قالیباف - مجلس دهم - سلفی حقارت - مجلس یازدهم - کراپ‌شده

«محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفته بود: در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما "رفع حصر" خواسته اصلی مردم بود.

سرویس سیاست مشرق - «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی- سه شنبه ۱۱ شهریور- با پرواز عادی به خوزستان سفر کرد و از نزدیک با مردم خونگرم این خطه از سرزمین ایران دیدار کرد و پای حرف دل آنان نشست.

برنامه سفر اینطور طراحی شد که قالیباف در هر ۱۴ حوزه انتخابیه این استان حضور یافته و در کنار مسئولان استان مشکلات و مطالبات مردم از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری شود.

این اقدام رئیس مجلس شورای اسلامی بازتاب گسترده در فضای مجازی داشت. پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم با سفر به خوزستان با مردم روستای غیزانیه و کارگران شرکت نیشکر هفت تپه دیدار کرده بودند.

این رویکرد مردمی، مصداق بارز مدیریت جهادی است. «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب- مرداد ۹۹- در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «اصولگرایان...ادبیات سیاسی‌شان سرشار از مفاهیمی مانند «جوانگرایی»، «مدیریت جهادی»، «مبارزه با فساد»، «نئواصولگرایی» و امثال این شده است...اما اصلاح طلبان...حتی در حدواندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنند. نه در تغییر چهره‌ها و نه در فرایند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان‌ دهند».

عصبانیت اصلاح طلبان از شنیدن صدای کارگران هفت تپه

روزنامه اصلاح طلب شرق- ۱۳ مرداد ۹۹- در گزارشی با عنوان «عجایب مجلس یازدهم» نوشت: «رصد رفتار نمایندگان مجلس یازدهم تا اینجای کار نشان می‌دهد که آنها چندان با وظایف نمایندگی آشنا نیستند یا اگر هستند، رفتارهایی از خود بروز می‌دهند که شائبه هیجان‌زدگی و ویترینی دارد... چند روز پیش هم تعدادی از نمایندگان تهران راهی خوزستان شده بودند تا ماجرای تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه را پیگیری کنند؛ کاری که مربوط به حوزه نمایندگی نمایندگان خوزستان است و نوعی تداخل یا دخالت در حوزه نمایندگی محسوب می‌شود. کارگران نیشکر هفت‌تپه موکلان نمایندگان تهران نیستند».

این گزارش تأمل برانگیز روزنامه شرق در حالی است که نمایندگان مجلس فارغ از اینکه از کدام حوزه انتخاب شده اند، وکیل تک تک مردم ایران هستند. اما از نگاه وکیل الدوله ها و رسانه های حامی آنها، نماینده مجلس باید فقط بخوابد و حقوق کلان بگیرد! کارگران و دیگر قشرهای مختلف مردم نیز زینت المجالس روزهای انتخابات هستند.

جشن تولد دوسالگی صفحه اینستاگرام!

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت در مجلس دهم، که در انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد و در ادامه با حکم «محمدباقر نوبخت» به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری انتخاب شد، زمانیکه نماینده مجلس بود در اظهارنظری عجیب گفته بود: « زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است. بعداً نگویند چرا نماینده دزد شد. مدیر را باید تأمین کنید تا فساد ایجاد نشود. می‌گویند برای اسلام کار کن! تا کی؟»!

جعفرزاده ایمن آبادی همان نماینده ای است که بجای رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم، برای صفحه شخصی خود در اینستاگرام جشن تولد گرفت!

سلفی حقارت!

یکی از تأسف برانگیزترین بخش های کارنامه اصلاح طلبان(لیست امید) در مجلس دهم، اتفاقی بود که به «سلفی حقارت» مشهور شد. در مرداد ۹۶، تلاش‌های حقارت آمیز تعدادی از نمایندگان مجلس- که اکثریت مطلق آنان عضو لیست امید بودند- برای گرفتن عکس یادگاری با «فدریکا موگرینی» مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا با واکنش بسیار منفی از سوی افکار عمومی مواجه شد.

این اتفاق علاوه بر اینکه اصل موضوع تحلیف ریاست جمهوری را به حاشیه برد، نمایندگان لیست امید مجلس را در برابر انتقادهای شدیدی مبنی بر زیر سؤال بردن عزت ملی و تنزل شأن نمایندگان ملت قرارداد.

رفتار عجیب و تأسف بار نمایندگان لیست امید برای گرفتن عکس سلفی با  موگرینی، آنهم از سوی اعضای فراکسیونی که مدعی بود به دیپلماسی آشنا است و زبان و ارتباطات جهانی را می‌داند و بهتر از رقیبان خودش می‌تواند با دنیا تعامل کند، بیانگر این حقیقت بود که این جماعت حتی با بدیهیات اولیه رفتارهای سیاستمداری، آن هم در حد نماینده مجلس نیز آشنا نبوده و نیست.

تلاش‌های حقارت آمیز نمایندگان اصلاح طلب مجلس برای گرفتن عکس یادگاری با «فدریکا موگرینی»، افکار عمومی را حیرت زده و ناراحت کرد.

کمیته رفع حصر

یکی دیگر از بخش های تأمل برانگیز کارنامه لیست امید در مجلس دهم، تشکیل کمیته رفع حصر بود. در شرایطی که خیانت نابخشودنی سران فتنه در سال ۸۸، کشور را با مشکلات عدیده مواجه کرده بود. اصلاح طلبان با دهن کجی به مردم، کمیته رفع حصر تشکیل دادند.

«محمود صادقی» از اعضای فراکسیون امید مجلس در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما "رفع حصر" خواسته اصلی مردم بود»!

این در حالی بود که حتی فعالین اصلاح طلب اذعان دارند که مطالبات اصلی مردم با مسائل بی اهمیتی همچون «رفع حصر سران فتنه» هیچ تناسبی ندارد. برای نمونه، «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات گفته بود: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع ‌حصر ‌کمتر مطرح ‌است، هیچ کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در ‌خانه دارد، اولویت ‌اولش ‌رفع حصر باشد».

کاسب کاری در ماجرای سهمیه بندی بنزین

یکی دیگر از تقاط عطف در کارنامه لیست امید مجلس دهم، ماجرای سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸ است.

در این مقطع و پس از التهاب و آشوب در برخی شهرها، برخی نمایندگان فراکسیون امید مجلس در اقدامی کاسب کارانه، اعلام کردند که قصد استعفا از نمایندگی مجلس دارند.

این بی مسئولیتی در حالی بود که در آن مقطع، نمایندگان باید به وظیفه مهم خود در نظارت بر عملکرد دولت و سوال از دولتمردان عمل کرده و نقاط ضعف طرح مذکور را برطرف می کردند. همچنین نمایندگان می بایست با تشریح مزایای سهمیه بندی بنزین، افکار عمومی را قانع کرده و از التهابات می کاستند.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی از همین نمایندگان که نمایش استعفا به راه انداخته بودند در ماههای بعد و در مقطع نام نویسی از کاندیداهای دوره یازدهم مجلس، شتابان خود را به محل ثبت نام رساندند!

عصبانیت اخراجی های مجلس

«مجید انصاری» سرلیست اصلاح طلبان علیرغم تبلیغات گسترده فقط ۷۰ هزار رای کسب کرد و در سوی مقابل قالیباف به عنوان سرلیست وحدت، یک میلیون و سیصد هزار رای کسب کرد.

طیف اصلاح طلب در مقطع انتخابات با تبلیغات گسترده تلاش کردند تا میان طیف اصولگرا تفرقه ایجاد کنند، اما انتشار  «لیست وحدت»  نقشه تفراقه افکنان را نقش بر آب کرد.

در گام بعدی، اصلاح طلبان با تبلیغات گسترده اینگونه وانمود کردند که قالیباف در مجلس تنهاست و شانسی برای ریاست مجلس یازدهم ندارد. اما در ادامه محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای به ریاست مجلس یازدهم رسید. انتخاب قالیباف با اکثریت مطلق مجلس، برای دومین بار عملیات رسانه ای اصلاح طلبان را با شکست مواجه کرد.

اخراجی های مجلس دهم از اولین روز آغاز به کار مجلس یازدهم پروژه ناامید سازی مردم و تفراقه افکنی در مجلس را کلید زده اند. اما علیرغم این کینه توزی و سنگ اندازی ها، نمایندگان مجلس یازدهم مشغول رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 119
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 55
  • احمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    در سیاتل و پورتلند هم مردم گفتن هدف اصلیشون از اعتراضات رفع حصره.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      60 22
      جواب سئوال چرا «مدیریت جهادی» اصلاح طلبان را عصبانی می‌کند؟ بخاطر اینکه اکثر اصلاح طلبان انسانی‌هایی حرام لقمه و حرام ... هستند.
    • حجت GB ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      64 8
      آیا می دانستید که به علت عدم رفع حصر، دایناسورها از غصه دق کردند؟
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      3 22
      اشتباه مثبت زدم
    • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      38 7
      حالا مثلا خیلی تو حصر هستند و عذاب می کشند! فتنه گرهای حرامی از شمال گرفته تا سواحل جنوب دارن حال می کنند. بزرگشان روز عاشورا لتیان گردی می کرد با هلیکوپتر. خدا رحمت کنه شهید استخر رو. نچ نچ نچ چقدر عذاب می کشن به خاطر جیب خودشان.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      47 20
      فدای تو سردار عزیز حاج باقر خیلی دوست دارمممممممممممممممممممممم
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      10 5
      به 13:25 به درک
    • NL ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      6 7
      اقا اون سلفی انزوازدای نمایندگان ملت در مجلس خیلیا رو اتیش زد.دمشون گرم
    • بیژن IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 2
      اخیر در جای جای شهر پلیس ویژه ایستاده،خبری در راه هست
    • US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      6 7
      اصلاح طلبان = الاغ طلبان
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    68 76
    حالا شما چرا اینقدر تو سر و کله ات میزنی برا قالیباف؟
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      91 16
      به همان دلیل که شما ۹۲ و ۹۶ سینه چاک می کردی برای مسببان وضع موجود
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      41 6
      حالا تو چرا اینقدر تو سر و کله ات میزنی ؟
    • رامین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      17 26
      درسته دولت فعلی در وضع حال ما نقش اساسی داره ولی دلیل اصلی و منشا وضع حال ما احتمالا همون دولت یکی یدونه محمود خان مورد حمایت امثال شماها نبود که حاضر بودین منطق و اصول اخلاقی و هرچی از انسانیته رو براش پایمال کنید و آخرش چی شد خودتون دکش کردین
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      16 13
      به خاطر اینکه انگلی مثل تو رو که بی شعوری را هدایت کنه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      21 7
      برای اینکه جونت در بیاد
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      84 16
      ۱۱:۲۲ مشکلی نیست کم کم ریاست میافته دست شما ببینم چه جوری ایران را نابودمیکنید البته ایران که نه خودتون را سرنگون میکنید. حال میده اون موقه ببینیم مشرق میخواد چه جوری سانسوربده.. ههههه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    28 11
    رقصی چنین میانه میدانم آرزوست
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      18 10
      از 92 تا حالا این همه رقیصیدی خسته نشدی؟ بابا یکم به خودتون و اون کمر لامصب استراحت بدید خخخخخخ
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      4 5
      طرف دیده نمیتونه هیچ حرکتی بزنه گفته بذار برم 4 تا عکس پوپولیستی بگیرم یه نمایش راه بندازم.اینم از مجلس جهادی
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    62 13
    اصلاح طلبان غیر از ضرر فایده دیگری هم برای مملکت دارند؟
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      8 13
      محمد علی نجفی خیلی شهردار خوبی بود
    • NL ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      5 6
      همین که شماها رو میچزونن دمشون گرم
    • کسری US ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      3 2
      اصلا هدفشون گند زدن به مملکته. سرباز های بی جیر و مواجب اسرائیل در ایرانن. از مجاهدین خلق هم کثیف ترن
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      2 0
      ضرر برا مردم فایده برای خودشون
  • مبارز IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    53 8
    محمود صادقی بیجا کرد که در اصفهان همچین انتظاری داشت.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      15 3
      ایضا در همدان
    • NL ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      7 20
      بر بدحخواهان دکتر محمود صادقی کبیر لعنت
    • حیدر صالح IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      6 0
      کارگری که 5 ماه حقوق نگرفته و اجاره مسکن نداره و زن و بچه اش گرسنه هیچ خواسته ای نداره فقط رفع حصر و تمام زندگی اش و هم کاران زحمت کش فدای راحتی و بخور بخور فتنه گران محصور می کنند! این تفکرات محمود از نوع صادقی و بقیه "اثلاحچی ها"
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    52 9
    انتخاب نیروهای ارزشی و ولایتی تنها را حل مشکل کشور است ، نمونه عینی آن دوره اول احمدی نژاد ، و البته وقتی در دوره دوم مغرور شد و بدام هاشمی (ازطریق مشایی)افتاد با سر زمین خورد
    • NL ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      3 5
      حقیقتش اینه که دیدن در انتخابات مجلس کسی رای نداده و در انتخابات 1400 هم کسی رای نخواهد داد قالیباف رو انداختن جلو تا مردم به خاطر نفرتی که ازش دارن بیان پای صندوق که قالیباف رای نیاره به این بهونه امارو بکشن بالا.
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    36 7
    اصلاح طلبان هیچ برنامه وتلاشی برای بهبود وضعیت معاش مردم نداشته وندارند انگار پستها را گرفته اند تا برای مردم اظهار فضل کنند وسوادشان را به رخ مردم بکشند
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      23 2
      سواد نداشته شون
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      2 0
      اقا برای مردم که نوچ ولی برای خودشون ندیدی پیاده روهارا نزاشتن دیوار بکشن دولارو نزاشتن بشه 5000تومان چکارکنن دیکه ماها رومون زیادها
    • علیرضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      2 0
      اونها سواد هم نداشتن اگر سواد داشتن این همه در برجام کلاه سرشان نمیرفت
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    30 6
    در دروغگویی و حماقت محمود صادقی اندک تردیدی داشتم که به لطف خدا با این توییت برطرف شد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    15 26
    کاری با مدیریت جهادی و غیرجهادی ندارم.مگه قراره چندبار مطالب آرشیوی و تکراری شما را بخونیم؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      14 9
      نخوان و برو به فوریت آب خنک تهیه کن. میترسیم از دست بری!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    20 2
    فکر کن رفته بین مردم جمع شدن دورش رفع حصر بخوان، فقط آدمای کم هوش بقیه رو احمق فرض میکنن
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    40 4
    هرکاری که بوی کار وتلاش برای مردم را داشته باشد غربگداهای کدخداپرست را ناراحت می کند
  • زینب سادات IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    32 36
    همتون سر و ته یه کلباسین،بی خودی جنگ زرگری راه نندازین مردم گوش دراز نیستند به عده قلیلی هم که جاهل هستند و امید به شما دارند که مهم نیس،به چشم نمیاند.....
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      25 16
      اسم خودشم گذاشته زینب سادات که مثلا... ، میدونی آدم وقتی قدرت تحلیل سیاسیش پایین باشه همه چی رو با هم یکی میکنه که یعنی آره من خیلی حالیمه راستی اون کرباسه نه کلباس
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      27 11
      مردم جاهل نیستند بعضی وقت ها غافلند و به دام کلید و امید و اینجور چیزها میافتن. در مورد جهل شما البته قضیه متفاوته
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      8 6
      الکی اسم خودتو سادات نذار
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      4 9
      ۱۲:۴۵ اتفاقا درست و دقیق میگه تو هستی که پاسخ بی منطق وبی ربط میدی واین از نادانی شماها احمق ها هست.برهمه مسلم هست که شماها بدتر از هرجناح دیگری هستید. برای نابودی کشور میگی نه به زودی مشخص میشه هم دنیا وهم ملت ایران کلا با سیاست های احمقانه وبچه گانه شما مخالفن دلیلشم کاملا مشخصه.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 1
      ۱۶:۴۵ خودت فهمیدی چی گفتی
    • هادی IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 1
      شیر مادر حلالت،سادات واقعی تویی ،حالا این خواهر عزیز سهوا یه کرباس را کلباس گفت،نه عمدی و به اسم انقلابی از این افراد حمایت کنه و یه عده به قول ایشون جاهل هم متاسفانه حمایت کنند.....متاسفم برا بعضیا به کجا میروند خدا داند!!!!!!.....
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    9 19
    کاش در عمل هم چنین باشد اما صد حیف
  • متخصص دستگاه گوارش IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    17 3
    اصلاح طلبان (اسلاح طالبان) تا کم میارن احساس دفع حصر بهشون دس میده
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    27 17
    هر وقت وعده های قالیباف در این سفر محقق شد واسش سینه چاک بدید
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      30 6
      بذار فعلا وعده های حسن کلیدساز شما که 7 ساله معطلیم محقق بشه بعد میریم سراغ قالیباف
    • NL ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      5 2
      مجلس جهادی اومد در کنار قوه قضائیه سید فقرا کل مسکلات مردم و کشور رو حل کرد.خخخخخ بیچاره یه سریا به کیا دل خوش کرده بودن.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      2 1
      هر وقت وعده های محمود هاله نوری محقق شد وعده های حسن هم محقق میشه.قالیباف و رئیسی هم اومدن روی کار همه چی بدتر شد
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    13 2
    چرا عصبانی نباشن از وقتی شیغ مغروق خطبه ی معروف تجمل رو خواند مسئولان با شتاب زیاد به سمت تجملات رفتن و اینو حق خودشون دونستند!! افرادی مثل حاج باقر که راحت بین مردم میرن و کار جهادی میکنن تمام کاسه و کوزه های این جماعت رو برای داشتن زندگی اشرافی و پاسخگو نبودن به مردم رو میشکنه !!
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 0
      لعنت خدا بر مسببان فاصله طبقاتی و رواج دهنده زندگی تجملی و اشرافی مسولان و مسببان فتنه بنزینی که موجب قتل مردم و خرابی ها شدند مجلس امروز برای اثبات مردمی بودن لازم است مصوبه افزایش نرخ بنزین را فورا اصلاح و به حالت سابق برگرداند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    17 2
    دوستانی که از این خبر ناراحتند، برید تو جمع مردم عادی و صحبت از اصلاحات، تدبیر و امید کنید. اگر فحش بشنوید خیلی باهاتون مناسب برخورد شده است. لطفا واقعگرا باشید و وضع اسفناک امروز را به دلیل وزاری ناکارآمد و بی تدبیر ببینید. فقط وزیر ورزش با ویلموتس به اندازه دو تا دکل نفت ضرر زدند!
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    23 28
    این هم یه شوی تبلیغاتی هستش و هیچ فرقی با مجلس قبل نداره الان سه ماه مجلس شروع به کار کرده خروجی چی داشته
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      25 12
      کارکرد خروجیش توی بی بی سی یا ایران اینترنشنال نمیاد باید خودت به خودت زحمت بدی بیای برای محض رضای خدا یکم در رسانه های داخلی ببینی تا چه کار کردن. درضمن ما هنوز هم وعده 100 روزه شمارو فراموش نمی کنیم
  • سعید زنجانی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    23 21
    فرقی نداره با کی عکس بگیری یا لباس خاکی بپوشی یا کراوات بزنی،مهم اینه خروجی هر دو یکی هست و اونم فلاکت مردم
  • GB ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    9 13
    من طرفدار اصولگراها و خصوصا دکتر قالیبافم. فقط ای کاش یک طیفی از اصولگراهای ممتاز خودشونو از طیفی که فقط شعار میدن و یکم حرف های متحجرانه میزنن و همش دنبال محدودیت ها هستند جدا کنند. تنها چیزی که این چند سال باعث شکستشون تو انتخابات شده این حرف هاییه که بعضیاشون میزنن. من اصولگراها رو عملگرا تر و کسانی دیدم که جلوی خارجی ها باج نمیدن
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      6 0
      اصول گرایی که به اصولی مانند اجرای احکام شریعت اسلامی اعتقاد ندارد به کدام اصول اعتقاد دارد؟
    • DE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 0
      به همان اصول مقابله با دشمن خارجی رسیدن به معیشت مردم. شماها چرا همش میخواید گیر بدید؟
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 5
    دلار چند شده؟
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      5 1
      البته با فرمانروایی شما احمق ها دیگه باید صفرها برداشته بشه.خخخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    21 2
    کارجهادی ریشه در ایمان و فرهنگ قرآنی دارد و در واقع ادامه راه و مسیر انبیاء و اولیاء است دشمنی با کارجهادی و انقلابی دشمنی با جبهه حق و مخالفت با فرهنگ اسلامی و الهی است و شیاطین از مطرح شدن فرهنگ ایثار و فداکاری که نتیجه کرامتهای اخلاقی است بشدت وحشت دارند.ترور شخصیت و برچسب های سیاسی و اقتصادی با هدف تخریب شخصیتهای جهادی و انقلابی و خروج آنان از صحنه تصمیم گیریهای سیاسی و اقتصادی است.کاری که سالهاست توسط جریان تحریف در دستورکارقراردارد و تا حدودی موفق بوده اند.باید هوشیاربود و میدان را برای فعالیتهای جهادی بیش از بیش فراهم کرد‌
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    14 4
    راه حل رفع مشکلات کشور مدیریت جهادی است
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 2
    الان اصلاح طلبان بادیدن این عکس ها از جناب آقای قالیباف عزیز ویاران باوفایشان عین روغن داغ تو ماهیتابه جلزولز میکنند!.سلام ودرود خدا بر پیروان راه "سردار دل* هاکه هم رزمنده بود وهم جهادگر..ودرود خدابرگل سرسبد مجلس 11 *جناب آقای قالیباف*
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 4
    14:12 آخوی از اصلاح طلبان بپرس مشکلت حل میشه چون مسبب این بدبختی ها این قوم منفورند!
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 3
      البته نه اینکه شما مورد توجه ملتین!!!!!!!خخخخخخخ
  • CA ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 1
    آموزش و پروش میتواند شرایط حضوری برگزار کردن کلاسها را در اغلب شهرها و روستاها فراهم کند با تقسیم دانش اموزان و برنامه اما تنبل شده است
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 3
    شما دروغ میگید که طرفدار مدیریت جهادی هستید از احمدی نژاد جهادی تر و مردمی تر نداریم
  • ناشناس IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 1
    حقارت وبدبختی اصلاح طلبها به جایی رسیده که توسط شبکه های معاند قالیباف رو دارند با نظامی گری مقایسه میکنن لیبرال باید سال دیگه به قعر چاه فاضلاب شهری سرازیر بشه
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 3
    البته لباس خاکی ایشون رو تو تبلیغات ریاست جمهوری رو هم فراموش نمی‌کنیم. برای این جماعت لباس هم وسیله‎ایه برای رسیدن به هدف. یه وقتی که رأی طبقه متوسط برای رسیدن به قدرت مهمه لباس کاخ‎نشینی به تن می‎کنن اما حالا که طبقه متوسط از انتخابات مأیوس شدن لباس کوخ‎نشینی به تن می‎کنن و فریاد انقلابی سرمی‎دن تا طبقه پایین رو فریب بدن.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 1
    از این کلمات مقدس چه استفاده هایی که نمی کنند عده ای / جهاد نکاح جهاد زمین خواران جهاد اختلاس جهاد نجومی بگیران جهاد مدرسه فرهنگ جهاد دلاری جهاد واردات گندم و .‌‌‌‌.......‌ همچنان ادامه دارد
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    9 7
    دقیقا آقای صادقی درست گفته صدای اکثریت مردم هیچگاه شنیده نمیشه
  • NL ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    کاری به چپ وراست ندارم فقط برای مردم کارکردن وهمه دراین مملکت یکسان از حقوق اجتماعی واقتصادی برخوردار باشند نه تبلیغات برای حزب وگروه کارنکن
  • علی حاتمی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 2
    زمانی احمد ی نژاد هم تمام شهر ها را گشت مشکل حل شد موج سواری تا کی....
  • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    هر وقت یاد اون سلفی حقارت می افتم دوست دارم از خجالت و حقارتی که بهمون تحمیل کردن آب شم برم تو زمین خدا ازشون نگذره مخصوصا اونی که با لباس روحانیت این کار را کرد
  • سارا IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 1
    ظاهر سازی کافیه. بهتر بجای اینکه بازیگر باشید کار کنید. از جیب مردم برندارید به توشه خودتون اضافه کنید. اصلاح طلب و اصولگرا فقط دو واژه است مردم رو سرگرم حاشیه و مسخره بازی نکنید.
  • ناصر IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 3
    چندماه گذشته ازمدیریت جهادی چیزی عایدملت نشده یا اینکه شعارمیدادندکه صندلی هاراتصاحب کنند
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    5 2
    اصولگرایان به اندازه کل تاریخ فروش نفت ایران نفت فروختند ولی هیچکس نمی داند این پول کجا رفت البته من میدانم کجا رفت و روز حساب یقه دزدها را خواهم گرفت حتی اگر دورافتاده ترین جزایر هم سکنی داشته باشید باید پای میز محاکمه حاضر شوید
  • مزیدی IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 1
    درود بر شرف مسئول کارآمد لعنت بر پدرومادر مسئول ناکارآمد
  • سیاست زده IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 1
    تا اونجایکه میدونم تنبلترین شاگردها حداکثر تا بیست سال دکترا میگیرن ما تو این چهل واندی فوق دکترای سیاست گرفتیم تازه رسیدیم به ملا نصرالدین فهمیدیم همه دعواها سر لحاف اونه گوش و چشممون ازین فیلم ها پره می دونیم که نزدیک انتخاباتها و شروع اکران این نوع فیلمها
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    5 1
    لازم نبود بیاد خود شرینی کنه انهم با این شرایط کرونا، تو مجلس هم میتونست از نمایندگان خوزستان بخواد و همکاری کنه این مشکلاتو حل کنه ......
  • سید مهدی IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 0
    باشه باوووو،با این سیاست های ناپخته و بچه گانه که اسمشا انقلابی میزارین!!!!!!!به کجا میرسین؟؟!!!!........انقلابی فرماندهی بود که خانوادش خبر فرماندهیش را از تلویزیون شنیدند از بس بی ریا بود،رئیس قوه ای بود که رو زمین قانون اساسی نوشت مبادا حب صندلی بر درکش تاثیر منفی بزاره.....،امام جمعه مردمی که پشت سرش صف کیلومتری نمازگراز بود،جمع کنید این بساط به قول مختار تزویرو نیرنگ وفساد را...... خوش به حال ممد که نیست ببینه،خوووشا به حال ممدو ممدها.....
  • رحمن IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    متاسفانه همسران این سلفی بگیرها میبایست این مردان ضعیف النفس را از خانه بیرون می‌کردند تا دوبار تحقیر شوند
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    اخه اقای صادقی کدام احمق دراین شهرهایی که نامبردی تقاضای رفع حصرراداشت شماکه ازاون چوپانه هم بهتری اون بنده خداازتنهایی فریادمیزدامثال شمابرای خوشامدگویی چه کسی فریادمیزنی
  • ایرانی IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 7
    مدیر با لیاقت و با کفایت و سردار دفاع مقدس و خادم و خدمتگذار مردم، سردار دکتر محمد باقر قالیباف با سوابق درخشان مدیریتی در سمتهای گذشته اش چه احتیاجی به قیاس او با اصلاح طلبانی دارد که جز درد وفلاکت برای مردم این مملکت ثمر دیگری نداشته اند
  • بصیر IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    چه نفعی برای کشور ومردم داشتید بغیر از ضرر ومفت خوری راست میفرماید پیامبر اکرم ص منافق زیاد حرف میزنه وکم کار میکنه مومن کم حرف میزنه وزیاد کار میکنه. بهتره دنبال خانم موگرینی بفرسید ویک عکس یادگاری دوباره ببا ایشان بگرید ای کاش یکمی هم برای خودتان آبرو نگه میداشتید اخه شماها تو زندگیتان چیزی از ارزشهای انسانی یاد نگرفتید..!
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 2
    بالاخره وضعیت اون پرونده های دوره ی تصدی جناب قالیباف بعنوان شهردار تهران مشخص شد؟
  • محمدآبادان IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    اقای قالیباف خیلی مرد هست واقعان خودشو نشون داد نه مثل روحانی اومد بجز بدیختی چیزی نیورد اول حرفش برکت الله چی الله ازت متنفره فردا باید تواون دنیا جوابگو باشید که چه گندی زدی ومامردم بی خبریم خدا برات خوش نبینه
  • یوسف IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    اصلاح طلبان هیچ شهیدی ندارند ،در کلمه اصلاح طلب پوششی است برای کارها و برنامه ها انجام نداده ،
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    خنده دار بود مطالبتان و ایضا نظرات ارسال شده ...آزادگی صفتی است که برازنده هر انسانی نیست ، اکر مسلمان نیستید حداقل ازاده باشید
  • همصدا با مردم IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    در پاسخ به زیبا کلام باید گفت که اصلاح طلبان در واقع تعدادی خوش نشین هستند که صدای مشکلات مردم را از پشت دیوارهای کاخ می شنوند و چون دیوارها بسیار بلند است صدا به آنان نمی رسد چون مدعی ژن برترند
  • منتظر۳ IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    اصلاح طلبان دنبال اصلاح مشکلات مردم بامحوریت دین نبودند ونیستند،بلکه دنبال اصلاح امور مردم به روش غرب هستند.خداوند دراوایل سوره بقره جوابشونو داده.
  • مسعود IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 1
    بابا جمع کنید این بساط اصول گرا اصلاح طلب هرچهارسال یکیشون میاد پای کار وداریم بدبخت وبدبخت ترمیشیم کلاه هیچکدومتون پشم نداره ودیگه این عملیاتها همش شده ایضایی
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    نويسندگان محترم سایت مشرق نیوز باتشکر از شما دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران چرا به بزرگترین خیانت مجلس دهم در تصویب معاهده ننگین و فضاحت بار و ذلت بار و خفت بار برجام اشاره ای نکردید مطلب بعد اینکه از این همه هجمه و جوسازی بر علیه مجلس یازدهم که انقلابی و جهادی است از طرف دولتمردان اصلاح طلب تعجب می‌کنم آن هم مجلسی که هنوز از آغاز کارش 6 ماه نگذشته است مجدد از نشریه وزین مشرق در جهت بیان واقعیات و حقایق و دفاع از منافع ملی ایران کمال تشکر را دارم موفق باشید
  • یاسوج IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    چون مدیریت جهادی گتره ای هست و پاسخگو نیست و در مقابل مفید یا مضر بودن عواقب کارش مسولیت پذیر نیست و شعارگرایی ذات اونه و اینکه ریا توش زیاده. البته این بدین معنا نیست که اصلاح طلبان هم مالی باشن در کل دیگه تمومه ماجرا
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    قالیباف از جنس مردم است کرونا هم مانع حضورش در بین مردم نشد برعکس روحانی که از ترس جانش حتی حاضر به حضور در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت نشد این کجا و آن کجا
  • همصدا با مردم IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    خاطر دارم وقتی فیلم و عکس نمایندگان بیرون اومد که چطوری مثل بچه مدرسه ایها از سر کول هم بالا میرفتند تا با موگرینی عکس بگیرند بخودم گفتم خاک بر سر این کشور شد با این دسته نمایندگان بدبخت خود فروخته مفت فروش که قیمت پائین خودشون رو بنمایش میگذارند این کشور هرچه کشید از دست جماعت اصلاح طلب در واقع فرصت طلب بود
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 1
    بله خدا کنه قصد برای رضای خدا و مردم باشه نه تبلیغات و پوشاندن حقایق اول ایشان بیان حق الناس که خدا هم نمیتونه از ان بگذره روشن کنند مدیریت جهادی یعنی اینکه ایشان تا روشن نشدن اتهامات فعلا از کار برکنار باشند .اینها عوام فریبی بیش نیست که امثال شمخانی و ایشون دارن دنبال میکنند دوازده سال شهردار بودنند تازه متوجه مشکلات خوزستان افتاده .
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 3
    انتخابات هر چه نزدیکتر شود لباس های بعضی را خاکی تر خواهید دید و گاه آنقدر خاکی که خود خاک در برابرشان کم می آورد اما همین که انتخابات تمام شود تمام آن خاک ها را بر سر ملت می ریزند
  • لعنت IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    لعنت
  • جلال IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    نگارنده محترم روزی نامه شرق ظاهرا فراموش کرده، نماینده وقتی وارد مجلس شد نماینده کل ملت محسوب میشود نه انحصارا نماینده حوزه انتخابیه خود اگر چنین بود هیچ نماینده ای نمیبایست درجایگاه تصویب قانون بنشیند چه انکه قانون بهیچ حوزه ای منحصر نمیشود مگر انکه در خود قانون انحصار ان قید شده باشد. بهتر است مردم را نادان تصور نکنید. از وظایف یک مسول در هر جایگاهی که باشد کمک به نداوم رفاه، امنیت ، ارامش و احقاق حقوق تضییع شده احاد مردم است. از ان گذشته اگر نمایندگان وقت استاندر زمان اجرای واگذاری کارخانه نبشکر هفت تپه بوظایف خود عمل میکردند اکنون شاهد مصائب و شدائد کارگران زحمت کش انجا نبودیم، همین موضوع شائبه حق سکوت یا تبانی را باذهان متبادر میکند. پس بهتر است روزنامه شرق این نکات را برای همه حوزه ها و همه دوره ها در نگارش مطالب انحرافی مدنظر قرار دهد.
  • اسی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 2
    این کارای دکتر خلبان سردار قالیباف برا انتخابات آینده هست.
    • US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 1
      تا چشتون در بیاد
  • مجید IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    سلام . مجلس دهم واقعا. یک مجلس بی هویت با عدم کارآیی بود . اما مجلس یازدهم کاملا اکتیو ، فعال ، بدون حاشیه هست . خدا خیرشون بده ...
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      0 0
      حتماً تو یک نفر خیر بردی
  • مجید رئیسی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    اگر اقای قالیباف خواستار رسیدگی به کارگران هست باید از این شرکت نفت لعنتی شروع کنه یک ما وقت برا قراداد معین با خود شرکت وکارگران هفت تپه وغیره ماشین سازی هپکو اگر این کارها انجام نشه دیگر امیدی به این مجلس هم نیست ونا امیدی مردم هم از اصلاح طلبها هم از اصول گرایان امید که قالیباف محکم تا قبل از عید اصلاحات کارگری رو از نفت شروع کنه
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    آقای قالیباف انسان خوبی است ودغدغه شون حل مشکلات مردم است وتا حالا این را هم اثبات کردند. درضمن برای دوستانی که توقع معجزه دارند هنوز سه ماه از این مجلس می گذره این افتضاحی را که مسولان وقت زدند خیلی وقت میبره که جمع کرد
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 1
    چرت وپرت
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    مشکل مالی و اقتصادی مردم را در زمان حضورتان مجلس حل کردید حالا نوبت حل مشکل رفع حصر فرا رسیده !!!!!!!!
  • مرصاد IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 2
    اصلاح طلبان پرمدعا و بی خاصیت !!
  • بصير IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 1
    در جواب بعضی از اقایان که میگن که این کارها که اقای قالیبافت میکند نمایشیه برای اماده سازی خود برای انتخابات اتی ودیگری میگوید مدیریت جهادی گتره ای به انها میگویم که کافیه فقط کارهای که قالیبافت در تحول نیرو انتضامی انجام داده وهمچنین در دوره شهرداری تهران از سرچ کردن در گوگل تابدونی کار جهادی یعنی چه تهران در حد پایتختهای اورپائی ساخته وجایزه دومین شهردار برتر دنیا گرفته واز طرفی نگاه کنید به مدیریت غربگراهای گر مدعی در اولین برفی که در تهران فرود امده مردوم رو 24 ساعت در سرمای کشنده در خیابانهای تهران علاف ماندن مدونی چرا چون این اصلاحطلبهای پرمدعی دنبال قدرت وپر کردن چیبشان وکارهای حزبی وسیاسی وخدمت به اربابان غربیشان وآخرین چیزی که به ذهنشان میرسد مصلحت کشور وملت این هم اگر به ذهنشان خطور بکنه که بعید میدانم
  • سیدمحمد فاطمی نیا IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا نظارت انتقادی را حذف میکنید؟
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 1
    روزنامه شرق درست گفته نماینده ها با وظایفشان آشنا نیستند .از نظر این روزنامه وظیفه نماینده ماستمالی بی تدبیری دولت است نه مدیریت جهادی و رسیدگی به وضعیت قشر ضعیف
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    قالیباف سردار سوم سازندگی ایران سردار اول امیرکبیر سردار دوم هاشمی(با کسب اجازه از مشرق نیوز) سردار سوم قالیباف
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      1 0
      سردار اول حاج قاسم سرداران دوم و سوم آینده تعین خواهد کرد
  • محمد IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 2
    اگر حصر نمی کردند باید اعدام می‌شدند اما حکومت این کار را نمی‌کرد خود مردم این کار را می‌کردند. بدانید این‌ها لحظه ای بدون محافظ نیستند چون با مرگشان فتنه دیگری شروع میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس