یمنی (2).jpg

رزمندگان از ماهها قلب عملیات گسترده ای را برای آزادی قلب یمن آغاز کرده اند که همچنان در جریان است و تحولات میدانی نشان می دهد ائتلاف به سرکردگی آمریکایی ها و سعودی ها باید شکست را بپذیرند.

سرویس جهان مشرق - بهمن ماه سال ۹۸ رزمندگان یمنی در میدان نبرد شروع طوفانی داشتند و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند به اشغال مناطق شرقی پایتخت (استان صنعاء) پایان دهند و از سویی دیگر مناطقی از جنوب غرب استان الجوف را به همراه بخش هایی از غرب استان مارب به کنترل دربیاورند.

این پیروزی های میدانی چشمگیر که سعودی ها را در شوک مطلق فرو برد پایان کار نبود و مقدمه ای برای نیروهای یمنی بود که عملیات بزرگ را برای رسیدن به مناطق حیایی استان مارب از جمله شهر مارب و میدان های نفتی (الصافر) کلید بزنند که البته به چند مرحله پیش عملیات هم نیاز داشت.

مبداء اصلی پیش عملیات که می توانست راه را برای رسیدن به مرکز استان مارب باز کند، سه راهی بسیار مهم الجوف (جاده صنعاء - مارب - الجوف) بود و رزمندگان از این منطقه علیه نیروهای ائتلاف سعودی وارد عمل شدند و سه محور را برای به نتیجه رساند هدف نهایی گشودند.

اعلام الحربی

محور نخست عملیات، جنوب غرب استان الجوف بود و نیروهای یمنی از سه راهی الجوف حملات را برای پیشروی و پاکسازی مناطق اشغالی در این محور علیه نیروهای ائتلاف آغاز کردند و مناطق مهمی از جمله «الغیل، الخلق و...» را آزاد و به سیطره درآوردند.

نیروهای یمنی در ادامه این عملیات بخش «الحزم» مرکز استان الجوف را پاکسازی و خود را به پایگاه بسیار مهم و راهبردی «اللبنات» رساندند؛ با رسیدن رزمندگان به این پایگاه استراتژیک دو محور برای حرکت به سمت شهر مارب و میدان های نفتی باز شد. (محور شماره یک در نقشه میدانی)

در حال حاضر عملیات در این بخش (پایگاه اللبنات یا همان محور شماره یک) تا حدودی کند شده است اما پیشروی ها از سه راهی الجوف به سمت پایگاه مهم «ماس» که محور دوم عملیات نام گرفته با وجود مقاومت شدید ائتلاف سعودی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در محور سوم عملیات از سمت سه راهی الجوف به سوی منطقه «صرواح» در غرب استان در حال پیشروی هستند و تاکنون مناطق مهمی از جمله «الاشقری، الدیش، کوه هیلان و ... » در این بخش پاکسازی شده است.

هدف اصلی نیز در این محور تامین امنیت شرق بخش صرواح و سپس رسیدن به شهر «مارب» و در نهایت میدان های نفتی است؛ هدف فرعی در این محور پاکسازی مناطق شمالی بخش صرواح و جنوب بخش مدغل و قطع جاده پایگاه ماس - شهر مارب است.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عملیات نیروهای یمنی در محورهای دوم و سوم ادامه دارد اما در مقابل نیروهای ائتلاف سعودی با مجهز شدن به امکانات نظامی متعدد و پشتیبانی هوایی به شدت مقاومت می کنند چرا که خوب می دانند اگر مناطق اشغالی را در این محورها از دست دهند، استان مارب را به عنوان قلب یمن در سریع ترین زمان ممکن از دست خواهند داد و کار برای آنان بسیار سخت می شود.

اعلام الحربی

همزمان با جریان داشتن عملیات در محورهای شماره یک، دو و سه، نیروهای یمنی از دو هفته قبل نیز محور جدیدی را از جنوب استان مارب برای رسیدن به شهر مارب بازگشایی کردند تا فشار بر نیروهای ائتلاف سعودی چند برابر شود.

عملیات در محور چهارم پس از خاموش کردن فتنه شیخ «یاسر العواضی» و پاکسازی بخش «الردمان» در شمال استان البیضاء آغاز شد و رزمندگان یمنی تاکنون موفق شده اند بخش های قابل توجهی از جنوب استان مارب را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، پس از درگیری های سنگین و نفس گیر در محور چهارم، نیروهای یمنی توانستند وارد بخش های «ماهلیه و العبدیه» شوند و در تلاش هستند در آینده بخش های «حریب و الجبه» را هم پاکسازی کنند و خود را به جنوب شهر مارب برسانند.

با رسیدن رزمندگان به ورودی های جنوب شهر مارب، تمامی مناطق اشغالی جنوب غربی و غربی استان مارب (جبل مراد، رحبه، ماهلیه و شرق بخش صرواح) محاصره می شوند و در کوتاه ترین زمان یکی پس از دیگری به صورت دومینوار آزاد خواهند شد.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، با سیطره نیروهای یمنی بر مناطق جنوبی غربی و غربی، نیروهای ائتلاف سعودی از بخش های شمال غربی استان مارب (مجزر، مدغل و رغوان) به سمت میدان نفتی بسیار مهم «الصافر» عقب نشینی کنند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر محور غربی - عبری - عربی به سرکردگی آمریکایی ها و سعودی تمام توان خود را به میدان آورده اند تا پیشروی ها را در این چهار محور متوقف کنند و استان مارب را به عنوان شاهرگ اقتصادی و پایگاه اصلی در مرکز یمن حفظ کنند اما همه شواهد بیانگر این موضوع است که رزمندگان یمنی براساس یک برنامه ریزی مشخص تدوین شده در اتاق عملیات پیش می روند و شکست نیروهای اشغالگر حتمی و قطعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    آخه شما چیزی ندارید که جنگ رو اینقدر کش میدید آخرش که باید مذاکره کنید
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      52 3
      خوب نگاه کن باشه در طول تاریخ همین پابرهنه ها کاخ ظالمان رو درهم شکستن یه کم تاریخ بخوون باشه
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      55 3
      اونی که چیزی نداره امثال شماست؛ اینها ایمان دارن و شجاعت واراده وعاقبت پیروز میشوند.
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      31 1
      آررررره یکی تو راست میگی یکی پینوکیو ... ما هیچ چیزی نداشتیم ، با تیرکمون سنگی آرامکو تون رو آش و لاش کردیم
    • سروش IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      38 1
      چیز یعنی امکانات که عربستان و آمریکا و ... دارند و خداوند متعال برای مردمانی که با ایمان وارد جهاد علیه کفر شدن یعنی همه چیز!! پس این دلاوران همه چیز دارند و کفار هیچ ندارند.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      16 0
      شما ؟
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      22 0
      جوجه رو آخرپائیز میشمرند.قرار بود یک هفته ای یمن رو اشغال کنید که الان پنج سال از اون یه هفته گذشته ومثل خر تو گل موندید.اخرش هم این یمن است که پیروز میشود ورزمندگان کار ازموده اش ،پای رکاب مولایمان ،بساط ظلم را از جهان جمع میکنند.
    • US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      8 3
      شما چیز رو فقط پول و ثروت معنی می کنید. ولی برای یک انسان حتی اگر دین هم نداشته باشد مهمترین چیز شرافت انسانی است. شرافت انسانی نداشته باشی همان پول و ثروت هم به کامت نخواهد بود. به ترامپ بی شرف نگاه کن. آیا پول و ثروت ندارد؟ دارد زیاد هم دارد. اما دیوانه وار هر روز یک گام آمریکا را به لبه پرتگاه نزدیک تر می کند. آیا در زندگی شخصی اش آرامش دارد؟ خیر از چهره اش کاملا پیداست که درون چه آتشی می سوزد.
    • علی IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      0 0
      امریکا و دوستاش داغونن داغون تموم شدن رفت دست و پا زدنهای آخرشونه
    • ترابیان IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      0 0
      بهتر شما و امثال شما ها به تاریخ برگردید در جنگ ۸ ساله تمام ابرقدرتها و حتی عربها بغیر ازسوریه به عراق بهترین سلاحها را هدیه می دادند و ایران گلوله آرپی جی ۷ تحریم بود و از همین بچه های ۱۴ ساله به بالا شکست می خوردند و زمانی که هیچ چاره ای نداشتند متوسل به سلاح کشتار جمعی شیمیایی می شدند الان هم رزمندگان یمنی با تمام عربها و اسرائیل و آمریکا و کشورهای غربی درگیر هستند و هر روز شاهد پیروزی این رزمندگان غیور هستیم و انشاا... با کمک مستشاری ایران پوزه آمریکا ،کشورهای غربی و اسرائیل و از همه مهمتر عربستان سفاک وهابی را به خاک خواهند مالید انشاا...
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    53 73
    یمن پیروز است
  • حسین IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    7 26
    از ماه ها قلب برای آزادی قلب یمن :)
  • فرزند ایران IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    32 1
    فقط حملات موشکی و پهپادی به عربستان باید شدت بگیرد و ضربات سنگین تری زده شود. حزب الله و حماس با همین اقدام اسرائیل را محدود کرد. تا زمانی دشمن از حمله پشیمان نشده است جنگ تمام نمی شود. با ایجاد موازنه وحشت راحت طلب های سعودی شکست را خواهند پذیرفت
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    53 26
    یمنم که مثه عراق رفت...
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      42 72
      خواب دیدی خیر باشه!فعلا که ناو کدخداتون رو در اسکله خودش ،خداوند ،جزغاله میکنه.تو کلاه خودت رو بچسب ،باد نبره !
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      11 28
      مگه مجبوری کردن ضر بزنی.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    49 76
    هیچ کمکی نتونیم دعا که میشه کرد . دعای ۲۷ صحیفه سجادیه . دعای مرزداران را مغتنم بدانیم .
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    شبها در خیابان ها وقتی میچرخی با صحنه های دلخراش تن فروشی دختران هم وطن مواجه ممیشویم ای خاک بر سرها بجای یمن بفکر هموطنان خودمان باشیم
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      یمنی ها حتما از اولاد امامان و پیامبران هستند ولی نسل ایرانی ها ارزش توجه ندارند
    • فرزند ایران IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      5 5
      بین کسی که اختیار خودش را دارد و برای هر کاری بهانه می طلبد کاری نمی توان کرد. باید برای کسی کاری کرد که ممکن است مجبورش کنند و اختیارش را از دست او بگیرند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 1
      نه عزیز میدانم که چشمانتهان باز تست و اجتماع ایران را میبینید ولی به نظر نان امثال کسانی که روحشان انطرف ایران است با طرفداری کردن از انها چرب تر میشود ولی من پیشنهاد میکنم بهتره هر چه زود تر وارد جهاد با این کافران در خارج از کشور شوند انشالله که سلامت باشید و شهادت هم نسیبتان شد مبارکتان
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      0 0
      تو برای پاک کردن این صحنه‌ها چه کار کردی؟ اگر راست بگی و چنین چیزی وجود داشته باشه حتماً حاصل ساده‌لوحی و کوته‌فکری امثال خود توست. مردمی که برای قر و فر به سمت دین‌فروشان غش کردند قبلاً دینشان را فروخته‌اند تو نگرانشان نباش.
  • DE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    2 30
    آخه سورپرایز چیه؟ چرا عارتان می آید واژه های فارسی به کار ببرید
  • بیژن IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    من ارتشی به این درک رسیدم که امریکا وانگلیس حتی نوچه های اروپایی چیزی به نام پایبندی واصول در کاریزمای شخصیتی انها وجود ندارد وقتی ترامپ به سازمانی که از سر گور انها تاسبس شد وقهی نمی گذارد وبعد اینهمه برووبیای برجام وهزینه مالی ورجحت به عقب بدون منطق پاپس کشید ،با انها با همت وغیرت ایرانی باید جنگید ،اگر لازم باشه طناب را با بسیج وسپاه بهمدیگر گره بزنیم که مبادا جایی کم بیاوریم به جان بچه ام من یکی حاضرم ،اخه رقاصی امریکا وفضولی او در تمام امور بدجوری روی مخم رفت ،اوحتی با رفقاش دودوتا چهار تا نیست .بیماری روانی را باید به غل وزنجیر کشید ازهمه برای ایرانی جماعت متاسفم که خیانت وجنایت انهارا اگر اطلاعی ندارند از کتاب ماست فروشی توی کوچه میشه تهیه کرد ،یقینا شما ترس از سرمایه خود در غرب دارید والا به مذاکره هم نن در دادیم که فکر نگنند ما تارک دنیا هستیم ولی خلف وعده را ما انجام دادیم یا انها ،ایران باید از اتکای مستقیم به انرژی خارج شود بعضیها به فحشا اشاره می کنند زمان شاه که اوضاع با ژاندارمی ایشان گل وبلبل بود فحشا نبود،منکر مشکل اقتصادی مردم نیستیم که باید به این مهم توجه ویژه شود ،تروردانشمندان ما حتی ترور سردار سلیمانی وصیاد که من به عنوان یک افسر جوان افتخار فرماندهی نیروههای پیاده ای را داشتم که برای کمک به رهایی ستون او در بین پیرانشهرتا سردشت زمینگیر شده بود ،ما انقلاب نکردیم که ادمها جابه جا شوند بلکه استراژی استقلال از جنبه عقلانیت واتکای به خودمان اولویت کارما است
  • rq170 IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    1 0
    با سلام کسایی که دارن حرف از یمن به من چه اون به من چه مملکت خودمون بچسبید چند نکته میگم فکر کردید چرا امریکا متحداش اینقدر دارن کاری میکنن ایران مشغول داخل بشه فکر کردید چرا دارن تلاش میکنن گروه های طرفدار ایران حذف بشن و چند دلیل دیگه به این چیز ها فکر کنید اونوقت میفهمید قضیه چیه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    باید یمنی ها به مشوکهای دوش پرتاب ضدهوایی مجهز شوند
  • یاور IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    فقر محاصره نظامی ومحاصره اقتصادی توسط نیروهای وهابی سعودی واماراتی ومزدوران سودانی وبمب باران شبانه روزی توسط اسرائیل و انگلیس و آمریکا و سعودی واماراتی ونبودن داروی درمان ونداشتن تجهیزات پدافند هوائی ،اینها همان مردان مقاومی هستند که خداوند درقرآن بشارت داده که مثل کوه مقاوم وکمترین حراسی از دشمن به دل راه نمی دهند واین وعده الهی انشاءالله محقق خواهدشد که پیروزی نزدیک است .
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    به نظر من تا نتوان خود وهبیها راکشته این جنگ ادامه دارد
  • علی خدایی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    برادران الهی ان شالله پیروز بود و خواهند شد
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام چرا ما به یمن کمک دارویی نمیکنیم ما تو ایران تو سپاه و ارتش هواپیما ایلیوشین ۷۶ داریم ‌که توانایی ریختن ۴۰ تن بار با چتر رو داراست حتی نیازی به فرود در فرودگاه یکن نداره کافیه خودشون به یمن برسونن و بار دارو با چتر بریزن ما قبلا به یمن هواپیما فرستادیم ولی تا رسید صنعا ائتلاف که دید نمیتونه جلو هواپیما بگیره باند فرودگاه زدن تا نتونه فرود بیاد ولی هواپیما ایلیوشن ۷۶ نیازی به فرود آمدن نداره بار با چتر میریزه کاش خبری در این باره تهیه کنید الان یمن زیرساخت بهداشتی نداره بخاطر جنگ تو این اوضاع کرونا متمعنم که تلفات بالا داره حداقل به از این طریق مسئولان آگاه کرد که همچین توانایی برای کمک حداقلی دارو به یمن استفاده کرد.ممنون از خبرگزاری خوبتون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس