کد خبر 1107367
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
نظامیان آمریکا

ورود یک ستون نظامی ارتش تروریستی آمریکا از کویت به عراق، گرفتار شدن تروریست داعشی در تور حشد شعبی و دستگیری یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های شرکت کننده در جنایت «اسپایکر»از جمله خبرهای امنیتی عراق است.

به گزارش مشرق، یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های شرکت کننده در جنایت هولناک «اسپایکر» در استان صلاح الدین دستگیر شد.

یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه خبر دستگیری یکی از خطرناک ترین تروریستهای شرکت کننده در جنایت اسپایکر در استان صلاح الدین را اعلام کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری الاخباریه، یحیی رسول در این بیانیه گفت بر اساس دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، نیروهای شجاع یگاه مبارزه با تروریسم به عملیات ویژه خود برای پیگرد عناصر شکست خورده(تروریستهای داعشی) در مناطق مختلف ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید:

اخبار متناقض درباره انفجار در پایگاه اسپایکر عراق

وی افزود نیروهای یگان مبارزه با تروریسم از طریق پیگیری میدانی و تلاشهای مستمر از چند ماه پیش توانستند یک جنایتکار به نام «ن.ط» را دستگیر کنند که یکی از خطرناک ترین تروریستهایی است که در جنایت اسپایکر شرکت کرده بود، عملیات دستگیری این تروریست در استان صلاح الدین صورت گرفت.

یحیی رسول ادامه داد نیروهای یگان مبارزه با تروریسم همچنین توانستند دو تروریست را در استانهای نینوا و صلاح الدین دستگیر کنند.

ورود یک ستون نظامی ارتش تروریستی آمریکا از کویت به عراق

منابع امنیتی عراقی از ورود یک ستون از خودروهای نظامیان تروریست آمریکایی از کویت به خاک عراق خبر دادند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری المعلومه، یک منبع امنیتی امروز یکشنبه گفت یک ستون نظامی شامل خودروها و تجهیزات آمریکایی از کویت وارد پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار عراق شد.

این منبع در گفتگو با المعلومه اظهار داشت یک ستون بزرگ از خودروهای نظامی آمریکا به پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی در شهرستان هیت در غرب استان الانبار حرکت کردند، این خودروهای نظامی از کشور کویت و از طریق استان بصره وارد شده است.

این منبع افزود عملیات ورود این ستون نظامی به خاک عراق با پرواز هواپیماهای جنگی آمریکا در آسمان مناطقی که این خودروها در حال حرکت بودند، همراه بوده است.

این منبع گفت شرکتهای امنیتی آمریکایی ماموریت ارسال این تجهیزات را برعهده دارند، در حالی که عملیات انتقال نظامیان آمریکایی از طریق هواپیماهای جنگی به پایگاه هوایی عین الاسد و از آنجا به مناطق حضور نظامیان آمریکایی انجام می شود.

گرفتار شدن تروریست داعشی در تور حشد شعبی

خبر دیگر اینکه نیروهای حشد شعبی توانستند یک تروریست جنایتکار داعشی را در ناحیه الصقلاویه در استان الانبار دستگیر کنند.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی حشد شعبی آمده است یک یگان از نیروهای اطلاعات حشد شعبی و تیپ دوم، یک تروریست گروه جنایتکار داعشی را در ناحیه الصقلاویه دستگیر کنند.

این بیانیه آورده است این تروریست در عملیاتی پیشدستانه و بر اساس داده های اطلاعاتی دقیق به دام افتاد.

تاکید بر ضرورت کنترل مرزها در آستانه محرم الحرام

یک کارشناس امنیتی بر ضرورت کنترل مرزها در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام هشدار داد.

علی الوائلی کارشناس امنیتی درباره فعالیت گروههای تروریستی در خلال محرم الحرام هشدار داد و بر ضرورت کنترل مرزهای مشترک برای تضمین عدم نفوذ تروریستها تاکید کرد.

الوائلی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت دستاوردهای امنیتی محقق شده باید تقویت شود و طرحهای امنیتی جدیدی باید به ویژه با توجه به نزدیک بودن حلول ماه محرم برای حمایت از عتبات عالیات و زائران و کنترل شدید مرزهای عراق به ویژه راههای قدیمی و مسیرهایی که ممکن است گروههایی تروریستی برای رخنه به استانها سوء استفاده کنند، وضع شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس