ترامپ بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا به پیشتاز بودن رقیب انتخاباتی‌اش در نتایج یک نظرسنجی که توسط شبکه خبری «سی‌ان‌ان» انجام شده واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به نظرسنجی جدید «سی‌ان‌ان» که نشان‌دهنده پیشتازی ۱۴ درصدی رقیب انتخاباتی‌اش «جو بایدن» است واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

نگرانی و نابسامانی در کمپین انتخاباتی ترامپ

دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته که این نظرسنجی هم همانند گزارش‌های «سی‌ان‌ان» جعلی است. او همچنین نتایج نظرسنجی‌هایی را در سال ۲۰۱۶ یادآوری کرده که هیلاری کلینتون را پیشتاز نشان می‌داده‌اند. 

ترامپ در توئیتر نوشت: «نظرسنجی سی‌ان‌ان هم مثل گزارش‌هایش جعلی است. همین ارقام و بدتر از آن را برای کلینتون حقه‌باز می‌نوشتند. دموکرات‌ها آمریکا را نابود خواهند کرد.»

توئیت ترامپ ساعتی بعد از آن منتشر شده که شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت بایدن از حمایت ۵۵ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار است و ترامپ با ۴۱ درصد پس از او قرار دارد. 

قبل از آن نتایج نظرسنجی دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد بایدن در ایالت کلیدی «میشیگان» فاصله خود را با رئیس‌جمهور مستقر این کشور دو برابر کرده است.

به گزارش «دیترویت فری پرس» بنابر نتایج نظرسنجی EPIC-MRA، بایدن با کسب حمایت ۵۳ درصدی، با ۱۲ درصد اختلاف از دونالد ترامپ که حمایت ۴۱ درصدی کسب کرده پیش است.

در نظرسنجی قبلی انجام شده توسط همین شرکت تحقیقاتی که در ماه ژانویه انجام شده بود، بایدن ۵۰ درصد حمایت در مقابل ۴۴ درصد ترامپ کسب کرده بود که اختلافشان ۶ درصد بود.

نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به شدت خدشه‌دار شد. در آن زمان اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند «هیلاری کلینتون» به عنوان نامزد وقت حزب دموکرات با اختلاف از «دونالد ترامپ» پیشی گرفته است. در نهایت در آن انتخابات این دونالد ترامپ بود که به پیروزی رسید. 

بایدن به تازگی با کسب تعداد وکلای انتخاباتی مورد نیاز برای کسب نمایندگی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، رسماً نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودش شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعه شب به وقت محلی، نامزدی بایدن بعنوان نامزد نهایی حزب دموکرات برای ورود به رقابت‌ با «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را اعلام کرد.

 کسب نامزدی حزب دموکرات‌ برای ورود به رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شرایطی صورت گرفته که ایالات متحده آمریکا با بحران بیماری همه‌گیر کرونا، افزایش بیکاری و موجی از اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت پلیس این کشور روبروست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    باید به جای مردم آمریکا از الکتورها نظر سنجی کنن تا نتیجه واقعی معلوم بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس