یمنی.jpg

در حالی که نیروهای طارق صالح در عملیات گسترده بخشی ازشهر محاصره شده الدریهمی را به اشغال درآورند، رزمندگان یمنی با ضد حملات خاص این شهر را بازپس گرفتند تا گام بزرگی برای آزادی شهر الحدیده برداشته شود.

سرویس جهان مشرق- همزمان با پیشروی گسترده و کم سابقه نیروهای ارتش، رزمندگان کمیته های دفاع مردمی و قبایل در استان «مارب» ، نیروهای ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی سناریوی جدیدی را برای فشار بر رزمندگان یمنی در دستور کار قرار دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، ائتلاف برای متوقف کردن زنجیره شکست های متوالی در مرکز یمن به ویژه در استان مارب، جبهه غربی استان الحدیده را بار دیگر فعال و حملات غافلگیرانه ای را علیه رزمندگان آغاز کردند.

این منبع میدانی که تحولات را در سواحل غربی یمن از جمله استان الحدیده از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات ائتلاف اشاره کرد و گفت: در این عملیات نیروهای تیپ «ابوذیاب العلقمی» وابسته به «طارق صالح» حضور داشتند و حملات گسترده ای را برای اشغال کامل شهر محاصره شده «الدریهمی» انجام دادند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای مردمی در شهر محاصره شده «الدریهمی» با امکانات حداقلی و دست خالی نزدیک به ۴۰ ساعت مقاومت کردند اما در نهایت نیروهای طارق صالح توانستند خطوط دفاعی ایجاد شده را در هم بشکنند و خود را به ساختمان مدیریت امنیتی شهر  برسانند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: ورود عناصر تحت فرمان طارق صالح و اشغال شهر الدریهمی پایان کار نبود و در مقابل اتاق فرماندهی جنبش مقاومت انصارالله با ابتکار عمل جدید و هماهنگی نیروهای مردمی حاضر در شهر به سرعت یک عملیات ناگهانی را علیه نیروهای اشغالگر ترتیب داد.

وی با بیان این که رزمندگان یمنی عملیات را از محورهای شرقی، شمالی و جنوبی (النهیره، الخباتیه و...) برای ورود به شهر الدریهمی آغاز کردند، گفت: رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند نیروهای طارق صالح را در شهر «الدریهمی» دور بزنند و محاصره کنند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در جریان این عملیات غافلگیر کننده توانستند ۱۶ خودروی نظامی و زرهی را منهدم کنند و بیش از ۳۰ تن از عناصر ائتلاف از جمله پسر فرمانده نیروهای طارق صالح (سرتیپ اسامه العلقمی) را به هلاکت برسانند.

در این عملیات ۷۰ تن از نیروهای اشغالگر زخمی و دهها تن دیگر اسیر شدند و در نهایت با فرار عناصر تحت فرمان طارق صالح، شهر الدریهمی پس از ۲ سال به طور کامل پاکسازی و امن شد؛ شهر راهبردی الدریهمی از مرداد ماه سال ۹۷ در محاصره بود و تنها ارتباط بخش کوچکی از محور جنوب شرق با دنیای خارج برقرار بود که البته همین مسیر هم زیر آتش سنگین ائتلاف قرار داشت.

به گفته منابع میدانی، نیروهای وابسته به طارق صالح (تیپ ابوذیاب العلقمی) پس از متحمل شدن ضربات مهلک و سنگین از حومه غربی و جنوب غربی شهر الدریهمی به سمت مواضع اشغالی در جنوب شهر الحدیده (مناطق العقر و الطائف) متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان آزادسازی «الدریهمی» همچنین موفق شدند مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی شهر را از اشغال مزدوران ائتلاف خارج و بازپس بگیرند؛ با پاکسازی های جدیدی که صورت گرفت امنیت حومه شهر الدریهمی تا حدودی تامین شد و با تثبیت مواضع در این محورها، نخستین گام برای ایجاد موازنه قدرت جدید برداشته شد و دامنه این پیروزی حتی می تواند به تغییر معادلات در مرکز استان الحدیده ختم شود.

به گزارش مشرق، با شکست کامل نیروهای طارق صالح و آزادسازی مناطق حومه (محورهای شمالی، شرقی و جنوب شرقی) ارتباط شهر الدریهمی با مناطق شرقی از جمله شهرک «الشجن» برقرار شد و این موفقیت به معنای پایان محاصره است.

اعلام الحربی

در حال حاضر، نیروهای ائتلاف در محور شمال غرب، غرب و جنوب غرب حومه شهر الدریهمی از جمله «طائف، الشجیره، وادی العقر، نخلیه و ... حضور دارند و این موضوع خطری جدی برای غرب شهر الدریهمی به شمار می آید.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، رزمندگان یمنی در روزهای آینده گام دوم را بر خواهند داشت و عملیات را برای پاکسازی مناطق اشغالی در حومه غربی الدریهمی آغاز خواهند کرد تا علاوه بر تامین امنیت کامل این شهر و دفع خطر محاصره جدید، راه را برای یک پبروزی بزرگ دیگر باز کنند.

به گفته منابع میدانی، در صورتی که نیروهای یمنی در محور غربی شهر الدریهمی موفق شوند مناطق «الطائف و الشجیره» را از اشغال خارج و به طور کامل پاکسازی کنند، ارتباط نیروهای ائتلاف در شمال غرب استان تعز (المخا، یختل، الخوخه، الفازه) با شهر الحدیده قطع می شود.
 

با مسدود شدن این مسیر راهبردی، نیروهای ائتلاف در محله های اشغالی شرق، جنوب شرق و جنوب شهر الحدیده از جمله «میدان الحدیده، المنظر، میدان الجمال، قضیه، المسناء، میدان مطاحن، دانشکده پزشکی، بیمارستان ۲۲ می و...» محاصره می شوند.

به گزارش مشرق، با محاصره نیروهای ائتلاف، مناطق اشغالی در شهر الحدیده از لحاظ نظامی آزاد شده محسوب می شوند و به صورت دومینوار پاکسازی خواهند شد و به راحتی به کنترل رزمندگان یمنی در می آیند؛ با آزادسازی کامل شهر الحدیده، ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی برگه برنده ای در یمن نخواهد داشت و یکی از اصلی ترین اهرم های فشار خود را از دست می دهد و رزمندگان بدون مشکلی می توانند عملیات پاکسازی مناطق اشغالی را در سایر جبهه ها ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • کسری IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    59 1
    درود
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    18 0
    منطقه ساحلی کاملا پست و همواره و در تیررس جنگنده ها و پهبادها و کشتی ها و حوثی ها جنگجویان کوهستان هستند بعیده در زمان فعلی وارد ساحل بشن شاید بعدها که یک نیروی نامتقارن دریایی شکل دادن .
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    38 2
    دعاگویتان هستیم
  • اصلاحات تنحا راه ما IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    15 34
    ما اصلاح طلبان فقط برای خود زندگی راحت می خاهیم و به هر قیمتی زندگی کنیم و هر کی بیشتر پول بکنه زرنگتره پس یمن و ایران و عراق برای ما اسلا مهم نیست
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      9 25
      از خدا بترس که برای بدنام کردن یه سری بنده خدا دروغ بهشون می‌بندی...
    • رزمایش پیامبر اکرم IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      1 0
      ازخدا بترس بعد موقع که نوکری داعشی روکرده فک کنم تو تو آلبانی دارن اصلاحات میکنن دارن میفرستن جهنم
    • بهرام IN ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      0 0
      اینجورآدمهاازخدانمی ترسنداینهابه خاطرمصلحت جناحی حاضرندبه خداهم دروغ ببندند.
    • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      0 0
      بنام اصلاح=واذاقیل لهم لاتفسدوا فی الارض .قالو انما نحن مصلحون.اختلاسو ثروت اندوزی ازدزدیدن بیت المالو نجومیخاریو گرادادن وجاسوسی بنفع دشمن .وعدهای دروغ بمردم دادن وگول زدن اونها وظلم بضعیف وذلت درمقابل ظالم قوی .نامش شده اصلاح
  • حیدر صالح IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    37 2
    سلام بر سربازان امام زمان برای بازپس گیری کامل حدیده دو ضربت شمشیر مانده با توکل بر خدا آن را هم بزنید تا پیروزی راهی نیست. نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَریبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    14 1
    آرزوی سلامتی و دوام پیروزی تا اینکه کل یمن را از مزدور و اجنبی پاک کنند داریم . خودشان بهتر میدانند و درک کرده اند با گوشت و پوست خود که پروردگار توانا حامی آنهاست . اینکه چگونه یک ملت مظلوم و در فقر نشانده علیرغم ثروت و موقعیت بدست عوامل دست نشانده و مورد حمایت همین رژیم ریاض که بقول مجری الجزیره (دکتر فیصل ) میگفت که خود اوائل زمان انقلاب مردم یمن علیه علی عبدالله صالح که در یمن بوده از سعودی ها شنیده که عزت عربستان در ذلت یمن است . با دست خالی و کمترین امکانات در مقابل جبهه دشمنانی که با داشتن پیشرفته ترین و امکانات نظامی و لجستیکی و نفرات و مزدوران اجاره ای و حتی متاسفانه داخلی که چند روزه با خیال خود یمن را فتح میکنند تا انصارالله که همیشه موی دماغ آنها بوده را شکست دهند و مضمحل نمایند . اگر حساب دو دو تا باشد که میبایست اینگونه میشد . چه عاملی باعث شده نزدیک به شش سال مقاومت در برابر هر آنچه قدرت زر و زور و محاصره دریائی اکنون این مردم پی هم خبرهای خوشی از فتوحات به دوستداران که نگران آنان هستند که چگونه زندگی را با این شرایط سخت سر میکنند. بدهند و اینچنین پیام امیدواری از مقاومت قابل مثال خود و غلبه بر دشمنان پخش کنند و موجب شادمانی شوند و ایمان بیشتر و قاطع بخدای عز و جل که همواره حامی و پشتیبان امت صالح خود است و دست حمایتگر او بخوبی هویداست و به آن که افضل است بر هر چیزی . و سزاوار سجده های شکر . که توئی پناه بی پناهان . یا ارحم الراحمین . با آرزوی موفقیت بیشتر برای رزمندگان و مردمان جبهه محور مقاومت. و نابودی جبهه شر و نفاق و استکبار بسرکردگی آمریکای جهانخوار و مستکبر و صهیونیزم جهانی و اسرائیل و یهودیهای سعود و زاید و خلیفه بحرین
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    30 0
    خوب باید موشکهای ضدهوایی به یمنی ها ارسال شود دو پرتاب ضدهوایی و ضدزره
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      7 1
      زیردریایی قدیر مهمتره .......50 قدیر تو ساحل زیر زمینی نفس کل دنیا را می بنده....عرض تنگه هم خیلی کمه نیست....
  • رضایی وناشی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    12 0
    آفرین بر مردان خدا ثابت کردید با کلاش میشه بینی سعودی تا دندان مسلح رو با اراده و انگیزه به خاک مالوند البته اراده و انگیزه همون فرهنگ شهادت طلبی و غیرت اسلامی هست آفرین بر لشگریان خداااااااااا درود
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    5 43
    مشرق خسته نشدی از انتشار اخباری که به ملت ایران ربطی ندارد
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      20 2
      خب حضرت استاد، نیا تو سایت مشرق. کسی زورت نکرده بیای خبر بخونی.
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      15 0
      ما ملت امام حسینی و پشتیبان نیروهای مقاومت که حاج قاسم در این راه جانش را فدا کرد
    • حسین NL ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      15 2
      ربط داره بیچاره کی میخوای بفهمی
    • Amir IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      19 1
      شما خودت چطور؟!!! خسته نشدی از اینکه مغزت رو بایکوت نگه داری!؟ فکر کردی این همه دست و پا زدن دنیای استکبار برای اشغال یمن فقط بخاطر نفتش هست؟ نه عزیز من.....
    • روح الله IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      12 1
      عجب! خودت رو جای ملت ایران جا نزن و از غار بیا بیرون
    • مهدی IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      12 1
      شما احتمالا جزء همان دسته ای هستی که مقابل سفارت فرانسه شمع روشن میکنند. یمن پاره تن اسلام است و به ما ربط دارد.
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      7 1
      کسی مجبورت نکرده بخونی گمشو
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      10 1
      امنیت کشورها بهم دیگر ربط دارد این را همه دنیا می فهمند غیر از خائنین
    • mahdi IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      1 0
      تو نخون کسی زورت نکرده که رفیق سیم ظرفشویی
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    15 0
    دعای رزمندگان یمنی هستیم
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    9 1
    سلام ما بر انصارالله یمن...
  • حسین جعفری NL ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    8 1
    رحمت و نصرت خدا بر انصارالله
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    6 0
    دمتون گرم
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 8
    همه دنیا به ما ربط دارد و باید در امور آن وارد شویم بجز ایران و ایرانی چرا
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      2 0
      حرفای بابات پمئو اینجا نشخوار نکن
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      2 0
      چخه سگ سعودی
  • مسعود CA ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    ال سعود باید نابود شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس