کد خبر 1065651
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
تولید ۱۶ میلیون ماسک و دستکش توسط خادمان اربعین/ ۳۵ هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به فعالیت بیش از 170 هزار نفر از خادمان موکب‌های اربعین در سراسر کشور به منظور مبارزه با کرونا از تولید و توزیع ۱۴ میلیون ماسک و ۲ میلیون دستکش بین مردم و کادر درمانی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسن پلارک رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اقدامات مواکب به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار داشت: شیوع کرونا در کشور موجب همدلی بیشتر مردم شد تا جایی که بیش از ۱۷۰ هزار نفر از خادمان اربعینی در سراسر کشور در بیش از ۴۵۰ موکب سراسر کشور در حوزه‌های مختلف برای مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

شهیدی که هم پرستار زائران اربعین بود و هم خادم امام رضا(ع) +عکس

تولید ۱۴ میلیون ماسک و ۲ میلیون دستکش به همت خادمان اربعینی/ ۱۲ هزار قرص نان بین نیازمندان توزیع شد

وی از برپایی کارگاه تولیدی ماسک و گان و سایر وسایل بهداشتی خبر داد و افزود: بیش از ۲۳۵ کارگاه تولید ماسک، ۵۱ نانوایی و ۶ آشپزخانه در سطح کشور به همت مواکب‌های اربعینی برای مبارزه با کرونا فعال شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ لباس محافظتی برای کادر پزشکی، حدود ۱۴ میلیون ماسک، ۲ میلیون دستکش و ۵۲ هزار لیتر آبمیوه طبیعی تهیه و بین مردم توزیع کرده‌اند.

پلارک با بیان اینکه ۵۰ هزار بطری آب معدنی و حدود ۱۲ هزار قرص نان پس از شیوع کرونا برای کمک به نیازمندان بین مردم توزیع شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۳۵ هزار پرس غذا نیز به همت موکب‌های اربعینی طبخ و در مناطق محروم توزیع شده است و همچنان روند خدمت‌رسانی به مردم برای مبارزه با کرونا ادامه دارد.

تولید روزانه بیش از ۶۰۰ هزار ماسک در ۴۰ کارگاه تولیدی تهران

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون لیتر مایع ضدعفونی برای گندزدایی معابر و اماکن عمومی مورد استفاده قرار گرفت، گفت: با کمک خیران و جهادگران موکب‌ها ۲۳ دستگاه یخچال سردخانه‌ای و یک سیستم شست‌وشوی البسه بخش کرونا به بیمارستان‌ها تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ خادم اربعین در ۷۷ موکب در استان تهران نیز برای مبارزه با کرونا پای کار آمده‌اند، تصریح کرد: در استان تهران نیز با توجه به نیاز تاکنون بیش از ۴۰ کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شده است که روزانه ۶۱۲ هزار و ۵۰۰ ماسک تولید می‌کند. همچنین ۳ کارگاه تولید دستکش با تولید روزانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستکش و ۱۶ کارگاه تولیدی البسه بهداشتی با تولید روزانه ۱۵۳ هزار و ۷۵۰ شیلد و گان به تأمین وسایل بهداشتی برای مردم و کادر درمان می‌پردازد.

طبخ روزانه ۱۲ هزار پرس سوپ در ۴ آشپزخانه تهران/ توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

پلارک با اشاره به طبخ روزانه ۱۲ هزار پرس سوپ در ۴ آشپزخانه تهران گفت: ۱۲ موکب اربعینی استان تهران با روزانه بیش از ۳ هزار لیتر آبمیوه از بیماران کرونا و کادر درمان پذیرایی کردند و همچنان فعالیت آن‌ها ادامه دارد. همچنین تاکنون ۱۴۵ هزار و ۷۳۵ بسته حمایتی بین نیازمندان و افراد آبرومند که با شیوع کرونا در تأمین معاش و گذراندن زندگی دچار مشکل شدند، توزیع شده است.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تقدیر از اقدامات کادر درمان برای مبارزه با کرونا، گفت: با توجه به فعالیت بی‌دریغ مدافعان سلامت برای درمان بیماران کرونایی، با هماهنگی‌های صورت گرفته پس از مهار کرونا، برخی از کادر درمانی را برای قدردانی از تلاش بی‌وقفه آن‌ها به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم.

 با شیوع کرونا در کشور در مرحله نخست ۱۵۰ موکب اربعینی برای کمک به مردم و مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز کردند و پس از فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک مؤمنانه و رزمایش همدلی، تعداد موکب‌های اربعینی به بیش از ۴۵۰ موکب در سراسر کشور رسید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    کاش یکی از این کارگاه ها هم در خانه هنرمندان تشکیل می شد یا در سینما ها!
    • محسن .ف IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      0 0
      تو همه اتفاقات بعضی سلبریتی ها سینه سپر کردن و سعار دادن . حالا موضعشون چیه ؟ چه کمکی کردن ( مالی یا غیر مالی )؟ آیا حاضرن فیلماشون رو بصورت رایگان برای دانلود تو ایام قرنطینه برای مردم فراهم کنند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس