کد خبر 1068367
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
حشد الشعبی

یک فرمانده الحشد الشعبی عراق حمله اخیر بقایای گروه تروریستی داعش به نیروهای امنیتی و الحشد در استان صلاح الدین عراق را به دستور آمریکا دانست.

به گزارش مشرق، «عادل الکرعاوی» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق گفت: هشدارهای زیادی درباره افزایش فعالیت عناصر داعش در مناطق «مکیشیفه» و «بیجی» و اطراف دیالی و کرکوک و برخی دیگر از مناطق صلاح الدین داده شده بود اما دولت مسئله را جدی نگرفت.

بیشتر بخوانید:

قول الکاظمی برای انتقام خون حشدالشعبی از داعش

وی افزود: واحد اطلاعات نظامی درخصوص این حمله کاملا مسئول است زیرا در سایه جابجایی این تعداد از داعشی‌ها با خودرو و سلاح و تجهیزات کامل چه کاری کرد؟ این وضعیت ایجاب می کند عملیات گسترده‌ای برای پاکسازی مناطق یاد شده و یافتن هسته‌ها و محل‌ها و کانون‌های حمایت (از تروریست ها) انجام شود و فرماندهان امنیتی در این مناطق تغییر کرده و فعالیت‌های اطلاعاتی تقویت شود.

الکرعاوی گفت: حمله با اقدام آمریکا در فعال کردن برخی هسته‌های خفته خودش صورت گرفت تا این پیام را ارسال کند که بعد از عقب نشینی نیروهای آمریکایی ، ثبات اوضاع و امنیتی در کار نخواهد بود.

وی افزود: جستجو برای یافتن پناهگاه‌های این گروهک‌های تروریستی در مکیشیفه، بلد و سامرا و مبارزه با تفکر داعشی تغذیه کننده این گروهک ها در جریان است.

نماینده عراقی: حملات داعش نشان از هماهنگی با آمریکا دارد

یک نماینده جریان حکمت ملی عراق تشدید حملات عناصر گروه تروریستی داعش در ماههای اخیر در مناطق مختلف این کشور را بیانگر هماهنگی بین این عناصر و آمریکایی‌ها دانست.

جاسم البخاتی نماینده جریان حکمت ملی عراق امروز شنبه در گف‌ وگو با سایت المعلومه افزایش حملات گروه تروریستی داعش در ماهها و هفته‌های گذشته را به خاطر وجود توافق و هماهنگی بین این گروه جنایتکار و آمریکایی‌ها دانست.

وی تصریح کرد: بحران‌هاسی سیاسی و اقتصادی و بهداشتی تا حد زیادی تاثیر منفی روی جنبه‌های امنیتی گذاشته و باعث شده است که آمریکایی‌ها و داعش از این وضعیت بهره برداری کنند؛ به گونه‌ای که شاهد تشدید حملات به مناطق مختلف در کرکوک و دیالی بوده‌ایم و آخرین مورد نیز دیروز در صلاح الدین روی داد.

البخاتی به بهره برداری آمریکایی‌ها و داعش از این بحران‌ها و بهره برداری آنها از عدم حضور یگان‌های امنیتی بویژه در مناطقی که همچنان جزء مناطق شکننده در محاسبات نظامی به شمار می‌رود، اشاره کرد و به مراجع امنیتی و دولتی درخصوص بازگشت بمب‌گذاری ها در این مناطق و چه بسا در مناطق مرکزی هشدار داد و از تشکل‌های سیاسی خواست تا در تشکیل دولت برای دور کردن این خطرات احتمالی شتاب کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    خبرخوش شکست آمریکاست جوانک آل سعود بی وفایی ثروتش را خواهد چشید واگرشک دارید مطمئن میشوید ؟!
  • ابراهیم IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    تا ارتش کثیف امریکا در منطقه باقیست این داعش از بین رفتنی نیست و تا دولت کثیف امریکا باقیست فساد و ظلم را پایانی نیست مرگ بر امریکا مرگ بر ظالمان
  • DE ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    عراقی ها تا این امریکایی ها رو بیرون نندازندشاهد این فتنه ها خواهند بود.
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسراییل.مرگ بر عربستان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس