کد خبر 1279836
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
خداحافظی رئیس جمهور فیلیپین از دنیای سیاست

رئیس‌ جمهور فیلیپین اعلام کرد که پس از پایان دوره‌ فعلی ریاست‌جمهوری‌ قصد دارد از دنیای سیاست خداحافظی کند.

به گزارش مشرق، رودریگو دوترته، رئیس‌ جمهور فیلیپین، امروز شنبه ۲ اکتبر (۱۰ مهر) اعلام کرد که پس از پایان دوره‌ فعلی ریاست‌جمهوری‌اش قصد دارد از دنیای سیاست کناره‌گیری می‌کند.

دوترته که به طور ناگهانی تصمیم خود را اعلام کرده است گفت: «احساس غالب در میان فیلیپینی‌ها این است که من واجد شرایط نیستم و نامزد شدن من در پست معاون رئیس‌جمهور نقض قانون اساسی به شمار می‌آید. از این رو امروز بازنشستگی خود را از سیاست اعلام می‌کنم.»

بنابر قانون اساسی فیلیپین روسای جمهور این کشور تنها برای یک دوره شش ساله می‌توانند بر سر کار باشند و مخالفان گفته بودند که تایید نامزدی دوترته از سوی دیوان عالی این کشور، صلاحیت این نهاد را زیر سوال خواهد برد.

به نقل از یورونیوز، منتقدان می‌گویند دوترته با اقدام جدید خود قصد دارد مسیر ریاست‌جمهوری را برای دخترش هموار کند. این در حالی است که «سارا دوترته» اخیرا به خبرگزاری رویترز گفته است وارد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نخواهد شد و دوترته هم پیشتر به صورت علنی اعلام کرده است که دخترش نباید وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شود.

قرار است انتخابات سال ۲۰۲۲ با حضور نامزدهایی همچون فردیناند بونگ-بونگ مارکوس جونیور، متحد رئیس‌جمهور فعلی و پسر دیکتاتور سابق فیلیپین، و مانی پکیائو، فوق ستاره بوکس فیلیپین که به تازگی بازنشسته شده است، برگزار شود.

انتظار می‌رود در انتخابات ماه مه بیش از ۶۰ میلیون نفر شرکت کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند دوترته همچنان از محبوبیت قابل توجهی در کشورش برخوردار است. این در حالی است که دختر دوترته نیز در آخرین نظرسنجی‌های نامزدهای انتخابات در صدر قرار دارد.

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی توسط موسسه معتبر «پالس ایژیا» (Pulse Asia) انجام شده نشان می‌دهد، ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان سارا دوترته شهردار شهر داوائو را به ۱۲ نامزد احتمالی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین ترجیح می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس