ویژه ها

در پسابرجام، دولت آلمان- که ار اعضای برجام نیز می باشد- در اقدامی توهین آمیز و خصمانه از سوخت رسانی به هواپیمای ظریف خودداری کرد. برجام حتی نتوانست بنزین هواپیمای ظریف را تأمین کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** حامیان «زن کشیِ نجفی» دلواپس حقوق زنان شدند

«لزوم بازتعریف معنی ناموس پرستی»، «داس مرگ بر گردن رومینا»، «دخترکشی در خانه پدری»، «حکم قصاص دختر در خانه پدری»، «قربانی خانه پدری»، «خانه ناامن پدری»، «قتل رومینا در خانه پدری» و...اینها تیترهای روزنامه های اصلاح طلب درباره قتل یک زن توسط یک مرد است.

در همین رابطه روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «خانه ناامن پدری» نوشت:«زنان و دخترانی که واژه "ناموس" را با خود یدک می‌کشند و اگر ناموسشان ناپاک شود، آبرو از کف داده‌اند. همانی که نقشه قتلشان را طرح‌ریزی می‌کند؛ گلوی دختری را می‌فشارد، چاقویی در قلبش فرو می‌کند یا اسیدی بر چهره‌اش می‌پاشد. رومینای ۱۴ ساله قربانی دیگر این پدیده اجتماعی «آبرو» در ایران است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«تاکنون چندین بار مقامات قضایی و انتظامی ایران، ناموس و آبرو را یکی از علت‌های اصلی قتل در ایران دانسته‌اند. کشته شدن رومینا اشرفی، دختری که هنوز ۱۴ سالش را تمام نکرده بود به دست پدر، موضوع قتل ناموسی را برای بار دیگر برسر زبان‌ها آورده است...خشونت علیه زنان موضوعی تازه نیست. سال‌هاست که فعالان حقوق زنان و کودکان به هر بهانه‌ای به آن پرداخته و خواستار توقف آن با تصویب قوانین پیشگیرانه در ایران شده‌اند».

ابتکار در ادامه نوشت:«در میان خبرهای مربوط به قتل غم‌انگیز رومینای ۱۴ ساله اما آنچه بیش از همه واکنش افکارعمومی را به همراه داشته، مجازات احتمالی قاتل اوست. قاتلی که از قضا میان آنها نسبت پدر و فرزندی برقرار است. کارشناسان حقوقی و وکلای دادگستری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اگرچه حکم نهایی را در دستان قاضی پرونده می‌دانند اما پیش‌بینی می‌کنند که از آنجا‫ که قاتل خود ولی دم بوده است، دیگر حکم قصاص معنایی ندارد. اما حبس از ۳ تا ۱۰ سال و دیه‌ای که ابتدا به مادر و سپس به خواهر و برادر مقتول تعلق می‌گیرد، همچنان برقرار است، هرچند بازهم تصمیم چند و چون آن با قاضی پرونده خواهد بود. قاضی که شاید به دلیل حضورش در یک دادگاه محلی احکامی متفاوت‌تر و کمتر سخت‌گیرانه‌ای را صادر کند».

اما واکنش زنجیره ای روزنامه های اصلاح طلب به مسئله قتل یک زن توسط یک مرد در شماره امروز از چند منظر قابل بررسی است.

اول اینکه، سال گذشته یک مرد ایرانی همسر دوم خود را که زنی جوان بود و ۳۰ سال از مرد نیز کوچکتر بود، با اسلحه گرم –غیرمجاز- به قتل رساند. مرد در حالیکه یک بالش به دست داشت در اقدامی غافلگیرکننده زن جوان را به قتل رساند. زن جوان در زمان وقوع این جنایت بارها از همسرش(که به دلیل اختلاف سنی زیاد، جای پدرش بود) درخواست کرد که از اقدام جنایتکارانه صرفنظر کند، اما مرد مسن توجهی نکرد و قتلی دلخراش اتفاق افتاد.

دوم اینکه، در شرایطی که یک مرد در اقدامی جنایتکارانه، همسر دومش را که زنی جوان بود به قتل رسانده بود. فعالین و رسانه های اصلاح طلب تمام قد از «قاتلِ یک زن» حمایت کردند! اصلاح طلبان تاکید داشتند که قاتل انسانی باشخصیت و جنتلمن و خوشنام است و نباید اعدام شود.

سوم اینکه، در شرایطی که یک مرد، با ارتکاب خشونت خانگی یک زن جوان را به قتل رسانده بود، اصلاح طلبان تاکید کردند که این مسئله ای خصوصی و شخصی است و «ما اصلاح طلبان» در مسائل شخصی و خانوادگی افراد دخالت نمی کنیم.

چهارم اینکه، آن زمان هیچ طرح گرافیکی در حمایت از حقوق زنان و هیچ سرمقاله ای در نقد خشونت خانگی در صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب نقش نبست. در عوض دهها مقاله و گزارش در تجلیل از «قاتلِ یک زن» در روزنامه های اصلاح طلب کار شد و قاتل در حد یک «قهرمانِ مظلوم» بالا رفت و مقتول آماج توهین و تهمت و فحاشی قرار گرفت؛چرا؟! چون قاتل یک اصلاح طلب مشهور به نام «محمد علی نجفی بود»، همان شخصی که وقتی شورای شهر اصلاح طلب تهران او را به عنوان شهردار انتخاب کرد، گفت:«تهران را به شهری امن و آرام برای همه زنان تبدیل می کنیم»!

پنجم اینکه، نگاه قبیله ای و سیاست زده و ابزاری اصلاح طلبان به موضوع زنان در پرونده نجفی، بیش از پیش ثابت کرد که این طیف به هیچ عنوان از کمترین صلاحیت و شایسستگی برای اظهارنظر درباره موضوع «حمایت از حقوق زنان» برخوردار نیست.

ششم اینکه، در یکی دو روز اخیر، رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور در یک همصدایی آشکار با رسانه های معاند از جمله بی بی سی(رسانه ملکه انگلیس)، صدای آمریکا(رسانه دولت تروریست آمریکا) و ایران اینترنشنال(رسانه وابسته به آل سعود) موضوع قتل «رومینا اشرفی» را ناشی از اعتقادات دینی پدرش جا زده اند! این در حالی است که یکی از مهمترین نهیب های قرآن به عصر جاهلیت، مسئله دخترکشی است. درحقیقت اقدام جنایتکارانه پدر رومینا کاملا در تعارض با اعتقادات دینی و مذهبی مسلمانان است.

هفتم اینکه، قانونگذاران اصلاح طلب شریک جرم پدر رومینا هستند. «جلیل محبی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به این مسئله نوشت:«مهرماه گذشته قانونی درباره قتل ناشی از اسیدپاشی تثویب شد که مجازات تعزیری بدل از قصاص را از ۱۰ سال به ۳۰ سال افزایش می داد، هر چه به طراح طرح، خانم فاطمه حسینی و نمایندگان فراکسیون امید(آقایان فتحی و کاظمی) اصرار کردم، قبول نکردند که مجازات تعزیری پدری که فرزندش را به قتل می رساند را افزایش دهند».

هشتم اینکه، یکی از کاربران فضای مجازی از طیفی که- در داخل و خارج از کشور- به جنجال سازی از پرونده قتل رومینا اقدام کرده اند، با عنوان «کاسبان خون» نام برده و نوشته:«همان هایی که نه به کودک همسری می گفتند، از دوست پسر داشتن یک دختر ۱۳ ساله به نیکی یاد می کنند! مشکلشان دخترک مظلوم نیست، این ها با اسلام سر جنگ افتاده اند؛ به دنبال بهانه می گردند».

** حرکت نفتکش های ایرانی به ونزوئلا، میوه برجام است

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «اصولگرایان علیه ثمره دیپلماسی» نوشت:«چگونه برجام سبب شد کشتی های ایرانی بتوانند آزادانه حرکت کنند؟؛طعم پیروزی دیپلماتیک ایران در برابر آمریکا و رسیدن دو نفتکش از پنج نفتکش ایرانی که عازم ونزوئلا بودند به مقصد هنوز زیر زبان‌مان مزه نکرده بود که خبر رسید گروهی از اصولگرایان تلاش دارند علاوه بر تصاحب این پیروزی، دولت را به دلیل سیاست‌هایی که طی سالیان گذشته در عرصه بین‌المللی و به ویژه در موضوع برجام اتخاذ کرده بود، سرزنش کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ دولت یازدهم در ایران مذاکراتی جدید را برای رسیدن به توافق با ۱+۵ آغاز کرد. این مذاکرات پس از دو سال به نتیجه رسید و در ۱۳۹۴ برنامه جامع اقدام مشترک ایران موسوم به برجام به امضا رسید. چندی بعد نیز قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حمایت از برجام صادر شد و به تبع آن تمامی قطعنامه‌های پیشین علیه کشورمان از جمله قطعنامه ۱۹۲۹ لغو شدند. همین پیروزی حقوقی بود که سبب شد هیچ کشوری در دنیا اجازه توقیف یا بازرسی از کشتی‌های ایرانی را نداشته باشد و ایران به‌طور قانونی و با پرچم خود بتواند به تجارت بپردازد. به همین دلیل می‌توان گفت در صورتی که برجام نبود ایران هیچ‌گاه نمی‌توانست آزادانه نفتکش‌هایی را راهی ونزوئلا کرده و به این کشور سوخت برساند».

از جماعتی که پیش از این «پیروزی مدافعان حرم به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی» بر داعش را ثمره و دستاورد برجام نامیده بود، هیچ بعید نیست که حرکت نفتکش های ایرانی به سمت ونزوئلا را نیز میوه برجام جا بزند!

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که برجام موجب شده که هیچ کشوری اجازه توقیف یا بازرسی کشتی های ایرانی را نداشته باشد. این ادعای مضحک در حالی است که همین چند وقت پیش، انگلیس که عضو برجام نیز می باشد، در اقدامی غیرقانونی و خصمانه یک نفتکش ایرانی را توقیف کرد! پس چرا برجام مانع از توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس نشد؟!

در پسابرجام، دولت آلمان- که ار اعضای برجام نیز می باشد- در اقدامی توهین آمیز و خصمانه از سوخت رسانی به هواپیمای ظریف خودداری کرد. برجام حتی نتوانست بنزین هواپیمای ظریف را تأمین کند، چه برسد به اینکه بخواهد عامل حرکت آزادانه نفتکش های حامل بنزین ایران به ونزوئلا باشد.

آنچه حرکت آزادانه و افتخارآمیز نفتکش های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا را تضمین کرد، سیلی عین الاسد و توقیف نفتکش انگلیسی و پرتاب اولین موشک نظامی ایران به فضا بود. «اقتدار»، احترام می آورد، نه انفعال 

** آقای مطهری؛ دموکرات ها و جمهوری خواهان دو روی یک سکه هستند

«علی مطهری» نماینده سابق مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «انتظارات از مجلس یازدهم» نوشت:«مجلس یازدهم در شرایط خاصی از نظر شرایط جهانی و شرایط داخلی روی کار آمده است.امروز گذشته از بلای کرونا - که البته مختص ما نیست‌ - تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی امریکا قرار داریم و حدود شش ماه به انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی است. رفتار ایران می‌تواند در انتخاب شدن یا نشدن ترامپ مؤثر باشد...نوع رفتار ما با امریکا و اروپا در چند ماه آینده از حساسیت زیادی برخوردار است».

مطهری در ادامه نوشت:«از سوی دیگر بهبود روابط ما با کشورهای منطقه، علاوه بر آثار مثبت اقتصادی می‌تواند در نوع نگاه غربی‌ها به ایران مؤثر باشد. امروز برخی از کشورهای عربی بیش از آنکه از اسرائیل بترسند، بواسطه برخی اظهارنظرها یا جوسازی‌ها از ایران می‌ترسند و همین امر باعث شده است که بیشتر به دامان امریکا و اسرائیل پناه ببرند. لذا باید این ترس از طریق دوری از فرقه‌گرایی و عمل به وحدت واقعی اسلامی زدوده شود. مجلس یازدهم باید به این موضوعات در سیاست خارجی توجه داشته باشد».

جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما در روزهای آخر مسئولیتش گفته بود که ما با مذاکره، صنعت هسته ای ایران را با محدودیت گسترده مواجه کردیم و حالا نوبت دولت بعدی(ترامپ) است که همین رویکرد را در حوزه دفاعی و قدرت منطقه ای ایران اعمال کند.

جان کری در اظهارنظری دیگر گفته بود که اگر ما(دموکرات ها) نیز جای ترامپِ جمهوری خواه بودیم از برجام خارج می شدیم، اما ترامپ کمی عجله کرد، او باید مسئله موشکی و منطقه ای را جلو می برد و سپس از برجام خارج می شد.

فعالین اصلاح طلب بارها اذعان کرده اند که حتی اگر هیلاری کلینتون(مادر داعش) به کاخ سفید راه پیدا می کرد چه بسا سیاست های سختگیرانه تری نسبت به ترامپ درباره ایران اتخاذ می کرد.

در حال حاضر نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات از جمله «جو بایدن» صراحتا اعلام کرده اند که در صورت پیروزی در انتخابات به صورت مشروط به برجام بازخواهند گشت و شرط اصلی بازگشت به برجام، کلیدزدن مذاکرات موشکی و منطقه ای با ایران است؛ این همان مسئله ای است که ترامپ نیز بارها مطرح کرده است.

آغاز جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان هسته ای، اعمال شدیدترین تحریم های ضدایرانی، فتنه ۸۸ و موارد متعدد دیگر همگی در دوره حضور دموکرات ها در کاخ سفید رخ داده است. جمهوری خواهان و دموکرات ها در هر مسئه ای با یکدیگر اختلاف داشته باشند، در دشمنی با ایران هیچ اختلاف نظری با یکدیگر ندارند.

شرط موفقیت در سیاست خارجی، اجرای رویکرد مقتدرانه و پرهیز از انفعال و وادادگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    45 0
    همه به فکر خودشون یا حزب خودشون مخصوصا اصلاحات هیچ کاری واسه جوانا نکردن فقط مثل آفتاب پرست رنگ عوض میکنن
    • وطن پرست DE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      29 0
      اون یک میلیون مسکن رو برای چه قشری ساختن؟ صف های خرید سیم کارت ۴۰۰ هزارتومنی جلو پست بانک ها فراموشت نشه. وقتی داری به کنسرت رای می دی هواست به این چیزها هم باشه.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 21
      اون زمان که یه مداح هفت تیر کشی کرد افراطیون دلواپس اسلحه و مجوز نبودن الان یهویی شدن دلواپی دفاع از نفس دکتر نجفی
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      37 0
      هفت ساله هرچی ربنای شجریان گوش دادیم هیچ اتفاقی نیفتاد بجز گه گرسنه تر شدیم
  • DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    48 41
    بچه که سیزده سالی به خانوادش خیانت بکنه بمب ساعتیه بهتر هرچه زودتر خفش کرد. آفرین به این پدر معلومه نسل مرد و نه زنهای مردنما هنوز در ایران هست.
    • مرتضی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      10 33
      این چه حرفیه؟ یعنی هرکس اشتباهی کرد باید بمیره؟ اگه مردونگی به این باشه داعشیا از همه مرد ترن این حرفا دقیقا باعث همون چیزایی میشن که ضد انقلابا میخوان.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      25 10
      البته این بمب ساعتی دست ساز همان پدر است. وقتی اسم بی معنی رومینا را بر دخترش گذاشت. وقتی به جای تربیت دینی او را رها کرد تا آزاد بچرخد. وقتی فضای مجازی را در اختیارش گذاشت و بالاخره وقتی که دختره عاشق شد از ترس اصلاح طلبان و روشنفکران با ازدواج او موافقت نکرد و تازه فهمید دخترش در چه منجلابی افتاده. حالا بهتر بود خودش را بکشد.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      4 18
      به خدا قسم این پیام و این مثبت ها هر دوش بوی آلبانی رو میده! هوشیار باشید
    • DE ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      30 3
      فرهنگ صحیح فقط فرهنگ اسلامیه که اجازه ازدواج بعد از بلوغ یعنی ۹ سالگی رو میده و حد رو هم برای زنه زناکار قرار داده. گور پدر فرهنگ غرب وحشی و هرچی غرب زده بدبخته!
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      4 31
      متاسفانه فکر شما فکر همان نادان عصر جاهلیت هست که دخترانشان را زنده بگور می کردند پیامبر ص چه ضجری برای آدم کردن آنها کشید و حالا امام عصر روحی فداه برای نادان های کور بی مغز جاهل این عصر دوباره همان راه جد بزرگوارشان را بروند ..
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      6 0
      آیه بای ذنب قتلت ، در مورد کودکانی بود که زنده به گور می شدن و ربطی به یک دختر نوجوان دارای رابطه با مردی هم سن پدرش که گناهش آشکار هست ندارد و در ایران روزانه 2000 جنین نورسیده کودک زنده به چاه می شوند بدون اینکه کسی صداش دربیاد ! مجازات زنا اعدام نیست و شلاق هست پس کار پدر دختر افراطی گری بوده مانند داعش که ربطی به اسلام ندارد و مورد تایید نیست بماند که اگر حکم شلاق رو بر این دختر و دوست پسرش جاری میکردن و دل پدر کمی خنک می شد و محبتش گل می کرد و شاکی هم می شد ولی دیگر به قتل منجر نمی شد همین ها باز تیتر می زدن شلاق زدن دو معشوق و یا شلاق زدن دختر بچه ای معصوم !
    • SE ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      3 1
      قیاستان بی جا است. در عصر جاهلی دختر نوزاد معصوم را می کشتند. اما دختر نوجوان را بزک کرده و اجاره می دادند و پول در می آوردند.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    42 3
    اصلاح طلب ها خودشون مجازند زن عریان بی دفاع رو در حمام به طرز وحشتناکی بقتل برسانند ده میلیارد تومان هزینه هم برای قاتل میدهند تا قاتل آراد بشود بعد صدتا تهمت هم به زن بیگناه میزنن الان هم دایه دلسوز تر از مادر شدند
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      43 0
      اصولا برای اصلاح طلبان مهم ایینه که قاتل کی باشه اگه یک هم مسلک باشه زن مقتول گناهکار وقاتل پاک وشریفه اما اگه قاتل ی آدم معمولی باشه فریاد وا اسفایشان برای حقوق زن به آسمون میره.
    • مظلوم IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      23 8
      هرچند کار پدر سنگدل رومینا زشت بود اما چرا کثافت طلب ها در مورد جنایت محمدعلی نجفی وقتل میترا استاد موضع نگرفتند؟!!!امان از مرام این استفراغ طلبان کثیف !
  • سید IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    21 0
    گویند ماری عاشق طناب پوسیده ای شده بود بدان گمان که آن همان معشوقش است! برجام برای اصلاح طلبان تهوع آور حکم آن طناب پوسیده برای آن مار بدبخت را دارد!!
    • عبا دالله IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      1 9
      سید عزیز بی ادب ببخشید تهو اوری کلمات چندش اور شما عزیز است نه دین داری نه ادب و نه ازاد مرد بس کن برادر بس کن از خدای خودت شرم کن ادب اداب دارد شما عزیز هیچ نداری شما را به خدا بس کن با نرمی دارند قدرتی را که دوست دارید به چنگ می اورید پس ادب ادب ادب مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق
    • سید IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      9 0
      به 16:37 ـــــ اگر شما از رفتار و گفتار اصلاح طلبان تهوع آور دچار این حالت نمی شوی و هضمش برایت مشکلی ندارد، معده ات معده نیست! خندق بلا است!!!!!
  • کلاه گشاد برجام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    24 2
    دلار 17000 تومانی و سکه 7/5 میلیونی و پراید 80 میلیونی و گوشت 120 هزار تومانی و برنج 30 هزار تومانی همان گلابی برجام است .
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      0 15
      اینایی که گفتی تا برجام به هم خورد ابنجوری شد. تو اون ۸ سال دلار ۶ برابری ک پرتید ۴ برابری و بنزین ۱۰ برابری و نون ۵۰ برابری و سکه ۱۰ برابری نتیجه چی بود؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    16 1
    برجام چرا مانع توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس نشد ؟!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    8 1
    حملات موشکی به عین الاسد باعث شد تا یانکی ها جرئت نزدیک شدن به نفتکش های ایرانی در دریای کارائیب را نداشته باشند.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    22 0
    نجفی هفت تیرکش آبروی نداشته اصلاح طلبان را بُرد.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    15 0
    روزنامه ابتکار،چقدر پست فطرت ؟؟!!
  • DE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 0
    اصلاح طلب ها بهتره سکوت کنن زیرا در جایگاهی نیستند که از حقوق زن دم بزنن زیرا خودشان با 5 تا گلوله هرچی حقوق زن بود ازپادراوردندو کفن و دفن کردند و در مقابل این عمل زشت همگی سکوت پیشه کردند.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 47
    دعا می کنم در موقعیت نجفی قرار بگیری تا واکنشت رو ببینم
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      19 2
      ایشالا در موقعیت پدر دختری که عاشق شده اما نمی گذارید ازد.اج کند هم قرار بگیری
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    24 0
    14:26گفتی نجفی هفت تیر کش-دریک لحظه حواسم.رفت زندگی نامه "محمد بن سلمان"که لقب محمد هفت تیرکش بهش دادند- این افساد طلبان هرجا که به نفع شون باشه زهرشون را می ریرند!الان که شکست خوردند به ناسلامتی مثل مار زخمی اند!جناب مشرق عزیز چاپ کن نترس ازشون-
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 0
    اصلاح طلبان و روشعنفکران در مورد حقوق زن در ایران واقعا پارادوکس دارند... وقتی در مورد کودک همسری بحث میشه میگن مخالفند و میگن دختر زیر 18 سال نباید ازدواج کنه و از این حرفها.اگه بر این حرفتون پایبند هستید اینجا باید خفه بشید و بیشتر باید به عامل این قتل که اون مردک عوضی فریبکار بوده که دخترک را فریب داده .. اینجا رومینا 13 سالش بوده و اون مردک که فریبش داده همسن پدر دخترک مظلوم بوده... من نمیگم پدر کار درستی کرده...به طور کلی بحث مخالفت با دین است وگرنه باقی حرفها بهانه است... اصلاح طلبان وقتی حرف از رابطه های نامشروع میشه حمایت می‌کنند و حتی میگن باید مراکز فساد و فحشا باز بشه و چه اشکالی داره ایران مث تایلند بشه... ولی وقتی حرف از صیغه و یا چند زن داشتن میشه که جزو نظریات اسلام است مخالفند... صیغه و ازدواج کودک همسری و این حرفها اشکال دارد ولی دوست پسر همسن پدر داشتن و فرار کردن و پنج روز رابطه داشتن با اون مردیکه هرزه اشکال ندارد...... چرا اینجا کسی نگفت که اون بهمن حروم لقمه هم در قتل تاثیر داشته
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      12 0
      احسنت ،،همه وظیفه دارند تا این مدعیان دروغین اصلاحات را رسوا کنند و به تمام ملت ایران بگویند این نوکر اجنبی ها بامشان دو هوا دارد
    • عبدالله IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      5 1
      احسنت آفرین ، این مصداق بارز سنگ رو بستن و سگ رو باز گذاشتن هست ! از یک طرف بعنوان دفاع از آزادی از رابطه جنسی بدون ازواج (زنا) با اواع نام های دلفریب دوست دختر و ازدواج سفید و آموزش جنسی به نوجوانان و اینترنت بدون فیلتر و شبکه های اجتماعی بی قانون و سقط جنین و ... حمایت می کنن بعدش میان دنبال سلب آزادی هایی که دین داده به مردم از ازدواج در هر سنی و ازدواج موقت و چندهمسری و ... به اسم کودک همسری و حقوق زنان تا بشه نتیجه اش این که دختران بشوند فاحشه گان مردان هوسرانی که بعد از گرفتن پرده حیا رهایشان کنند بعد هم پدری می ماند که بی حیثیت و بی آبرو شده یا باید سرش را بیندازد و حرف های درشت مردم را بشنود و دغ کند و بمیرد یا دچار جنون شود و خودش را بکشد یا دخترش ... فقط این رو بدونین پدر رومینا می تونست 13سال قبل اون رو بکشد بدون اینکه کسی بهش اشکالی بگیره اما 13سال تمام زندگیش رو به پای دخترش ریخت و دست آخر جوابش رو اون دختر با چی داد !؟ بهش فکرکنین .و آن مردی که با سو استفاده از احساسات یک دختر فریبش داده و بی حیاشش کرده در خون این دختر شریک هست و همه اینا ناشی از عقده های جنسی هست که از ناتوانی در ازدواج و همچنین پایین آمدن سن بلوغ و بلا رفتن سن ازدواج ناشی می شود .
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    28 0
    باید فیلم " خانه شوهری" رو هم آقای کیانوش عیاری به یاد همسر کشی با اسلحه در دوره قاجاریان نه بلکه در دوره برجامیان درست کند!
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    24 0
    جالبه اطرافیان نجفی میگفتن چون میترا استاد نجفی رو تهدید "آبرویی" یا "ناموسی" کرده نجفی مجبار به قتلش شده! هه
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    16 0
    اتفاقا این قتل نانوسی نشون داد ازدواج نوجوانان چیزی نیست که این ها میگن و بار اجبار پدر در قبال پول انجام شده باشه بلکه بعضی نوجوانان برای ازدواج حاضرن مقابل پدرشون هم بیاستن
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 14
    اولا زن کشی نه پرستوکشی بود دوم شما که بخاطر اعتراض به گرانی بنزین چند هزار نفر را کشتید از کی مدافع حقوق زنان شدید سوم دست هرچه قاتل است دوستان اصولگرا از پشت بستند چیزی بگید که به گروه خونی شما عزیزان قاچاقچی و دلالان تحریم بخورد برادران جهادگر نجومی
    • رضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      5 0
      در عجبم از اصلاح !!!! طلبان، هر چند از حزبی که خون مریم و مسعود رجوی در تک تک سلولهایش جاری است، هر حرکت امکان پذیر است.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      11 0
      عجب پرستوی نادانی بوده که به جای اطلاع دادن موارد خاص به اطلاعات ، به خود نجفی تهدید می کرده میرم میگما! راستی نجفی چه چیز مخفی داشته که پرستو می خواسته افشا کنه؟ اصلاح طلبها! رذلتر از شما در جهان فقط خودتان.
  • US ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    18 0
    اصل حرفشان این است: در سن کم (سن کم با تعریف خودشان. نه بلوغ طبیعی) ازدواج نکنید بلکه زنا یا خودارضایی کنید. بقیه اش بازی با الفاظ است.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    20 0
    نجفی قاتله باید کشته بشه ......... این حرفا کشکه که زنش جاسوس بوده .. مگه کشور پلیش و دادگاه نداره که ایشون اسلحه غیر مجاز ادم کشته ..؟؟؟ یکی بهش بگه مردک اون موقع که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟؟؟؟؟ حالا زن و بچه دوست شدی ؟؟ حالا که عشق و حالتو کردی بعد خسته شدی ؟؟؟ قاتل قاتله ............. حالا از بالا باشه یا از مردم ........ حق رو زیر پا بذارین خون اون زن همه رو میگیره
    • معرفت IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      3 0
      آخه پدر بیامرز، نجفی چه سگی بود که اون میترا بیچاره ازش جاسوسی بکنه؟!!این توجیهی بود برا قتل اون بنده ی خدا!
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 0
    این جماعت مشتی اوباش و وطن فروش هستند
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 0
    خاک بر سر روزنامه ابتکار و تهیه کننده چهره خشن از یک پدر ایرانی ،، بحث حمایت از دیدگاه این پدر نیست که ناموسش بازیچه شهوت رانی شده است اما ایا پدر ایرانی اینقدر کریه منظر میباشد که روزنامه ابتکار خواسته برا فروش چند برگ بیشتر تصویر پدر ایرانی را خدشه دار کند چرا پدرانی که در جهاد برای دفاع از ناموس کشور به مرزهای دور رفتند تا داعش نتواند دخترکان ایرانی را در بازارهای سیاه روسپی گری به حراج بگذارد به تصویر نکشیدندفقط عقده گشایی و سیاه نمایی برای این بوقچی های شیطان بزرگ قابل اجرا میباشد
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    15 0
    ۴۰ درصد ولادت‌ها در آمریکا نامشروع است... طبق برآورد ورد فامیلی‌مپ، ۴۰ درصد تولدها در آمریکا خارج از ازدواج هستند. یعنی به احتمال زیاد یک نفر از هر دونفری که در خیابان‌های آمریکا در کنار شماست حرام زاده است. این آمار همچنین در کانادا ۳۳، در فرانسه ۵۷، در آلمان ۳۵، در انگلیس ۴۸ و در سوئد ۵۵ درصد است. به راستی که واژه‌ی تمدن حرام زاده مناسب تمدن غرب است!!!!قابل توجه روزنامه ابتکار با ان عکس عقده گشایی و سیاه نمایی از پدر ایرانی !!
  • ناشناس CH ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    17 0
    در جواب روزنامه آرمان ، هیچ دولتی طی چهل سال گذشته نا کارآمدتر و بی تدبیرتر از دولت آقای روحانی بر سر کار نیامده و اوج فاجعه دقیقا در موضوع برجام رخ داد که حتی بنده که اصلا در کار سیاست نیستم متوجه شدم که براحتی سر تیم اتمی ایران کلاه گذاشتند و نه تنها سرمایه های ملت ایران که همانا اورانیوم غنی شده بود را بردند بلکه قلب راکتور اتمی ایران را هم سیمان کردند و اون شب در ژنو که تا صبح طول کشید وقتی از جلسه بیرون اومدند طرف مقابل ایران همدیگر را از خوشحالی بقل می کردند ولی آقای ظریف و تیمش ضربه فنی شده بودند و گول خوردند ، هیچ می دانید بعدا یکی از روزنامه های خارج چه نوشت ؟ اینکه ایران اگر سه ماه دیگر قبل از امضای برجام پافشاری می کرد و یا حتی تحدید به خروج از ام پی تی می گرفت ما مجبور می شدیم ایران را در باشگاه کشورهای اتمی بپذیریم حالا شما می خواهی ارسال بنزین به ونزوئلا را به برجام ربط دهی ! آخه چه ربطی بهم داره ؟در مورد قیمت ارز هم که دولت اصلاحات فاجعه بوده و دلار به هفده هزار تومان رسیده ، اختلاس های میلیاردی و نجومی هم در همین دولت صورت گرفته ، بیکاری و گرانی و نارضایتی مردم هم به همین منوال ، اصول شما اصلاح طلبان فقط سخنرانی های زیبا ولی بدون عمل زیاد می کنید و مردم شما را باور ندارند و کارنامه روفوزه گرفته اید .
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 0
    در ایران هم همینطور است مگر دلال و واسطه و برخی بازاری ها و پزشکان و پولدارها به مردم عادی ایران رحم می کنند
  • موبین IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    قطعا قتل نفس محترم، گناهی بس بزرگ است اما اگر همین پدر به ازدواج دخترش رضایت می داد، به جرم کودک همسری، مورد لعن و نفرین احمقها نبود؟؟ اینجاست که مضرات مخالفت با مجوزهای الهی مشخص می شود. هر مجازی، واجب نیست اما در مواقع نیاز می تواند مانع از بروز حرامهای بسیاری شود.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    بهتره یک طرفه به قاضی نرویم ، اگر پدر با ازدواج دختر 14 سالش با اون مرد 29 ساله موافقت می کرد همین ها الان تیتر کودک همسری می زدن و نیروی انتظامی هم پدر رو راهی زندان می کرد و یک عده الاف مجازی هم به پدر حمله می کردن ، و اگر پدر سرش رو می انداخت پایین و ساکت می شد و 9ماه دیگه دخترش حامله می شد همین ها تیتر می زدن حامله شدن کودک 14ساله و نیروی انتظامی هم پدر رو بعلت برسرپرستی بازذاشت میکرد بعد ملت و الاف های مجازی باز به پدر فحش می دادن و میگفتن بی غیرت ! انگار فقط اگر پدر هم خودش رو می کشت و خودکشی می کرد و یک خانواده بی سرپرست تحویل جامعه می داد کسی بهش ایراد نمی گرفت .
  • CA ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 0
    این اصلاح طلب کثافت اگه خیلی دلش به حال زنها میسوزه چرا حتی یکبار ا از حملات اسپوف کال چیزی به مردم نگفته باعث این همه خسارت شد! چون همدست تروریست های سایبری هست که در یک کشور اروپایی هستند و از کرمان و رفسنجان هم نیروی تروریستی سایبری بردند و همراه با انتشار اخبار دروغ از این ابزارها سالها علیه مردم ایران استفاده کردند. البته همین کشور تروریست انواع تروریسم و فاشیسم رو در مورد ایران اعمال کرده چون عمر این رژیم در حال پایان هست و همراه با این نوکرهای اصلاح طلب لیبرال بایستی به قعر جهنم فرستاده شوند.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    در افعانستان اگر به دختری تحاوز بشه پدر و برادر دختر ، اون‌دختر رو میکشند و فرد متجاوز هم برای خودش ازاد میگرده که این بلا رو سر دهها دختر دیگه هم میاره. واقعا این چه عقلیه؟ چرا باید جای قربانی و مجرم عوص بشه؟ پدر رومینا باید مردی رو که دخترش رو اعفال کرده میکشت، نه اینکه دختر فریب خورده شو بکشه. همه جوری برخورد میکنند که انگار اون مرد فریبکار که رومینا رو اعفال کرده کاملا بی تقصیر بوده
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 0
    مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      2 0
      بله هزاران بار مرگ بر امریکا که غذا و دارو و همه چی را تحریم می کند اما ابزار فساد و فحشاو اینستا و تلگرام و ... بی در و پیکر را هرگز تحریم نمی کند. مرگ بر امریکا و صدالبته مزدوران داخلی اش
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 0
    این بی وجدان ها ضد مردم به اصطلاح اسهال طلب که با گروه گرایی و غارتگری بیت المال و ترویج اشرافی گری به مملکت ضربه می زنند
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 1
    آخه بی انصاف همسر نجفی اغفالگر با رومینای معصوم اغفال شده قابل مقایسه است خخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس