کد خبر 1064128
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
ارتش چین

سخنگوی ارتش چین از آمریکا خواست اتهام زنی های بی اساس علیه پکن را متوقف کرده و به دخالت در امور دریای چین جنوبی خاتمه دهد.

به گزارش مشرق، سخنگوی ارتش چین روز دوشنبه به آمریکا در زمینه هرگونه دخالت در امور کشورهای منطقه   واتهام زنیهای بی اساس برای توجیه حظور نظامی  در منطقه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» سخنگوی ارتش چین روز دوشنبه به شدت به بیانیه مداخله جویانه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در زمینه حادثه اخیر برخورد یک کشتی چینی با ماهیگیران متخلف ویتنامی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

چین به آمریکا هشدار داد

«وو گوان» سخنگوی ارتش چین بیانیه تازه پنتاگون در این زمینه را بی اساس و اتهام زنی جهت رواج تفرقه و اختلاف بین کشورها در منطقه دریای چین جنوبی و توجیهی برای حضور نظامی آمریکا خواند.

سخنگوی ارتش چین گفت: «وزارت دفاع آمریکا در پی نادیده گرفتن واقعیتها و اتهام زنی هاست. این در حالی است که ماهیگیران ویتنامی غیر قانونی  وارد آبهای داخلی چین در جزایر "ژیشا" شده بودند و گارد ساحلی چین با آنها برخورد کرد.»

این مقام نظامی چین در خاتمه گفت: «به آمریکا توصیه میکنیم اتهام زنی های بی اساس علیه چین را متوقف کرده، دخالت  در امور دریای چین جنوبی را  خاتمه دهد  و اوضاع  منطقه را متشنج نکند.»

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند.

در همین زمینه نیروی دریایی چین چندی قبل رزمایشی را در آب های منطقه برگزار کرد. نیروی دریایی چین اعلام کرد که در این رزمایش هواپیماهای تجسسی چند هدف را در منطقه عملیاتی شناسایی کردند. برخی تحلیلگران امور منطقه برگزاری رزمایش های ضد زیردریایی چین را با توجه به شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه ضروری می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    20 4
    خخخخخ هشدار مجدد! هشدار را فقط یکبار میدن نه اینکه مجدداً هشدار بدن!
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 11
      فقط یک بار رو از کجا آوردی ؟ « هشدار مجدد » تعبیری رایج هست .
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    28 5
    ارتششون هم چینیه .چین تپل توخالی .منبع کثافت و ویروس جهان
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 21
      فعلا که بازار اربابان غربیت رو تو دست گرفتند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس