photo_2020-08-31_17-35-31.jpg

نیروهای ائتلاف سعودی عملیاتی را در جنوب استان الجوف برای فرار از بزرگترین شکست در یمن انجام دادند اما باز هم به بن بست خوردند تا همه مقدمات برای آزادی شهر مهم و راهبردی مارب فراهم شود.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن در روزهای گذشته پیروزی های ارزشمندی را در استان های «البیضاء، الجوف و مارب» به دست آوردند و با آزادسازی بیش از ۴ هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی ضربه مهلکی را به پیکره ائتلاف سعودی وارد کردند.

ائتلاف پس از تحقیرهای میدانی و شکست های سنگینی که متحمل شد برای کاهش فشار روانی بر نیروهایش و متوقف کردن پیشروی رزمندگان یمنی تمام قدرتش را به میدان آورد و انجام یک عملیات را در جنوب استان الجوف در دستور کار قرار داد.

عملیات ائتلاف سعودی برای اشغال دوباره مناطق جنوبی استان الجوف از جمله پایگاه مهم «اللبنات»، همزمان با پیشروی گسترده نیروهای یمنی در محور مرکزی بخش «خب و الشعف» در استان الجوف و بخش های «رحبه، مدغل و...» در استان مارب آغاز شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر ائتلاف پس از درگیری های سنگین با خسارت های قابل توجه و دهها کشته و زخمی توانستند تنها مناطق «قرن سالم، فریده، زین مین» را در جنوب استان الجوف دوباره به اشغال دربیاورند.  

در این عملیات که نتیجه آن فقط تصرف منطقه ای کوچک بود، ائتلاف شماری زیادی از نیروهای تحت فرمانش از جمله چندین فرمانده میدانی را از دست داد؛ در لیست کشته شدگان نام های «علی ناصر العبیدی، عبدالعزیز الحداد محسن سعید عیضه العبیدی و... و.» دیده می شود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ائتلاف سعودی در جریان این عملیات پرهزینه و زیان بار فقط مساحتی در حدود ۸۰ کیلومتر مربع را به تصرف درآوردند که البته ۹۰ درصد از این مناطق تازه اشغال شده بیابانی و فاقد هرگونه اهمیتی بودند.

اعلام الحربی

به گزارش مشرق، مناطق بیابانی کم ارزش که در این محدوده اشغال شدند در حدفاصل کوه های «النضود و العلم الابیض» قرار دارند و جزء خط تماس میان نیروهای ائتلاف سعودی و رزمندگان یمنی محسوب می شوند.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان الجوف از نزدیک دنبال می کند در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: پیروزی نیروهای ائتلاف سعودی دوام زیادی نداشت و رزمندگان انصارالله به همراه نیروهای ارتش یمن عملیات معکوسی را از حومه جنوبی پایگاه «اللبنات» آغاز کردند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند علاوه بر متوقف کردن پیشروی شورشیان، ضربات سختی را به آن ها وارد کنند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: عملیات بی نتیجه اخیر عناصر مزدور در جنوب استان الجوف در شرایطی انجام شد که ائتلاف سعودی به خوبی متوجه شده دیگر جایی در جنوب و شمال غرب استان مارب (مدغل، رغوان، رحبه و...) ندارد و شکست را پذیرفته است.

این منبع میدانی با بیان این که شمارس معکوس برای آزادسازی مارب (مرکز استان) به صدا درآمده است، خاطرنشان کرد: سعودی ها می دانند که باید مهم ترین پایگاه تحت اشغال را در مرکز یمن تخلیه کنند و این واقعیت میدانی آنان را بسیار بی روحیه کرده است.

به گزارش مشرق، با ادامه پیشروی میدانی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در استان الجوف و مارب، قبایل هم از نیروهای ائتلاف سعودی فاصله گرفته اند چرا که کار آنان را تمام شده می دانند و در تلاش هستند با نیروهای یمنی متحد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • newspapor 77 IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    45 0
    باید یک کمک اساسی به یمن کنیم اینجوری نمیشه سعودی داعش و القاعده رو ساخت که کلی به ماخسارت زدن گروه های تروریستی پاکستان ساختن که مرزهای ما رو خطرناک کرد اونوقت ما چون با عربستان اختلاف پیدانکنیم به ملتی کمک نمی کنیم که آرمان اونها آرمان ماست و شیعیان واقعی امیرالمومنین هستند
    • GB ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      45 0
      باید منتظر باشی این دولت اعتدال ترسو که در مقابل جیبوتی هم واداده بود دوره اش تمام شود انوقت شاهد برتری رزمندگان یمنی خواهیم بود انشاالله
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      17 0
      ایران پهپاد 24 ساعتی داره چرا برای نابودی تروریسم در یمن اونا رو پرواز نمیده
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      1 4
      پهپاد های ما تا انجا نمیرسد
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      12 0
      اگر یه پدافند هوایی با عمل کرد قوی در اختیار یمن قرار گیرد معادلات جنگ کاملا معکوس میشود یعنی همانطور که موشکهیشان و پهبادهایشان را خودشان میسازنذ بتواند این سامانه را هم بسازند
  • کسری IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    یمنی ها یه تنه دارن هم با داعش و القاعده هم با آمریکا و سعودی می جنگن. اگه ایران به صورت مستقیم بیاد به کمک یمن همشون مثل سگ له و لورده میشن و یمن به طور کامل آزاد میشه. ولی حیف ...
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    36 0
    خدا لعنت کند کسانی را که جلوی کشتی کمک های غذایی به یمن را گرفتند.
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 0
      با یه تلفن جان کری ! زمان رفت به عقب ودوران استعمار وظریف........
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    31 0
    زنده باد برادران انصارالله پیروز واقعی شمایین دعای ما پشت و پناه شما
    • ترابیان US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      14 1
      متاسفانه یمن تحریم تسلیحاتیه و تمام دورو برش محاصره است همین قدر هم که کمک می کنیم معجزه است
  • حمید IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    18 0
    ایران میبایست صلاح و مهمات گسترده به یمنی ها برسونه وقتی صلاح مهمات زیادی باشه برتری نظامی هم بیشتر میشه
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      7 0
      سلاح
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    21 0
    خدایا از توبرای نجات مردم یمن وهمه کشورهای اسلامی کمک می‌خواهیم خودت بحق علی علیه السلام مددبرسان.
    • محمد IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      2 0
      آمین
  • امیر IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    الان تنها کاریکه ما می تونیم انجام بدیم دعا برای شیعیان و اتحاد در مقابل دولت کفره
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    شیر بچه های شیعه یمن ای یاران منصور ای یمنیون حامی حضرت حجت(عج) بتازید بر کفر بتازید بر بیشرفان خدا قوت نصر من الله و فتح القریب و بشر الصابرین .....
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    نصر من الله به امید پیروزی یمن
    • ابن الرضا IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 0
      ما مدیون یمنی ها هستیم ایران را یمنی ها مسلمان کردند واولین گروه از شیعیان یمن بودند که به قم آمدند قم را مسلمان کردند واسلام وتشیع درایران کمنشرشد مالک اشتر وکمیل یمنی هستند ونیز 12 نفراز شهدای کربلا یمنی اند وا
  • ایرانی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    درود بر شرفتان انصارالاه ما ایرانیها به کمکتان می آییم شما تنها نیستید ما به شما افتخار می کنیم واز درد و رنج شما نا راحتیم فقط از خداوند بزرگ می خواهیم پشت و پناه شما باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس