کد خبر 1081180
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
نظرسنجی| بایدن در میشیگان هم از ترامپ پیشی گرفت

بر اساس نظرسنجی جدید انجام شده، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا با اختلاف 12 درصد از رئیس‌جمهور آمریکا پیش است.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی جدید، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا در ایالت کلیدی میشیگان، فاصله خود را با رئیس‌جمهور این کشور دو برابر کرده است.

به گزارش «دیترویت فری پرس» بنابر نتایج نظرسنجی EPIC-MRA، بایدن با کسب حمایت ۵۳ درصدی، با ۱۲ درصد اختلاف از دونالد ترامپ که حمایت ۴۱ درصدی کسب کرده پیش است.

در نظرسنجی قبلی انجام شده توسط همین شرکت تحقیقاتی که در ماه ژانویه انجام شده بود، بایدن ۵۰ درصد حمایت در مقابل ۴۴ درصد ترامپ کسب کرده بود که اختلافشان ۶ درصد بود.

بیشتر بخوانید:

بنابر گزارش این روزنامه، اغلب رای‌دهندگان مستقل که گروه مهمی را در این ایالت تشکیل می‌دهند، گفتند که از بایدن حمایت می‌کنند. در نظرسنجی مذکور ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان از معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت کردند، در حالی که تنها ۲۳ درصد از ترامپ اعلام حمایت کردند.

نتایج همین نظرسنجی همچنین نشان داد اغلب رای‌دهندگان احتمالی میشیگانی از عملکرد ترامپ در مقابله با همه‌گیری کرونا در آمریکا رضایت ندارند. ۵۸ درصد رای‌دهندگان احتمالی به ترامپ نمره منفی دادند، ۴۱ درصد به او نمره مثبت دادند و یک درصد هنوز در این خصوص مردد بودند.

در نظرسنجی اخیر که بین ۳۰ مه تا ۳ ژوئن انجام شد، ۶۰۰ میشیگانی شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی ۴ درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ با فاصله خیلی کم توانست در میشیگان «هیلاری کلینتون»، رقیب دموکراتش را پشت سر بگذارد. این در حالی بود که در نظرسنجی‌های انجام شده توسط همین شرکت در ماه مارس و اوت، کلینتون با اختلاف ۱۰ درصد در مقابل ترامپ پیشتاز بود.

نظرسنجی انجام شده توسط فاکس نیوز که روز چهارشنبه منتشر شد نیز نشان داد ترامپ در سه ایالت کلیدی که در انتخابات ۲۰۱۶ توانست در آن‌ها پیروز شود، شامل اوهایو، ویسکانسین و آریزونا از بایدن عقب است.

بایدن به تازگی با کسب تعداد وکلای انتخاباتی مورد نیاز برای کسب نمایندگی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، رسماً نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودش شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعه شب به وقت محلی، نامزدی بایدن بعنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای ورود به رقابت‌ با «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را اعلام کرد.

جو بایدن، معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «رقابت در کنار با استعدادترین گروه از نامزدهایی که حزب‌ دموکرات تاکنون در میدان رقابت داشته است، افتخاری برای من محسوب می‌شود و من مفتخرم که اعلام کنم که ما بعنوان یک حزب متحد، در این انتخابات عمومی وارد می‌شویم».

گرچه ماههاست که بایدن بعنوان نامزد پیش‌فرض دموکرات‌ها برای ورود به رقابت‌های نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بوده، اما پیروزی روز سه‌شنبه وی در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالات سراسر آمریکا به وی کمک کرد تا یکهزار و ۹۹۱ وکیل انتخاباتی برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات‌ها را تضمین کند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، کسب نامزدی حزب دموکرات‌ برای ورود به رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شرایطی صورت گرفته که ایالات متحده آمریکا با بحران بیماری همه‌گیر کرونا، افزایش بیکاری و موجی از اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت و وحشیگری پلیس این کشور روبروست.

گاردین در ادامه گزارش خود نوشت که بایدن با قدرت وارد رقابت‌های نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا شده است و اکثر نظرسنجی‌هایی که اخیراً برگزار شده، نشان می‌دهد که وی در مقایسه با ترامپ در شماری از ایالات کلیدی پیش‌تر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 1
    سگ زرد برادر شغاله!!! اینم آشغالیه مثل ترامپ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس