حسین مرعشی

یکی از بازداشت شدگان فتنه 88؛ بدون توبه از این رخداد ضد امنیتی؛ به تبیین بیانات مقام معظم رهبری پیرامون انتقاد از دولت پرداخته است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آخوندی: ممکن است فقرا امنیت را تهدید کنند

گران کردن مسکن از من، آشوب خیابانی از فقرا!

عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن در دولت آقای روحانی که نرخ مسکن در دوران وزارت او با افزایشی نجومی و چند صد درصدی همراه بود، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری شفقنا آنرا منتشر کرد، گفته است:

در انتخابات ۹۲ اصلاح طلبان هیچ راهبردی نداشتند و نمی‌توانستند مسئولیت دولت موردنظرشان را برعهده بگیرند و هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ اصلاح‌طلبان برای خروج از وضعیت نابسامان کشور تن به سازش‌ها و توافق‌هایی دادند که لزوما مطابق باورهای‌شان نبود!

او همچنین اظهار می کند: وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران بیشتر از همیشه نگران‌کننده شده است و فقر تا مرحله‌ای پیش رفته که ممکن است امنیت را تهدید ‌کند.

آخوندی در بخش دیگری از همین اظهارات گفته است: تورم محصول عملکرد دولت روحانی نیست و در واقع این اتفاق به او و کابینه‌اش تحمیل شده است![1]

*اشاره آخوندی به تهدید امنیت از سوی فقرا، در حالت بدبینانه توصیف آخوندی از هدفی است که او و امثال او در دولت اعتدال پیگیری کردند تا با گران سازی مایحتاج مردم و نجومی سازی کالاهایی مثل مسکن؛ مردم را جان به لب کنند و بعد هم آدرس خیابان را نشان بدهند!

مفهومی تحت عنوان "فتنه اقتصادی" که ما از زمان صدارت آقای آخوندی در وزارت مسکن بارها و بارها پیرامون آن توضیحاتی را به مردم و مخاطبان ارائه کردیم...

پر واضح است که مثلا قیمت فعلی مسکن در بازار ایران از هیچ قاعده تورمی، دلاری، بازاری و یا تحریمی پیروی نمیکند و صرفا به دلیل نبود نظارت است که شاهد قیمت های بالا در بخش مسکن هستیم.

مسئله وقتی جالبتر می شود که همین آقای آخوندی، قبل از این و در اشاره به احتمالات ضد امنیتی پیش رو (یا همان فتنه اقتصادی) از عبارت "خونریز بودن" اتفاقات آینده استفاده می کند.

اگر در کشور ما کسانی هستند که وظیفه جلوگیری از وقوع احتمال خطرناک چنین فتنه خونباری را دارند؛ در گام اول بایستی نسبت به رسوا کردن امثال آخوندی در پیشگاه مردم اهتمام داشته باشند تا فرماندهان این فتنه احتمالی به افکار عمومی معرفی شوند و جامعه با طناب اینان به چاه ویل اغتشاش و ناامنی فرو نغلتد.

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات آخوندی که خود وزیر آقای روحانی بوده اما امروز از این می گوید که اصلاح طلبان نمی‌توانستند مسئولیت دولت موردنظرشان را برعهده بگیرند! را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم...

***

وظیفه نمایندگان مجلس در قبال خزانه شخصی آقای روحانی چیست؟

انتفاع دختر آقای روحانی از یک خزانه غیبی

"محمد حسینی"، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و مشاور رئیس دیوان محاسبات کشور به تازگی در اظهاراتی با بیان اینکه در دولت آقای روحانی سه خزانه ایجاد شده، گفته است:

نخستین خزانه، خزانه کل کشور بوده که مدیریت آن با وزارت امور اقتصادی و دارایی است و درآمدهای عمومی و سایر دریافتهای قانون بودجه را شامل می شود و پرداخت‌ها نیز شامل حقوق و دستمزد و سایر موارد است...در دو سال اخیر خزانه‌ای به نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده است. اگر به تبصره ۱۴ قانون بودجه مراجعه شود حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به حساب این سازمان واریز و سپس بر اساس دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه به دستگاه ها و نیز برای یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

او سپس به خزانه سوم اشاره می کند و می گوید: این خزانه با نظر رئیس جمهور در وزارت نفت ایجاد شده که صرفاً به «حساب خاص» بر اساس دستور مستقیم رئیس جمهور اختصاص دارد.

به گزارش مشرق، وی ادامه داد: یکی از این برداشت‌ها –از این صندوق- همان ۱۲۰ میلیارد تومان متعلق به خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی است.

حسینی همچنین گفته است: تنها در سال ۹۸ از محل مازاد فروش داخلی فرآورده های نفتی که در اختیار وزارت نفت است، ۲۷ هزار میلیارد تومان به این حساب واریز شده و شماره حساب ۲۵۰۱ خزانه نزد بانک مرکزی متعلق به این موضوع است.[3]

*این نکته بدیهیست که در مبالغی که در اختیار دولت قرار می گیرد، شخص رئیس جمهور نیز اختیاراتی دارد و می تواند وجوهی را با نظر شخصی خود در امورات مهمه کشور هزینه کند.

اما اینکه حساب خاص رئیس جمهور چرا بایستی چند هزار میلیاردی باشد یا اینکه خاصه خرجی از آن با شغل جدید دختر رئیس جمهور چه ربطی دارد؟! محل سوال است...

جالب اینکه بر اساس اظهارات حسینی، وجود چنین حساب تنخواهی در دولت های قبلی نیز مسبوق به سابقه نبوده است.

شک و تردیدها نسبت به خاصّه خرجی از این حساب هنگامی قوت می یابد که افکار عمومی در جریان قضایایی مثل اصرار دولت به انجام عمل غیر قانونی در قضیه "ملک جماران"[4] و یا ماجرای "حقوق های نجومی" نیز قرار دارند.

به نظر می رسد نور انداختن بر تاریکخانه این حساب خاص و تنویر افکار عمومی درباره حساب چند هزار میلیاردی دولت که مبالغی از آن به نحو عجیبی خرج شده؛ یکی از وظایف نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی است.

گفتنیست، ماجرای خاصه خرجی رئیس جمهور برای دانشگاه شهید بهشتی که حسینی به آن اشاره کرده؛ هنگامی عجیب تر می شود که چندی قبل خبری در رسانه ها درز یافت مبنی بر اینکه دختر رئیس جمهور بعنوان عضو هیئت علمی! در دانشکده فناوری های نوین دانشگاه شهید بهشتی مشغول به کار شده است.[5]

و این همان دانشکده ای است که روحانی از حساب خاص خود برای آن ساختمان خریده است...

***

چیزی را فراموش نکرده اید آقای مرعشی؟!

حسین مرعشی، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه همشهری(ارگان شهرداری تهران) به تبیین بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون نقد پرداخت و نوشت:

سخنان هشدارگونه و صریح مقام معظم رهبری عیان کرد که ایشان کاملا متوجه حساسیت‌های زمان و شرایط سخت دولت در این برهه زمانی هستند و همگان را به این مهم توجه دادند که مرز بین نقد و تخریب دولت، بسیار باریک است. محصول نقد سازندگی است و محصول تخریب، ویرانی و پیچیده‌تر شدن شرایط خواهد بود. از همین رو هم بود که ایشان تخریب را حرام اعلام و تأکید کردند برای بهبود شرایط و پیش‌روی امور نیازمند نقد دلسوزان هستیم.

او همچنین می افزاید: سخنان اخیر رهبری انقلاب برای دولت حتما راهگشا و کارگشا خواهد بود؛ چراکه تخریبگران دولت را به سکوت و دعوت به اعتدال فراخواندند و دولت را به‌کار قاطع و اهتمام به حل مشکلات مردم.

مرعشی در ادامه گفته است: البته تأکیدات ایشان به مفهوم چشم بستن بر نقاط ضعف دولت نبود و الزام دولت به حل مشکلات مردم تأکیدی بود که ایشان آن را به‌صورت مشخص ابراز کردند.[6]

*آقای مرعشی در وهله اول باید بدانند که هیچیک از این اظهارات، ناقض و رافع وظیفه ایشان برای "توبه از فتنه 88" نیست و آقای مرعشی و دوستانشان حتی اگر مشغول به کتابت بیانات مقام معظم رهبری با خط نستعلیق هم بشوند ولی مادام که از فتنه 88 توبه رسمی نکرده باشند، به این معنیست که همچنان در موضع فتنه و دشمنی با مواضع رهبر انقلاب قرار دارند.

ما همچنین در بحث بیانات مقام معظم رهبری پیرامون انتقاد نیز اگرچه همگی مکلف به رعایت این مواضع هستیم ولی آقای مرعشی را ارجاع می دهیم به رفتاری که اصلاح طلبان با رئیس جمهور سابق و مثلا با شخص آقای قالیباف داشته و دارند.

مثلا اگر آقای مرعشی فراموش کرده اما تاریخ همچنان به یاد دارد که اصلاح طلبان در ایام دولت سابق چگونه در مقابل "حرامزاده خطاب کردن رئیس جمهور" سکوت اختیار کردند...

***

1_ https://fa.shafaqna.com/news/1035810/

2_ mshrgh.ir/1080836

3_mshrgh.ir/1134925

4_mshrgh.ir/1100305

5_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/08/03/2376005

6_http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/113987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 72
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    14 28
    فکر کنم از 96 این فرد دیگه وزیر نبوده اتفاقا در زمان وزارتش مسکن ثابت مونده بود.و عمده جهش قیمت در بازه های 97 تا اکنون بوده کاری به جناح سیاسی اش و سیاسی بازی ندارم ولی افزایش شدید مسکن ارتباط مستقیم با دلار و طلا داشته در این دو سه سال. ماشینم گرون شده برنج هم گوشت مرغ میوه .... همه اش که تقصیر اخوندی نبوده
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      10 1
      سلام بله گران نشد اما سیاست ایشون بود که با کنار گذاشتن سیاستهای دولت احمدی نژاد در زمینه مسکن مهر و به گفته خودشون( من افتخارم اینه در دوره وزارتم حتی یه مسکن هم تحویل ندادم ) بنظر شما دوست عزیز نتیجه اینکار ایشون چی میشه همین میشه قیمت افسار گسیخته مسکن خدایا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کن وکسانی که به این مردم خیانت میکنن رو نیست و نابود کن ومن الله توفیق
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 1
      چه خوب بود که حسین مرعشی این توصیه هم پالکی هایش را آویزه گوشش می کرد که به وی نصیحت کرده اند شما بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات که مردم در شبهه ناک بودن آن حرف های زیادی دارند!!!
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      1 3
      نمی دونم چرا نشریه هایی امثال مشرق نیوز سعی دارند گرانی وتورم رو بندازند تقصیر دولت حاضر آن را که عیان است چه حاجت به بیان است هرآدمی می فهمه که تحریم ها هر دفعه که شدیدتر شده قیمت ها هم رفته بالا پس چرا قبل از تحریم اینطور نبود؟همه قیمت ها ثابت بودندما خودمون باحقوق کارمندی کلی پس انداز کرده بودیم ولی بعد از سال ۹۷ وتحریم ها همه چیز به هم خورد ولی بی انصافیه نگم بازهم در فشار نیستیم در حال گذران زندگی هستیم ما طبق فرموده رهبر داریم مقاومت می کنیم تنها فقط قشر ضعیفی هستند که باید توجه ویژه بهشون بشه مردم هم تو این راه الحمدالله با هم همکاری دارند البته اگه گروهی رو روان مردم رژه نرند البته می دونیم برای چیه، ولی بایداین گروه بدونن دوداین نامردیشون اول به چشم خودش خواهد رفت
  • مسعود IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    50 3
    نتیجه سیاست های غلط اصلاح طلبان و کارگزارانی ها توسعه و توزیع فقر و محرومیت و تورم 600 درصدی در کشور شده است.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      19 2
      آقای رئیسی لطفا ورود کنید
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    41 2
    دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 2
      اتفاقادردولت جناب هاشمی اصلا تورم می حس نکردیم
  • شاکی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    35 1
    افساد طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • RO ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 3
      هیچ ربطی ندارد نظام راه خود را انتخاب کرد و خود را صد در صد موفق می داند
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 0
      شما شدید سخنگوی نظام؟! مگه رهبری نگفت به مذاکره با آمریکا بد بینم؟ دولت چی گفت؟! گفت در سیاست بدبینی و خوشبینی معنا نداره. رهبری گفت عدم توافق از توافق بد بهتره. دولت گفت امضای هر توافقی! از عدم توافق بهتره. رهبری گفت خرشان که از پل گذشت برمیگردند و به ریشتان میخندند. دولت گفت امضای کری تضمینه. رهبری گفت برجامو اجرا کنید با ۷ شرط . دولت گفت ایران داوطلبانه تعهدات خود را انجام میدهد. بماند که دولت زمان مبادله زندانی های لانه جاسوسی همه زندانیان رو با هم آزاد کرد و ایران هم دستش به هیچ یک از اموال بلوکه شدش نرسید
  • BE ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 2
    هر دم از باغ اصلاحات بری میرسد تازه تا از تازه تری میرسد !
  • سعید IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    26 2
    تورم افسارگسیخته و دلار 32000 تومانی و سکه 16 میلیونی و پراید 160 میلیونی محصول برجام بی فرجام است.
  • رضایی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 0
    سوال است که ایا واقعا جایز که هیچ، اصلا بنفع جامعه ما ذره ای هست که با این فسادها در نیفتیم؟ ! درست است که کار اسانی نیست و نخواهد بود ولی چاره دیگر بجز مبارزه بی وقفه و بی امان در قبال ان هم ایا داریم؟!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 1
    بخشی از مدیران اصلاحاتی و غربگرا دانسته یا نا دانسته با سوء مدیریت مشغول فشار حد اکثری به مردم برای ایجاد نا رضایتی و نهایتا شورشهای اجتماعی هستند اینان به مثابه پیاده نظام غرب عمل میکنند /
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 0
    هرجای دنیا این خیانتها می شد باباشون رو در می اوردن.....
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    22 2
    جای تعجبه که افرادامثال اقای اخوندباچه رویی صحبت میکنند.توکه در5سال وزارت افتخاراین بودکه یه اجرروی اجربرای ساخت مسکن نگذاشتی
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      2 21
      از آخوندي خوشم نمي آد ولي چون با بحث مسكن مهر مرتبطم عرض كنم كه نصف مسكن مهرهاي كشور در زمان روحاني تكميل شد. در ضمن فقط مسكن گران نشده، همه چي از ماشين و دلار و طلا و گوشت و... همه يكنواخت رفته اند بالا
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      8 1
      به 15:58 حرف مفت نزن در زمان احمدی 6میلیون نفر صاحب مسکن مهر شدن. با 8 میلیون تومن. الان مسکن 6 برابر شده.
    • محسن IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      1 0
      این دوستمون میگه من ازآخوندی خوشم نمیاد ولی.... دوست عزیز دقیق تر میشه بفرمایید چه خدماتی آخوندی انجام داده باسندومدرک؟؟ همین مسکن ملی هم که دم میزنه روحانی افتتاح کرده همون مسکن مهرهستش.ملک زمان احمدی نژادبه قدری ارزش داشت که امروز میخریدی فردا تو ضرر بود.دقیقا مثل الان که امروزمیخری فردا با200میلیون سودمیفروشی
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 0
      خطاب به اینی که گفته از آخوندی خوشم نمیاد ولی... . ببین عزیز من خودِ آخوندی در جلسه استیضاحش گفت افتخار میکنم در دوره وزارتم حتی یک مسکن مهر هم تکمیل نکردم! بعد شما میای ماله میکشی واسه آخوندی ؟!
  • محمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 0
    اقای اخوندی ولی مردم دیگر ساده نیستند عوامل ریز و درشت تنگناها و ناراضایی ها را می دانند
  • يحيا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 2
    اين مرعش همان مرعشي نيست که در فتنه 88 خانوادگي از کوچک و بزرگ و دختر و پسر و پير زن و پيرمرد به خيابان ريخته بودند و مي گفتند: اوبا اوباما يا با اونا يا با ما
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      9 2
      فتنه 88 فتنه افسادطلب هابود.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 3
    امیدوارم عباس آخوندی محاکمه بشه
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    22 1
    خائنین به ملت وکشور...
  • مهدی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 4
    آخر عاقبت دانشکده خانم روحانی هم میشه مثل دانشگاه اقای احمدی نژاد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 1
    كاري كه دولت تدبير و اميدش انجام داد نا اميدكردن مردم و جوانهاي كشور از ايران و مسئولينش بود..
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    11 2
    به خون حاج قاسم جلوی این گرانی را بگیرید
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      1 0
      تف بر هر.چه فریب کار اختلاس گر است.چه اصول گرا.چه اصلاح طلب
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 1
    بدون تردید میگویم بعضی لیدرهای افسادطلب ها هیچ کم از عمر سعد ندارند
  • مهران JP ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 0
    با سلام چرا قوه قضاییه در مورد این خزانه سوم که صحبت آنست و بنظر قانونی نمی باشد ورود پیدا نمی کند؟
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 0
    این همه سر ملت اوردند که هشت سال کشور را در دست یگیرند چرا بر نمی گردند سخنرانی های دوران انتخاباتی خودشان را گوش بدهند مگر مسلمان نیستند .
  • حسين DE ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 0
    آقاى مرعشى دلال شماره يك،سعى كن به اندازه شعور و فهمت اضهار نظر كنى،تو فكر ميكنى چون پول دارى عقل هم دارى؟
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 17
    درود بیکران بر روحانی و آخوندی
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 0
      درود .......
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      2 0
      تو هم از خودشونی
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 0
    دیگه فاتحه همتون خونده شده است وانشاء الله بزودی آرزوی مردم ایران برآورده خواهدشد وبعید میدانم درچند قرن اینده ما شاهداتفاقاتی از اصلاحطلبها باشیم
  • ناشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 0
    محاکمه حداقل جرمش همراهی کردنش بوده
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 1
    بیت المال یا بیت الحال؟!
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 2
    مشرق خوب دست اینا رو رو میکنی دمت گرم
  • عباس IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    4 0
    جدای از این بحث ها و سه خزانه...بنظر من باید مسببین محاکمه بشن
  • RU ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 1
    آخوندی خدا را شکر دوره ای دوم روحانی کاره ای نشد فقط دنبال حاشیه و ووووو
    • منصور ابادانی US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      انشالله درست میشه
  • GB ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    4 1
    چی بگم از دست این جماعت...
  • بهراد IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 1
    ای که پنجاه رفتی ودرخوابی. مگر این چند روزدگر دریابی
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    7 1
    آخوندی لطفا خجالت بکش
  • mohsen DE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 1
    به نظر من این جماعتی که کشور را دچار بحران کرده اند یک نفر نیستند اینها گروهی هم پیمان هستند که کشور را به این روز انداختن و منشا آن خود فروختگی به اجانب است.
  • علی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 1
    سلام لطفا به بعضیا بگین لطفا چیزی نگن
  • DE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    7 0
    گنجشگک عشی مشی - لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی - روی شونه هاش بشین/ یک کار عالی بکن - خودت رو خالی بکن.
  • SE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 1
    متاسفانه این ملت کی میخواد ازدرون فضا سازی‌ها،،، خارج گردد.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    6 0
    اقا مشکل ایران سیاست خارجیش هستو بس
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 1
      مشکل هم داخل است هم خارج اما بیشتر از سوء مدیریت داخلی است
  • موسی IT ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 1
    خداوند تمام اصلاح طلب ها رو هدایت کنه
  • قاسم IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    6 1
    سلام هرکدام بیا همین اشوهمون کاسه فرقی نمیکنه تازمانی که تو مملکت نظارت نباشه
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    این چاهی که انتها ندارد سرمایه مردم را نه بل اعتماد را نابود کرده است.
  • ۴۲۸۳۲۹۵۹۷۳ IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 1
    به نام عدل الهی جامعه ما نه تخریب می خواهد و نقد لفظی بلکه حسابرسی می خواهد و نظارت و حسابکشی عملی و واقعی می خواهد طوریکه بگویند دو دوتا می شود چهارتا و بعد به طور شفاف عموم مردم را در جریان قرار دهند مثلی است میگویند ،( تو اول بگو با کیان زیستی پس آنگه بگویم که تو کیستی )
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    خدا همه تونو هدایت کنه انشاالله
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 0
    حرفهای صحیح...
  • حسام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    خود عباس آخوندی بارها مستقیم و غیر مستقیم گفته که سیاستش لیبراله، 5سال مسکن مهرو ادامه نداد که مردم کم بذاعت خونه دار نشن و بعدشم گفت افتخااااار میکنم که حتی ی واحدم نساختم و بعدشم این شد که مسکن دست سوداگری افتاد و قیمت اش شد اینکه امروز می‌بینیم، وگر گرونی اول از مسکن شروع میشه و بعد به همه چی تاثیر میذاره
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 3
    بسم اله ما ایثارگران اماده شهدت در راه اهداف انقلاب واسلام هستیم
  • ناشناس IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    واضح و مبرهن است که شما دنبال تخریب دولت و اعتدال و اصلاحات برای برگشتن به قدرت و ثروت هستید از 13 پرونده رئیس دولت عدالت محور و دزدیهای معاونین ایشان فراموش کردید یا فکر میکنید مردم فراموش کردند ؟اصلا باب اختلاس در کدام دولت باز شد؟
  • reza IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    وضعیت کرونا در بعضی استان ها وخیم است
  • فاطمه IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    سرطان اصلاحات
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 0
    مزخرفترین حرف از مزخرفترین فرد
  • تقی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    آقای آخوندی اگه راست میگفتی چرا همون موقع که میدیدی نمیتونستی کاری کنی به مردم میگفتی که به ما دارن تحمیل میکنن؟راست گویی اینه نه الان که ملت درگیر نان شب و فقر هستن و بیای مزخرف بگی.مملکتو نابود کردین.انشالله روز خوش نبینین
  • محمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    ما مردم میدونیم افزایش قیمت توسط دولت و مسئولین انجام میشه مثلا خودرو تا دیدن ریزشی شده دیروز افزایش ۲۵ درصدی خودرو را تصویب کردند و مسکن هم با تهاتر خانه های خالی بانکها از متری ۱۲ به متری ۲۶/۷۰۰رسانده اند کارهاشون باعث فروپاشی کشور میشه
  • ZAHRA IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    آقای آخوندی با آمدنت فقط قیمت مسکن رو بردی رو عرش گذاشتی که فرشیان دیگه نتونن خونه دار بشن ...خدا ازت نگذره
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      ای کاش بجای جروبحث باهم کمی هم در مورد وضعیت کشورهای دیگه مطالعه می کردیم فعلا که هر کشوری باامریکا دشمنی میکنه وضعیتش مشابه ماست هر چند با روی کار آمدن اصلا ح طلبا وتعامل بادنیا‌کمی وضع تغییر میکنه حیف که ادامه دار نمیشه یادمون نرفته در چه دوره ای قطعنامه ها علیه ما صادر شد حالا شکر که این برجام باز نیم بند باقی مونده وگرنه حالا کره ی شمالی رو هم جلو زده بودیم !
  • مفتخری IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    آقای رئیسی عزیز نوبت محاکمه اخوندی فراموش نشود .
    • RO ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      تو باید دستور بدی چکار بکند یا نکند
  • کوروش IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    اصلاح طلب غرب گدا
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    کلا اصلاح طلب ها نکبتی و سیاهی برای کشور رقم زدند
  • ناشناَس IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 1
    ماکه ازدست این دولت دلمون خونه، مغزمون میخوادمنفجربشه
  • GB ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    اگه هیچ چیز دست مدیران نیست وتقصییر دلالان ودشمنه،اصلا چراهستیدوقتی بود ونبودتون تو یه عرضه. شدیم مثل بچه های بدسرپرست.
  • ۲۴ IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    مشکل اصلی ایران بی مدیریتی و بی برنامگیست نه تحریم
    • مرجان IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      احسنت به شما منم موافقم .فقط تحریم را بیخود بهانه قرارمیدهند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    کاش مردم به انتخاب اشتباهشون پی برده باشند،اقای روحانی با یک کلید ۸۰ میلیون رو فریب داد
    • محمد یک ایرانی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      سلامــــــــــــــــــــــــــــــــــ عزیزم اون کلیدواس ما نبود
  • محمود IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    امیدوارم یک ریس جمهوری بیا سر کار که کارش مبارزه با فساد و بیرون کردن کلیه افرادی که در دوره های قبل به پست ها رسیدند چه فساد طلب چه اصول بلا واز افرادی جدید استفادکنند وبرای همیشه این گروهها مخرب را از نظام مقدس کنار بزنند
    • amir IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      اولی که تو خواب می‌بینیم. دومی آمین
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    اگر اینها بی لیاقت هستن چطور پس از فیلترهای گوناگون رد میشن و به مناصب وزارت و غیره تکیه میزنن ایا وقتش نیست این گونه شوراها پاسخگوی این موارد باشن
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    اگر اینها بی لیاقت هستن چطور پس از فیلترهای گوناگون رد میشن و به مناصب وزارت و غیره تکیه میزنن ایا وقتش نیست این گونه شوراها پاسخگوی این موارد باشن
  • پیروز IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    آخوندی، زنگنه، نعمت زاده ، ترکان ، نوبخت، سایرین کابینه روحانی که وزرای برند روحانی بودند باعث تمامی این خسارات به کشور شده اند ، اینکه از کابینه روحانی چیزی نمیبینیم بجز گرانی و خسارت بخلطر همین وزراست ، بعضی ها میخواهند این وزرا را تطهیر و به تحریم ربط دهند که باید گفت این ره که تو میروی به ترکستان است ، تحریم یعنی بهانه تراشی برای کارنکردن
  • سیاست زده IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    اولا مهندس آخوندی بیراه نگفته روحانی واقعا وارث خزانه خالی و احتمال شروع جنگ با عملکرد غلط وسوئ مدیریت ریس جمهور مورد حمایت شما با مسکن مهرناتمام و بدون زیر ساختهای لازم فقط دلسردی و بعد هجوم متقاضیان برای خرید و مهمتر خرید واحتکار مسکن توسط همفکران شما با سرمایه های با منابع نا مشخص ،این نابسامانی رو دامن زد دوم ممکنه اون نورتون رو کمی بطرف داخل بگیرید به روشنگری عملکرد قالیباف در دوران مدیریت شهرداری.
  • مهدی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    توبه؟ شما کی هستین که درباره کسی اینو بگید؟خودتونو خدا میدونین؟ به خدا که فرعونیان پیش شما باید لنگ بندازن
  • ، IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    وقتی که پول ملی بی ارزش شود یا سقوط کند نه تنها مسکن بلکه همه چیز گران می‌شود امثال شما مشرق جان در همه‌ی ناکامی های دولت و فقر مردم دخیل هستید
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    جهت اطلاع از جوانهای داغ جهادی عرض کنم حدود ۶۵ درصد از مسکن مهر در زمان دولت روحانی تکمیل و افتتاح شد . و اینکه گرانی مسکن تنها علتش افزایش قیمت دلار بود و هست ، اگر خودتان را بفراموشی نزنید ۶ سال اول ریاست جمهوری آقای روحانی قیمت مسکن ثابت وروبه کاهش بود ، از زمانی که نرخ دلار افزایش پیدا کرد مسکن هم گران شد ،آقای دکتر آخوندی معتقد هست دولتها نباید مسکن بسازد باید بخش خصوصی که تخصص دارد بسازد ، هزاران واحد مسکن مهرآماده الان مشتری ندارد میدانید چرا؟
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    معلوم نیست کی به کیه برادر معاون اول زندانی برادر رئیس جمهور زندانی جرم اقتصادی وزیر و دختر وزیر زندانی چندین استاندار و فرماندار زندانی والاماشاالله قوهقضائیه باید یک زندان ۱۰۰۰نفری مخصوص مسئولین داری کند وبرای هر مسئول یک نگهبان بازار که مبادا اختلاس کنند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    خیانت ماندگار
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    چرا دور نمیشی
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    احتمالا نقشه داره می خواد ریس جمهور بشه
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    هر کسی باعث شده مسکن این طوری گران شود پیش خدا وند باید جواب گو باش با صد میلیون نمی توانم یک خانه چهل متری بخرم وای بر شما
  • م-م IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    من فقط اینو میدونم دوتا گروه خیلی بدبخت هستند. و سرنوشت تهو آوری برای خودشون و متاسفانه کشورشون به بار میارن. یکی اونایی که برای حکومت بر خود و خودی دستشون تو دست غیر خودی باشه دوم اونایی که برای رسیدن به منافع آنی شخصی خودشون و گروهشون منافع یک ملت و یک تاریخ را به نابودی میکشونن. گروه اول مثل گروه خائن منافقین و برخی وطن فروشهای داخلی و خارجی گروه دوم مثل برخی مسئولین بی لیاقت و بی عرضه و بی سواد که دو قدم اونطرف تر را نمی تونن پیش بینی کنن و گند میزن به اقتصاد و اعتبار کل کشور و مملکت برای سالهای سال. حماقت و بی خبری اونا منو یادشاهان و درباریان احمق دوره قاجاریه میندازه که اگر کمی به منافع بلند مدت ایران فکر می کردن شاید کشور خیلی خیلی جلوتر از این چیزی بود که بود.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس