کد خبر 1100755
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
آمریکا ژاپن

فرمانده نیروهای آمریکا در ژاپن ضمن اتهام‌زنی علیه پکن، به ژاپن قول داد در مقابله با کشتی‌های چینی در دریای چین شرقی به توکیو کمک کند.

به گزارش مشرق، ژنرال «کوین اشنایدر» فرمانده نیروهای آمریکا در ژاپن امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت به زودی فشارها بر ژاپن و تنها شریک نظامی آن، آمریکا، با پایان یافتن ممنوعیت صید فصلی ماهی در اواسط اوت، افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

دور جدید صدور فاکتورهای سنگین توسط آمریکا و اروپا برای دوشیدن متحدان

او در توضیح این سخنان گفت در پی پایان این ممنوعیت چینی‌ها، ترول‌های ماهیگیری آن‌ها با همراهی ناوهای گارد ساحلی و نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق در آب‌های اطراف جزایری که نزدیک تایوان واقع شده‌اند، حضور خواهند یافت.

اشنایدر افزود: ایالات متحده بر تعهد خود در کمک به دولت ژاپن در خصوص این وضعیت در جزایر «سن‌کاکو» ثابت قدم است. این (حمایت) ۳۶۵ روز سال، ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته خواهد بود.

به گزارش «بلومبرگ»، این مقام نظامی در نشست ویدئویی با خبرنگاران، از کلمه سن‌کاکو که در ژاپن برای اطلاق به جزایر مورد مناقشه به کار می‌رود، استفاده کرد. در چین این جزایر «دیائویو» خوانده می‌شوند.  

او در ادامه مدعی شد: پکن از طریق ارتش خلق چین به اقدامات تهاجمی و بدخواهانه در دریای چین شرقی و جنوبی ادامه می‌دهد. در دریای چین جنوبی آن‌ها به آزار شرکا، همسایگان و دیگران که ادعاهای قانونی در خصوص سرزمین‌ها، جزایر و ویژگی‌های آن‌ها دارند، ادامه می‌دهند.

مناطق مورد منازعه در دریای چین جنوبی مورد ادعای پنج کشور از جمله چین است. در حال حاضر چین بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت کنترل خود دارد. چین با ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزایر دریای چین به تقویت موضع خود در آن پرداخته است. پکن اعلام کرده که این پایگاه‌های نظامی کاملا دفاعی هستند.

آمریکا اما با ارسال منظم ناوشکن‌ها و ناو هواپیمابرهای خود در تلاش است تا سیطره دریایی چین بر این مناطق مورد منازعه را به چالش بکشد. پکن بارها این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده و از آمریکایی‌ها خواسته تا آب‌های منطقه را ترک کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    21 19
    یانکیهای تروریست
  • TR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    22 1
    احسنت
  • تنبل IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    20 21
    آمریکا با این کارها داره قبر خودش را میکنه.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    4 1
    آمریکا حرف حساب نمی فهنه تمام ناو ها و پایگاه هاشو با موشک های مخوف تون به تله ای از خاک مبدل کنید تا از شرشون خلاص بشید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    5 1
    یکی بگه آمریکا تو اونجا چه غلطی میکنی ؟ به تو چه اونجا چی میگذره
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    10 1
    چینی ها بایدهرچه زودترپوزه یانکیهارو به خاک بمالن واجازه ندهند اونها درآبهای اطراف کشورشون پابگذارند
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 2
    وای دیگه دارم دیوونه میشم ازین اوضاع، یا بجنگید یا صلح تمام؛ هم ایران و هم چین و هم آمریکا و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس