کد خبر 1313263
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
مخالفت ساکنان جولان سوریه با اشغالگری اسرائیل/ حمایت اتحادیه عرب از سوری بودن جولان

ساکنان جولان مجدداً مخالفت قاطع خود را با اقدام رژیم صهیونیستی درباره الحاق جولان به اراضی خود اعلام و تاکید کردند که جولان همواره عربی و سوری بوده و خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ساکنان جولان در بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین سالروز اقدام رژیم صهیونیستی درباره الحاق این منطقه به اراضی خود اعلام کردند: ما ساکنان جولان اشغالی سوریه و در چهلمین سالروز الحاق بر مخالفت قاطع خود با این اقدام اسرائیل و تمام اقدامات و قوانین ناشی از آن تاکید می‌کنیم. جولان همواره عربی و سوری بوده و تا ابد همین گونه باقی خواهد ماند. اشغالگری اسرائیل در جریان رو به زوال است.  

در این بیانیه آمده است: ما به هویت و تابعیت سوری خود افتخار کرده و با داشتن تابعیت اسرائیلی مخالفیم ما بسیار منتظر لحظه‌ای هستیم که جولان آزاد شده و به آغوش وطن خود سوریه بازگردد. ما از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، مردم و ارتش سوریه قدردانی می‌کنیم.

در این راستا، اتحادیه عرب از مقامات رژیم صهیونیستی خواست فورا تمام اقدامات متجاوزانه در خاک اشغالی جولان را متوقف کنند.

این اتحادیه تاکید کرد: تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه تنها با قبول وسایلی که صلح به آن نیاز دارد از جمله پایان اشغالگری اسرائیل در تمام اراضی فلسطینی و عربی به ویژه جولان محقق خواهد شد.

اتحادیه عرب اقدام رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ درباره الحاق جولان اشغالی به اراضی خود را محکوم کرده و آن را اقدامی برای از بین بردن هویت عربی و سوری جولان دانست.

این اتحادیه بر حمایت ثابت خود از حقوق ملت سوریه برای بازپس‌گیری کامل جولان تاکید و اعلام کرد، اقدام اسرائیل درباره تحمیل قوانین خود بر جولان اشغالی سوریه اقدامی باطل و بیهوده است و هیچ‌گونه مشروعیتی ندارد و ادامه اشغال جولان مانع تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه می‌شود.

اتحادیه عرب همچنین بر مخالفت خود با اقدام آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم‌ صهیونیستی بر جولان تاکید کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست بر این رژیم برای پایبندی به تمامی قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی فشار بیاورند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس