کد خبر 1100754
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
ناو آمریکا

یک رسانه دولتی چین به آمریکا هشدار داد که حمله به دریای چین جنوبی و جزایر این کشور در منطقه پیامدهای ویرانگری به همراه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، یک رسانه دولتی چین نسبت به هرگونه حمله محتمل آمریکا به دریای چین جنوبی  و جزایر چین هشدار داد

بیشتر بخوانید:

بهانه آمریکا برای حمله به چین: ژاپن!

روزنامه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز»  روز سه شنبه  باهشدار به آمریکا نوشت که در صورت حمله آمریکا به جزایر چین و دریای چین جنوبی جنگی تمام عیار در خواهد گرفت. 

این نشریه دولتی چین به نقل از کارشناسان نظامی  نوشت، حتی اگر درگیری  مختصری  در دریای چین جنوبی صورت گیرد، این مسئله به زودی تشدید یافته  و در صورت عدم کنترل آن تبعات ویرانگری به همراه خواهد داشت.

یکی از کارشناسان چینی در این زمینه گفت، حمله به دریای چنین جنوبی و جزار چین در منطقه اساساً غیرممکن است ، زیرا ایالات متحده می داند که این امر منجر به یک جنگ تمام عیار خواهد شد.

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا چندی قبل گفت واشنگتن در حال تجهیز و مستقر کردن نیروهای خود در سراسر آسیا با هدف داشتن آمادگی برای درگیری احتمالی با چین است. این اظهارات اسپر در حکم رونمایی آمریکا از مولفه نظامی خود در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها با چین است.

این در حالی است که هواپیماهای نظامی آمریکا طی روزهای گذشته با پرواز نزدیک بنادر چین به نزدیک فاصله طی سالها اخیر به قلمروی  این کشور رسیدند. به نوشته روزنامه «تایمز ایندیا» به نقل از رسانه‌های چینی همزمان با تشدید تنش بین آمریکا و چین، یکی از هواپیماهای نظامی ایالات متحده با پرواز به سمت بندر «شانگهای» به مسافت ۷۶.۵ کیلومتری این بندر رسید که نزدیکترین فاصله به چین طی سالهای اخیر است. 

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین نیز به تازگی  هشدار داد  اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه‌های پکن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 3
    آمریکا دنبال احیای جنگهای جهانی اول و دومه. این وجود نحس درست مثل 1918 الی 1920 در سال 2020 پاندمی کرونا رو ایجاد کرد و حالا...
  • شمس IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    سه سوت محوش ميكنند از روى كره زمين !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس