کد خبر 1100134
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
اخبار متناقض درباره انفجار در پایگاه اسپایکر عراق

در حالی که برخی دلیل انفجار شب گذشته در پایگاه اسپایکر را حمله راکتی می‌دانند، برخی منابع نیز از حمله پهپادی به این پایگاه خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، پس از انتشار خبر شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در پایگاه هوایی شهید «ماجد التمیمی» (اسپایکر سابق) در استان صلاح‌الدین عراق، برخی منابع اعلام کردند که این پایگاه، شب گذشته (۲۷ ژوئیه) هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

برخی منابع دیگر در ابتدا اعلام کردند که گرمای هوا و انبارداری نامناسب سبب انفجار قرار گرفته است. گروه اطلاع‌رسانی موسوم به «الاعلام الامنی» وابسته به دولت عراق دیروز اعلام کرد که این انفجار در انبار تجهیزات و مهمات پلیس فدرال و «ناشی از افزایش دمای هوا و انبار نامناسب سلاح و مهمات بوده است». 

بیشتر بخوانید:

اما شبکه تلویزیونی «الرشید» بغداد صبح امروز سه‌شنبه در خبری فوری به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دلیل این انفجار، حمله پهپادی بوده و یک فروند پهپاد ناشناس، این پایگاه را در استان صلاح الدین هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی امنیتی در ارتش عراق بدون اشاره به دلیل این انفجارها اعلام کرد: ساعت ۲۳ شب ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰، دو انفجار در پایگاه شهید ماجد التمیمی در استان صلاح‌الدین روی داد و نیروهای آتش‌نشانی موفق به مهار آتش حاصل این انفجارها شدند و این حادثه تلفاتی نداشت.

پیش از انفجار در پایگاه هوایی ماجد التمیمی، اخباری درباره شلیک سه راکت در پایگاه «التاجی» در شمال بغداد جایی که نیروهای آمریکایی و عراقی حضور دارند، منتشر شد.

در ژوئن سال ۲۰۱۴ داعش پس از یورش به شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین و اشغال آن، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کرد. 

در همان سال، «نوری المالکی» نخست‌وزیر وقت عراق در بازدید از این پایگاه نام شهید سرتیپ خلبان «ماجد التمیمی» را که در جریان نجات  ایزدی‌های تحت محاصره داعش در کوه سنجار، سقوط کرد و به شهادت رسید بر این پایگاه گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس