مراکز پرتردد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه مردم هنور هم کرونا را جدی نگرفته اند گفت: مراکز پرتردد همچنان کانون اصلی انتقال بیماری هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز پرتردد همچنان کانون اصلی انتقال بیماری هستند و مردم هنوز این ویروس را جدی نگرفته اند و با حضورشان در برخی خیابان‌های پرتجمع که محل دستفروش اقلام است که در مواقع عادی نیز با عدم رعایت موارد بهداشتی روبرو هستند، پرخطرتر تلقی می‌شوند و بهترین کار اجتناب از حضور در این مناطق است.

بیشتر بخوانید:

شروط بازگشایی سینماها

فیلم/ زالی: حضور در سطح شهر همچنان خطرناک است

زالی: کنترل کرونا یک پیام غلط به مردم است

فیلم/ زالی: کرونا در تهران سیر مستمر دارد

پیشنهاد تغییر ساعت کار مشاغل «تولیدی» و «توزیعی»

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه تأکیدات همچنان بر عدم حضور افراد در رستوران‌ها است، گفت: در ماه مبارک رمضان تاکید بر استفاده از غذاهای خانگی می‌شود که از استانداردهای بهداشتی بالا برخوردار است.

زالی در خصوص بازگشایی رستوران‌ها عنوان داشت: توصیه ما کما فی السابق بر عدم عرضه غذا در اماکن جمعی است و باید به صورت بیرون بر صورت بگیرد و پروتکلی نیز توسط معاونین بهداشت دانشگاه‌ها در این زمینه ارائه خواهد شد.

وی افزود: بازگشایی پارک‌ها پیام نادرستی را به مردم انتقال داده و ما امروز شاهد حضور بیشتر مردم در پارک‌ها بوده ایم و با توجه به مشکلاتی که در پارک‌ها و بوستان‌ها وجود دارد شانس بروز بیماری بیشتر خواهد شد.

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا در شهر تهران در خصوص میزان مبتلایان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۲ نفر مورد جدید در بخش های عادی و ویژه در تهران بستری و۳۴۲ نفر بهبود یافته از بیمارستان‌ها مرخص شده اند و مورد مهمی که وجود دارد این است که افرادی که از بیمارستان‌ها مرخص می‌شود، خود را تا ۲ هفته حاملان ویروس بدانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس