کد خبر 1069143
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
آغاز جلسه پارلمان عراق برای بررسی طرح اخراج نیروهای آمریکا

یک نماینده ائتلاف پارلمانی سائرون در عراق تأکید کرد: تحرکات اخیر داعش و عملیات‌های تروریستی آن در برخی از شهرها در راستای توطئه آمریکا برای به بن‌بست کشاندن روند سیاسی در عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه‌نیوز، "ریاض المسعودی" نماینده ائتلاف سائرون، امروز- دوشنبه- طی اظهاراتی تأکید کرد: ایالات متحده با عراق به مانند یک کشور اشغال‌شده از سوی خود و مطابق با اصل زورگویی و سیطره تعامل می‌کند و هیچ‌گونه توجهی به حاکمیت عراق و روند سیاسی این کشور نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

حکیم: نبرد با داعش پایان نیافته است

وی تصریح کرد، عراق علاقه‌مند به همکاری با آمریکا و همه کشورهای جهان مطابق اصل منافع مشترک و احترام به حاکمیت متقابل است، در حالی‌که آمریکا چنین اصلی را قبول ندارد و می‌خواهد که عراق تابع آن باشد و لذا، طرح‌هایش برای تضعیف عراق را از طریق القاعده و داعش و برخی گروه‌های دیگر دنبال می‌کند تا بقای حضورش و سیطره‌اش بر عراق را تضمین کند.

اخیرا گروه تروریستی داعش حملات پراکنده‌ای را در برخی مناطق شمالی عراق انجام می‌دهد اواخر هفته گذشته و در جریان حملات عناصر داعش به نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در منطقه" المکیشفیه" در صلاح الدین، ۱۰ نفر از این نیروها به شهادت رسیدند.

با توجه به افزایش حملات داعش، که مشکوک و سازمان‌یافته ارزیابی می‌شود، شماری از نمایندگان و سیاسیون استان صلاح الدین و برخی از استانهای شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیروهای الحشد از شهرهای اهل‌ تسنن شدند و از دولت مرکزی خواستند که برای تامین امنیت این مناطق، نیروهای آمریکایی را در آنجا مستقر کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 2
    خب به ماچه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس