کد خبر 1131880
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
جنایت تروریستی در استان صلاح الدین/ اعدام ۸ جوان عراقی توسط افراد مسلح ناشناس

در جنایت جدید تروریستی هشت جوان عراقی توسط افراد مسلح ناشناس ترور و ۴ نفر دیگر ربوده شده که هنوز از سرنوشت این چهار نفر اطلاعی در دست نیست.

به گزارش مشرق، ظهر روز گذشته منطقه «الفرحاتیه» در شهرستان بلد از توابع استان صلاح الدین صحنه جنایتی بود که در جریان آن هشت شهروند عراقی به ضرب گلوله به قتل رسیدند.

بر اساس اعلام «عمار جبر» استاندار صلاح الدین یک طرف مسلح ناشناس ظهر روز گذشته ۱۲ جوان از اهالی الفرحاتیه را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرد و یک ساعت پس از آن جسد هشت نفر از آنان که به ضرب گلوله کشته شده بودند، پیدا شد. بیشتر این افراد از ناحیه سر و سینه هدف قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید:

لغو محدودیت تسلیحاتی؛ نتیجۀ مقاومت فعال و دیپلماسی چندجانبه

هنوز از سرنوشت چهار نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.  استاندار صلاح الدین همچنین از دستیابی به سرنخ‌هایی برای شناسایی عاملان این جنایت خبر داد.

در پی این جنایت تروریستی ، عمار جبر استاندار صلاح الدین سه روز عزای عمومی در سراسر این استان اعلام کرد.

در همین ارتباط، ستاد عملیات مشترک عراق کمیته تحقیقاتی را برای بررسی حادثه تروریستی منطقه «الفرحاتیه» به استان صلاح الدین گسیل کرد.

در پی این حادثه تروریستی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به استان صلاح الدین رفت و نشست امنیتی را با حضور فرماندهان امنیتی و نظامی در این استان برای بررسی جوانب این حادثه برگزار کرد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نشست با فرماندهان نظامی و امنیتی تاکید کرد، جایی برای بازگشت تروریسم به هیچ شکل و اسمی وجود ندارد.

بنابر بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، الکاظمی در این نشست  تاکید کرد که حضور او در صلاح الدین به همراه فرماندهان امنیتی بر این امر تاکید دارد که دولت برای حمایت از امنیت مردم و تثبیت اصول و پایه‌های قانون به ویژه پس از جنایت اخیر در این استان و ربودن و شهادت تعدادی از شهروندان آن، در صحنه است.

الکاظمی در این نشست در جریان تحقیقات اولیه در ارتباط با جنایت اخیر در صلاح الدین و جزئیات آن قرار گرفت و دستور پیگیری دقیق تمام جزئیات آن را صادر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس