کد خبر 1105583
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱
الحشدالشعبی

منابع عراقی از متلاشی شدن یک هسته تروریستی در استان نینوا و به دام افتادن اعضای یکی از خطرناک ترین هسته‌های تروریستی در استان دیالی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الاخباریه عراق، سازمان اطلاعات نظامی عراق از متلاشی شدن یک هسته تروریستی و دستگیری تمام اعضای آن در استان نینوا خبر داد.

بیشتر بخوانید:

موضع گیری سفارت آمریکا در بغداد درباره سفر الکاظمی به واشنگتن

دستگیری ۴ تروریست وابسته به داعش در بغداد

در بیانیه سازمان اطلاعات نظامی عراق آمده است در یک عملیات منحصر به فرد پیشدستانه که بر اساس داده های اطلاعاتی دقیق انجام شد، نیروهای سازمان اطلاعات نظامی در لشگر شانزدهم(فرماندهی عملیات نینوا) و با پشتیبانی اطلاعات تیپ ۹۲ پیاده و یگان اطلاعات و شناسایی و نظارت توانستند یک هسته تروریستی متشکل از هشت نفر را متلاشی کرده و همه آنها را دستگیر کنند.

این بیانیه افزود عملیات پس از آن صورت گرفت که اعضای این هسته تروریستی در کمین محکمی در روستای اشقیره السفلی در کوههای بادوش در استان نینوا گرفتار شده و همگی به دام افتادند. این تروریستها از افراد تحت پیگرد دستگاه قضایی بر اساس ماده چهار تروریسم قرار داشتند.

متلاشی شدن خطرناک ترین هسته های خفته داعش در دیالی

حشد شعبی هم امروز سه شنبه از متلاشی شدن یکی از خطرناک ترین هسته های گروه تروریستی داعش در یک عملیات منحصر به فرد در استان دیالی خبر داد.

صادق الحسینی سخنگوی رسانه ای محور دیالی حشد شعبی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه گفت حشد شعبی با هماهنگی اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم در استان دیالی موفق شد یک هسته خفته مرتبط با گروه تروریستی داعش را که خطرناک ترین هسته در سطح استان بود، متلاشی کرده وتمام اعضای آن را دستگیر کنند.

وی افزود عملیات دستگیری تروریستها در نتیجه هماهنگی متمایز میان حشد شعبی و اداره اطلاعات صورت گرفت، این تروریستها در بسیاری از جنایات تروریستی دست داشتند.

الحسینی اظهار اشت تحول بعد اطلاعاتی حشد شعبی، نتایج مهمی را طی ماههای گذشته در زمینه امنیتی از نظر متلاشی شدن هسته های بسیار خطرناکی محقق کرده که در آستانه مرتکب شدن جنایات تروریستی در استان دیالی بودند.

نیروهای حشد شعبی در مناطق گسترده ای از استان دیالی فعال هستند و اقدامات امنیتی مهمی را در رویارویی با هسته های گروه تروریستی داعش انجام می دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس