تلاش برای حذف دخالت دولت در تعیین افزایش حقوق کارگران+جزئیات طرح مجلس

مجلس یازدهم نیم سال از عمر خود را سپری کرد؛ وکلای ملت در این مدت زمان با محوریت مطالبات مقام معظم رهبری چه کارنامه‌ای برای خود ثبت کرده اند؟

به گزارش مشرق، ۶ ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم می‌گذرد در اینجا مروری بر مهمترین اقدامات مجلس یازدهم با محوریت مطالبات مقام معظم رهبری داریم:

الف-پیام رهبر انقلاب به مناسبت بازگشایی مجلس

رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت بازگشایی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم صادر کردند بر سه نکته اساسی تاکید داشتند:


در زیر به مهمترین اقداماتی که مجلس برای مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره  ضرورت انجام صحیح وظایف قانونگذاری و نظارت، انجام داد اشاره می‌کنیم: 

۱. نظارت


 ۲.رسیدگی به طبقات محروم و ضعیف

۳- پرهیز از پیگیری منافع شخصی و وارد نکردن انگیزه های جناحی(مدیریت تعارض منافع)

۴. توجه به اولویت‌های کشور به ویژه حل معضلات اقتصادی


مهمترین مطالبات رهبری در این حوزه: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است، توجّه به تنظیم برنامه‌ی هفتم و نیز توجّه به کاهش نقش تعیین‌کننده‌ی نفت خام در منابع مالی دولت

ب-بیانات در دیدار تصویری با نمایندگان

رهبر معظم انقلاب در بیاناتی که در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم داشتند  نیز مطالباتی از جمله  توجه به مسائل اجتماعی، اهمیت ویژه مرکز پژوهش ها و مرکز نظارت بر رفتار نمایندگان و مبارزه با فساد را مطرح کردند.

۱. توجه به مسائل اجتماعی

مهمترین مطالبات رهبری در این حوزه عبارتند از مسئله‌ی مسکن، مسئله‌ی ازدواج جوانان، مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل، مسئله‌ی مدیریّت فضای مجازی. در ادامه به اقداماتی که مجلس در راستای تحقق این مطالبات انجام داده اشاره می شود.

۲. اهمیت ویژه‌ی مرکز پژوهشها و مرکز نظارت بر رفتار نمایندگان

مقام معظم رهبری در بیانات خود موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان و اصلاح قانون موجود برای رسیدن به نتایج مطلوب را به نمایندگان توصیه کردند در این راستا نمایندگان مجلس در صدد رفع اشکالات قانون نظارت بر رفتار نمایندگان با دو طرح مجزا که در نهایت به صورت تلفیقی بررسی خواهد شد اقدام کردند.

۳. مبارزه با فساد

مهمترین اقدامات مجلس یازدهم در راستای مقابله با فساد نیز در قالب اقداماتی از جمله تهیه گزارش ویژه و همچنین نحوه امتیاز بندی و بررسی اعتبارنامه نمایندگان ظهور و بروز پیدا کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 6
    انشاالله یک آینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    2 0
    دلار ۳۵ هزاری
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 0
      اون تقصیر دولت است،سال۱۴۰۰ درست رای بده اگه ایرانی هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس