نیروهای یمنی.jpg

پیروزی های شیرین نیروهای یمنی تمامی ندارد و حالا راه برای پیشروی های جدید در چند محور باز شده تا نیروهای ائتلاف سعودی در استان های الجوف و مارب در شوک کامل فرو روند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته رزمندگان یمنی عملیات گسترده ای را در استان الجوف آغاز و با آزادسازی مناطق وسیعی از بخش «خب والشعف» شکست سنگینی را به نیروهای ائتلاف سعودی وارد آوردند و آنان را در این محور نقره داغ کردند.

نیروهای یمنی در جریان حملاتی که از حدود ۲ هفته قبل شروع شد توان خود را در محور غربی، مرکزی و جنوبی بخش «خب والشعف» متمرکز کردند و مساحتی در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع را از اشغال خارج و به مرزهای مشترک با استان مارب رسیدند.

با پاکسازی های صورت گرفته در مجموع حدود ۴۷ درصد از مساحت بخش «خب والشعف» به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است و نیروهای ائتلاف سعودی نیز ۴۳ درصد دیگر از خاک این منطقه از جمله منطقه «الریان، الیتمه و پایگاه غریمیل» را در اشغال دارند.

بخش مهم و راهبردی «خب و الشعف» در مجموع معادل ۸۰ درصد از مساحت کل استان الجوف است؛ در حال حاضر، نیروهای یمنی ۴۵ درصد از مساحت استان الجوف را به کنترل درآورده اند و اغلب مناطق تحت اشغال ائتلاف نیز بیابانی هستند.

بخش های استان «الجوف»

به گزارش مشرق، با پیشروی های به دست آمده و تثبیت مواضع در کوه «السَک» در جنوب استان الجوف، دو محور برای رزمندگان یمنی باز شده است تا عملیات را علیه نیروهای ائتلاف سعودی به سمت استان مارب (قلب یمن) ادامه دهند.

در محور نخست نیروهای یمنی می توانند عملیات را از سمت کوه «السَک» به سمت محور جنوب آغاز کنند و با پاکسازی چند منطقه به جاده بین المللی مارب - العبر (صنعاء - حضرموت) و پالایشگاه و میدان نفتی «الصافر» در حومه شرقی شهر مارب خواهند رسید.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی با این جاده مهم و پالایشگاه الصافر حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارند؛ با رسیدن نیروهای یمنی به جاده راهبردی «مارب - العبر»، مسیر کمک رسانی به نیروهای ائتلاف سعودی از استان «حضرموت» به شهر مارب قطع می شود.

در محور دوم نیز پیشروی ها می تواند از سمت کوه «السَک» به سمت مناطق جنوبی شرقی ادامه یاید و نیروهای یمنی با آزادسازی کوه و پایگاه نظامی «الرویک» به ورودی جاده بین المللی «العبر - مارب» می رسند و بخش شرقی استان مارب از اشغال خارج می شود.

اعلام الحربی

با به سرانجام رسیدن عملیات در محور دوم، ارتباط نیروهای ائتلاف سعودی در شهر مارب با استان حضرموت مسدود می شود؛ فاصله رزمندگان یمنی از این محور با کوه و پایگاه نظامی «الرویک» حدود ۲۶ کیلومتر و با جاده «العبر - مارب» ۳۸ کیلومتر است.

به گزارش مشرق، همزمان با پیشروی های میدانی خیره کننده در قلب استان الجوف (بخش خب و الشعف)، عملیات جدیدی در محور غربی و جنوبی استان مارب (بخش های مدغل و ماهلیه) آغاز شده و مناطق مهمی از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج شدند.

نیروهای یمنی در بخش «مدغل» در محور غربی استان مارب با پاکسازی مناطق «الکسارات، سه راه هیلان و...» موفق شدند جاده راهبردی «سه راهی الجوف - مارب» را قطع کنند و مسیر کمک رسانی به نیروهای ائتلاف را در پایگاه نظامی «ماس» و شهر مارب به ترتیب از محور شرقی و غربی مسدود کنند.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی در محور غربی استان مارب سه مسیر برای ادامه پیشروی ها دارند و در محور نخست با پاکسازی مرکز و جنوب غرب بخش مدغل و جنوب شرق بخش «مجزر» می توانند راه را برای پاکسازی پایگاه مهم و راهبردی «ماس» باز کنند.

«ماس» مهم ترین و تنها پایگاه نیروهای ائتلاف سعودی در غرب استان مارب به شمار می آید و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ با تسلط نیروهای یمنی بر این پایگاه، تمامی مناطق اشغالی در غرب استان مارب (بخش های مجزر، مدغل و رغوان) به صورت دومینوار آزاد خواهند شد.

در محور دوم نیز رزمندگان یمنی می توانند از «سه راهی هیلان» در مرکز بخش «مدغل» به سمت مناطق شمالی پیشروی کنند و خود را به بخش «رغوان» برسانند و در مجموع نیروهای ائتلاف سعودی را در مناطق غربی بخش مدغل و جنوب شرق بخش «مجزر» محاصره کنند.

در محور سوم هم پیشروی ها می تواند از محور مرکزی و جنوب شرقی بخش مدغل (منطقه الکسارات) و شرق منطقه صرواح (کوه های هیلان و غبیرا) به سمت شهر مارب ادامه یابد؛ فاصله رزمندگان یمنی از این محور با شهر مارب (اخرین پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن) حدود ۱۹ کیلومتر است.

به گزارش مشرق، در جنوب استان مارب نیز پیشروی ها در عمق بخش ماهلیه همچنان ادامه دارد و رزمندگان با پاکسازی مناطق در تلاش هستند امنیت جاده «سه راه عفار_مظراه» را تامین کنند؛ با پاکسازی کامل بخش ماهلیه، مناطق  جنوب شرقی استان صنعاء امن می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • علی خدایی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 3
    درود بر برادران انصارالله همیشه مووووووووفق و پیروز و سلامت باشید برادران
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    44 6
    خدا را شکر
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    28 3
    پیشرویها در الجوف عالی است
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    23 4
    انصافا نقشه میدانی خیلی خوبی گذاشتید ، خیلی شفاف و روشن . دستتون درد نکنه .
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    19 3
    برای پیروزی کامل برادران یمنی ما ،صلوات.دستان خالی وهمتهای بلند وتکیه بر خداوند .
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    15 5
    الهی شکر خداوند حق است
  • کسری US ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    17 5
    یمنی ها امید به پیروزی ندارن چون که پیروزی در وجودشون نهفته است و نیازی به امید ندارن تا پیروز بشن و قطعا با همچین روحیه ای شکست ناپذیر خواهند بود
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 4
    یمن از باقی محورهای مقاومت زودتر ازاد میشه- عراق هم داره تبدیل به جهنم میشه برای امریکا- به کمک مجاهدان یمن و عراق سوریه هم به زودی ازاد میشه و ان را تبدیل به کارخانه موشک برای اسرائیل می کنیم- تا دو سه سال اینده ان شا ا... به نقطه نابودی کامل اسرائیل نزدیک می شیم- دو گاو شیرده جنوبی هم مجبورن خفه شن- فقط ای کاش این هشت سال با حسن روحانی کشورنابد نمی شد
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 2
    نصرمن الله و فتح الغریب
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      قریب
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    2 4
    اگر رزمندگان یمنی بتوانند مناطق ساحلی را آزاد نمایند، راه کمکهای بشر دوستانه به مردم مظلوم و بی پناه یمن آسانتر خواهد شد، امیدوارم این مهم هر چه زودتر به انجام برسد
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 4
    درود خداوند برمستضعفان عالم علی الخصوص مردم مظلوم یمن
  • علی خدایی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    5 4
    برادران یمن پیروز و موفق هستند ان شالله
  • DE ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 2
    انشاالله دوتا موشک وچنتا پهپاد بفرستند امارات
  • Amir IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 2
    طبق روایات حوادث یمن ارتباط نزدیک با ظهور داره، مرحوم بهجت هم تاکید داشتند که اخبار یمن را دنبال کنید. اللهم عجل لولیک فرج
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 2
    باید موشکهای دوش پرتاب به یمنی ها رسانید و حملات همه شبانه باشند
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    ان شا الله به زودی خبر ازاد سازی مکه را خواهیم شنید
  • محسن IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    یمنی ها دارای یه رگ ایرانی هستند در زمان انوشیروان وبه در خواست خود یمنیها از پادشاه ایران ،ایران به یمن حمله کرد و مردم انجا را از ظلم وستم حاکم انجا رها کرد و سپاه ایران در یمن ماند و با زنان یمنی ازدواج کردند الان هم چهره و فرم بدن و شجاعت یمنی ها مثل ما ایراتی هاست وبا بقیه اعراب که درشت هیکل و غالبا ترسو هستند فرق دارتد البته اعراب حاشیه خلیج فارس
  • علی US ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 4
    مردان‌خدا‌هیچ‌وقت‌شکست‌نمی‌خورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس