کد خبر 1072229
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
عصائب:معامله ننگ ترامپ همبستگی محور مقاومت را بیش‌تر می‌کند

یکی از سران مقاومت در عراق هشدار داد که گروه‌های مقاومت می‌توانند پاسخ «جوکرهای آمریکایی» را بدهند اما بنا بر مصالح عراق، این واکنش و پاسخ را به تعویق می‌اندازند.

به گزارش مشرق، «جواد الطلیباوی» سخنگوی گروه مقاومت «عصائب اهل الحق» عراق طی بیانیه‌ای درباره تشکیل دولت جدید عراق و به آتش‌کشیده شدن مقرهای نیروهای مقاومت اسلامی در این کشور توضیح داد.

بیشتر بخوانید

دست و پا زدن‌های آمریکا برای ماندن در عراق

در این بیانیه آمده است: روند سیاسی کشور در مرحله اخیر شاهد مراحل دشواری بود که به دلیل آن، گروه‌های سیاسی نماینده گزینه مقاومت و عموم آن، ناگزیر شدند برای برتری دادن منافع ملی به منافع گروهی، امتیازدهی کنند و این امر آنها را مجبور کرد تا با اکراه گزینه‌های تلخی شبیه خوردن گوشت مرده را بپذیرند.

جواد الطلیباوی افزود: این نیروها - از جمله عصائب اهل الحق - تاکید دارند که پذیرش این گزینه‌ها به معنای خیانت به مبانی مقاومت مقابل آمریکایی‌های اشغالگر و مهار مزدوران متوهم آنها و کسانی که رویای محدود کردن نیروهای مقاومت را در سر می‌پرورانند و نیز از بین رفتن قضیه ملی مبتنی بر مقاومت در مقابل اشغالگر و اخراج این شکست‌خوردگان از کشور و مقابله با داعش که ساخته و پرداخته آمریکاست، نیست.

وی گفت: اما درباره آتش زدن مقرهای مقاومت از سوی جوکرهای آمریکایی باید بگویم که  نیروهای الحشد الشعبی و مقاومت می‌توانند به این اقدام پاسخ دهند اما این واکنش به منظور از بین بردن فرصت‌ها برای برنامه‌های آمریکا به تاخیر می‌افتد.

در این بیانیه آمده است که  نیروهای الحشد الشعبی و مقاومت در زمانی که اعلام کردند به منفعت ملی پایبندند همچنین تاکید کردند که به رویکرد مقاومت نیز پایبند می‌مانند و با فرماندهان شهید و کلیه شهدای عراق و مقاومت عهد بستند که به خونهای پاک آنها وفادار بمانند.  همچنین به یاران و طرفداران خود قول داندند که همچنان خواست آنها را مدنظر داشته باشند و اعتماد آنها را زیر پا نگذارند.

سخنگوی «عصائب اهل الحق» عراق در پایان گفت: کسی که فکر می‌کند ما مبانی و اصول خود را کنار خواهیم گذاشت، متوهم است و کسی که گمان می‌برد ما انتقام خون پاک شهدای خود را فراموش خواهیم کرد، اشتباه می‌کند. لذا ما این پیام را برای آمریکایی‌ها و مزدوران آنها ارسال می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که چشمان ما شما و تحرکات شما را رصد می‌کنند و در دستهای ما همچنان سلاح پیروزی است و در زمانی مناسب پاسخی تکان‌دهنده و برق‌آسا خواهیم داد.. هر کس هشدار دهد، معذور است.

استان‌های مرکزی و جنوبی عراق که از اول اکتبر ۲۰۱۹ شاهد اعتراض مردمی علیه به فساد، بیکاری و نقصان خدمات عمومی به شکل تظاهرات، راه‌پیمایی، تحصن و اعتصاب بود و همین تظاهرات‌ها موجب شد تا «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر برای مهار اعتراضات و منافع ملی استعفا کند، در پی مهار نسبی شیوع ویروس کرونا، و تنها چند روز پس از تشکیل دولت «مصطفی الکاظمی» بار دیگر اعتراضات در برخی از شهرهای عراقی از سر گرفته شده است.

در پی از سرگیری این اعتراضات، برخی مقرهای گروه‌های مقاومت اسلامی از سوی افرادی ناشناس که خود را در صفوف معترضان جای می‌دهند، به آتش کشیده شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    14 1
    پاسخ ندید که پر روتر و وحشیتر می شوند معلوم نیست عراقیا کی این اختلافات کنار می گدارن تازمانی که این اختلافات هستند که منشأ خارجی هم داره مردم رنگ آرامش نخوانده دید
    • آریا IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      6 4
      بقول کاربری، اینها تا یک #ملت نشن آش همینه کاسه هم همین.. خودشون دارن خودشونو باکاراشون به ذلت میکشن. حرف بسیار است. آمان آمان
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      4 0
      برعکس نظر شما ضعف در سیستم اطلاعات و امنیت ضمینه ساز تنش های اجتماعی و سیاسی میشه و اتفاقا هر جا که تروریست ها پاسخ قاطع از مقاومت گرفتن عقب نشستن. در حال حاضر فقط به خاطر انتخاب و دستور الکاضمیه که مقاومت کاری انجام نمیده اما هر چیزی یه حدو اندازه داره و امان از اون روز که کاسه صبر قیس لبریز بشه
  • عبدالله مومن IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    10 7
    راه نجات عراق ازین بی سر و سامانی. داشتن ولایت فقیه است که تا آن نباشد مانند افغانستان خواهد بود
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      2 2
      مومن خان در مورد ولی فقیه حتما مطالعه کن
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 0
    این جوکر ها از پست ترین و نجس ترین انسان ها هستند مثل کسی که به خاطر پول مادر خودشو بفروشه وقت جنگ نیستند از امنیت استفاده می کنند به نیروهای از جان گذشته حمله میکنندو خبر درست می کنند به حق همین شب های قدر بدترین ها را برایشان آرزومندم
  • آوا IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    4 2
    شبکه افق امام علی را پخش می کند واقعا این عراقیها چه فرقی با نیاکانشان کردهاند ؟
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      2 0
      جمع نبندید حشد الشعبی قهرمان و امثال این گروه هم عراقی هستند مشکل خائنان عراقی هست که نمونشون رو ما هم در داخل با دوز کمتر داریم...
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      2 0
      شبکه افق کار خوبی میکنه پخش میکنه. اتفاقا کل تاریخ داستان تکراریه از خوارج گرفته تا خود حالا همشون فقط اسم و رنگشون عوض شده منافق و خلقی و حزبی چریک و داعش و طالبان و همشون ریشه یه تفکر شیطانین. همه جا هم هستن و مربوط به عراق تنها نیست. یه عده در عراق دنبال اعاده حق واقعی هستن یه عده هم موج سواری میکنن. همین ابان سال گذشته ماجرای بنزین یه عده اعتراض مسالمت امیز کردن یه عده موج سواری و قتل و غارت. شیطان و دشمن همیشه در کمین فریب خورده هان
  • JP ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 0
    شمریان و صدامیان و پان عرب ها هستند.....اما جالبه برای ترکیه ی اشغالگر و متجاوز به قلمروی عراق رگشون بیرون نمی زنه...و البته نقش مجاهدین ضد خلق را در عراق فراموش نکنید!! در عراق هم اینها بر بستر فضای مجازی جولان می دهند... و یا کمک فکری به همفکران خودشون در عراق می کنند..!! رسانه ی ملی ما هم که بهتره راجع بش هیچی نگیم..دکتر کوشکی اخیرا رنج نامه ای منتشر کرده..!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس