سعید حجاریان

اگر با "جریان تحریف" مقابله شود؛ این روند پیشرفت ایران است که مثل ققنوس از میانه آتش برآمده بر دستان حجاریان و هم‌مسلکان او در چشم مردم قرار می‌گیرد.

سرویس سیاست مشرق – سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یادداشتی با عنوان "خشمگین از امپریالیسم، ترسان از انقلاب" که در سایت مشق نو منتشر شد، به تشریح شرایط کشور در قالب یک متد سیاه‌نمایانه پرداخته است.

در یادداشت حجاریان که شرایطی از بن‌بست را پیرامون اوضاع ایران القا می‌کند؛ اما در خطوط پایانی می‌خوانیم:

"در این شرایط به‌گمان من باید به‌طور عاجل و در دو جبهه مذاکراتی صورت بگیرد. در الگوی مذاکره با خارج، ابتدا باید پذیرفت بر نفس مذاکره ایرادی مترتب نیست چه با جمهوری‌خواهان چه با دموکرات‌ها، چه بی‌واسطه و چه با واسطه. مهم آن است که مذاکره شفاف باشد، پیش‌شرطی از جانب غرب پذیرفته نشود و منافع ملی هم کاملاً لحاظ شود."

او همچنین می‌افزاید: در داخل نیز می‌بایست جمعی از اصلاح‌طلبان متشکل از کارشناسان اجرایی، سیاستمداران حرفه‌ای و نخبگان آکادمیک مذاکره با رأس حاکمیت را در دستور کار قرار دهند و با بیانی منطقی و مبتنی بر داده‌های کارشناسی مسائل را موشکافی کنند و راهبردهایی را برای اصلاح ذهینت تصمیم‌سازان و سپس بهبود وضعیت پیشنهاد دهند.

جنس این فعالیت از سنخ نامه‌های سرگشاده نخواهد بود اما ضرورت دارد با دقت و صراحت به قلب ماجرا وارد شد. به‌عنوان مثال این جمع یک موضوع عاجل و استراتژیک را بررسی خواهد کرد، آسیب‌ها و ضعف‌هایش را استخراج می‌کند و بسته خروج از بن‌بست را ارائه می‌دهد. اگر پذیرفته شد، گامی به سود کشور برداشته شده است و اگر نشد، لااقل می‌توان فشارهای اخلاقی مبنی بر عدم اجرای مسئولیت ملی را از دوش اصلاح‌طلبان برداشت. "[۱]

*اظهارات حجاریان پیرامون تأکید بر مذاکره با خارج! یا همان آمریکا، برخی بدیهیات عقلانی مثل "تجربه‌ها و عبرت‌ها" را نادیده می‌گیرد.

آیا در نگاه به دشمن جرّاری که در صبح بی‌سابقه‌ترین توافق یعنی برجام نیز ایران را تحریم کرد و اجازه نداد حتی از نمایی از نفحات توهّمی برجام نیز به دوستدارانش برسد؛ باید تجربه را کنار گذاشت!؟

آیا این عین کنار گذاشتن منافع ملی نیست!؟

دلیل دیگر عقلانی نبودن مذاکره بین ما و آمریکا در شرایط کنونی "خون شهید سلیمانی" است.

خونی که به دست شقی‌ترین انسان‌ها بر زمین ریخت اما همچنان جوشش دارد و انتقام سخت و عادلانه ما که منجر به خون‌بس بین ایران و آمریکا شود نیز همچنان در نوبت وقوع است. بدیهیست که در این شرایط نمی‌توان مذاکره کرد.

دلیل دیگری هم مبنی بر لازم نبودن مذاکره وجود دارد که محاط بر دلایل قبلی است.

و آن اینکه اساساً مشکلات امروز کشور ایران اولا چندان حادّ نیستند و ثانیا راه حل آنها نیز در داخل کشور است نه در خارج.

آقای حجاریان حکما تجاهل کرده اگر نگفته که اثر تحریم‌ها بر تمام اقتصاد ایران بیش از میانگین ۳۰ درصد نیست. و همچنین اگر نمی‌گوید که گرانی عمده در بخش‌های مربوط به مسکن به دلیل سیاست‌های غلط فردی به نام "عباس آخوندی" بود نه به دلیل تحریم‌های آمریکا!

و ایضا آیا او حاضر است به این حقیقت تن در دهد که اگر و فقط اگر اعتقاد غلط دولت آقای روحانی برای "عدم نظارت بر قیمت‌ها" نبود و کالاها شاهد گرانی لجام گسیخته نمی‌شدند؛ امروز هیچ بازاری برای سیاه‌نمایی علیه کشور یا شعار مذاکره‌خواهی وجود نداشت!؟

در عین حال باید دانست که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر مقطعی به محض رؤیت نشانه‌های عقلانیت در طرف مقابل (اعم از آمریکا یا هر کشور دیگری غیر از اسرائیل) از مذاکره عقلانی دور نیست.

اما فعلا و بلکه تا سال‌ها بنا به دلایلی هرگز چنین نشانه‌هایی در آمریکا رؤیت نخواهد شد.

حرف‌های حجاریان پیرامون مذاکره داخلی اصلاح‌طلبان با رأس حاکمیت و ارائه راه حل برای مسائل کلان کشور نیز به یک تئاتر روحوضی بیشتر شبیه است تا به یک راهبرد استراتژیک!

چه اینکه اصلاح‌طلبان در طول ۲ دولت گذشته و فعلی و به بیان دیگر طی ۷ سال اخیر در تمامیت قدرت قوه مجریه که صاحب‌اختیار بیش از ۹۵ درصد از بودجه و اختیارات کشور است حضور داشته‌اند و بصورت مطلق‌العنان، هرچه خواسته‌اند، کرده‌اند.

ضمن اینکه در شورای شهر و مجلس دهم نیز همراه با دوستان اعتدالی‌شان در اکثریت مطلق بوده‌اند.

شرایط امروز کشور آیا چیزی جز همان خواسته‌های اصلاح‌طلبان است!؟

آیا اینکه برجام منعقد شد، سیاست‌های اقتصاد لیبرالی بر بازار ایران حاکم شد، بازداشتی‌ها و مظنونین فتنه ۸۸ به مصادر امور رسیدند، شاهد مخالفت با گشت ارشاد بودیم، انتخابات تحریم شد و حتی یک پالس از دولت اصلاح‌طلبان در جهت حمایت کامل و چشمگیر از "محور مقاومت" هم دیده نشد؛ تماماً چیزی جز خواسته‌های اصلاح‌طلبان و مانیفست فکری آنها بوده است؟

اکنون حجاریان باید از بابت وضع موجود توضیحاتی را ارائه کند نه اینکه مدعی راه حل باشد. چه اینکه باید پذیرفت اصلاح‌طلبان در وضع موجود کشور، خود بخشی از مشکل هستند نه راه حل!

آشکار است که آقای حجاریان پس از عمل به این گزاره منطقی و توضیح یا احیانا عذرخواهی پیرامون وضعی که ایشان و دوستانشان در دامن رأی مردم گذاشته‌اند؛ دیگر نگران "عدم اجرای مسئولیت ملی" هم نخواهند بود.

چون مسئولیت ملی در حال حاضر، همان "مسئولیت‌پذیری در قبال وضع موجود" است نه ارائه راهکار از سوی "بانیان وضع موجود" و کسانی که تمامیت مشکلات فعلی کشور ثمره اجرایی شدن تفکرات آنهاست.

آنچه که حجاریان گفته است و بن‌بست‌نمایی او از شرایط کشور البته باید در کنار تأکیدات علی‌الدوام حجاریان بر "عام‌البلوی" بودن جامعه و دعوت‌های زیر پوستی‌اش برای اغتشاش دیده شود...

دقت شود که گراف رسم شده از سوی حجاریان، ایران را کشوری فروافتاده در بن‌بست را تصویر می‌کند که در دوراهی مذاکره یا انقلابی با مزاج فتنه اقتصادی قرار دارد. اما اگر خواص کشور وارد فرایند روشنگری شوند و با "جریان تحریف" مقابله کنند؛ این روند پیشرفت کشور است که مثل ققنوس از میانه آتش برآمده بر دستان حجاریان و هم‌مسلکان او در چشم مردم قرار می‌گیرد.

به تازگی و در کنار حجاریان، حسین مرعشی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز طی اظهاراتی در خبرگزاری دولتی ایرنا تأکید کرده است که: "به گفت‌وگو با آمریکا تمایل داریم"...[۲]

***

۱_http://mashghenow.com/%d۸%ae%d۸%b۴%d۹%۸۵%da%af%db%۸c%d۹%۸۶-%d۸%a۷%d۸%b۲-%d۸%a۷%d۹%۸۵%d۹%be%d۸%b۱%db%۸c%d۸%a۷%d۹%۸۴%db%۸c%d۸%b۳%d۹%۸۵%d۸%۸c-%d۸%aa%d۸%b۱%d۸%b۳%d۸%a۷%d۹%۸۶-%d۸%a۷%d۸%b۲-%d۸%a۷%d۹%۸۶%d۹%۸۲%d۹%۸۴%d۸%a۷%d۸%a۸/

۲_ mshrgh.ir/۱۱۰۵۴۷۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    54 5
    تمام تقلای امروز اصلاح طلبان اینست که اگر یک دولت انقلابی اومد سر کار و اوضاع اقتصادی مردم خوب شد بخاطر عملکرد افتضاحشان برای همیشه به سیاه چاله تاریخ خواهند پیوست.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      42 3
      اصلاحات ضد ایرانی ترین جریان 300 سال اخیر!
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      20 3
      احسنت
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      13 2
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      3 16
      تا زمانی که تحریم باشیم اوضاع اقتصادی بهتر نمی‌شود خودتان رو گول نزنید
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      4 6
      اسکل گرا ها دولت انقلابی تا وقتی که برنامه اقتصادی درستی نداشته باشد هیچ کاری نمی‌تواند بکند
    • سعید IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      5 15
      هیچ دولتی و هیچ زمانی وضع مردم خوب نمیشه !
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      9 1
      اسکل پرنده ایی ست که وقتی غذا جمع میکنه یادش میره کجا گذاشتشونه، یه عده غربگرا مذاکره کردن همه چی رو بهشون دادنه هیچی نگرفتنه، باز دم از مذاکره میزنن مثل اینکه « یادشون» رفته
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      7 1
      اونی که گفتیه اسکل گرا، این حضرات از ضعف حافظه تاریخی امثال تو استفاده میکنن، روحانی قبل اینکه که رئیس جمهور بشه، میگفت تحریمها فقط 20 درصد تاثیر داره و 80 درصد مشکلات کشور تقصیر مدیریته، پس با نگاه به داخل و اجرای اقتصاد مقاومتی همه چی درست میشه
    • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      7 1
      بعضی از هموطنان ما از پذیرفتن یا درک حقیقت طفره میرن،حقیقت اینه که دولت اصلاح طلب شیخ حسن روحانی به ایران و ایرانی ضربات دردناک وارد کرد ،از خالی اعلام کردن خزانه و وعده صد روزه تا برجام و دلار بیست تومنی و صدها مورد مثل اینها و تا جایی که کشور را در سال 97 و 98 را به آشوب کشید! اما ألم یعلم بأن الله یری؟ وای اگر از پس امروز بود فردایی
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    37 2
    مرگ بر افساد طلبان.
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      8 9
      مرگ بر اسکل گرا
    • سید IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      24 1
      حجاریان امّ القیّ اصلاح طلبان تهوع آور!!!@!!!!!!
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      15 2
      اصلاح طلب دیگه تمومه ماجرا.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      4 2
      درود بر اصول گرایان.
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      6 2
      مرگ بر افساد طلبان.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      2 0
      حجاریان بخاطر انحصار واردات گندم آلوده و تراریخته باید محاکمه و مجازات شود.
  • FR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    29 4
    من شهروند دو تابعيتى ايرانى فرانسوى، هر وقت قيافه و تظاهر افراد پليد و منافقى مثل اين يارو حجار....(زورم مياد اسمش را بنويسم) واقعا حالت تهوع به هم ميزنم ! حالا مشخص شد كه يارو صهيونيست وارد كننده گندم هم شده ! نان مردم بعد از ربا بانكي ....داره واقعا مشكل زا ميشه اي رهبر ازاده اماده ايم آماده !
    • صحبت US ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 12
      خیلی ن ا د ا ن ی
  • شرقی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    34 2
    داریوش سجادی: "جریان غرب گرا (اصلاح طلبان) دچار بحران هویت و خودباختگی در مقابل فرهنگ آمریکایی اند، که تصور می کنند با همرنگ آمریکا شدن می توانند تحصیل مراد کنند. غافل از اینکه آن هایی که جلوتر از این ها تابعیت ـ و تبعیت ـ مطلق را پذیرفتند، مثل حسنی مبارک، قذافی و دیگران، دیدیم که به چه سرنوشتی دچار شدند. مبارک و مصر تا بن دندان آمریکایی بودند، قذافی تسلیم را پذیرفت." اکنون به لیبی نگاه کنید و نتیجه ی این خود باختگی را ببینید.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    16 0
    چرا مجلس وزیر کشاورزی را بخاطر پروپا دادن به سلطان گندم استیضاح نمی کنند
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 25
    درود بیکران بر دکتر حجاریان کبیر جانباز عزیز ملت بزرگ ایران.خار چشم بدخواهان ملت که راهی جز حذف فیزیکی ایشون پیدا حکردن ولی فراموش کردن که دست خدا بالاتر از تمام دستهاست
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 9
      دمت گرم
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      6 1
      درود بر سلطان رانتی گندم
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      6 1
      مرده شور ببره هیکل نحس این لیدر اصلاحات را که شما برایش درود می فرستی برای خیلی از منافقین هم هورا کشیدند اما سرنوشتشان را دیدید عاقبت این جرثومه فساد بهتر از آنها نخواهد شد
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 1
    اینها بجای خشمگین،خندان هستند
  • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    11 1
    خدا ازتون نگذره با این عکسای حال بهم زنی که میڐارید!!!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    16 1
    آقای حجاریان ازواردات گندم چه خبر!!!!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    24 2
    چقدر این یارو حجاریان شبیه شارون شده
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    8 0
    این چه عکسیه از حجاریان گذاشتی؟ شبیه گابلین ها شده، با اون دندونای تمیزش.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    15 1
    اینا میخوان تا زنده هستن فاتحه نظام رو بخونن ولی نخواهند تونست.
  • حسين DE ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    8 1
    اين يارو دلال گندم امر به هش مشتبه شده وفكر ميكنه كه چون دو تا و نصفى كتاب خونده چيزى ميفهمه در صورتيكه فقط ميتونه مابين همپالگيهاش كه از خودش ابله تر هستند قمپز در كنه،آخه از قديم گفتن آدم يك چشم در شهر كوران پادشاه است،اين دلال مزدور و خائن وطنفروش را زياد جدى نگيريد .
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    13 1
    جماعت تحریف ضربه های زیادی به نظام زدند و جلوی قوی شدن اقتصاد را گرفتند تا همیشه اقتصاد وابسته به غرب داشته باشیم تا هرکاری که می خواهند به پشتوانه اربابان لیبرال دموکرات خود انجام دهند.ازجمله تحریم اقتصادی اکنون نیز با وضعیت کرونا و برملاشدن دروغ بزرگ لیبرال دموکراسی و زوال اربابانشان سعی درایجاد آشوب و فتنه اقتصادی برای بقا دارند.باید هوشیاربود.چون اگرجریان تحریف نابود شود قطعا جریان تحریم نیز نابود خواهد شد.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 0
    الله اکبر خداوند این انقلاب را از شر این اشرار حفظ کند . حکومت ششص ساله عثمانی تنها و تنها با شعار اصلاحات زمین خورد و مملکتشان پاره پاره شد. هر رجل سیاسی و غیر سیاسی واجب است تاریخ دولت عثمانی را یک بار بخواند. این قوم ستمکار هم منتظر گندم ری هستند که ا نشاالله نصیبشان نمی شود.
  • بختیاری IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 1
    مــنطــق و حــــــرفــــه ای گــــــــری حــــــــــضرات کـــــــــــــــــلــــید ســــــــــــاز نـــــــــا امیـــــــــــد ===========>>> تایید 20 دقیقه ای برجام توسط جمعی از اصلاح‌طلبان متشکل از کارشناسان اجرایی، سیاستمداران حرفه‌ای ! *** نابغه ای با لـــــــــهجه نــــــــیویـــــورکی *** تـــــــــضمین بودن امضای یک وحـــــــــــشی مبتنی بر داده‌های کارشناسی !!!! *** همچنین ابـــهت و وقـــــــار دوستان شـــــــــمارو در ســـــــــــلفی حــــــــقــارت بـــــا فــــــــدریـــــکا جــــــــــــوووووون دیدیم ***** دلـــــــــار هـــــــــــای جــــــــــهانگیر*** گـــــــــــــــــــندم های تــــــــــــاجی*** عــــــزل و نـــــــصب های مـــــــدبــــرانه و هـــــــــــــــوشمندانه برادر عزیز و بـــــــــــی گناهم حســــــــــــــــیـــن ***دعوت به آشوب و ناامنی **** ماشاالله رزومه پرو پیمونی دارید همین تعداد فعلا کافیه!!!!!! ************************************************ همه سیساست مداران دنیا بیسوادان نادانی بیش نیستن که سعی میکنند از شماها تقلید کنند. ******** سیاست مبتنی بر منافع ملی اختراع و آفریده شماهاست،***** بی شک وتردید کدخدای واقعی دهکده جهانی شماها هستید و تمام چشم امید غرب به شماهاست تنها مشکل این هست که اهل ریا وخودنمایی نیستید تا تمام خلایق با اعجوبه های وطنی آشنا بشن واقعا حیف و صد حیف از سرمایه های مغزی کشور که پشتیبانی نداند ***** بی شک پیشرف و قدرت امریکای وحشی و سایر غربی های جنگلی مدیون هم مغزان فراری شما از کشور هست...فکر میکنم به همین دلیل هوای شمارو دارن چه در داخل وچه خارج * هرکسی جای شما باشه بی درنگ به دوستان عزیزی که به اونطرف اب پر کشیدن ملحق میشن و دنیای پر زرق وبرق و پیشرفته منهای ایران عقب مانده وقدرنشناس را همچنان بسوی پیشرفت وابادانی بیشتر سوق دهید.************************************در یـــــــــــــــــــــــــک کـــــــــــــــــــــــــلام دیــــــــــــــــــونــــــــــــــتم دیــــــــــــــــــــونــــــــــــه شــــــــــــماهـــا خیلی حیفی خیلیییییییییییییی
  • احمد AE ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    10 1
    مرده شور ببردت بی خاصیت دروغگو دشمن شاد کن سی سال کشور دردست افساد طلبان همه اش لاف زدن پررو وپرادعا...در عمل صفر خدا لعنتان کند=خرفت های احمق ها
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 10
    درود بر اصلاحات مرگ بر اسکل گراها
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      8 1
      کلهم تئوریسین هاتون فهمشون در همین حده
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 0
      مرگ بر افساد طلبان. درود بر اصول گرایان.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 0
      مرگ بر اسکل طلبان.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 0
      کم آوردید.!!!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      2 0
      مرگ بر اسکل طلبان. درود بر اصولگرا.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 1
    یرای اقایان حجاریانها شید سلیمانیها ارزشی قایل نیستند اینها روی خط فکری جرج سروسها مایکل لدینها حرکت میکنند اخراین حضرات مرفهین بیدرد خوش گذران دورهمی هستند فهم وعقل اینها از اشپز خانه تا دستشویی دیدندلب خندشان در بر جام چه برسر ملت اورده اخر از اول انقلاب همین اراذل بودند که به نام اسلام وارد گود شدن وحالا شدن احمد کسروی مدرن 9 دی یادمان نرود با اتشزدن مسجد تکیه حسینی
  • علی حیدری IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 1
    از تئورسین اصلاحات عمدتا فتنه در تناول مجددشان پرسده شود ، دیگر اصلاحات خون نمی خواهد ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!.
  • آرمان IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    24 1
    صدای خردشدن استخوان های اصلاحطلبان را خودشان بیشتر از دیگران می شنوند.
  • اعتدال گرا IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 3
    مشرق منافقانه منافقانه و منافقانه در روز روشن گدایی قدرت میکند این اباطیل که در بالا گفته خر مرده را به خنده میارد رهبری به شدت با این شجره ملعونه و خبیثه و این ابلیسهای افراط گرای اصولگرا دشمن و خصومت دارد دولت خائن است تا مادامی که اجازه نشر و بیان این سایت ها و خبرگزارهای و روزنامه ها را میدهد باید توقیف و رئیسی و قوە قضاییه آنان را به جرم نشر تنفز و نفاق و تفرقه محاکمه کند
  • حمید IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    6 1
    چقد عشق اراجیف و چرت و پرتای این اوسکول موفنگی رو داری مشرق؟!
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 0
    اگر می خواهید نظر مردم را بدانید که حتماً هم می دانید این است: هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان در یک چیز مشترک هستند «غارت بیت المال»
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 0
    ایشون خانمشون متخصص زنانند . خودشونم که وارد کننده گندم ! خدایی نباید به دندوناش رسیدگی کنه ؟ حالا ما جز اقشار متوسطیم وهزینه های دندونپزشکی هم بالا اینا چه مرگشونه
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    6 1
    صهیونیست ملعون تکلیف تو یکی رو بصورت VIP مشخص میکنیم انشاءالله منتظر باش...
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 6
    امسال سال جهش قیمت ارز نام گرفت مبارک اصولگرایان بی اصول باشد علی برکت الله
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    11 1
    حیف بیشترعمر ما در زمان مثلا اصلاح طلبان صرف شد ،
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 1
    تا ببینیم کشاورزان اون ور آبی سال دیگه چقدر گندم میکارن، تناژشون چقدره
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 2
    عجب توهمی!!!!!!!!!مردم مدتها است از روی جنازه متعفن اصلاح طلبان(=مردم فروشان) و اصولگرایان(=وطن فروشان) گذشته اند. رهبری نبودند این دو طیف خائن ایران را به گند می کشیدند
  • محمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    13 1
    چقدرچهره کریه دارد
  • مرصاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    8 1
    آخرین دست و پا زدن های یک فسیل درحال انقراض !!
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 1
    این چرا یه دفعه انقدر پیر شده ؟! نکنه مریضی پریضی داره البته چاقه همچین نمیخوره مریضی بدداشته باشه ولی خیلی پیر شده
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    8 0
    دیر یا زود تو قبر خواهی رفت ببینیم اونجا هم میتونی اینجوری بخندی؟
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 1
    اصلاحات به معنی واقعی یعنی افساد اینها با انواع و اقسام ترفندها به انقلاب و به مردم ضربه زدند چه روحانیون آنها که به اصطلاح روحانیون مبارز هستند که خون به دل رهبری کردند چه مشارکتی ها که به هر خیانتی دست زدند نمونه آن تحصن در مجلس بود چه مجاهدین انقلاب اسلامی که پا به پای حزب مشارکت خیانت کردند و چه روزنامه ها و سایتهای اینترنتی و فضای مجازی آنها که یک لشکر خیانت کار را تشکیل دادند در حقیقیت باید گفت اینها نوعی از خوارج هستند که بر علیه انقلاب خروج کردند ان شاءالله که سرنوشتشان همانند خوارج باشد
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 0
    جناب مشرق ..دیگه باهات قهرم چیز خوبی درمورد این عتیق ها که مث اینکه ازتو موزه فرار کردندنوشتم ولی چاپ نفرمودید!!باشه شاید صلاح ندونستید--
  • sajjadd IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    2 0
    حجاریان ای یهودی کاشانی تو اول بیا و در مورد واردات گندم با پسرت که کمر گندم کارارو شکسته شفاف سازی کن . بعدشم دهنتو ببند تو چه کاره ی مملکتی ؟ خداوند بر فتنه گران و بانیان اغتتشاش تو کشور هزار لعنت کنه
  • DE ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    6 0
    حجریان هم سلطان گندم هاست هم سلطان گندهاست .
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    11 0
    جناب مشرق بنده ومشتری های فهیمت دیگه آلژی پیدا کردیم به این "ابو خرازه ها"وقتی عکشون تیتر میزنی تنمون به خارش میفته یا "نیششون بازه"!یا "لب و"لچه های اویزون"مثل طلبارها!!
  • Mjp IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    6 0
    لعنت به تفکراصلاحاتی ک آخرش ونهایت میرسه به خودفروشی ووطن فروشی کامل... بجزنوکرامریکاشدن چه هدفی دارند؟؟ تمام سخنانشو ن ازاول تااخراگه دقت کرده باشی همش تسلیم پذیری دربرابرشیطانه وگرنه کاری بمشکلات مردم ندارندوبرای رفعش اقدامی کنن برعکس سربارمشکلات مردمم هستند.این باندتسلیم پذیر
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    خدایا عاقبت همه را بخیر گردان.
  • بهروز GB ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    متاسفانه مردم با فرهنگ و ادبیات امریکایی و غربی آشنا نیستند، دعوت آنها به مذاکره یعنی تحقیر شدن و ادای تسلیم، پذیرفتن دیکته آنها تحت فشار، یعنی بیایید بگوئید غلت کردم. اگر ایران بتواند شرایط و قوائد مذاکره را خود تعیین کند خوب است که آنها نمی پذیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس