ماسک نمایه

«خوزه آنتونو اخیدو» گفت: جنگ ماسک در غرب ناشی از تفکر سرمایه داری است که اخلاق را نادیده می گیرد.

به گزارش مشرق، «خوزه آنتونو اخیدو» کارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه با شیوع بیماری کرونا دراروپا پیش بینی نمی‌شد که این کشورها به این میزان از ماسک نیاز پیدا کنند؛ پیشتر صنعت تولید ماسک در اسپانیا وجود داشت اما رفته رفته تولید ماسک در این کشور به دلیل عدم تقاضا متوقف شد واسپانیا تصمیم گرفت آن را با قیمت کمتری از کشورهای دیگر خریداری کند.

این کارشناس اسپانیایی ادامه داد: به نظر می‌آید بخش اعظم ماسک مورد نیاز کشورهای جهان در چین تولید و عرضه می‌شود. در ابتدای شیوع این ویروس مقامات کشورهای اروپایی ادعا کردند که به ماسک نیازی ندارند. ولی با گذشت زمان دریافتند که این وسیله برای کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ مؤثر است.

این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما گفت: موضوع تهیه ماسک فقدان روحیه همبستگی و درماندگی را در کشورهای غربی به نمایش گذاشت. کشورهایی که به اصطلاح پیشرفته‌اند و مرکز دنیا هستند، در جنگ نابرابری به نام «جنگ ماسک» قرارگرفتند. جهانیان دریافتند که این کشورها نمی‌توانند مراکز اخلاق جهان باشند.

وی ادامه داد: در فرودگاهی از کشور چین چند خریدار امریکایی از راه رسیدند و با پرداخت سه برابر قیمت، محموله‌های ماسکی را که قرار بود راهی فرانسه شوند، دزدیدند. بله، دنیای سرمایه داری کنونی نشان می‌دهد که هر کسی تنها به فکر خویش بوده و هیچ گونه اتحادی وجود ندارد.

وی افزود: هیچ گونه سیاست، استراتژی، دوستی و همیاری واقعی بین کشورهای غربی وجود ندارد و آنها عملاً برای به دست آوردن ماسک با هم می‌جنگند. صنایع در این کشورها به کندی به سمت تولید ماسک حرکت می‌کنند چرا که آنها برخلاف چین از دستورات دولت در این رابطه پیروی نمی‌کنند.

کارشناس اسپانیایی گفت: این در حالی است که ما شاهدیم در چین حتی شرکت‌های خصوصی نه تنها گوش به فرمان دولت هستند بلکه به خواسته‌ها و تقاضاهای جامعه شأن نیز توجه می‌کنند. در اخبار دیدم این کشور که یکی از اصلی ترین تولید کنندگان خودرو است، برخی از شرکت‌ها این کار را متوقف کرده و به تولید ماسک برای مردم پرداخته‌اند.

خوزه آنتونیو اخیدو در پایان گفت: اینجا در غرب خبری از این مسائل نیست. در ابتدای شیوع بیماری به خاطر کمبود ماسک و تجهیزات بسیاری از کادر درمانی بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شدند. یکی از دوستانم که در بیمارسنان مرکزی شهر «والنسیا» کار می‌کند شکایت زیادی از بی کفایتی دولت اسپانیا در تأمین مایحتاج پزشکی و ماسک برای کادر درمانی داشت. این مسئله به خاطر ضعف آنها در پیش بینی شرایط است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    ما می دونیم، یعنی همه می دونن، اصلاح طلبا حالیشون نیست. اگه نفوذی نباشن البته و به عمد خودشون رو به خریت نزده باشن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس