مانور

نیروی دریایی آمریکا به تازگی اقدام به انجام مانور نظامی در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از دیفنس پست، نیروی دریایی آمریکا روز گذشته اقدام به برگزاری یک مانور نظامی تحت عنوان «آزادی دریانوردی» در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی کرد.

براساس بیانیه صادر شده از سوی نیروی دریایی آمریکا، برگزاری این مانور نظامی با هدف تامین آزادی دریانوردی و در قلمرو ادعایی و مورد مناقشه با چین برگزار شده است و ناو موشک انداز آرلی بورک در این مانور نظامی وارد آبراه مورد ادعای چین شده است.

همزمان با انجام مانور نظامی آمریکا در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی، پکن آمریکا را متهم به ورود ناوهای نظامی این کشور به قلمرو چین کرد و این اقدام را تحریک آمیز عنوان نمود. چین همچنین از آمریکا خواست تا اقدامات تحریک آمیز در این منطقه را متوقف کند.

مناقشات در دریای جنوبی چین در حال حاضر روندی رو به گسترش از خود نشان می‌دهد.

در سال‌های اخیر این منطقه به یکی از بی‌ثبات‌ترین نقاط در شرق آسیا تبدیل شده است. چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هر کدام بر بخش‌هایی متداخل از این دریا ادعای حاکمیت دارند. این موضوع موجب تنش دیپلماتیک بین کشورهای مدعی شده است و از سوی دیگر رشد اقتصادی چین و به تبع آن افزایش هزینه‌های نظامی و تقویت توان نظامی این کشور در دریای جنوبی چین موجب شده تا آمریکا نیز همزمان حضور نظامی خود را در این منطقه تقویت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس