کد خبر 1063702
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
دکتر علیرضا زالی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه افزایش ترددها درسطح شهر امکان تماس را افزایش می دهد، گفت:برتعداد ناقلین ویروس افزوده شده است.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر  اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بخش های عادی بیمارستان ها ۳۷۴ مورد و در بخش مراقبت های ویژه ۱۰۵ مورد بستری جدید انجام شده است.

ببینید:

فیلم/ بستری شدن ۳۷۴ کرونایی جدید در تهران

وی ادامه داد: به طور کلی حدود ۲ درصد بستری ها برای افرادی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند، رشد داشته است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: ۷۵۲ بیمار هم در این مدت ترخیص شده اند و کماکان تعداد افرادی که در بخش های ویژه و بخش های عادی بستری می شوند با یک شیب نسبتا ملایم در حال افزایش است.

وی بستری در بخش های عادی را در مقایسه با روزهای قبل حدود منفی چهاردرصد عنوان کرد و گفت:تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه در مقایسه با روزهای قبل دو درصد رشد داشته اند.

 زالی درباره وضعیت اپیدمی با بازگشایی پاساژها از روز اول اردیبهشت ماه، توضیح داد: نکته حائز اهمیت در این باره ترددهای بیش از گذشته مردم در سطح شهر به ویژه با وسایل حمل و نقل عمومی است که امکان تماس را افزایش می دهد و با توجه به اینکه با گذشت زمان تعداد بیشتری از مردم به این ویروس مبتلا شده اند، بر تعداد ناقلین ویروس افزوده شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران  ادامه داد: در این زمینه رعایت پروتکل هایی که اعلام کرده ایم می تواند بسیار راهگشا باشد و باید تلاش شود همه افراد به ویژه کسانی که در منزل از افراد پرخطر نگهداری می کنند هنگام بازگشت، بیماری را به درون منزل منتقل نکنند.

 زالی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم که اکنون با توجه به شرایط اپیدمیولوژی، هر فرد مبتلا در جامعه بین یک تا سه نفر را گرفتار کند، اما طبق یافته های آماری متوسط این میزان حدود یک نفر است و تا زمانی که این عدد وجود داشته باشد کماکان نسبت به بستن زنجیره بیولوژیک ویروس در ارتباطات اجتماعی باید سختگیرانه تر عمل کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    کی نظارت داره تا پروتکل ها اجرا میشه یا نه؟!!!! اگه اعلام بشه نظارت کامل میشه،مثل . . . دروغ گفته میشه. اگه نظارت هم باشه نهایت تا سر کوچه همون محل .
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    برجام 2 تو راهه. اونایی که رای دادن خوب ببینین که برای مذاکره حتی حاضرن از جون شما هم بگذرن. خربزه می خوری نوش جونت، پای مرگش هم بشین.
  • مهران IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 1
    تازه اولشه خیلی خیلی بیشتر هم میشه با این مسئولین که جان مردم براشون مهم نیست تلفات میلیونی میدیم شک نکنید
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 1
    عزیزان در مشهد هم وضع ابتلا مثل تهران شده، به همین دلیل. استدعا دارم از سفر به مشهد خودداری کنید،تا با افزایش و بحران مواجه نشویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس