ویژه ها

در تسلط آقای زیباکلام بر «زبان دیپلماسی» همین بس که وی در زمان روی کار بودن اوباما تاکید کرده بود که رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی تواند برجام را تحت الشعاع قرار دهد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیباکلام: دلواپسان با زبان دیپلماسی آشنایی ندارند

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دوره اوباما گفته بود «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان، برجام را تحت الشعاع قرار دهد» در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «چرا باید دوباره بیازماییم!» نوشت: «نگاهی در میان رادیکال‌ها و دلواپسان سالیانی است وجود داشته که اگر ما با زبان تهدید، ارعاب و از موضع بالا با غرب برخورد کنیم تا بهراسند و سر جایشان بنشینند و از ما تقاضاهایی که نمی‌خواهیم را نخواهند بیان کنند. آنان بارها و بارها این سیاست، تاکتیک، استراتژی یا هر نام دیگری که روی آن بگذاریم را به کار گرفته‌اند و بارها و بارها نتیجه آن را مشاهده کرده‌اند. اما به نظر نمی‌رسد که درسی از برخی روش‌ها در حد انتظار گرفته شده باشد و همچنان می‌خواهند مناقشات و اختلافات و مسائل فی‌مابین را با استفاده از اهرم تهدید حل کنند».

زیباکلام در ادامه نوشت: «البته برخی از تندروها و اصولگرایان یقینا تابه‌حال دریافته‌اند که زبان دپیلماسی هم اثر موثری دارد. بنابراین آنان به دنبال به‌کار گرفتن شیوه متعادل‌تر نیستند. می‌ماند این سوال که آنها پس به دنبال چه چیزی هستند وقتی می‌دانند آزموده را آزمودن خطاست؟ پس چرا همچنان می‌خواهند با همان سبک مساله هسته‌ای و برجام را حل کنند؟ در پاسخ می‌بایستی گفت که دست تندروها عملا خالی است و به‌جز شعار، شعار و بازهم شعار، آنها عملا چیزی دیگری در دست ندارند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در این یادداشت تاکید کرد: «اما ای کاش تندروها در عین حال یک مورد و بیشتر هم نه می‌توانستند به طرفدارانشان و مردم ایران نشان دهند که ظرف سالیان گذشته کدام سیاست علیه غرب دقیقا پاسخگو بوده که این‌بار هم تکرارشود. درحالی‌که هر بار و با به‌کارگیری زبان گفت‌وگو و دیپلماسی صحبت کردیم توانسته‌ایم دستاوردهای بهتری داشته باشیم که نمونه آن را می‌توان در توافق برجام دید...انزوای آمریکا در شورای امنیت نشان‌دهنده به‌کارگیری سیاست عقلانیت، هوشمندی و به‌کارگیری زبان دیپلماسی خردمندانه بود؛ امری که تندورها در ظاهرآن را چندان برنمی‌تابند».

در تسلط آقای زیباکلام بر «زبان دیپلماسی» همین بس که وی در زمان روی کار بودن اوباما تاکید کرده بود که رئیس جمهور بعدی آمریکا نمی تواند برجام را تحت الشعاع قرار دهد؛ اما ترامپ به دلیل متن بسیار ضعیف توافق هسته ای، بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد.

البته روحانی و ظریف هم تاکید کرده بودند که دولت بعدی آمریکا نمی تواند از برجام خارج شود.

زیباکلام در این یادداشت مدعی شده است که منتقدان دولت، یک مورد به مردم بگویند که کدام سیاست علیه غرب دقیقا پاسخگو بوده. در پاسخ باید گفت که یک مورد، صادرات بنزین ایران به ونزوئلا علیرغم تحریم های غیرقانونی آمریکا بوده است.

ایران در حال حاضر با زبان اقتدار و بدون هراس از تحریم های غیرقانونی آمریکا، چندین نفتکش به ونزوئلا ارسال کرده و علیرغم لاف زنی مقامات آمریکایی، این نفتکش ها بدون هیچ مزاحمتی محموله خود را در مقصد تخلیه کرده و به کشور بازگشت اند. رسانه های غربی اذعان کردند که این اقدام ایران، تحریم های آمریکا را به سخره گرفته است.

نمونه های دیگر هم زیاد است. برای مثال ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس که موجب خودکفایی در تولید بنزین و بی اثر کردن تحریم های بنزین ایران شد. نمونه دیگر، ارسال اولین ماهواره نظامی ایران به فضا بود که هم از بعد امنیتی و نظامی برای ایران بسیار سودمند است و هم از بعد اقتصادی و تجاری.

زیباکلام مدعی شده است که برجام مصداق دیپلماسی موفق در مقابل آمریکاست. چندی پیش «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه صراحتا اعلام کرد که «نتیجه پایبندی به برجام، تحریم های بیشتر بود» . در مقطعی در پسابرجام قیمت دلار تا آستانه 32 هزارتومان افزایش یافت؛ این در حالی است که پیش از امضای برجام دلار حدود 3 هزارتومان بود.

قیمت مسکن، خودرو، سکه، مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر اقلام نیز در پسابرجام به طرز سرسام آوری افزایش پیدا کرد.

برخلاف ادعاهای زیباکلام و همفکران وی، برجام نه تنها یک الگو نیست، بلکه درس عبرت است.

**تمجید روزنامه اصلاح طلب از روح الله زم

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» که مشهور به ارتباط با «شهرام جزایری» مفسد دانه درشت اقتصادی در دولت اصلاحات است- در مطلبی با عنوان «حکم اعدام "آمد"» نوشت: «مدیر آمدنیوز طی ۶ جلسه دادگاهی که در فاصله بهمن ۹۸ تا ۲۰ خرداد ۹۹ برگزار شد، اگرچه اذعان کرد که «اشتباهاتی» انجام داده اما دست‌کم برخی اتهامات را رد کرد و حاضر به پذیرش آن نشد. اما هنوز یک ماه از آخرین جلسه دادگاه زم نگذشته بود که سخنگوی قوه قضاییه تحت امر سیدابراهیم رییسی در یک نشست خبری که روز دهم تیرماه 99 برگزار شد، خبر از صدور حکم «اعدام» روح‌الله زم، فرزند محمدعلی داد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «روح‌الله زم (در یکی از برنامه های صداوسیما با عنوان «بدون تعارف») حتی در آن مصاحبه تلویزیونی نابرابر سعی کرد تا به عنوان برنامه وفادار باشد و بی تعارف صحبت کند و در بخشی از برنامه، وقتی رضوانی از حوادث دی‌ماه ۹۶ با عنوان «اغتشاشات» یاد کرد، زم آن را «اعتراضات» خواند».

روزنامه اعتماد در این گزارش تاکید کرد: «گروهی از کاربران فضای مجازی از همان لحظات ابتدایی انتشار این خبر(مبنی بر تایید حکم اعدام زم در دیوان عالی کشور)، تاکید کرده‌اند که با وجود تمام جرایم صورت گرفته ازسوی روح‌الله زم چنانچه پیش از این هم بارها اعلام کرده‌اند، موافق صدور و اجرای حکم اعدام نیستند و استفاده از مجازات‌های جایگزین را ترجیح می دهند».

روزنامه های اصلاح طلب تاکنون بارها از جاسوسان هسته ای، جاسوسان محیط زیستی، مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی حمایت کرده اند.

حالا این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی مسبوق به سابقه از یک مجرم امنیتی حمایت کرده و مدعی است که روح الله زم به درستی وقایع آبان 98 را نه یک اغتشاش، بلکه اعتراض نامیده است.

گویا از نگاه این روزنامه اصلاح طلب، آتش زدن بانک، پمپ بنزین، آمبولانس، خودروی آتش نشانی، اورژانس، تاکسی، مغازه و خودروهای شخصی مردم توسط اراذل و اوباش و لیدرهای آموزش دیده، صرفا یک اعتراض است و نمی توان نام آن را اغتشاش گذاشت!

جریان اصلاح طلب در مسئله «آبان ۹۸» ژست شاکی به خود می گیرد، اما اتفاقا طیف اصلاح طلب در ماجرای آبان ۹۸ در جایگاه متهم است. چرا که دولت اصلاح طلبان در آبان سال گذشته، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد.

در آبان سال گذشته، بی تدبیری در بخش هایی از دولتِ اصلاح طلبان در کنار برنامه ریزی گسترده دشمن در پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی، منجر به قربانی شدن تعدادی از هموطنانمان شد.

لازم به ذکر است که «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه در جریان نشست خبری اخیر خود گفت: «دیوانعالی کشور حکم دادگاه عمومی و انقلاب در مورد روح‌الله زم را تایید کرد».

دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات زم، ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات نامبرده را توأم با هم، از مصادیق افساد فی الارض دانسته و بدین جهت برای مشارالیه حکم اعدام صادر کرده بود؛ همچنین دادگاه مزبور برای چند مورد دیگر از اتهامات منتسب به زم که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده، مجازات حبس تعیین کرده بود.

کانال آمدنیوز به مدیریت زم، پس از تحریک به آشوب، تا مرز آموزش ساخت بمب و ترور نیز پیش رفت.

گفتنی است روزنامه اعتماد پیش از این نیز با استناد به عناصر ضد انقلاب نوشته بود که چون مجری صداوسیما با "زم" (مدیر آمدنیوز) مصاحبه کرده، بازجو است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    91 12
    زیباکلام راست میگه دلواپسان با دیپلماسی ذلیلانه زبان دنیا بلدها آشنایی ندارند
    • فرید IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      49 7
      تو کذاب کریه الکلام زبان دیپلماسی دنیا رو بلدی کافیه مردک چلغوز نکبت !
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      55 2
      یک مورد خود غنی سازی 20 درصد که با جانفشانی شهریاری و احمدی روشن و رضایی نژاد و علیمحمدی در زمان دکتر به سرانجام رسید و دهان غرب از این توانایی باز ماند و تمام اول و اخر برجام مقدس!!!!!!!!! و فتحالفتوح و...... اقایان تقدیم و تاراج این گوهر ناب در ازای دریافت تقریبا هیچ به گفته خودشان بود
    • سایه IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      59 6
      زیبا کلام نیز باید حکم اعدامش صادر بشه اویک خاین به وطن،ورهبر ومردم ایران است
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      47 5
      آلکسیس کارل: اگر خاطرجمعان در بلاهت زیباکلام تردید دارند از حماقتشان نشأت می گیرد!!!!
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      27 3
      تا "از ما تقاضاهایی که نمی‌خواهیم را نخواهند بیان کنند." یعنی شیطان هم نمیتونه اینجور با کلمات بازی کنه. عجب! یعنی مشکل از درخواست‌های نابجای آنها نیست بلکه تمام مشکل از ملت ایران است که نمی خواهد زیر بارحرف زور بره.
    • NL ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      3 7
      فقط بلدند شیرین تحریم ها را دور بزنند
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      26 0
      می گویند مجلس تا استقرار دولت بایدن صبر می کرد، ولی نمی گویند بایدن تا استقرار دولتش دست به ترور نمی زد.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      21 3
      که زبان دنیا بلدها عرضه همان دور زدن تحریم ها روهم ندارند
    • کریه کلام FR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      21 1
      منظورش خوداحمقشون هستن. ما دلواپس چیزی نیستیم. ما رهبری داریم و تا ظهور حجت حق با اوییم. مثل آنها بی دست و پا نیستیم.
    • US ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      11 3
      دقیقا
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      31 0
      زشت کلام ساکت شووووووووووووووووووو زر نزن مردم با نون بربری سیر میشن ا سال 92 هم هسته ای داشتیم هم گوشت و مرغ و اجیل میخریدیم چون شما ها نبودین برو بمییییییییییییییییییییییییییییییییر
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      25 0
      شما اول در مورد وعده هات در مورد دهکده آرمانی که قرار بود برای مردم مظلوم زلزله زده راه بندازی یه شفاف سازی کن ببینیم مبلغ ناچیز چند میلیاردی گل ریزون رو چیکار کردی بعد بیا به بقیه درس معرفت شناسی بده!
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      8 0
      آقا اصلا سند دیپلماسی رو انحصاری به نام اصلاحاتچیا زدن. نتیجه دیپلماسی برجامی و قبل ترش در دولت خاتمی به ریاست حسن روحانی سر سفره مردم قابل مشاهده هست.جالبه هدف از برجام لغو بالمره تمام تحریم ها بود نه منزوی کردن آمریکا در شورای امنیت!
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      11 0
      زیباکلام داره خودش میگه آزموده را آزمودن خطاست! جناب شما سیاست کر و کورتون کرده وگرنه از تجربه برجام درس میگرفتین.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      7 0
      اولا اونایی که تو فجازی گفتن زم رو اعدام نکنید، از واشر سر سیلندر پیکان جوانان تا پینگیل و شینگیل نظر میدن دوما زم تو بدون تعارف گفت که اصلاحطلبه و خواست اسم بعضیا رو بیاره. روزنامه اعتماد باید ازش حمایت کنه. از روزنامه ای که دائما درخواست اغتشاش سراسری داره غیر این انتظار دارین؟!
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      7 0
      8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا میگن دلواپسان زبان دیپلماسی بلد نیستن !!!!
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      10 0
      اصلاح طلبان درک درستی از روابط بین الملل ندارند و با ساده لوحی این جماعت در 8 سال گذشته تحریم ها تشدید شدند.
  • شرقی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    25 11
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد. صنعت هسته ای را به صفر نزدیک کردند. انتقام ترور سردار سلیمانی آن طور که باید و در شان این مرد بود گرفته نشد، دانشمند هسته ای را در خاک ایران کشتند و نگذاشتند پاسخ دهید، یقین بدانید این ها اگر تسویه نشوند ایرانِ عزیز را زانو زده تسلیم کدخدایشان می کنند.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      7 23
      زیباکلام راست میگه. من باهاش موافقم
    • امین US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      10 10
      خطاب به 19:11، ایشون اشتباه کردند با جنابعالی ، همه داریم به وضوح دستپخت مدعیان بلد بودن زبان دنیا را مشاهده می کنیم. امثال شما هم که از این مزخرفات حمایت می کنید، شاید منفعتی در این آشفته بازار اقتصادی از برجام نصیبتون شده است.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      11 1
      درد و بلای سعید محمد بخوره تو فرق سر زیباکلام و حجاریان و عبدی و تاجزاده و ...‌
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      7 13
      مشکل افساد طلبان این است که فرصت را از تهدید تشخیص نمی دهند.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    18 17
    ننگ بر خائنین این مملکت
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      7 5
      افساد طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
    • بوکسور کهنه کار IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      6 12
      زیبا کلام خائن نیست بلکه یک احمق سیاسی است.
  • هادی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    21 3
    زیباکلام دست خودش نیست اینم یه مخلوق کاریش نمیشه کرد ردیه ردیه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    9 2
    خودفروختگی هم واسه خودش قانونی داره، شما چی هستید؟
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    25 8
    زیباکلام به نمایندگی از همه مزدوران آمریکا گفته بود من برجام رو نخوندم ولی همین که دادیم رفت کافیه! توصیه به مقامات امنیتی; عوامل ترور و اغتشاش رو در روزنامه اعتماد و شرق و آرمان و آفتاب و بقیه زنجیره ایها هم میشه پیدا کرد!
  • مجید IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    16 2
    امتحانش بی ضرره بگید خود این بابا که مدعی بلد بودن است بیاید و در یک برنامه زنده تلویزیونی مذاکره کند و در طرف مقابل هم یک کارشناس قرار میدهید تا ببینیم کدام بخش کشور راقرار است بفروشند به غرب و کدام بخشش را قرار است نابود کنند و اصلا چیزی برای ما قرار است باقی بماند برای زندگی یا نه!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    23 15
    زیبا کلام را جدی نگیرید در حد کودکانی است که لجبازانه به عقل معاش جزئی رسیده و هنوز با رشد عقلی نوجوانان فاصله دارد
  • مرصاد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    12 3
    پاسخ به احمقها : مگر دشمن ، در ترور شهید فخری زاده ، تا استقرار دولت بایدن صبر کرد ؟؟!!
  • Black IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 17
    آقای نویسنده چرا ذو پهلو حرف میزنی مردم رو چی فرض کردی؟
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 6
      حقیقت تلخه
  • مهرناز IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    6 18
    چرا؟ زیباکلام همیشه سعی دارد " خلاف اب شنا کند " تفکر این چنینی را برای خودنمائی سیاسی انتخاب کرده است؟ یا در تحلیل های مسائل کشور " مشگلاتی دارد؟
    • محی US ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      4 11
      زیبامرددهه ۵۰ است نیازی به خودنمایی ندارد.
    • DE ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      4 12
      به ایندسته ادم ها میگن غرب گدا ایران ستیزی که متعصبانه وکیل مدافع غربه.تفکراتش و شخصیت اش در دوره سنین کودکی لجباز یمتوقف شده و رشد نکرده، فکر میکنه میتونه جامعه رو بازیچه قرار بده.
  • مظفری IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 7
    با این لجن در توالت رو باز کرد هر چی توشه ریخت بیرون. بسه دیگه چقدر زر میزنی.
  • سید قدیر غنی زاده زاویه IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 13
    جناب زیبا کلام شما آشنایی با انقلاب ونیروهای انقلابی ندارید. نتوانسته اید روند انقلاب را درست درک کنید آنچه می نویسید ویا می گویید تحلیلی از اطلاعات نادرستی است که در زندان مفاهیم شما را گرفتار یاخته است. مسولین نشریه پیام بنده را به آن جناب برسانند.بیستر از این حاضرم با ایشان گفتگو کنم.
  • موسی خسروانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    11 8
    زشت کلام راکه هیچ وقت نفهمید وهمیشه ادعا فهم داشت
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 17
    آقای کریه الکلام بدان وبه گوش خودبسپارکه ما دلواپس انقلاب هستیم وبرای این دلواپسی حتی از خون خود هم دریغ نخواهیم کرد وبدان که شما دلواپسان غرب و دنیا دست برداشتن این مردم ازآرمانهای انقلاب رابه جهنم خواهیند برد و یقین داریم که پرچم اسلام برفراز کاخ سفید برافراشته خواهدشد
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 23
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • DE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 6
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • DE ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    8 20
    اقای قارقار کلام ایران ستیز ! مسئول کشته شدن کرونایی هاو افراد سرطانی که دارو به اشون نمیرسه بدلیل تحریم هایی که درست کردید امثال شما هستید، بهتره منقار زشتتون رو ببندید!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 5
    اگه امسال زیباکلام با حرفهاشون به مملکت و ملت ضرر میرسونن پس چرا محاکمه نمیکنید.
  • CA ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 2
    چی میگی آخه شما؟!
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 3
    تو زبان ذیپلماسی تون آقای زیبا کلام!
  • ی.ح IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 3
    آقای زیبا کلام اگردلواپسان زبان دیپلماسی بلد نیستند ولی زبان برخورد با دشمن را بلد هستند و دردشمن شناسی ید طولایی دارند چه دشمن داخلی ونفوذیهای امثال شما و چه دشمن خارجی مثال دوستان شما
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 7
    دوستان چرا آنقدر نسبت به نظرات مخالف موضع گیری میکنید و متاسفانه خیلی راحت در یک جمع عمومی از الفاظ و العاب ناپسند استفاده میکنید ..... در مورد این خبر هم من نه موافق زیباکلام هستم نه موافق این نوع تحلیل .... عملا مردم آمریکا در انتخابات نشان دادند که موافق عملکرد ترامپ نیستند و جلوی ادامه رفتار ترامپ رو گرفتند ولی این هم در کل به این معنی نیست که مردم آمریکا و دولت جدید آمریکا و نه هیچ دولت و ملتی در دنیا به نفع منافع ملت ایران عمل نمیکنه
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      5 14
      دقيقأ با شما موافقم، هیچ کس حق نداره به این زیبا کلاغِ هویج فحش بده، مفهوم شد؟؟!!
    • DE ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      3 0
      اخه یکی نیست بگه ! اگه این انقلابیون و از خود گذشته های فداکار نبودند، کشوری باقی نموموند که توی بیسواد بیای پول دانشگاه ایران رو بگیری و برای دشمنان ایران کف و سوت و هوار بکشی!
  • میثم IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 2
    خجالت هم خوب چیزی هست! واقعاً انسان باید چقدر وقیح باشد که اینگونه منافقانه و متضاد حرف بزند. یکبار برجام را نخواند ولی از آن دفاع می کند. یکبار بگوید از ذلت پذیری و در یوزگی دیپلماسی چه چیزی نصیب کشور شد. برجام حاصل مذاکرات بود چه دستآوردی داشت که باز دنبال ذلت دیگر هستید. این را کی می خواهید بفهمید که با ادم گردن کلفت باید مثل خودش برخورد کرد از موضع قدرت . نه از دریچه ذلت و التماس . واقعا برای دانشجویان متأسف هستم که ایشان استاد سیاسی هستند ولی از ادبیات اول سیاست بی بهره اند.
  • عباس IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    10 2
    یاد میاد اوایل انقلاب این را در منطقه کردستان یک ماه حبس کردند و صحیح و سالم ولش کردند؟
  • رسول DE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    اینکه میفرمائید لیدرها آموزش دیده بودنددرسته اما کجا؟خیلی مهمه.
  • mohsen RU ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 0
    زیبا کلام فقط بدنبال اصلاح طلبان بدون فکر میدود .
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    موفقیت ایران در هر صحنه مدیون هیچ جناحی نیست وبر عکس عدم موفقیت....
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    9 0
    زیبا کلام ژنش بیشتر غربی تا ایرانی
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 2
    احتمالا اصلاح طلبا با زبان دیپلماتیک آشنایی دارند که چیزی را امضا کردند و سه ساله ملت سرویس میشوند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    8 0
    سلام. صادق جان عزیز تو تا کی میخواهی چرت و پرت بگی بابا قربونت بشم اصلاح طلبان دیگه مردن سال دیگه این موقع از شر شون راحت شدیم
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    10 0
    جناب آقای زیباکلام شما که اینقدر دم از غرب وآمریکا می زنید خدا شما را باریگان وبوش پدر محشور فرماید، انشاالله
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      3 0
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 0
    اینا با این کاراشون و حرفاشون دارن به سادگی میگن ما تابع و مطیع آمریکا هستیم وطنشونو دارن مفت میفروشن. تو جامعه دارن دو دستگی ایجاد میکنن تا اینا قدرت رو تو دست دارن وضع مملکت از این بهتر نمیشه اینا خیلی راحت از دشمنمون دفاع میکنن و میگن اعدام حقش نیست چرا کسی به حرفای اینا دقت نمیکنه بگیرنشون برن زندان. خدایی احمدی نژاد کدوم از کارایی که اینا به سر مملکت آوردن کرده. از احمدی نژاد دفاع نمیکنم طرفدارش نیستم اما وضع مملکت دیگه اینجوری نبود گرونی نبود هر روز دلار یا طلا بالا پایین نمیشد ماشین گرون نبود. اینا با این برجام کاری کردن که آمریکا از اول انقلاب تا الان نتونسته بود. با این کثافت کاراشون پرو پرو قیافه حق به جانب هم میگیرن همه دارن غلط میگن فقط اینا هستن که درست میگن. خداکنه این چندماه هم تموم بشه از شرشون خلاص بشیم اما یه چیز منو میرسونه اینه که توی این چندماه قراره دیگه چه اتفاقایی بیافته. خدا میدونه ای کاش مجلس رئیس جمهور خائن رو استیضاح می‌کرد بعد به جرم خیانت مینداختن زندان
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    8 0
    در برجام ما امتیازات نقد را دادیم و طرف بعد از خیانت و پیمان شکنی دوباره امتیاز میخواد ، اینه که همه طالب مذاکره با ما شدن ...
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      3 0
      برجام=خسارت محض
  • كريم IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    6 0
    آن ننگين نامه اي كه از روح الله زم خائن به مملكت و آدم فروش تمجيد كند يك ژورناليست خائن مانند روح الله زم است و بايد بدون محاكمه اعدام شود.
  • رهنما نجفی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 0
    آقای ژیبا کلام تو واقعا مردی میدانی آقاامام حسین ع درصحرای کربلا به مسلمان فریب خورده که همانند شما افکار عمومی را به بازی می گرفتند چی گفته،فرمود ای مردم اگر دین ندارید لااقل جوانمرد وآزاده باشید ای ژست کلام دارای تیک روانی شمانمی توانید ظاهر خود را درمحاورات ومذاکرات جمع کنی وهرگونه بی احترامی تندروی و تندگویی واهانت راتوو حامیان نااصلاح تان که داعیه اصلاح طلبی دارین گند زدین به هیکتان وکشور رو نابود کردین کور هستین ومردم ومعیشت مردم را نمی بینین که چقدر ازدست شما وخائنین منتسب به شما ناراحتند،یک توصیه میکنم به شما رجوع کنین به وجدانتان شاید یک مقدار به عقل بیاین واین دشمنی به کشور ودلسوزان کشور نکنین چرا که تندروترازشما اصلاح طلبا وخاّئن ترازشما وطن فروشها نیست ببین الا ن چه کسانی ازشما درداخل وخارج از کشور دارند تیشه به ریشه انقلاب میزنند. وای به حال شما بترسین ازروزی که مرگ فرا خواهد رسید وآنزمان برای جبران مافات دیرخواهد بود.
  • SE ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 0
    دیپاماسی که نتیجه اش برجام است ...
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    عجب صبرى خدا دارد
  • الف PL ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 0
    خفه شو
  • حمید IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    10 5
    من با اصلاح طلبها موافقم اینا دنبال جنگ نیستن
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      5 0
      اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند که چرا با برجام تحریم ها و تهدیدات و ترورها افزایش یافت ؟!
  • نواب صفوی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    4 8
    و اصلاح طلبان با کلمه غیرت و عزت....
  • BE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 4
    سخنان گهر بار استاد موجب شادی و شعف مضاعف ما میشود
    • ایرانی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 3
      عمو سبزی فروش سر کوچه مون خیلی باسواد تر و سیاستمدار تر از این زشت کلام هست . معلوم نیست کدوم بیسوادتری اینو استخدامش کرده!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 0
    آقای زیبا کلام شما و همفکرانت چه چیزی معذرت جز چرندیات دارید سگ زرد برادر شغاله ۷ سال است که بدبخت کردید کشور را و هنوز شعار می دهید انقلابی ها شعار می دن یا شما ؟؟؟؟؟ یک انسان در صراط راست برای لاک پشت ها تنددو و برای یوزپلنگ ها کندرو است مهم است که انسان در طریق راست باشد نه اینکه از نظر تفریطی ها میانه رو باشد.
  • حامد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 0
    ماجرای زیباکلام ها ماجرای شترمرغ است وقتی میگی بار ببر میگه من مرغم وقتی میگی تخم بزار میگه من شتر هستم. به اندازه یک سرسوزن وجود ندارند پای حرفی که زدند وایستند.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    متضاد کلمه ی دلواپس، بی غیرت است. بی غیرتان زبان دیپلماسی برد، برد را خوب می‌دانند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    این زیبا کلام دودستی تقدیم امریکا کنید تا اینقدر امریکا امریکا نکند مرد حسابی کمی تفکر هم خوب است مگراین کره خاکی فقط مال امریکااست چقدرمذاکروگفتگو وقتی طرف منطق ندارد وزورمیگه چه گفتگوی معنادارد امریکا فقط زبان زور وقدرت روخوب متوجه میشود این یعنی ماهم باید خودمان راقوی کنیم نظامی اقتصادی اجتماعی مردم داری وووو
  • CA ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    طرف داره ترور می‌کنه این میگه دلواپسان با زبان دیپلماسی آشنا ندارند! واقعا تو حالت خوب هست؟! فکر نمیکنم که حالت خوب باشه. اگر تو بخاطر این ترورها دلواپس نباشی دو احتمال داره یا بخشی از ت وریسم هستی و یا احمق هستی که تروریسم رو نمی‌بینی! مگه میشه با تروریست مذاکره کرد؟! تروریست به جز زبان اسلحه زیان دیگه ای رو نمی‌فهمه وگرنه ترور‌نمیکرد؟! مرگ بر لیبرال چه وطنی باشه چه غیروطنی
  • BE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 3
    درود بر مرد عنکبوتی
    • رضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 0
      به نظرم الفاظی مثل بی وطن ، قلم به مزد ، ، و نحس و... به معنای واقعی کلمه زیبنده ی مثل زیباکلام هستش.
  • حسن زبیدی IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 1
    آقای زیبا کلام، شما با این هوش منحصر به فردی که دارید، می‌بایست برید غرب تدریس دیپلماسی کنید چونکه آمريکا و غرب بجز ترور و تحریم و جنگ چیزی بلد نیستند، آخه آنجا قحط الرجال است و افرادی با هوش دیپلماتیکی مثل شما نیاز دارند این با منطق شما سازگارست
  • BE ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    دولود بل اشتاد ژیبا کلام و شاقی محتلم ایشان
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    واقعا برات متاسفم
  • mojtaba SE ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    ما دیپلماسی بلدیم و شک نکن بزودی میرزیمتون تو کویر نمک .برای انتقام هیچ وقت دیر نیست حتی بعد از 40 سال پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • DE ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    روحانی بعد از خروج آمریکا از برجام گفت اشکالی نداره، یک مزاحم از برجام خارج شده. حالا چی شده که می گه برای مذاکره، آمریکا باید اول به برجام برگرده. چرا می خواد مزاحم را به برجام برگردونه
  • رحمت عیدی IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    خدایی فقط داریم با مغلطه های یک مشت نفوذی و لیبرال مسلک خائن و جیره خور غرب‌ سروکله میزنیم، جمیع جریانات نفوذ در معیت دولت برجام و دولت برجام در معیّت جریانات نفوذ بصورت مختلط زن و مردی سخت مشغولند تا چندتا برجام دیگه بکنند تو پاچه ملت که قشنگ با خاک ذلت یکسان بشیم، تمام این ترورها و دروغها و چرندیاتشون و همراهی و حمایت از جاسوس و دشمن قسم خورده امتحان پس‌ داده هم تهدید و چانه زنی برای مبلغ آزاد کردن گروگان هاست(معیشت و امنیت و عزت و شرف و آینده) یعنی قيمت آزادی گروگان قبول برجام های دیگر است ختم کلام
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    لطفا شما حرفی نزنیید
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    بعضی ها میگن چرا به این مردک فحش میدید؟ به این بعضی ها باید گفت ما فقط فحش میدیم. ایشون و دولت مطبوعش ۸ ساله پدر و پدر پدر هفت جدمون رو دراورده
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    باز این حرف زد
  • Shahrokh IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    خاک بر سر ما که تویه زیبا کلام مثلا روشنفکر ما اینقدر نفهمیدی اندازه روح الله زم که اون گفت ما مردم را تشویق میکردیم بروحانی رای بدن چون میدونستیم مدیر نیست وکارآیی نداره با خرابکارییهاییکه میکنه باعث نارضایتی مردم میشه و مردم میریزند تو خیابون ولی شما اقای مثلا استاد دانشگاه روشنفکر این مملکت اقای صادق زیبا کلام با همصدایی عده ایی از سلبریتیهای هنری ورزشی بی درد با علم اینکه روحانی مملکت را گلستان میکنه مردم را تشویق کردید به روحانی رای بدهند وبعد شش سال از مردم عذر خواستید و هشتگ پشیمانی رای به روحانی که دیگر فایده ایی برای ملت نداشت و ندارد وخسارتی که کشور از دولت اقای روحانی در هشت ساله دفاع به مملکت وارد نشده بود ترا به خدا جان هر کسی که دوست دارید نمیخواهد شما و امثال شما با اصطلاح استاد دانشگاه باصطلاح روشنفکر اظهار نظر بفرمایید بگذارید خوده ملت بهتر راه خودش را انتخاب خواهد کرد.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    حقیقتا اسم زیبا کلام را میشنوم یه جوری ام میشه
  • حسين DE ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    آقاى خوشگل كلام شيميدان ، راديكاليسم و اصلاح طلبى دو روى يك سكه هستند ،دلواپسان كسانى هستند كه نگران سرنوشت انقلاب هستند كه جريانات اصلاح طلبان ، كارگزارانيها ، اعتداليون ، و شبه منورالفكرهاى خود فروخته اى نظير تو جز وطنفروشى در قبال آن عملكرد ديگرى نداشتند.
  • سهیلا آزادمنش IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 0
    زیباکلام!!! هر کس ظرفیتی داره برخی مثل شما فرصتها را مغتنم می شمارن و خوب ازش استفاده می کنن مثلا شما در زلزله کرمانشاه سنگ تمام گذاشتین؟! در مقابل شما آزادمردانی وجود دارن که حاضر نیستن به اندازه سرسوزنی به مردم و مملکتشان خیانت کنن و حتی از جونشون میگذرن مثل مدافعان حرم اما تو چی...حالا دلسوز کشور شدی!؟ تو و امثال تو مردم نجیب و باسواد ایران رو چی فرض کردین ؟
  • زیور IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 0
    امروز کسانی از دیپلماسی حرف میزنن که با همین زبان توانستند در جریان زلزله کرمانشاه پول خوبی رو به جیب بزنن؟ کارنامه سیاهتو زیباکلام اول پاک کن و بعد از دیپلماسی صحبت کن...
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    ایها الناس ایها الناس انتهای مذاکره باامریکا یعنی استقرار نیروهای امریکایی درهر کوچه ومنزل ودادن مصونیت به نظامیانشان. امریکای خبیث به غیر از این راضی نمیشه. تا کی ما میخواهیم عزت واستقلال رو فدای ثروت اندوزی کنیم.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • شریف زاده IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    **زیباکلام: دلواپسان با زبان دیپلماسی آشنایی ندارند آو !!!قربان ادم زبان شناس دیپلماسی. شما زبان دیپلماسی دانها تا الان نزدیک به هشت سال است چه گلی به سر مازدیدکه منت هم می خواهی بگذارید.
  • 125 IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    آنهایی که با زبان دیپلماسی رفتند الآن میگن استغفر الله حالا این بیخیالان مثل آقای زیبا کلام چی میگه؟
  • حامد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    مذاکره طلب و آمریکا گرا باید شوت شه به مدینه فاضله اش، مثل براندازها بیافته به بدبختی. خائنین بالفطره!
  • حسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    سلام درعجبم به این آقا چگونه کرسی تدریس دادن حیف نون...
  • جوان IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    ما همیشه تنبیه برای دشمن خارجی را داشتیم اما برای تنبیه دشمن دوستان داخل کوتاه آمدیم ای کاش گروه مذاکره کننده را مجاب میکردیم برای پذیرش عذرخواهی از مردم ویا محاکمه دادگاهی. البته با شفاف سازی از طریق رسانه سیما این خواسته از طرف مردم محقق می‌شود.
  • افشین IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    حیف اسم کارشناس مسایل سیاسی که بزارن روی تو ، خواهشاً اسم کارشناس رو خراب نکنید
  • ali CA ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    این زیباکلام میشه حرف نزنه . سیاست دنیامشخصه کشورهای جهانسوم ازجمله ایران بایدزیرسلطه باشن! موشک وبرجام وتحریم همش بازیه! ملت چی گیرآوردن!
  • مسعودی نیا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    کریه الفکر زشت کلام
  • Shahrokh IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    صادقه ناصادق با ملت اقای مثلا روشنفکر دودره باز راست میگی اون پولهای بیت المال که قرار بود بدی زلزله زدگان را چرا نمیگی چه کردی چرا فکر میکنی باید در همه زمینه ها اظهار نظر کنی تا حالا برای نمونه یکی از تحلیهایت درست بوده یا نه
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    بر این گم راه ها وطن فروش های اصلاح طلبان معاندان ایران اسلامی
  • DE ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    بیجاکلام: دلواپسان با زبان دیپلماسی آشنایی ندارند آقای بیجاکلام از قدیم گفته اند زبان خرِکودکش را کودکش میفهمه و زبان افرادی مثل شماها را رهبرو مولا و آقا و اربابت امریکا میفهمه. برو براش اظهار عرعادت منظور ارادت بکن.ما زبان انسانها را می فهمیم نه دروغ و دلنگ قماربازان و چپاولگران و بی تمدن ها و جنایتکاران کراوتی را .قولوا قولا سدیدا.
  • گودرزی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    حقش بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس