ارتش امریکا

منابع آگاه عراقی با اشاره به تداوم اقدامات مشکوک آمریکا در«عین الاسد» از ورود یک فرمانده ارشد آمریکایی به این پایگاه هوایی و تمرکز واشنگتن بر احیای داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، «علی الوائلی» کارشناس امنیتی عراق اعلام کرد که تروریسم داعش احتمالا با حمایت و پشتیبانی نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد» در برخی مناطق به ویژه در صحرای الغربیه و الجزیره در حد فاصل میان صلاح‌الدین و الانبار و نینوی فعال باشد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نیروهای آمریکایی در اعترافاتی که پیشتر داشتند تاکید کرده بودند که شمار زیادی از فرماندهان داعش را در اختیار دارند و آنها را دستگیر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

الوائلی افزود: آمریکا بر اساس یک برنامه، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی را هدف قرار می‌دهد و احتمالا در حال فعال‌سازی مجدد تروریسم داعش در مناطق الجزیره ما بین الانبار، صلاح‌الدین و نینوی و صحرای الغربیه است.

این تحلیلگر امنیتی عراق توضیح داد: پایگاه عین‌الاسد، کانون عملیات‌های نظامی آمریکا در عراق است و در نتیجه بیش از سایر پایگاه‌ها برای این کشور خطرناک است و آمریکا شماری از سرکرده‌های تروریست را در اختیار دارد که در صورت نیاز از آنها استفاده می‌کند بدون اینکه اقدام به عملیات نظامی مستقیم بزند.

از سوی دیگر، دیروز (دوشنبه - ۲۸ سپتامبر) در سایه انتشار اخباری درباره قصد آمریکا مبنی بر بستن سفارت خود در بغداد، یک منبع آگاه امنیتی از ورود یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب استان الانبار خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، بدون اشاره به نام این فرمانده تصریح کرد: یک فرمانده امنیتی عالی‌رتبه ارتش آمریکا سوار بر یک فروند هواپیمای اختصاصی وارد پایگاه عین‌الاسد در ناحیه البغدادی واقع در شهرستان هیت در غرب استان الانبار شد و ورود او به عین‌الاسد تحت تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای صورت گرفت.

این منبع گفت که ورود این فرمانده عالی‌رتبه همزمان با انتشار اخباری درباره قصد آمریکا برای بستن سفارتش در بغداد و اتخاذ تدابیر فوری برای انتقال کادر سفارت به پایگاه عین‌الاسد صورت می‌گیرد. ضمن اینکه آسمان عین الاسد شاهد پرواز مستمر و متعدد هواپیماها و بالگردهای آمریکایی است.

اوایل شهریور گذشته نیز یک منبع امنیتی در استان الأنبار عراق خبر داد که که نظامیان آمریکایی سامانه ضد موشکی پاتریوت را در تمامی جهات پایگاه هوایی عین الأسد مستقر کرده‌اند. به گفته این منبع، نظامیان آمریکایی شلیک آزمایشی این سامانه را انجام داده و این سامانه مشتمل بر یک گنبد آهنین بزرگ است که امواج الکترونیکی زیادی در اطراف پایگاه ایجاد می‌کند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» و  ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد.مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

در  بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با شلیک ده‌ها موشک بالستیک این پایگاه را در پاسخ به حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد و  شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش هدف قرار داد.

در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و اخیرا اخباری درباره نشست مشکوک نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در عین‌الاسد منتشر شده است.

منابع آگاه عراقی چند ماه پیش هشدار دادند که نیروهای اشغالگر در حال توطئه‌چینی علیه الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مکان‌های حضور نیروهای این سازمان در نقاط مرزی عراق با سوریه هستند. آمریکایی‌ها تلاش دارند با سربازگیری از برخی از ساکنان استان الانبار و تشکیل یک نیروی نظامی وابسته به خود، الحشد الشعبی را هدف قرار دهند و فتنه بزرگی ایجاد کنند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 1
    هنوز زنده اید در ان پایگاه عزیزان چندتا موشک دیگر میخواهند....
  • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 1
    ببینم این دفعه نیخواد کی رو کتلت کنه خخخخخخ
  • مهدی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    بستن سفارت موقتی است! دارند برای حمله آماده میشوند ولی اول افراد داخل سفارت و سایر آمریکاییها را از بغداد و.. خارج میکنند! هم داعش و فتنه انگیزان مزدور سعودی رو میفرستند هم خودشون دست به کار میشن!!! خود بستن سفارت یعنی آماده برای حمله! چون آمریکا هشت تریلیون میگن خرج کرده از زمان ورود به عراق!
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    بنظرم حشد الاشعبی باید در این برهه از زمان صورت چریکی فعالیت داشته باشد...بهتر است تجمعات و پایگاه ها کاهش یابد ... و به نیروهای امنیتی و ارتش عراق واگذار شود ...و کادر فرماندهی حشد الاشعبی هم تحت تدابیر امنیتی و مراقبتی چند لایه قرار بگیرند ....یا مخفی بشوند ...نباید هدف آسانی برای اشغالگران باشند ... و اما صد افسوس از خیانت و وطن فروشی برخی از عراقی ها ... کی از تاریخ می خواهند درس بگیرند !؟!! باید در فضای مجازی و رسانه ای موج ایجاد کرد ...!!! کاری که منافقین ضد خلق خوب اینکار می کنند ...بعید نیست حتی اینها در فضای مجازی عراق هم فعال باشند ...!!!
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    اینکه اینبار انتخابات آمریکا و جامعه آمریکا بالقوه و بالفعل دچار هرج ومرج هست و خواهد بود ...هیچ بعید نیست طراحان آشوب عمدی که همان صهیونیست ها باشند ..و نگاهشان به آمریکا مثل رحم اجاره ای هست......این آشوب را اینبار از همین الان در همه جای دنیا کلید بزنند....!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس