ویژه های مشرق 13 اسفند

روزنامه اصلاح طلب متعلق به نماینده فراکسیون امید در مجلس،با کاسبی از ویدئوی منتسب به فرقه شیرازی و آسمان و ریسمان بافتن،مدعی شده است که کشور بی دینی همچون چین، در موضوع کرونا از ایران پیشی گرفته است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** میرمحمود موسوی: ظریف را زمین گیر کرده اند

«میرمحمود موسوی» دیپلمات سابق و برادر یکی از سران فتنه در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:« متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما گرفتار مشکلات بسیاری است که یکی از آن مشکلات این است که بسیاری از اختیارات این دستگاه را از آن گرفته‌اند و شاید هم این مساله در زمین‌گیر شدن آن بی‌تاثیر نباشد».

میرمحمود موسوی پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز، رویکرد سیاست خارجی عمان در مواجهه با رژیم صهیونیستی را به عنوان رویکردی مبتنی بر عقلانیت و تأمین کننده رفاه و آسایش مردم معرفی کرده بود. این در حالی است که «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان- آبان ۹۷- گفته بود: «اسرائیل یک کشور پذیرفته شده در خاورمیانه است»!

«ریچارد هاویت» (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط ایران)-بهمن ۹۵- گفته بود: «توافق هسته‌ای یک نقطه عطف بود، هر چند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق‌بشر حل نشده است...نیروهایی در داخل ایران، در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود.ما می‌خواهیم...به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

موسوی مدعی شده است که بسیاری از اختیارات از وزارت خارجه گرفته شده و این وزارتخانه زمین گیر شده است. این ادعا در حالی است که پروسه برجام به عنوان بزرگترین پروژه دولت روحانی، با اختیارات گسترده و ویژه وزارت خارجه به ریاست ظریف امضا و اجرا شد.

در برجام، برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب، مذاکرات دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا برگزار شد. دیدارهای دوجانبه ظریف با وزیر خارجه آمریکا در این مدت رکورد زد. گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما، دیدار کوتاه ظریف و اوباما در سازمان ملل، پیاده روی 15 دقیقه ای ظریف و کری در حین مذاکرات و...در نهایت به امضا و اجرای برجام منتهی شد.

هم روحانی و هم ظریف تاکید کردند که به واسطه متن قوی برجام، دولت های بعدی در آمریکا به هیچ عنوان نمی توانند توافق را زیر پا بگذارند. اما برجام در همان دولت اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش، بارها و بارها لگدمال شد. بی عملی دولت اوباما در برجام تا جایی پیش رفت که مقامات ارشد دولت روحانی صراحتا اعلام کردند که دولت اوباما، توافق را به صورت فاحش نقض کرده است.

لگدمال شدن برجام در دولت ترامپ نیز همانند دولت اوباما ادامه پیدا کرد و در نهایت آمریکا بدون هیچ هزینه ای از توافق خارج شد.

برجام، خسارت های بزرگی در حوزه اقتصاد و معیشت به مردم وارد کرد. کارشناسان و صاحبنظران بارها تاکید کردند که وزارت خارجه به ریاست ظریف، توانایی هدایت و مدیریت پرونده هسته ای ایران را ندارد و بهتر است پرونده هسته ای از وزارت حارجه به نهاد دیگری سپرده شود.

** کاسبی اصلاح طلبان از ویدئوی لیس زدن ضریح

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت:«در روزهایی که با ترس از ابتلا به کروناویروس جدید در ایران گذشت، تصاویر و گاه تجویزهای پزشکی نامتعارفی از سوی بسیاری همراه بود. ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که افراد با انتقاد به کاهش زوار ایرانی در حرم امام در ایران به لسیدن و بوسیدن ضریح دست می‌زنند...آن چیزی که در این چند هفته در ایران شاهدش بودیم محصول تفکر اسطوره‌ای است؛ اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آنها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم نمونه‌ای از این نوع تفکر است. معمولاً باورهایی این‌چنینی هیچ‌گاه آزمون نمی‌شوند؛ به این معنا که کسی تا به حال این بررسی را انجام نداده که تعداد معینی از بیماران لاعلاج را به یکی از این مکان‌های معین ببرد و تا زمان معینی که ادعا می‌شود بیماران شفا می‌یابند، از این بیماران آن‌جا نگهداری کند و صحت این ادعا را تایید کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«چین بیشترین بی‌دین‌های دنیا را دارد. طبق آمارهایی که وجود دارد از یک میلیارد و 100 میلیون نفر بی‌دین دنیا، قریب 600 میلیون نفر در چین زندگی می‌کنند... گزارش‌های منتشر شده درباره‌ نحوه‌ مواجهه‌ چین با کرونا نشان می‌دهد که دولت چین پس از اهمال اولیه، بسیار قاطع و با برنامه‌ریزی جدی با این بحران روبه‌رو شده، بسیار پیشرفته و نظام‌مند بر برنامه‌ها نظارت کرده، خدمات الکترونیکی به مردم داده و تمام مراکز عمومی بسته‌ شدند و مردم نیز بسیار همکاری کردند و حتی افرادی بودند که به صورت داوطلبانه به خانه‌ها می‌رفتند و افراد بیمار را شناسایی می‌کردند و در اپلیکیشنی که طراحی شده بود افراد می‌توانستند محل اسکان افراد بیمار را ببینند. شهرهای محل شیوع این بیماری قرنطینه شد. مجموعه‌ی این‌ها نشانه کارآمد بودن بودن نظام سیاسی چین از نظر اداری، سیاسی و تکنولوژیک است و اصلاً قابل مقایسه با ایران نیست».

این روزنامه اصلاح طلب- متعلق به «محمد علی وکیلی» نماینده اصلاح طلب مجلس- که پیش از این، به مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) جسارت کرده بود و مطالب توهین آمیزی درباره مراسم پیاده روی اربعین حسینی منتشر کرده بود، حالا با کاسبی از یک ویدئوی تأمل برانگیز، باورها و اعتقادات مذهبی مردم را مورد هجمه قرار داده است.

در روزهای گذشته، ویدئوهایی از اقدام نامتعارف و شنیع برخی افراد در فضای مجازی منتشر شد. در این ویدئوها، شخص مذکور با توهین به زائرین اماکن متبرکه، اقدام به لیس زدن ضریح می کرد. در صورتی که هیچگاه زائرین در چنین اماکنی چنین عملی را انجام نمی دهند.

انتشار این ویدئو باز تاب وسیعی در رسانه های معاند داشت. این در حالی بود که اولا تاکنون هیچگاه زوار چنین عمل زشت و بی ادبانه ای را انجام نداده بودند؛ ثانیا علما،مراجع و روحانیون همواره عمل به توصیه‌های پزشکی را واجب دانسته و بر آن تاکید کرده اند.

مدت زمان کوتاهی پس از انتشار این ویدئوهای جنجالی، با اقدام جدی قوه قضاییه، افراد مذکور بازداشت شدند. اما نکته قابل تأمل، پشت پرده انتشار این ویدئوها بود.

با انتشار یک ویدئو مشخص شد که فرد دستگیر شده، از طرفداران «صادق شیرازی» است؛ فرقه ای که اساس و بنیان آن بر اختلاف افکنی میان شیعیان و همچنین تفرقه پراکنی و فتنه انگیزی میان شیعه و سنی است. فرقه ای که کارویژه آن نشان دادن چهره غیرواقعی از اسلام و بدعت گذاری در دین است.

فرقه ای که پایگاه اصلی اش در انگلیس است و به دلیل پشتیبانی ویژه دولت انگلیس به شیعه انگلیسی مشهور شده است.

«شهرام همایون» فعاال رسانه‌ای ضدانقلاب و سلطنت‌طلب مقیم لس انجلس، چندی پیش با افشاگری از رسانه های فرقه شیرازی گفه بود که شرکت پشتیباتی‌کننده از شبکه‌های این فرقه، یک شرکت اسراییلی است 

تبلیغ جدایی دین از سیاست، سکوت در مقابل جنایات استکبار و نظام سلطه، بی تفاوتی نسبت به جنایات گروهک های تکفیری تروریستی از جمله داعش در منطقه، حمله به نمادهای اهل تسنن، تلاش برای مرجع تراشی با بسترسازی بیگانگان، مخالفت صریح و آشکار با انقلاب اسلامی، مخالفت با آزادی قدس، بدعت گذاری در دین و...از جمله کارویژه های اصلی این فرقه است.

حالا روزنامه اصلاح طلب متعلق به نماینده فراکسیون امید در مجلس، با کاسبی از ویدئوی منتسب به این فرقه و آسمان و ریسمان بافتن، مدعی شده است که کشور بی دینی همچون چین، در موضوع کرونا از ایران پیشی گرفته است. این روزنامه اصلاح طلب همچنین باورهای دینی و مذهبی مردم در توسل به ائمه اطهار را نیز مورد هجمه قرار داده است.

این در حالی است که روند صعودی بهبودیافتگان مبتلا به کرونا در ایران و تولید کیت تشخیص کرونا توسط متخصصان ایرانی و اقدامات تحسین برانگیز جامعه پزشکی و پرستاران و پرسنل مراکز درمانی در روزهای اخیر، خشنودی و رضایت مردم را در پی داشته است.

** پیش گویی ترکان؛مشارکت مردم در سال 1400 هم همینقدر خواهد بود

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«اصولگرایان راست می‌گویند اگر انتخابات 1400 هم به همین روش(همانند انتخابات مجلس) برگزار شود آنها پیروز میدان می‌شوند، در واقع اگر با همین همکاری شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت کنند بازهم پیروز میدان می‌شوند».

ترکان در ادامه گفت:«اصلاحات هیچ راهی ندارد و شورای نگهبان در 1400 هم به همین روشی عمل می‌کند که امسال هم آن را مبنی قرار داد. سیاست‌ورزی این است که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تلاش کنند نظام را تقویت کنند و اصلاح‌طلبان برای دفاع از نظام باید در انتخابات شرکت کنند. آنها نباید با نظام و صندوق‌ها قهر کنند... مشارکت در انتخابات 1400 هم به همین میزان خواهد بود،اما نباید انتظار نتیجه متفاوتی از انتخابات 1400 از نظر مشارکت داشته باشیم و حضور مردم در آن انتخابات هم به همین میزان فعلی است».

همزمان با پیشگویی ترکان درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400، «علی تاجرنیا» از محکومین فتنه 88 در مصاحبه با شماره امروز روزنامه اعتماد به پیشگویی درباره مجلس یازدهم پرداخت و گفت:«مجلس یازدهم را بیش از همه مجلسی می‌دانم که نمایندگان آن درگیر منافع فردی خواهند شد و از رسالت اصلی خود که قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است، فاصله می‌گیرند و سطح این وظایف را به مطالبات فردی و بعضا مطالبات حوزه انتخابیه تقلیل خواهند داد».

اصلاح طلبان عصبانی هستند؛چرا؟! چون در انتخابات مجلس یازدهم علیرغم ترافیک کاندیدا و بستن لیست های متعدد، باختند. این طیف به کارنامه خود باخت. افکارعمومی به خوبی می داند که دولت روحانی، دولت اصلاح طلبان است. لیست امید در مجلس دهم و شورای شهر پنجم تهران و همچنین شهرداری تهران از تابستان 96 تاکنون نیز در اختیار این جریان سیاسی بوده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که کارنامه هیچکدام از نهادهای مذکور قابل دفاع نیست. علت اصلی کاهش مشارکت در انتخابات اخیر نیز نارضایتی مردم از عملکرد اصلاح طلبان بوده است.

اما طیف اصلاح طلب که یدطولایی در فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت دارد، برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه خود، اینگونه القاء می کند که علت اصلی شکست در انتخابات مجلس، نداشتن کاندیدا بوده است!

اصلاح طلبان بارها ثابت کرده اند که نه جنبه شکست در انتخابات را دارند و نه ظرفیت پیروزی؛ حالا این طیف پس از شکست سنگین در انتخابات مجلس، بجای پیگیری مطالبات و تلاش برای رفع مشکلات مردم، بر روی ایجاد اختلاف و حاشیه در مجلس یازدهم حساب ویژه ای باز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    38 17
    اون فرد رو نمیتونید مقصر بدونید چون کسایی که بهش اموزش دادن مغزشو شستشو دادن و باید در برابر انسانیت و تحجر خودشون در قرن21 پاسگو باشن از خودتون بپرسید با این مردم چه کردید؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    25 18
    اصلاح طلبان = دشمنان وجودی ایران. تنها راه قوی تر شدن ایران و پیشرفت، نابودی این جریان.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      3 1
      هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    21 11
    فاسد طلب نه اصلاح طلب؛ خائن طلب نه اصلاح طلب؛ ستون پنجمی و نفوذی و اصلاح طلب برای خواسته های آمریکائی های تروریسم...
  • آبگوشت بزباش IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    28 13
    عملکرد بسیار ضعیف دولت و مجلس اصلاح طلب و دلار 16000 تومانی و سکه 6 میلیونی و پراید 70 میلیونی و تورم 400 درصدی دلیل اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود.
  • خسارت محض IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    23 10
    مهمترین ایراد برجام این بود که متن آن توسط امریکا نوشته شد و توسط ظریف امضاء شد و بوسیله علی لاریجانی در عرض 20 دقیقه تصویب شد.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    23 4
    ترامپ با خروج از برجام و تشدید تحریم ها ظریف و روحانی را زمین گیر کرد.
  • DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    28 3
    یعنی نهادهای امنیتی ما از یه فرد مثل امید دانا هم کمتره که ریشه این جریان رو خشک نمیکنه؟! از سال 96 چه کسایی از داخل هماهنگ با بی بی سی و من و تو و اینترنشنال دارند با سیا همکاری میکنند برای فشار آوردن روی کشور برای تسلیمش؟از قیمت دلار و گرانی و احتکار و گرا دادن به دشمن برای شهید کردن سردار سلیمانی و بخط شدن سلبریتی ها و اوباش آموزش دیده برای سیاه کردن ایران با خط دهی سلطنت طلبها و منافقین و بهایی ها و وهابی ها. راه دور نرید همین لیس زدن ضریح برای تمسخر اعتقادی شیعیان اصلاح طلبهایی که بهش ضریب دادن. حالا برید رابطه اون شخص لیس زننده رو با مسیح علی نژاد و فرقه شیرازی و بی بی سی و انگلیس ببینید.از ریشه منافقان و وطن فروش ها رو بزنید.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    24 3
    خوب معلومه که افرادی همچون ترکان که مثل مار روی پستهای کلیدی کشور چنبره زده اند از نتیجه انتخابات راضی نیستند. عجب علاقه شهوت گونه ای به پست و مقام دارند!
  • DE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 4
    متاسفانه از وقتی که نظارت بر مطبوعات افتاده دست یک نماینده اصلاح طلب دارای خبرگزاری وضعیت اسفباری در حوزه خبری را شاهد هستیم از خبرگزاری همان نماینده بگیر تا هم صنفانش تا باقی جزئیات متاسفانه رسانه های دیگر هم در وقت هشدار سکوت می کنند واین اصلا جذاب نیست
  • حسين DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    17 2
    آقاى موسوى درست ميگى ظريف بد جورى زمين گير شده منتها تو نميدونى ظريف تو "زمين" آمريكا "زمين گير" شده.
  • محمد رضا معصومی گودرزی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 1
    بدرستیکه منافقان در پست ترین جای جهنم جای دارند و برای آنان یاوری وجود نخواهد داشت (سوره مبارکه نساء ۱۴۵)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس