ادامه برگزاری جلسات و تصویب تصمیمات مبتنی بر پیشنهادات برخی کشورها برای توجیه سیاست‌های مداخله جویانه و تجاوزهای نظامی و اقتصادی علیه سوریه از طریق اطلاعات غلط و دروغ، تاکید کرد.

آلا اظهار داشت: قطعنامه های شورای حقوق بشر همچنان سوریه را متهم می کند در حالی که جنایات نیروهای اشغالگران ترکیه و آمریکا و مزدوران آنها و اقدامات آنها را که نقض حقوق بشر است، نادیده می‌گیرد.

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در ژنو بار دیگر بر تعهد سوریه برای تسهیل تحویل کمک های بشردوستانه به مردم سوریه از داخل خاک این کشور با همکاری سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ  تأکید کرد.

وی با اشاره به صدور دستور عفو عمومی ریاست جمهوری درباره جنایات ارتکابی که قبل از ۲ مه ۲۰۲۱ انجام شده و آزادی ده ها زندانی از درعا و حومه دمشق، افزود: سوریه همچنان اقدامات لازم را برای تسهیل بازگشت شهروندان آواره در خارج از کشور به میهن خود و آوارگان داخلی به خانه هایشان ادامه می دهد.

آلا گفت: سوریه به تلاش های خود برای آزادی ربوده شدگان که توسط گروهک های تروریستی ربوده شده اند، ادامه می دهد.

وی افزود: سوریه از کشورهای غربی می خواهد تا تروریست های داعشی مزدور خود و خانواده های آنها را طبق قوانین بین المللی به کشورهایشان بازگردانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس