کد خبر 1068226
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
الکاظمی نمایه

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق، عملیات تروریستی علیه الحشد الشعبی را تلاش ناکام برای سوء‌استفاده از درگیری‌های سیاسی جاری کشور دانست.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در واکنش به حمله تروریستی بامداد امروز (شنبه) علیه نیروهای الحشد الشعبی در مناطق «مکیشیفه» و «بلد» واقع استان «صلاح‌الدین» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، آمده است: در نهایت تاسف و افتخار خبر شهادت شماری از قهرمانان الحشد الشعبی را که در حال دفاع از وطنشان در مقابل داعش در مناطق مکیشیفه و بلد در شمال بغداد بودند، دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید:

شهادت ۶ نیروی حشدالشعبی در نبرد با داعش

الکاظمی در ادامه ضمن تسلیت به ملت عراق و خانواده‌های این شهدا، گفت: ما به آنها قول می‌دهیم کهگروه‌های تروریستی را به هرکجا که فرار کرده‌اند، تعقیب خواهیم کرد و پایان آنها به دست فرزندان عراق و قهرمانان ما در نیروهای مسلح و الحشد الشعبی نزدیک خواهد بود.

وی افزود: این عملیات تروریستی که گروه‌های تروریستی جنایتکار انجام دادند، تلاشی ناکام برای بهره‌برداری از درگیری‌های سیاسی است که مانع تشکیل دولت و انجام وظیفه ملی آن در حمایت از امنیت شهروندان و پیگرد تروریسم در کشور نیز هست.

وی در ادامه خواستار مسئولیت‌پذیری بیشتر در قبال پرونده تشکیل دولت به دور از روحیه انحصارطلبی و سهم‌خواهی شد.

در پی حمله صبح امروز داعش از چند محور به استان صلاح‌الدین در عراق دست‌کم 9 نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند و 10 نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

در پی این حمله تروریستی، نیروهای امنیتی ازجمله نیروهای الحشد الشعبی، مناطق درگیری را محاصره کردند و تدابیر امنیتی در مناطق استراتژیک این استان از جمله سامرا و بیجی تشدید شد.

در همین ارتباط، اداره اطلاع‌رسانی در الحشد الشعبی، گفت که حملات داعش همچنان در مکیشیفه، تل الذهب، یثرب، مطیبیجه و الدور ادامه دارد و نیروهای الحشد در حال کنترل اوضاع هستند و با رسیدن کمک‌های هوایی و زمینی، در حال حاضر مناطق مورد حمله تحت محاصره درآمده است و عملیات با تعقیب عناصر داعش ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    6 1
    شما نمیتوانید .. پاسخ جنایتکاران .. ابو مهدی ها و حاج قاسم ها میخواهد نه مردان غربی شما
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 1
    والله زور داره بچه های حشدالشعبی به خاطر استانهای سنی نشین شهید بشن !! در مرام سنی ها جهاد و شهادت معنایی نداره؟؟ قرآن اونا با قرآن ما فرق داره ؟؟؟
    • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      2 1
      قرآن اونا رو مفتی‌های حروم لقمه سعودی تفسیر می‌کنن اما قرآن بچه شیعه های مقاومتو، آقای خامنه‌ای تفسیر می‌کنه آب برای اونا از سرچشمه گل آلوده
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      0 0
      مطمئنی اونا شهید ندادن.زرمفت میزنی .لجن تفرقه انداز .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس