کد خبر 1064537
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
علیرضا زالی

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: پیشنهاد می کنیم افراد مربوط به برخی مشاعل تولیدی، توزیعی و صنعتی که با مراجعان در ارتباط نیستند، در ساعات اولیه صبح از منزل خارج نشوند.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش مدت اقامت بیماران بستری کرونا، اظهار کرد: این مهم نشان دهنده تغییر الگوی متفاوت بیماری کووید ۱۹ است.

وی افزود: الگوی مراجعه بیماران مبتلا به کرونا تغییر پیدا کرده است و بیماران با حال وخیم‌تری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، این موضوع علاوه بر فشار مضاعف بر دوش کادر درمان، مدت درمان مبتلایان را نیز افزایش خواهد داد.

 زالی با بیان اینکه امروز ۳۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های عادی و ۸۸ مورد جدید در بخش‌های ویژه  بیمارستان‌های تهران بستری شدند، خاطرنشان کرد: در بخش مراجعان کلی به بخش‌های بهداشتی و درمانی شاهد ۶ درصد رشد عمومی و در بیمارانی که در بخش‌های ویژه و عادی بستری شدند نیز به ترتیب یک و شش درصد رشد داشته ایم.

بیشتر بخوانید:

زالی: ترددها در تهران باعث افزایش ناقلین کرونا شد

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از ۵۲۱ بیمار مرخص شده در بیمارستان های تهران خبر داد و افزود: مدت اقامت بیماران افزایش یافته که نشان دهنده الگوی متفاوت بستری بیماران است.

زالی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و تغییر الگوی رفتاری زندگی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، چهره زندگی مردم در کلانشهرها متفاوت تر خواهد شد و مردم غالبا زندگی شبانه را تجربه می کنند.

وی توضیح داد: ماه مبارک رمضان و فاصله بین افطار تا سحر فرصت مناسبی برای تغییر روند ترددهاست؛ به شکلی که پیشنهاد  می کنیم برخی مشاعل تولیدی، توزیعی و صنعتی که با مراجعان در ارتباط نیستند در ساعات اولیه صبح از منزل خارج نشوند؛ این اقدام در میزان ترددها، بار ترافیک و حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد:دورکاری، استفاده از خدمات دولت الکترونیک و پتانسیل فضای مجازی را بهترین راهبرد برای کاهش ترددها و حضور فیزیکی مردم و کارکنان دولت برای ریشه کنی کروناست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس