معصومه ابتکار

"معصومه ابتکار" در سخنانی بیسابقه، به دفاع از تصمیم امنیتی فرماندار شهر قدس در فتنه اقتصادی "آبان ۹۸" و سرزنش "تحریم انتخابات" پرداخته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خرابی تمام پل‌های پشت سر!

زنی که می‌خواهد مردم ایران را ناامید کند

سهیلا جلودارزاده، فعال چپ و از حامیان رئیس جمهور روحانی که در دولت اعتدال نیز دارای سمت بوده؛ در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون شرایط امروز و آینده کشور اظهار کرده است:

"یکی از این احتمالات در قبال انتخابات آینده - این است که یک راست رادیکال در آینده به ریاست‌جمهوری برسد که ممکن است برای برخی خوشایند باشد. با این وجود چنین فردی باید خود را آماده کند که به همه مردم ایران پاسخگو باشد. اگر فرض بگیریم یک رادیکال راست نیز در ایران به قدرت برسد کاری از دستش برنخواهد آمد و نمی‌تواند شرایط را در دنیای امروز بهتر کند. امروز اقتصاد ایران در وضعیتی قرار گرفته که همه پل‌های پشت سر خود را خراب شده می‌بیند."[۱]

*از کنایه های خانم جلودارزاده به اصولگرایان که بگذریم اما واقعا علت اینهمه اصرار این خانم بر پمپاژ ناامیدی و لاینحل بودن مشکلات اقتصادی چیست!؟

آیا خانم جلودارزاده نمی‌داند بخش اعظم مشکلات امروز کشور در بحث اقتصاد صرفا شامل "گرانی" است که آنهم هیچ دلیلی ندارد غیر از "عدم نظارت دولت بر قیمتها"!؟

خانم جلودارزاده چرا انکار می کند که اگر یک رئیس جمهور با مدیریت جهادی در سال ۱۴۰۰ بیاید و با نظارت جدی بر قیمت‌ها؛ آرامش را بر بازار قیمت‌ها حاکم کند؛ دیگر اثری از این حرف‌های اصلاح طلبان نخواهد بود...

شاید بتواند علت این اصرارهای جلودارزاده بر بحرانی بودن اوضاع و لاینحل بودن مشکلات را در اظهارات سابق او جستجو کرد... خانم جلودارزاده طی اظهاراتی در تیرماه امسال گفته بود: حضرت امام (ره) بارها در دوران حیات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که مبادا روزی فرابرسد که شاهد یوم‌ا... دیگر باشیم، زمانی فرا برسد که مردم قیام کنند و باعث برچیده شدن حکومت شود. [۲]

او البته نگفته بود که منظور امام راحل اصلاح گری مردم بوده است نه انقلاب دوباره!

و اینکه چرا اصلاح طلبان چنین مقولاتی را به مردم نمی گویند و دائما به سمت ناامیدی و لزوم حرکت خیابانی اشاره دارند؛ به شدت محل سوال و تأمل است.

برخی محافل تحلیلی معتقدند که اصلاح طلبان در یک برنامه از پیش طراحی شده در صدد هستند تا جامعه را به سمت بروز "فتنه اقتصادی" سوق دهند...

***

اظهارات بی‌سابقه معصومه ابتکار در دفاع از تصمیم امنیتی فرماندار شهر قدس

معصومه ابتکار، فعال اصلاح طلب و از مقامات دولت آقای روحانی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در اشاره به رفتار شریرانه "تحریم انتخابات" گفته است: هر دوره ما این را داشته ایم که عده ای بوده اند که صندوق رأی و انتخابات با بلااثر می دانند. اگر انتخابات را بلااثر بدانید، گزینه اش چیست؟ چون عدم مشارکت و عدم حضور هر دفعه تبعات بسیار سنگینی را برای کشور داشته است. نهایتا شما از حق خودت می گذری؛ مگر می توانی از حق فرزندت که متأثر می شود بگذری!؟ تویی که حق رأی داری اگر در انتخابات شرکت نکنی، نه تنها برای خودت سرنوشت مبهمی را رقم زده ای، بلکه برای بچه هایت همین طور است. و فرصت را برای فرصت طلبان، سوء استفاده‌چی‌ها، اقتدارگرایان و واپس‌گرایی باز کرده ای.

او همچنین تصریح می‌کند: کسی که امروز می‌گوید شرایط سخت است و پای انتخابات نمی‌آیم، دارد شرایط الان را می‌بیند. در حالی که آدم‌های پیشرو، آینده‌نگر و مترقی آینده را می‌بینند و می‌گویند ممکن است امروز من این مشکلات را دارم ولی رأی می‌دهم برای آینده‌ای که می‌دانم اگر رأی ندهم می‌تواند بدتر از این شود.

ابتکار در ادامه نکوهش خود از رفتار تحریم در قبال انتخابات می‌گوید: راحت‌ترین کار این است که بی‌خیال شویم. ولی شما می‌بینید که مثلا در جامعه آمریکا با این همه مشکلاتی که دارند و این همه دلایلی که مردم آمریکا برای ناامیدی دارند و این همه بی‌اعتمادی که دارند و نگران هستند که ممکن است مثل دوره‌های قبل رأی مردم تعیین‌کننده نباشد و رأی الکترال تعیین‌کننده شود، باز هم پای صندوق می‌آیند. بعد هم این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر نیامدید حق اعتراض ندارید و باید با همان رنج، مصیبت و گرفتاری‌هایی که زندگی کنید که قطعا بیشتر خواهد شد.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین در دفاع از تصمیمات امنیتی فرماندار زن شهر قدس در فتنه اقتصادی آبان ۹۸ گفته است: اولا من قبل از آن بازدید کرده و این خانم را دیده بودم. زن بسیار توانمند و با شخصیتی بود. در آن ماجرا عده‌ای مردم معترض و یک عده محدودی افراد مسلح تروریست بودند که به اسلحه‌خانه و مرکز دفاع شهری حمله کرده بودند. فرمانداری مرکز دفاع شهری و فرماندار مسئول امنیت میلیون‌ها نفر است. سلاح‌های آن منطقه داشت دست تروریست ها می افتاد. ایشان باید می خندید و مصالحه می کرد!؟

ابتکار تصریح می کند: از هر کسی باید این سؤال را کرد که اگر یک عده تروریست مسلح به اسلحه خانه یا مرکز دفاع یک شهر حمله کنند و بخواهند اسلحه بیشتری بگیرند و روی مردم آتش باز و ایجاد ناامنی کنند، چه کار باید کرد؟ یعنی هر زن یا مرد ایرانی یا خارجی که آنجا می نشیند چه کاری باید انجام بدهد؟ به نظرم این خیلی بی انصافی بود.[۳]

*ما قضاوت درباره آنچه که خانم ابتکار گفته است را بر عهده مخاطبان محترم وامی گذاریم.

گفتنیست، صحبت های ابتکار مبنی بر لزوم مشارکت در انتخابات در حالی است که ستاد اصلاحات، با رفتار اعتراضی "عدم معرفی کاندیدا" و عدم تشویق مردم به مشارکت؛ رسما انتخابات مجلس یازدهم را "تحریم خاموش" کرد و موسوی خوئینی ها؛ از چهره های ستادی این جریان نیز اخیرا در بیانیه ای، تلویحا خواستار تکرار همین رفتار در انتخابات ۱۴۰۰ شد.

چپ ها معتقدند با این رفتار می توانند نظام اسلامی را مجبور به تأیید صلاحیت چهره های بد سابقه و ناکارآمد کنند تا این افراد در سبد انتخاب مردم قرار گیرند.

در ادامه صحبت های ابتکار؛ اشاره به اظهارات چندی قبل مصطفی درایتی از فعالان اصلاح طلب خالی از لطف نیست که در یک القاگری آشکار گفته بود: از آنجایی که مردم احساس می‌کنند کم‌کم انتخابات تغییر وضعیت داده به همین دلیل این ذهنیت را دارند که صندوق رای دیگر به نفع مردم نیست! [۴]

***

عرب‌سرخی: قالیباف افراطی است!

فیض ا... عرب سرخی، فعال اصلاح طلب و از بازجویان خشن دهه شصت به تازگی در یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد درباره مدیریت میدانی قالیباف و مثلا حضور او در بخش کرونایی یک بیمارستان گفته است: به بیمارستان رفتن و انتشار فیلم و عکس از این بازدید و احوال‌پرسی بی‌شک اقداماتی تبلیغاتی و بی‌ثمر است که به گمان من، می‌تواند نوعی جلب توجه برای انتخابات سال آینده باشد.

او سپس در پاسخ به این سوال که "در چنین شرایطی، حضور محمدباقر قالیباف را در انتخابات آتی چه میزان محتمل است؟ " می گوید:

"در این زمینه تصمیم‌گیری با شخص قالیباف نیست بلکه با جریانی است که قالیباف جزئی از آن است. در حقیقت قالیباف برای بسترسازی تلاش می کند تا فرصت و شانس خود را بیشتر کند. مجموعه‌ای از عناصر آن جریان افراطی تلاش‌های خود را انجام می‌دهند تا در تصمیم‌گیری شانس و فرصت بیشتری داشته باشند. "[۵]

* یک ظن بزرگ تاریخی نسبت به "هسته سخت اصلاحات" وجود دارد مبنی بر اینکه آنها گزینه های کارآمد انقلاب و چهره هایی که توانایی رفع مشکلات مردم دارند را به انواع روش ها از دسترس خارج می کنند.

حالات دیگر آنرا می توان در پرونده رفتار طرد کننده چپ‌ها با اقدامات خدمتگزارانه شهید لاجوردی و یا کینه توزی آنها علیه کارنامه قالیباف در شهرداری تهران و "ترور مدیریت جهادی" به نظاره نشست.

اظهارات عرب سرخی نیز چیزی خارج از همین فرایند نیست...

او در حالی قالیباف و جریان متبوع او را "افراطی" می خواند که نمی خواهد با مردم درباره سوابق خشونت های خودش در دهه شصت و مخالفت اصولگرایان با این خشونت ها حرف بزند، نمی خواهد بگوید "افراطی" یک فریب است تا جریانات معتقد به خدمتگزاری به مردم و مدیریت جهادی از صحنه طرد شوند و به جایش کسانی بیایند که با عدم نظارت بر قیمت ها؛ بستر ساز "فتنه اقتصادی" باشند. و نمی خواهد از این بگوید که تنها هنر جریان اصلاحات که خود را معتدل و دیگران را افراطی می نامد؛ "سلفی حقارت"، زانو زدن در مقابل امیر کویت، پیاده روی با جان کری و در آخر هم گرانی و تحریم انتخابات است.

بدیهیست که اگر مردم و افکار عمومی چنین اظهارات و صفت سازی های غلطی را باور کنند؛ دوباره به روزگار ناکارآمدان و کسانی که معیشت جامعه را گروگان می گیرند تا به مطامع براندازانه خود برسند! گرفتار خواهند آمد...

***  

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/300345

2_ mshrgh.ir/1092460

3_https://etemadonline.com/content/442291

4_mshrgh.ir/1122553

5_https://etemadonline.com/content/442291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 127
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • احمد IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    این خانم جلودارزاده و ابتکار بی ابتکار و آقای عرب سرخی خود میدانند معضلات اقتصادی کشور حاصل دولت بی تدبیر و ت سو و شعاری غربگرا و همه آنهایی که طرفدارش هستند میباشد
    • بابک IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      66 9
      دولت بی تدبیر وگدایی امید از غرب
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      60 7
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید ... خون بگیرند.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      76 9
      یک مشت پیرمرد خسته و تنبل و بی فکر بی تدبیر باید هم از قالیباف کاری و دلسوز انتقاد بکنند !
    • حجت IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      38 7
      اصلاح طلبها در دهه 60 نشان دادند خون ریزترین افراد هستند در دهه 60 وزارت اطلاعات دست این افراد بود همیچنین بخاظر وزرات خاتمی فرهنگ کشور رهم درست اینها بود با هنرمندان بدترین و تندترین برخورد را داشتند
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      48 4
      بلاشک همه آتش مصائب کشور یا به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم از گور اصلاح طلبان تهوع آور بلند می شود!
    • کیان IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      5 4
      فکر میکنم این پاسخ ها و حتی متن این مقالات اکثرا از آلبانی منتشر می شود
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    22 6
    من مخالف اصلاح طالبها هستم ولی در زمینه فرماندار شهر قدس این مساله را سیاسی نکنید
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      23 5
      حوادث آبان ماه 98 بدلیل سوء مدیریت دولت و وزیر نفت در قضیه افزایش نرخ بنزین بود خود کرده را تدبیر نیست.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      25 2
      خانم ابتکار روحیه فمنیستیش باعث شده حمایت کنه از اون خانم. گرچه بنظر من چه مرد چه زن مهم نیستا مهم کارآمدی و گرفتن تصمیمات درست در شرایط سخت هست که فرماندار شهر قدس به خوبی از عهده این کار براومده. ماشالا به غیرت اون شیر زن.
  • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    34 4
    علت مشکلات روز افزون مردم در بحث گرانیهای افسار گسیخته و لحظه ای عدم نظارت بر بازار نیست بلکه بخاطر حاتم بخشی صنایع بزرگ و مادر در خصوصی خواریهای جریانهای سیاسی به همپالگیهای جریانی خود بر میگردد که این روزها بخاطر انتقام گیری از رقیب سیاسی خود , نظام را ناکارآمد کرده اند مگر غیر از این هست که دولت فعلی در روزهای آخر عمر خود پست ها و مناسب نون و آب دار را به افراد وابسته به طیف سیاسی خود دارد واگذار میکند تا صلحه رحمی کرده ودلشان را بدست بیاورد برای انتخاباتهای بعدی همانند کاری که عثمان کرد
  • مهرناز IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    25 2
    اصلاح طلبان " می دانند با اراجیف هائی که سرهم می کنند " چه بلائی سر تشکیلات خود می اورند " حتما فکر کرده با این چرت وپرت ها " پله های ترقی را برای تشکیلات خود ایجاد می کنند ؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    17 2
    روانی...!!!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    29 2
    جناب عرب سرخی! اگر به بیمارستان رفتن قالیباف و انتشار فیلم و عکس از این بازدید و احوال‌پرسی، اقداماتی تبلیغاتی و بی‌ثمر است که می‌تواند نوعی جلب توجه برای انتخابات سال آینده باشد، همین کارها را شما هم انجام بدید! اگر دوازده سال مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران برای تبلیغات است شما هم انجام بدید! چون توانایی ندارید و نیز نمی خواهید برای خدا و مردم کار کنید، کار دیگران را تخریب می کنید! کمی از حساب قیامت بترسید که نزدیک است! اقترب للناس حسابهم و هم فی غفلة معرضون(انبیاء: 1)
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      18 4
      درد و بلای قالیباف بخوره تو سر هرچی مدیر خسته و تنبل است.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      8 0
      نمیدونم اصلاح طلبان دیگه میخوان چه گندی به این مملکت بزنن بس نیست؟؟؟ دیگه میخوان چه خاکی بگیرن سر این مملکت واقعا دیگه دزدی و ریا و اصلا حکومت معاویه بس نیست براشون بسه دیگه حالمون رو بیشتر بهم نزنید با این شرح تفصیل کردن از اوضاع ابتکار تو دیگه بس کن و اگه میخواهی حرفی بزنی قبلش یک نگاه به کارنامه اعمالت بنداز دنیای باقی مطمئنا همتون رو سیاه هستین ان شاالله رو سیاه دنیا و آخرت
    • حمیدرضا IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      9 1
      با سلام ...... """" آقای قالیباف در مسند ریاست مجلس تا بحال عالی بوده و بنحو احسن کار انجام داده انشالله روزهای با موفقیت مجلس و نمایندگانش ... التماس دعا ***
  • محمد حسین IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    19 1
    این افراد به ظاهر دلسوز مثل ابتکار وعرب سرخی و دیگران که خیلی فکر میکنن مردم به این سخنان این افراد گوش میدن کاملا در اشتباهن گذشته این افراد گویای کارایی این افراد است ولی امثال قالیباف که مدیری توانا با روحیه جهادی باید به قدرت برسند تا با کار جهادی مردم و مملکت را نجات بدهند ما مردم انقلابی و دوستدار ولایت از جبهه مقاومت حمایت میکنیم و ای کاش امثال قالیباف و احمدی نژاد که مردم دوستشان دارند بیشتر به این افراد باید ان شاءالله به مسند قدرت برسند تا ما مردم شاهد این همه گزافه گویی از افرادی که به هیچی معتقد نیستند اینجوری ما رو ناراحت نکند
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    8 1
    گفته هاى خانم ابتكار به معنى است كه اصلاح طلبان به دستور كدخداى جهان موظف به شركت درانتخابات شده اند همه شان همسويى خود را براى شركت درانتخابات اعلان خواهند كرد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    10 17
    در قضیه فرماندار قدس این شیرزن ثابت کرد از بقیه فرماندارهای مرد با عرضه تر است احسنت
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      7 6
      زرشک !!! خخ
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    6 1
    روحیه انحصار طلبانه و خشن و پرخاشگرانه و شبه چریکی سران سازمان سیاسی - امنیتی مجاهدین انقلاب اسلامی مثل اقایان اغجری - تاجزاده - نبوی - عرب سرخی - ارمین - پرویز قدیانی و... بر کسی پوشیده نیست . از اول انقلاب تاکنون این اقایان در راس امور سیاسی - امنیتی و اقتصادی بوده و هستند .
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    17 1
    کرونا بگیرید از نوع مردمی با این ذهن وافکار زنگ زده بلکه مردم از شر شما مسئولان بی لیاقت راحت بشن،کلن شده خاله بازی مملکت ،همشونم با هم فامیلن مملکت فامیلی
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    16 0
    مردم اگر میخوان به اینها رای بدهند، اینها پراید رو به 500 میلیون هم میرسونن
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      8 0
      روحت شاد
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 5
    تازمانی که نمایندگان ما اینها باشند " درجبین این کشتی نوررستگاری نیست "
  • کاوس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    13 2
    سلام مشرق جان به خانم ابتکار بفرمایید واسه بچه هاش که دارن خارج از کشور عشق و حال می کنن و غرق در رفاه و پولو ثروتن تصمیم بگیره نه واسه ما که گشنه و مستضعفیم واسه یه آدم گشنه این چرتو پرتاش باد هواست
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    7 11
    از ورود نیروهای جهادی به مجلس همه چیز صد برابر شده
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      9 0
      تورم افسارگسیخته بدلیل سوء مدیریت دولت و قوه مجریه است و به قوه مقننه مربوط نیست.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      6 0
      دولت بنفشت 7 ساله چه کرده
    • حسین IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      3 0
      چی می گی نادان..... فقط فرافکنی کنین...
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    9 0
    من فاتحه اسلاحتلبان را خوانده ام شما هم بخوانید و دیگر از این جانوران خبر نزنید
    • مزانی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      1 8
      چقدر بیسواد خودت مصداق کلمه اخری...
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    4 0
    اتفاقا منم فاتحشون خواندم ثواب داره سالگردشون گذاشتیم بعدآزکرونا که رفت خدابیامرزدشون---
  • بینام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    5 0
    میان بدوبدترتجربه شده روز بروز بدتر شده
  • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    صد افرین به نظرات شما حرف دل همه ی مردم زدید
  • کسمزان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 1
    حق باعرب سرخی است چون خودش افراطی بوده میدونه افراط وشعاربه جای نمیرسه
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    4 0
    خانم ابتکارامثال شما دیگربرای مردم وفرزندان انها امیدی نذاشتیدکه حالاحرف ازآینده میزنی..مفت ازبیت المال میخوری .به ریش این ملت میخندی..
  • کیان.نیکان IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 1
    اصلاح طلب ها لطفا مردباشید،منصف باشید همین
  • نصرت اله IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    فیض اله جان به حرف اسحاق گوش کن وبرو کمی دعاکن
  • علیرضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    میگن اصلاح طلب ؛ میگم خود را اصلاح کنند و بعد طلبکار اصلاح باشند. ما را سر گرم سیاستهای ساختگی خود نکنید لطفا!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    نه اینکه توی این هشت سال از دست خیانت خیانتکاران وبی دینان مسلمان نما والبته بی غیرت امید مردم در حال فورانه . حالا این شده سوژه برای منحرف کردن اذحان مردم
  • امیر IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    این عزیزان به اصطلاح مسؤل چرا انقدر به خودشان فشار وارد می کنند و چنین نظرات بیخودی را میدهند. مگر تا امروز کدام یک از مسئولین نظام به علت بی مدیریتی و بی کفایتی مورد مؤاخذه قرار گرفته که رئیس جمهور بعدی هم قرار بگیره هر کسی میخواد باشه فقط به مصلحت و حضرات بله بگه همین .
  • علی خان IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    والله ما ی امید داریم ،،بچه اعتمادیه بهش میگیم مثلا در شهر ما اونجا عیان نشین هست،، ی بار ی کلاغ که اهل منطقه ما بود ،یه استخوان کوچیک مرغ را بلند میکنه میره اعتمادیه تا در ی محل عیان نشین استخوان را میل کنه ، غافل از اینکه یکی از اهالی اعتمادیه بو میبره ، این فرد همون امید بود ، آقا این امیده تا کلاغه استخون را می ذاره زمین نوک بزنه می پره وسط معرکه کلاغ تا بیاد استخوان را برداره امیده ی سنگ نثار کلاغه میکنه ، بیچاره کلاغه استخوان را ول میکن در میره ، این امیده استخوان را خودش بر می داره میبره سوپ درست کنه.
  • حسینی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    اصلاح طلب نوکر آمریکا چشمانتان کور باد از عملکرد مردان جهادی
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    لیدر های اصلاح‌طلبان بدانند مردم درنهایت منافقین جدید را به دنبال منافقین خلق و مریم رجوی خواهندفرستاد . حسارت خواهندزد اما درسیاست ایران محومیشوند این شعار نیست رجوی وبنی صدر های امروزه درسیاست ایران محومیشوند . آنهابه غرب فرار خواهند کرد.
  • ترابیان US ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    عرب سرخی را ببینید این فرد می خواهد لیدر جامعه باشد انهم برای یک جامعه ۸۰ میلیونی افساد طلبان با مهره های تاریخ مصرف گذشته با تمام قوا به میدان آمده اند تا اگر رئیس جمهور انقلابی سر کار آمد گندکاریهایشان رو نشود
  • معصومه IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    ابتکار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    اعتقادبه خدا وقدرت برترخداوند نباشد میشود سینه چاکی برای غرب فرزندان وزندگی این غربزده های انقلابیون احساسی دیروز درغرب است همانجاکه به بخش سیاه تاریخ خواندرفت وخداوندپوزه فتنه گران رابه خاک میمالدوعده خداحق است درکاخهای ازخون مردم ساخته شده منتظرقهرانقلابیون الهی باشید
  • حسين DE ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    سركار خانم جلودارزاده من نميدونم تحصيلات شما در چه رشته و در چه مرحله اى است اما با قاطعيت و اطمينان خاطر متا'سفانه نظر ميدم كه شما فاقد هر گونه درك و شعور سياسى و اجتماعى هستيد و با الفباى اين مسائل نيز بيگانه ايد،شما اصلاح طلبان بجاى فهرست كردن مشكلات در همه زمينه ها اگر توانائى داريد به ريشه و علل آن و هچنين راهكارهاى مقابله با مشكلات بپردازيد،بعنوان مثال بفرمائيد در زمان وزارت آقاى آخوندى وزير سابق مسكن چند درصد بر گرانى مسكن افزوده شد؟و چرا؟سواد پاسخ گوئى دارى؟ بسم الله
  • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 1
    مشکلات کشور با اومدن یه رئیس جمهور انقلابی درست میشه
  • حسین IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    خدا هدایت کنه جلودار زاده و ابتکار و همه اصلاح طلبان
  • ابراهیم IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    اصلاح طلبهافقط دهمنشون ببندن .حرف نزن شروع به تخریب نکنن ۳۲سال کشوردستشونه بوده هیچ غلطی نکردن
  • پسر کدخدا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    غیرت زن و مرد ندارن ، مهم اینکه کی می‌تونه مشکل مردم رو رفع کنه ، خانم محترم شما مشکلات الان رو گذاشتی رفتی یکسال دیگه چی میخواد بشه ؟ الان در شهرهای شمال روغن مایع نیست مردم بخرم نیمرو غذای پیش پا افتاده رو درست کنن ، یکخرده غیرت بخرج بدین اینو هوار کنین، نوش دارو بعد مرگ سهراب نشه ، فکر نون مردم باشین ک خربزه آبه .
  • حسين DE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    آقاى عرب سرخى ممكنه پاسخ بدى كه آيا بررسى و واكاوى مشكلات در صحنه و از نزديك در جريان قرار گرفتن آنها و چگونگى پيدائى راه حل آنها حركت تبليغاتى و يا حركت افراطى است؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 0
    هیچ مسئول دولتی به اندازه قالیباف زحمت کش نیست اگر قالیباف برای ریاست جمهوری کاندید شود اولین رای من و فامیلم به قالیباف خواهد بود.
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      1 0
      موافقم
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    8 0
    ابتکار : """"""زن بسیار توانمند و با شخصیتی بود. """"""" ترجمه : یعنی بلده از دیوار بره بالا !!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • حمید IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    چرا که هر چرت و پرتی که یه مشت معلوم الحال میگن منتشر میکنید!
  • فاطمه IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 1
    لطفا این را زیاد تحویل و جدی نگیرید پیر شده آیزایمر گرفته و به قول معروف خواب زن هم چپ است بخصوص امثال این ها
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      0 0
      اون خواب ظن (گمان) است، نه زن.
  • مک IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    خواهشا با رای درست از نسل آینده حمایت کنیم
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      0 0
      اشتباه منفی دادم
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    منظور اصلاح طلبها از عدم شرکت در انتخابات چیه؟
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    قول سر خرمنی میدهند اما مردم فقیر تر شدند گرفتار بی انضباتی و و و و دست اندر کاران شدند
  • فرزانه IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    چقدر شماها پررو هستید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    اگر امثال جلودارزاده و ابتکار بازم باشن ، رای به انها عقل کثیف میخواهد
  • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 1
    مردم دیگه امیدی ندارند که نا امیدشوند فقط به عشق ظهور مانده اند
  • امیر IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    برای اداره کشور باید زور باشد با سلام و صلوات و رأفت که نمیشود ادم دزد و فاسد ورانت خوار را اصلاح کرد باید قوانین سختگیرانه و قوی باشد پلیس باید قوی عمل کند
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    فقط زر میزنند .
  • جمشاد IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    همتون سروته یه کرباسید مردم کیلویی چند نزدیک انتخابات که میشه ایندگروه تقصیرو میندازه گردن اون گروه برای برائت خودشون ازوضع کشورمجلس که الان دست شماست پس چراکار چشمگیری تاحالانکردین؟توراخدا مردم روبه بازی نگیرید
  • US ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 0
    بله قالیباف افراطی است در خدمت به مردم. شما چی؟ شماهم افراطی هستید در تن پروری و زر زدن زیادی
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      0 0
      با این دولت وضع ازین بدتر میشه وبهتر نخواهد شد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    مشرق اقتصاد فرمول دارد اگه بخوانید و بر دیگران نقد کنید بهتر است چرا اصلا تفسیر میکنید
  • علی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    همه بدبختی های ایران و حتی منطقه طرز فکر افراطی ابتکار که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت حالا افتاد تو ثروت مردم ایران بچه‌ها ش تو آمریکا پادشاهی می کنند
  • عبیری IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    خدایا این دو خانم را از ما بگیر تا ازشان راحت شویم این عرب سرخ هم خودشا فراموش کردهو آزایمر گرفته و یادش رفته که چه ها نکرده
  • DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    اقای عرب سرخی شما افراطی هستید که منافع و امنیت پایدار ایران رو قربانی منافع امریکا میکنید. اینقدر الکی شعار ندید بسه. اقای قالیباف متعهدانه داره کارش رو انجام میده تا بار سنگین خرابکاری هایی که امثال شما از سال 88 باراوردید رو از دوش مردم برداره. شما جز اینهمه اشتباهکاری و سنگ اندازی برای ایرانی ها چکار کردید؟
  • امید IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    یکی نیست بگه معصومه ابتکار چکاره این مملکت هست.؟؟
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    داستانک بسیار زیبایی بود خیلی قشنگ بود آفرین ...به این هوش---
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    لیبرال ها حرفی برای گفتن ندارند لذا در حال تشویش اذهان هستند
  • مرصاد IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    اصلاح طلبان بذله گو !!!!
  • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    حیرانم ازاینکه چرامردم راتااین حد نادان وناآگاه میپندارید،اگراندکی تدبیردروجودتان بودحتما ازما معذرت خواهی میکردید 8سال باکینه توزی مملکت رانابودکردیدهنوز دنبال احمدی نژادوپرتقال فروش میگردید.چنان بروید که هیچ وقت صدای منحوستان رانشنویم،به امیدخدا
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    مزخرفات دیگه، بدونید که دستتون برای مردم ایران رو شده
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    درود بر قالیباف مرد عمل و دوست داشتنی و محبوب ملت .درود بر سردار سلیمانی دوم . اگه ما چند فرد عمل همچون رئیسی و قالیباف در راس امور داشته باشیم مملکت آینده خوبی را درپی خواهد داشت .بذار یاوه گویان اصلاح طلب هرچه می گویند بگویند چند سال مملکت تو دست اصلاح طلبان بود غیر از مشقت و مشکلات ونا آرامی ها هیچ چیز عواید مردم‌نشد .
  • شمیسا DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    دیگه خرفتی با اصلاح طلبی عجین گشته اول انقلاب از خشونت های مغز پوک شما آسیب دیدیم الان از عقده هاتون. اصلا انتخاباتی باشه طرف رفته به درد مردم برسه مریض شده چرا روحانی نمیره.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    امت اسلامی گول این احزاب وجناهای ساسی را نخواهد خورد.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    خدایا مردم ایران را از شر اصلاحطلبها حفظ کن و هر چه حزب و جناح افسادیه را نابود کن.
  • امین IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    درود بر سردار قالیباف عزیز
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    ابتکار و جلودار زاده و عرب‌سرخی و امثال شما شرایط الان نتیجه برنامه ریزی با هدف شماست تا بتوانید مملکت رو نابود و تسلیم آمریکا کنید تا اربابتون به بچه هاتون تو خارج از کشور کاری نداشته باشه مثل کبک سرتون رو تو برف کردید نون شما تو آشوب کشوندن ایران عزیز هست و بس
  • نیما IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    فرض براینکه درانتخابات ۱۴۰۰ یک عنصرجهادی به عزم کنترل و نظارت بربازار انتخاب شود خب برفرض محال که اوجهادیست بقیه افراد هم تیمیش وناظرانی که قرارست بازار رارصدکنندچی؟؟ آیاهمه آنها هم جهادیند؟ مسولان رده پائین و زیر دست که خودشون نیاز به کنترل دارندچطورمیخوان بازار رو کنترل کنند
  • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    خانم جلودارزاده شما چند سال در مجلس بودید یکی از خدمات مثبتتون را اعلام کنید و اما خانم ابتکار شما همان کسی هستی که فردی که در زمان ریاست حفاظت به اصطلاح محیط زیست قصد تولید خودرو برقی داشت که شما مرقوم فرمودید توجیه اقتصادی ندارد ، میدانید چرا؟ چون ... وارد کننده بنزین بود؟پس بهتر است صحبت اضافی نکنید که گند کار بیشتر درنیومده !!!!
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    آدرس همگی اینا به یه کوچه میرسه فیلم آقازاده رو ببینین و بعد نظر بدین و به هم بد وبیراه بگین بگردین تو نظام دنبال حاج حسن جای اون تو حرفای شما خالیه
  • کوروش SE ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    اصلاح طلبان می آیند تا خواستهای ملکه انگلستان را تامین کنند این ها نیامدن تا ایران را آباد کند آمدن تا درخت تنومند جمهوری اسلامی را نابود کند ولی این خیالی بیش نیست و خوشان نابودند
    • ناشناس IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      0 0
      بایستی مثل مختار عمل کرد
  • حسن IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    2 روزه روغن نباتی یا مایع گیرم نمیاد مگه گرونی شده باز
  • Aa IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    بد بودن آمریکا را فرزندان ایشان اطلاع رسانی کردن
  • محمد FR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    قالیباف عزیز ما محرومان و قشر متوسط هست...
  • ملت IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    واقعا مردم دارن بدبختی را لمس و دولتمردان دارن زندگی راحتی میکنن
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 1
    شما اصلاح طلب ها به دهانتان قفل زده بودند دریغ از یک انتقاد از دولت ومجلس قبلی اما حالا شیر شده اید تا یک فرد انقلابی کار جهادی می خواهد بکند میشه افراطی ............
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 1
    اینها که میگویند وضع کشورخراب است خودشان این وضع را به وجود آورده اند خودشان درقدرت هستند وضعیت کنونی حاصل عملکرد آنهاست با حقوق های نجومی زدوبندها و پارتی بازیها گماشتن آشنایان وفامیل ها برسر کارهای مدیریتی و... و درآخرهم مقصرکیست معلوم نیست شاید مقصر مردمند که نه قدرت دردست آنهاست نه ثروت ولی معرفت دارند واینها راتحمل میکنند ازمعرفت ونجابت نباید سواستفاده کرد بلکه باید خجالت کشید
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    حا لا این قالیباف با شرافت وانسان مردمی ومومن کار جهادی شروع کرده می خواهید اورا خراب کنید خداوند شما را ...
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    خدا اصلاح طلبهایی مانند شما را به راه راست هدایت کنه
  • زهره IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام کاری به این تفسیر ها ندارم نه اصولگرا ونه اصلاح طلب از هر گروه بیاد وبه خاطر خدا وبرای عموم مردم کار کنه قدمش مبارک
  • محسن همت IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    ننگ بر افسادطلبها
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    اصلا دل خوشی از اصلاح طلب ها ندارم
  • میرک IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    این افتضاطلبان خیلی پرروهستندخجالت نمیکشندولی بدانندهرقدرخودرابدرودیواربزنندمردم ایشان راخوب شناخته.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    عرب سرخی تندروی قالیباف درخدمت رسانی به مردم واقتدار کشور است اما تند روی تو وامثال تو خوش خدمتی برای کشور غربی است
  • ناشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    هر کس دیگر هم بیاد همین اش همین کاسه هست ....
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 1
    قالیباف پروندش روشن هست در هر پستی بوده فقط به فکر خدمت به مردم بوده ولی امثال تو چی؟
  • سادات IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    وقتی شعور کافی نداریم بجای فراخواندن صاحب اصلی جهان که خدا برایمان قرارداده. اقا صاحب الزمان دنبال چپ و راست وجناحهاباشیم خداوند ما رادر تمام گرفتاریهای دنیایی امتحان خواهد کرد...
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    اگرراست میگوییدخانمها بفکرمردم کرونایی برسیدچطوره که شماهانمیگیریدوسالمید دلیلش چیه
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    اینا ازکدخدا قول گرفته اند ....
  • حمید IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    قالیباف هر چی هم باشه وطن فروش نیست خاک پاش میارزه به همه اصلاح طلبان وطن فروش و کاسه گدایی به دست
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    ما خیلی وقته از همه مسئولین ناامید شدیم آخرینش مربوط به یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود که مهر تائیدی زد بر حق داشتن مردم واسه ناامیدی. علی برکت ا...
  • حسن IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    دوستان عزیز این افسادطلبان بخدا قسم تفاله ها و زباله های ته مانده دوران قاجار و پهلوی هستند دیگه به آخر خط رسیدند هزیون میگن خودشون هم خوب میدونن تو این چاهی که کندند دارن غرق میشن. میگن کسی داره غرق میشه دست به هر خس و میزنه تا غرق نشه ولی غرق میشه.
  • حامد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    زنده باد سردار قالیباف
  • علی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    قالیباف مردمی است.
  • رضا IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    خانم جلودارزاده شما در مدتی که در مجلس بودید چه کردید !خود را حامی کارگر میدانستی واز ان نان میخوردی چه کردی شما تمام شده اید خفه شید!
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    تهوع آورتر از این حرامیان اهمالطلب ها ندیده زمانه بخودش...
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    مشرق تو نباشی باور کن از اینترنت استفاده نخواهم کرد
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    خودشان کار نمی کنند، و کار کردن قالیباف را شوی تبلیغاتی می خوانند. قالیباف رییس مجلس است خب چیکار کنه که شما همه جوره ایراد می گیرید
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 1
    قالیباف اگر هرکاری بکنه این جماعت ازش ایرادی میگیرند مواسات ودلگرمی به خدمتگزاران بیمارستان وبیماران هموطن کرونایی مشه تبلیغات انتخاباتی ویا پیگیر مشکلات مردم در استانها که یکی از وظایف نمایندگان ملت مشه تبلیغ انتخاباتی بفرمایید ایشان بره بنشنه پشت میز وقهقه به ریش ممردم بخنده که بهش رای دادن همان کار که شما در مجلس دهم کردین ویا چتوره خانم موگرینی را دعوت کنه وبهاش سلفی بگیره این کارها بنظرتان کار خوب ودرستیه..!
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    هرکس که نداند و نخواهد که بداند حیف است که زنده بماند
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    ایاخودت خیلی خوب هستید که به دیگران نسبت میدهید
  • زنوزی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    فکری به حال ملت دردمند بکنید - فکری بحال بیکاری بی درامدی ملت باشید فکری برای فقر و گرانی معیشت مردم باشید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    اصلاح طلبان یا همان مذاکره طلبان وطن فروش اقای قالیباف که فردی انقلابی و خدمتگزار با مدیریت جهادی است را تندرو می نامند بله اینها خوب می دانند وقتی فردی انقلابی بیایید سرکار دیگر جای برای انها و اختلاس های نجومی شان نیست بله مردم چنین افرادی می خواهند نه مانند شما وطن فروشان خیانت کار اصلاح طلب که اقتصاد ایران را نابود کرده اید
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    ...سبز از دیوار سفارتخونه بالا رفت و حالا دوقورت و نیمش هم باقیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس