کد خبر 1068388
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
قیس الخزعلی نمایه

شماری از مقامات و شخصیت‌های عراقی ضمن محکوم کردن حمله اخیر داعش به الحشد الشعبی خواستار اتخاذ تدابیر بیشتر برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی شدند.

به گزارش مشرق، شیخ «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق حمله شب گذشته عناصر گروه تروریستی را تلاشی از سوی دولت آمریکا برای بازگردادن تروریست‌ها به عراق دانست.

او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت: «حملات اخیر داعش بخشی از سریال دولت آمریکا برای ازسرگیری فعالیت و حضور  این گروه تروریستی است».

بیشتر بخوانید:

نماینده ترامپ در امور سوریه: خروج از سوریه در دستورکار نیست

خزعلی زمان این حملات را به مذاکرات آتی بغداد و واشنگتن بر سر باقی‌ماندن نظامیان آمریکایی در عراق در ماه ژوئیه مرتبط دانست و گفت که هدف از این گونه حملات در مقطع کنونی، توجیهی برای اشغالگری آمریکا با هدف حفظ امنیت اسرائیل و همچنین سیطره بر نفت عراق است.

او با اشاره به افزایش روند حملات تروریستی داعش در عراق و افزایش همزمان درخواست‌ها مبنی بر اهمیت ابقای نیروهای آمریکایی از سوی برخی از «اجیرشده‌ها»، در باره هرگونه تلاش برای تضعیف و تقسیم الحشد الشعبی هشدار داد و گفت که می‌توان برای ناکام گذاشتن این گونه تلاش‌ها، به نقش مرجعیت دینی تکیه کرد.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولة القانون و نخست‌وزیر اسبق عراق در حساب توییتری، از مسؤولان و نیروهای الحشد الشعبی خواست در شرایط سخت فعلی، هشیار باشند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز حمله دیشب داعش به نیروهای الحشد الشعبی را خیانتکارانه دانست و خواستار بازنگری جدی در طرح‌های امنیتی عراق شد.

در حمله شب گذشته عناصر داعش در استان صلاح الدین که تا بامداد امروز شنبه ادامه داشت، ده تن از نیروهای الحشد الشعبی شهید و شماری نیز زخمی شدند. الحشد عراق موفق به دفع این حمله سنگین شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    شیعیان اکثریت مردم عراق هستند و باید امریکا رو از عراق به هر ترتیبی بیرون بندازند.علما باید علیه امریکا و داعش همزمان حکم جهاد بدند. زیرا همه فتنه ها زیر سر امریکاست و داعش بازویی امریکا است. مسئول همه جنایات عراق ترامپه و داعش عمله جنایتکار ترامپه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس