ویژه ها

راه حل بهبود اوضاع و ایجاد گشایش اقتصادی، در مدیریت جهادی در داخل و دیپلماسی مقتدرانه در سیاست خارجی است. این دو در کنار هم، پیشرفت و امنیت را رقم خواهد زد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ایران محاصره شده، اگر برجام را احیا نکنیم جنگ می شود

«فریدون مجلسی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق که اکنون خانواده اش ساکن آمریکا هستند، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت کنونی در ایران که اصولگرا است و از ابتدا باکلیت برجام مخالف بوده‌اند در شرایط کنونی به بهانه‌های مختلف با به تعویق انداختن مذاکرات به دنبال این هستند که برنامه هسته‌ای خود را ادامه بدهند تا جایی که به یک نتیجه قابل‌ عرضه در مذاکرات دست پیدا کنند...دولت کنونی دو راه بیشتر پیش روی خود ندارد. یا باید توافق کنند و از مواهب این توافق بهره‌مند شوند یا اینکه منتظر پیامدهای عدم توافق و تهدیدهایی که صورت گرفته باشند...در شرایط کنونی مردم ایران از فقر و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند».

مجلسی در ادامه گفت: «در چنین شرایطی این سؤال مطرح است که چه باید کرد؟ ...نشانه‌هایی از محاصره در شمال غرب کشور مشاهده می‌شود... در جنوب کشور نیز کشورهای عربی حضور دارند که با پیوستن به طرح «ابراهیم» حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده‌اند و به همین دلیل حضور اسرائیل را در این محاصره به‌صورت ملموس احساس می‌کنیم...این موضوعاتی است که باید در نظر گرفته شود و در رفع اساسی ریشه‌های بحران مورد استفاده قرار بگیرد و ایران را به عرصه بین‌المللی و رفع تحریم‌ها بازگرداند. در غیر این صورت راه دیگری که باقی می‌ماند جنگ است که باید به همه جوانب آن فکر کرد».

ایران محاصره شده، اگر برجام را احیا نکنیم جنگ می‌شود/ دلتنگی اصلاح‌طلبان برای دوقطبی‌سازی‌های روحانی

خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان، بحران های جدی اسرائیل در داخل سرزمین های اشغالی، شکسته شدن کمر گروهک تکفیری تروریستی داعش در منطقه توسط مدافعان حرم و سربازان دلاور شهید حاج قاسم سلیمانی، وضعیت اسفناک رژیم آل سعود در جنگ علیه مردم مظلوم یمن و...تنها بخشی از واقعیت های منطقه است.

با اینحال افراطیون اصلاح طلب به گونه ای وانمود می کنند که گویا ایران شدیدا در موضع ضعف قرار داشته و کاملا محاصره شده و حالا باید به هر پیشنهاد ذلیلانه ای تن در دهد.

البته اگر ایران به پیشنهاد حقارت آمیز و ذلت بار طیف تندرو اصلاح طلب مبنی بر کلیدزدن برجام موشکی و منطقه ای پاسخ مثبت داده بود، اکنون شرایط همانطوری بود که این دیپلمات سابق می گوید.

دوگانه دروغین «یا برجام- یا جنگ» مدت هاست که رنگ باخته است. با ترساندن مردم نمی توان گشایش اقتصادی ایجاد کرده و تحریم ها را بی اثر کرد.

راه حل بهبود اوضاع و ایجاد گشایش اقتصادی، در مدیریت جهادی در داخل و دیپلماسی مقتدرانه در سیاست خارجی است. این دو در کنار هم، پیشرفت و امنیت را رقم خواهد زد.

هیچ کشوری با امتیازدهی یکطرفه به دولت های زورگو و غارتگر به پیشرفت و عزت نرسیده است. افراطیون اصلاح طلب بجای هراس افکنی میان مردم، بهتر است پاسخگوی کارنامه تأسف برانگیز خود در اقتصاد و سیاست خارجی باشند.

** دلتنگی اصلاح طلبان برای دوقطبی سازی های روحانی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «سکوت روحانی خواهد شکست؟» نوشت: «کمی بیش از دو ماه از رفتن حسن روحانی از پاستور گذشته و تقریبا در تمام این روزها خبری از او منتشر نشده است. حتی از عضویتش به‌عنوان عضو حقوقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که بنا بر روال، مقام معظم رهبری برای رؤسای جمهور پیشین حکم می‌زنند نیز خبری نیست...مخالفان او اما ساکت ننشسته‌اند و در آخرین اقدام از طرف رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر رسیده که پرونده‌ای درباره ترک‌فعل‌های حسن روحانی در این کمیسیون تشکیل شده و در حال رسیدگی به ابعاد مختلف آن هستند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «روحانی از سال ۹۲ تا مرداد امسال هشت سال رئیس دولت بود و با توجه به شرایط خاص دوران ریاست‌جمهوری‌اش، روز و هفته‌ای نبود که سخنرانی نکند یا در جلسه‌ای شرکت نداشته باشد. او پیش از رسیدن به ریاست‌جمهوری نیز روزهای پرمشغله‌ای در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی داشت و حتی در زمان جنگ، عضو شورای عالی دفاع و نایب‌رئیس مجلس بود، اما این روزها ترجیح داده سکوت کند و تنها یک مطایبه از او در دیدار جمعی از سیاسیون با مهدی کروبی، درخصوص سنجش عمر خودش با آقای جنتی نقل‌قول شد».

ایران محاصره شده، اگر برجام را احیا نکنیم جنگ می‌شود/ دلتنگی اصلاح‌طلبان برای دوقطبی‌سازی‌های روحانی

جریان اصلاح طلب به دلیل آنکه از یکسو فاقد طرح و برنامه برای اداره کشور است و از سوی دیگر در دولت، مجلس و شورای شهر نیز به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی به افکارعمومی ارائه نداده است، صرفا در محیط دوقطبی و غبارآلود و پرتنش امکان ظهور و بروز دارد.

به همین دلیل، حیات این طیف صرفا با جنجال و حاشیه سازی و تفرقه افکنی میان مردم گره خورده است. بر همین اساس رسانه ها و برخی فعالین اصلاح طلب برای اظهارات جنجالی و حاشیه ساز و دوقطبی سازِ رئیس جمهور سابق اظهار دلتنگی می کنند.

پیش از این «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب- مهر ۹۹- با حمایت از عملکرد دولت روحانی و با دفاع از حاشیه سازی های جنجالی روحانی در مطلبی نوشته بود: «این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار ۳۲ تومانی و گرانی و... چه اصراری به این حملات دارید؟  حالا روحانی یک چیزی هم درباره صلح امام حسن(ع) گفته است».

در دولت روحانی هر وقت رئیس جمهور مدتی از بیان اظهارات جنجالی و حاشیه ای اجتناب می کرد، رسانه ها و فعالین اصلاح طلب گلایه کرده و تاکید می کردند که ما «روحانیِ جنجالیِ مناظره های انتخاباتی می خواهیم»!

** گشایش نسبی برای لیدرهای فتنه، جدیدترین دستاورد فراکسیون امید

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «گشایش های نسبی سیاسی» نوشت: «مهدی کروبی، پدر معنوی حزب اعتماد ملی...در منزل دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی... سخنرانی کرد... دو روز پس از سخنرانی کروبی در جمعی به‌ نسبت محدود اما سیدمحمد خاتمی در یک مراسم سوگواری و نشستی عمومی حاضر شد که در حسینیه جماران برگزار شد و رییس دولت اصلاحات علاوه بر آنکه امکان شرکت در مراسم را پیدا کرد، دقایقی نیز به بیان نکات مختلف سیاسی و غیرسیاسی مشغول شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «با آغاز به کار مجلس دهم در خردادماه ۹۵ و تشکیل فراکسیون امید با عضویت حدود یکصد نماینده اصلاح‌طلب، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته رفع حصر ذیل این فراکسیون تشکیل شد تا اصلاح‌طلبان مجلس دهم بتوانند با جدیت و نظم و دقت بیشتر وضعیت محدودیت‌های سیاسی و رسانه‌ای بزرگان اصلاحات را پیگیری کنند. پیگیری‌هایی که اگرچه به نتیجه مشخصی ناظر بر پایان محدودیت‌ها منتج نشد اما سرآغاز روندی بود که طی آن به‌صورت گام به گام و رفته‌رفته، گشایش‌هایی در وضعیت حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد اعمال شد و همزمان شرایط بروز و ظهور سیاسی و رسانه‌ای سیدمحمد خاتمی نیز به‌صورت گام به گام تغییر کرد».

ایران محاصره شده، اگر برجام را احیا نکنیم جنگ می‌شود/ دلتنگی اصلاح‌طلبان برای دوقطبی‌سازی‌های روحانی

در شرایطی که دولت سیزدهم علیرغم میراث شوم «دولتِ اصلاح طلبان» با مدیریت جهادی و تلاش روزافزون در پی رفع مشکلات است، رسانه ها و فعالین اصلاح طلب با دهن کجی به مردم همچنان در پی سیاسی کاری و سیاسی بازی هستند.

این رسانه ها یک روز گشایش های نسبی برای لیدرهای فتنه را به عنوان تیتر اصلی انتخاب کرده و روز دیگر عمل جراحی مهره دوازدهم ستون فقرات کروبی را تیتر یک روزنامه می کنند.

این در حالی است که این طیف در ماجرای تضییع حقوق کارگران هفت تپه و ماجرای حقوق های نجومی و عملکرد بسیار ضعیف آخوندی و زنگنه و ظریف و ربیعی و نعمت زاده و شریعتمدار و جهانگیری و نوبخت و... سکوت کرده و یا از افراد مذکور حمایت می کنند.

آن وقت نتیجه آن می شود که با ریزش شدید پایگاه اجتماعی مواجه می شوند. مردم در انتخابات مجلس یازدهم به جریان اصلاحات رای ندادند؛ چرا؟ به این دلیل که این طیف در مجلس دهم کارنامه بسیار ضعیفی به جای گذاشت. سلفی حقارت، جشن تولد اینستاگرامی، ستاد رفع حصر و اروپاگردی نمایندگان فراکسیون امید تنها بخشی از کارنامه ضعیف و غیرقابل دفاع جریان اصلاح طلب در مجلس دهم است.

وقتی نمایندگان لیست امید در مجلس دنبال سلفی حقارت و کمیته رفع حصر هستند و شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران همه انرژی خود را صرف تغییر اسامی کوچه و خیابان ها می کند و نجفی را به عنوان شهردار انتخاب می کند و دولت روحانی نیز همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام می چیند، نتیجه آن می شود که این طیف با شکست های سنگین و متوالی در انتخابات مواجه می شود.

طیف اصلاح طلب در سالهای اخیر در سه انتخابات شکست خورد، انتخابات مجلس یازدهم، دولت سیزدهم و شورای شهر ششم. علت اصلی این شکست های سنگین نیز بی توجهی به مطالبات و مشکلات اصلی مردم بوده است.

طیف اصلاح طلب بانی اصلی دلار ۳۲ هزارتومانی و مرغ ۴۰ هزارتومانی و پراید ۱۵۰ میلیونی و افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت مسکن است. بر همین اساس و بنابر دلایل متعدد دیگر این طیف به هیچ عنوان حق ندارد که ژست شاکی یا منتقد دلسوز به خود بگیرد. این جریان سیاسی بانی اصلی وضع موجود است و باید به دلیل کوچک کردن سفره مردم و ضربه به معیشت و اقتصاد کشور به افکارعمومی پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    25 3
    تاریخ مصرف حسن روحانی برای جریان اصلاح طلبان تهوع آور هم تمام شده است تا چه رسد به کشور! به علاوه این جریان در سال پایانی زمامداری این ....انتسابش به نحله خود را قبول نمی کردند! اکنون چه شده است که دلتنگش گشته اند!؟ راست است که می گویند دروغگویان کم حافظه اند!!!
    • حجت MD ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      14 1
      اصلاحطلبی یعنی ترس ، غربگدایی، ذلت، اختلاس ، نامردمی ، دروغ، فریب، ضد ارزشهای اسلامی و .....
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      1 1
      حجت جان، اصلاحطلب منحوس در یک کلمه: منافق.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    13 1
    جنابرمجلسی هرچی از موهبات برجام مردم بهره مند شدند الآن ازش سود میبرن
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      15 0
      اگر افساد طلبان هرچه می گویند برعکس عمل کنیم اوضاع مملکت درست می شود اینها آدرس غلط می دهند.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      15 2
      10 برابر شدن قیمت پراید و مسکن و ارز و طلا از موهبات برجام است !
    • سوخته IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      14 2
      انشاالله به عشق برجام ( غرب پرستان ) آن را بگور می برید خائنها
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    34 2
    مرگ برضد ولایت فقیه
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 4
    ما را از جنگ نترسانید؛ جبهۀ حق هرگز از جنگ نمی ترسد چون پشتیبانش خداوند یکتا است؛ 43 سال است که ما در حالت آماده باش به سر می بریم؛ در همان اول انقلاب که حکومت ما تازه شکل گرفته بود ما را امتحان کردید و دیدید که توان مقابله با ما را ندارید؛ پس آزموده را آزمودن خطاست. افساد طلب های غرب زده هم زیادی یاوه گویی می کنند. مگه ما مُرده ایم که نتوانیم از کشورمان دفاع کنیم؟
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    23 8
    هر وقت افسادطلبان از جنگ هراسی برعلیه ایران حرف می زنند یاد گفته های شیمون پرز و نتانیاهو زمان فتنه ۸۸ می افتم که گفتند افسادطلبان سرمایه اجتماعی اسرائیل در ایران هستند و از طرف ما با مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی می جنگند
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    23 6
    دولتهای فاسد کارگزاران ،اصلاحات و تدبیر ادامه دولت بهایی هویدا بود.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 1
    بی....ی شیخ کروبی بیسواد و دورویی و خیانت خاتمی عمله جورج سوروس در تاریخ خواهد ماند و فراموش نخواهد شد.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    18 13
    خدا رهبرعزیزمون رو حفظ کنه و دشمنانش رو رسوا و نابود کنه.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 1
    ذلت طلبان تنهاهدفشان قدرت وثروت است بقول فرزندهاشمی مملکت سی ودوسال دست انهابود واقعاچکارکردند بجز ایجاد ثروت وقدرت برای خودشان وفقروبدبختی برای مردم
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    6 1
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند بعضی ها حرف خارجی رو بهتر قبول میکنند
  • محمدایوب IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    12 2
    ازقدیم گفته اند که به مرده رو بدهید کفن خود راکثیف میکند. حال نظام اسلامی. آنقدر به اینها رو داده رهایشان کردند که اکنون به جای محاکمه طلبکار شدند. وسخنرانی راه انداختند
  • US ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    13 1
    باید اصلاحگرایان را از کلیه پستهای مهم در کشور بیرون کرد.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    17 0
    برجام را مگر ایران پاره کرده آقای مجلسی کمی هم تفکر داشته باش این همه وطن فروشی برای چیست
    • امیرو IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      9 1
      خب معلومه دیگه. وطن فروشی این جماعت بخاطر1- پول 2- مقام
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    7 4
    تازمانی که لیدرهای فاسدو ماسون این فرقه ضاله نئو بهائیت در ایران سکونت و فعالیتهای دروغین سیاسی و مدیریتی دارند .وضع کشوربطرف بهبود نخواهد رفت .چون چوب رای چرخ توسعه میزان ن تا بی‌کفایتی وفسادهای مدیریتی وسیاسی خودشونو درگذشته بیشتر ازین برمردم عیان نشود .واربابشون شکست نخوره.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 12
    برجام اجرانشه جنگ نمی شه فقط تحریم هابیشترمیشه
    • ناشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      4 0
      به امیدخداجنگ بشه که ماازدست آقازاده ها راحت بشیم
    • دریا US ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 0
      اره دقیقا انشاالله جنگ بشه
  • جوان IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    8 5
    آقای فریدون مجلسی!ما مرد جنگیم .مارو از چی میترسونی؟عجالتا برو لباستو عوض کن اگه خودتو خیس کردی.تا بعد.
  • امیرو IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    10 7
    آقای فریدون مجلسی میشه خواهش کنم لطفاً لال بشید مانند هشت سال گذشته که لال بودید! نمیدونم لقمه هایی که خورده اید از کجا تامین شده.
  • حامد IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    8 0
    هشت سال از سر بی کلاه ملتی کلاه برداشته اند اینک به خاطر سخنرانی کروبی می گویند گشایش شد! مردم کجا هستند اینا کجا هستند. سطح دغدغه اینا چرندیات شیخ شکست خورده از آرای باطله است
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    3 13
    محاصره شده، اگر برجام را احیا نکنیم جنگ می شود برنامه دارن خیانت
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    8 15
    بهترین راه حل ارسال اقای مجلسی باتیپانزدخانواده اش میباشد
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    7 14
    جاسوسان امریکا چنان از ارباب می ترسند. حاضر به تن دادن به هر خفتی هستند. اما زمان حاضر را با دوران امیر کبیر اشتباه گرفته اند. اکنون اگر امریکا با ما وارد جنگ شود صد برابر از ما بیشتر ضرر می کند. چون هر که بامش بیشتر برفش بیشتر. امریکا هم همه زور گوئی و عدم تعهد به عهد و هر جنایت دیگری را فقط برای منفعت می کند.
  • GB ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    6 2
    برجام بزرگترین اشتباه تاریخ ایران بود که توسط عده ای مزدور لیبرال نفوذی به ملت ایران تحمیل شد.
  • عماد FR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    11 1
    آقای مجلسی، فراموش هم نکنید که مردمان غیور و دلاور ایران زمین در هر شرائطی که بوده اند با توکل به خداوند و با عشق به وطن جان برکف همواره از خاک خود پاسداری کرده اند. غلط می کند کسی بخواهد به ایران حمله کند و لاف جنگیدن زند.
  • علی اکبر IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    2 1
    شوربختی ملت شریف ایران اسلامی از زمانی آغاز شد که سروکله افرادی نظیر # میرزا ملکم خان پیدا شد و متعاقب آن جریان روشنفکری که به پیدایش اولین محافل ماسونی در کشور منتج گردید !
  • US ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    4 1
    افغانستان 20 سال دست امریکا بود ...این اصلاح طلبان به نظر یهودی باشن
  • كريم IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 1
    جمع كنيد اين ننگين نامه هاي آمريكايي ايران ستيز را. شما كه خانواده هايتان در آمريكا و در جاهاي امن ايران است چه ترسي از جنگ داريد.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 1
    موضوع اینه که حتی اگر توسط تمام (استکبار شرق وغرب،اشغالگران صهیونیست،ظالمان وگاوهای شیرده،غارتگران...)محاصره شویم مثل جنگ باصدام که با تمام دنیا بود،میتواتیم پیروز شویم،ولی غیر ممکنه از(مفسدان،عارتگران،خرابکاران برادران قاچاقچی انتصاباتمتظاهران خائن،جنایتکاران،ژنهای برتر،آقاها واقازاده ها وپارتی بازی امتیاز دهی وفک وفامیل ودوست واشنا بازی وارتشا اختلاس تبانی احتکار و...)خودی داحلی وابسته غرب زده شیفته استکبار شرق وغرب ،پیروز شویم
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 1
    روح.... خفه خون بگیره بهتره هشت سال فک زد و کشور را به خاک سیاه کشید که هنوز هم نمی‌توان پاکش کرد
  • حسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 1
    اصلاح طلبی را دیگر باید در زباله دان تاریخ جستجو کرد. آنها خائن به ملت هستند.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 1
    اگر اصحاب فتنه را کمی ازادتر بگذارید می توانید پی به نیات واهداف ومقاصد دشمن پی ببریدچون خواسته های انها توسط نوکران انعکاس پیدا میکند.ایران محاصره نشده اما دنبال ان هستند دعوت به برجام هم که عنوان می شود نیاز شدید دشمن را میرساند هم ترس از میان رفتن برجام وهم نزدیکی به شرق ودور شدن بیشتر از غزب را تداعی میکند بنابراین دوستان شیطان همه به صف هستند مردم هم باید بیش از زیاد باید جاهل باشند که فریب ودلخوش به انها باشند مخالف رسوا وشناخته شده بمراتب بهتر از نوکران شناخته نشده ونو میباشد شیطان باید روی همین عناصر رسوا دل خوش کند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    بدبخنهای مزدور انوقت که ایران محاصره بود وامریکا در شمال وافغانوعراق وناوهایش در خلیج فارس جولان میدادند ایران مثل کوه ایستاد ورعیس جمهور مردمیش باتاسی به رهبر گفت امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اسراییل باید ازبین برود وهولوکاست دروغ است نترسیدیم وتو دهن اصلاحاتچیها واربابشان زدیم امروزکه سفیروسربازشان خودشان را خیس میکنند عین الاسدشان جسد شده توعراق مثل موش ودر افغانستان با تیپا اخراج شدن تنها فقط نوکری وجیره خواری شما ودوستانتان سر جاش هست که بنام تنش زدایی بنام اعتماد سازی بنام ناراحت نکردن دشمن بنام رفع تحریم بنام مذاکره مدام در حال خیانت به اسلام ومسلمین هستید اگر اسراییل درشمال عرض اندام انتهاری میکند همچون شما سرمایه هایی دارد والا دور خودش دیوار کشیده مدعی ازنیل تا فرات لعنت خدا بر شیطان ونوکران فریبکارش
  • DE ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    ایران محاصره شده، اگر برجام را احیا نکنیم جنگ می‌شود.خخخ این بیماران روانی در دوران قرون وسطی زندگی میکنند
  • منوچهرانتظار IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    وقتی بنی صدردردوره اول ریاست جمهوری طبق گفته خودتان درروزنامه خودش میگوید ریاست جمهوری اختیاری ندارد...
  • منتظرانعکاس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    فرافکنی نکنن محاکمه حسن فریدون کلید خورد
  • منتظرانعکاس IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    حسن فریدون ۸سال روح وروان مردم راآزارداد وبسخره گرفت باتناقص گوییها وافکارفریبنده اش!!واواین بدترین ضربه ایست که به مملکت ومردم زده شد.وجبران آن ممکن است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس