ایران ونزوئلا

عده‌ای از دادستان‌های فدرال آمریکا شکوائیه‌ای تنظیم کرده‌اند تا محموله سوخت چهار نفت‌کش ایران که در حال حرکت به سمت ونزوئلا هستند را مصادره کنند.

به گزارش مشرق، آمریکا بعد از ناکامی ماه گذشته‌ در جلوگیری از ارسال محموله سوخت ۵ نفت‌کش ایران به ونزوئلا تلاش تازه‌ای را برای ممانعت از تجارت قانونی این دو کشور آغاز کرده است. 

بیشتر بخوانید:

اقتصاد را در ونزوئلا هم غربگرایان به هم ریخته‌اند

خبرگزاری رویترز گزارش داد چند دادستان‌ فدرال شکوائیه‌ای برای توقیف محموله سوخت ۴ نفتکش ایران که در حال حرکت به سوی ونزوئلا است تنظیم کرده‌اند. 

رویترز این اقدام را جدیدترین اقدام از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران و ونزوئلا به عنوان دو دشمن آمریکا تعبیر کرده است. 

تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است. 

بیشتر بخوانید:

علت تحریم ناخداهای ایرانی از زبان زنگنه

دادستان‌های فدرال با تنظیم این شکوائیه به دنبال جلوگیری از تحویل محموله سوخت چهار نفتکش تحت  پرچم لیبری هستند که در حال انتقال سوخت ایران به ونزوئلا است. 

دادستان‌های آمریکایی علاوه بر این خواستار جلوگیری از انتقال پول ناشی از فروش این محموله‌ها به ایران شده‌اند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد. 

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. 

 ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد. این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    خخخخخ ابرقدرت اصلاح طلبا رو نگاه. خاک تو سر جفتتون
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    1 0
    اینها اگر قرار بود غلطی کنند همون اول کشتی های ایران رو مصادره می کردند نه الان که آبرو و حیثیتشون رفته.
  • پیگرد فوری یاغیان جهانی IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    چرا قانونی جامع که هر گونه مقابله با منافع ایران جرم محسوب و مورد پیگرد باشد تصویب نمی شود ؟ قوه قضائیه هم می بایست بلافاصله محاکمات غیابی ترتیب و از طریق اینترپل و ... و در نهایت اگر مسیرهای معمول موثر نبود ، با دستگیری توسط اطلاعات برون مرزی سپاه ، قاطعانه و بلادرنگ اقدام نماید .
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    فوری باید چندتا از دادستان‌های ماهم شکوائیه ای تنطیم کنن تا محموله کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس و هرجای دیگه رو بخاطر (صدتا دلیل هست، یکیشو انتخاب کنین!) مصادره کنن و خبرو شدید رسانه ایش کنین! جو روانی اینکار جلوی خریت یانکی‌ها در این مورد رو خواهد گرفت بهتون قول میدم!! یانکی جماعت قمار باز و کابوی هست فقط بلوف، کشیدهٔ نر و ماده و تودهنی حالیش می‌شه، جلوشون ساکت باشین سوارتون میشن !!! قبل از انقلاب با آمریکایی‌ها کار کردم میدونم چی دارم میگم!!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    باسلام.مشخصه که بدجوری این کار ایران داره عصبانیشون میکنه! و معلومه که خوبی جایی ایران دست گذاشته! احتمالا این کار ایران از حمله نظامی به نیروهای امریکایی هم بدتر بوده!که اینطور عصبانی شدن!.. ادامه این کار درامد خوبی هم به ایران و ونزوئلا داره،که گفته مانع از انتقال پول هم میشه! .. واقعیت امریکا رو باید در چنین صحنه ها دید.. نه در فیلم ها هالیودی..!
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    نفتکش ها از طرف جمهوری اسلامی است نه دولت ایران نگاه چپ کند چپتون می کنیم
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 0
    امریکا تنش میخاره اخه خیلی وقته کسی چوبش نزده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس