رزمنده های یمنی (2).jpg

نیروهای ائتلاف سعودی در روزهای گذشته، حملات سنگینی را در استان‌های «الجوف، مارب، البیضاء و حجه» علیه رزمندگان یمنی انجام دادند اما هرچه زدند به در بسته خورد.

به گزارش مشرق، پس از پیشروی چشمگیر نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن در جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب، ائتلاف سعودی عملیات گسترده ای را برای جبران شکست های اخیر ترتیب داد.

در روزهای گذشته نیروهای ائتلاف سعودی حداقل ۳۵ حمله را علیه مواضع تحت کنترل رزمندگان یمنی در استان های «الجوف، مارب، البیضاء، تعز و مناطق مرزی مشترک با استان جیزان» با هدف توقف پیشروی ها انجام دادند.

جنگنده های رژیم سعودی نیز حداقل ۲۴۰ مرتبه مواضع نیروهای یمنی و مناطق مسکونی در استان های «صنعاء، عمران، صعده، الحدیده، البیضاء، مارب و الجوف» هدف قرار دادند و خسارت هایی را بر جای گذاشتند؛ شماری از اهالی در جریان حملات هوایی شهید و زخمی شدند.

نیروهای ائتلاف سعودی در استان الجوف نیز حملات گسترده ای را با پشتیبانی هوایی در چند جبهه از جمله شمال غرب و جنوب غرب بخش «خب و الشعف» برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.

اعلام الحربی

مزدوران سعودی در تلاش بودند پایگاه مهم و راهبردی «الخنجر» و مناطق جنوبی «الیتمه» را به اشغال دربیاورند اما نیروهای مستقر در منطقه پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات را در این محورها به طور کامل دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ در این عملیات تعدادی از خودروهای نظامی و زرهی مزدوران سعودی هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

رزمندگان یمنی پس از دفع حملات، عملیاتی را در جنوب غرب بخش «خب و الشعف» در محور شرقی رشته کوه های «هضبه الدعان» و پایگاه «اللبنات» آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند منطقه «الدحلات» و کوه های «العاقر و دحیضه» را از اشغال خارج کنند و در ادامه به سمت جنوب استان الجوف و مرزهای مشترک شمال استانن مارب پیشروی کنند و خود را به کوه های «العلم السود و العلم ابیض» برسانند.

به گفته منابع میدانی، اگر نیروهای یمنی موفق به تثبیت مواضع در  منطقه «الدحلات» و کوه های «العاقر و دحیضه» شوند و کوه های «العلم السود و  العلم ابیض» را از اشغال خارج کنند باید به سرعت از حومه پایگاه «اللبنات» به سمت پایگاه «الکنایس» در محور جنوبی پیشروی کنند تا توسط نیروهای ائتلاف سعودی قیچی نشوند.

پاکسازی کوه های «العلم السود و العلم ابیض» موفقیت بزرگ برای رزمندگان یمنی به شمار می آید چرا که این مناطق از محور شرقی به پایگاه نظامی الرویک (مهم ترین مقر نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شرق استان مارب) و از محور جنوبی به پالایشگاه الصافر، از محور غربی به پایگاه الکنایس و از محور جنوب غرب به شهر مارب متصل می شوند.

از شمال غرب و غرب استان مارب نیز خبر می رسد، نیروهای ائتلاف سعودی با پشتیبانی هوایی، حملات گسترده ای را علیه مواضع تحت کنترل رزمندگان یمنی در بخش های «مجزر و صرواح» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین و نفس گیر توانستند نیروهای ائتلاف سعودی را عقب برانند و حملات را به طور کامل دفع کنند؛ جنگنده های سعودی حدود ۳۰ مرتبه مواضع نیروهای یمنی را در این بخش های «مجزر و صرواح» هدف قرار دادند.

نیروهای ائتلاف سعودی درصدد بودند مناطق تازه از دست داده را در بخش «مجزر» دوباره به اشغال دربیاورند و خود را به «سه راهی الجوف» برسانند و ارتباط رزمندگان را از شهر «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف با شهر صنعاء قطع کنند که ناکام ماندند.

اعلام الحربی

در بخش «صرواح» نیر مزدوران سعودی تلاش کردند پایگاه مهم و راهبردی «کوفل» را دوباره به اشغال درآورند و به شهر صرواح نزدیک تر شوند و نیروهای یمنی را از شهر مارب دور کنند که به نتیجه ای دست نیافتند.

نیروهای ائتلاف سعودی در محور شمالی و شمال شرقی شهر «صرواح» تلاش می کنند مناطق مهمی از جمله کوه های «هیلان و المخدره» را از کنترل نیروهای یمنی خارج و امنیت مناطق «الکسارات و سه راه هیلان» را تامین کنند و همچنین جاده پایگاه «الجفره» به سمت شهر «مارب» را امن تر کنند.

از شمال استان البیضاء خبر می رسد، نیروهای ائتلاف سعودی عملیاتی را با پشتیبانی هوایی انجام دادند که نیروهای یمنی مستقر در منطقه پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات را در این محور دفع و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان دفع حملات خسارت های زیادی را به تجهیزات نظامی مزدوران سعودی وارد آوردند و دو خودروی نظامی آنان را در این محور منهدم کردند؛ نیروهای ائتلاف سعودی درصدد هستند نفوذ خود را در شمال استان البیضاء افزایش دهند و نیروهای یمنی را از مناطق مرزی با جنوب استان مارب دور کنند که با شکست روبه رو شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای ائتلاف سعودی در محور جنوبی استان جیزان عربستان و مناطق شمالی استان حجه عملیات گسترده ای را برای اشغال کوه «قنبوره» انجام دادند اما نیروهای یمنی در منطقه ماندند و پس از ۱۱ ساعت درگیری سنگین توانستند حملات را به طور کامل دفع و مانع از پیشروی آنان شدند؛ عملیات نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی در این محور با هدف فشار برای متوقف کردن عملیات رزمندگان یمنی در استان های مارب و الجوف صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نام IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 129
    من که از تماشای کشتن مردم یمن لذت میبرم.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      80 2
      اگه امثال تو نبودن دنیا زیباتر بود.
    • رحیم IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      57 2
      بس که پستی
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      55 14
      از قبیله شیطان بیشتر از این انتظار نمیره.قیافت در قیامت دیدنی میشه که باید تقاص خون تک تک این عزیزان رو بدی.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      32 12
      01:49 آخه همه ی اونایی که بن سلمان قلاده انداخته گردنشون همینجوری هستن، راحت باش عزیز دلم، راحت باش عین الاسدم، راحت باش آرامکو جونم، راحت باش گلوبالم، آروم باش ریاضم
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      30 1
      ای خاک عالم تو سرت
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      34 1
      اخراتونه بدبختا ال سعود به زودی سقوط میکنه خخخخخخ
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      25 1
      آل سعود هنوز مونده در یمن نقره داغ بشه. جوجه داعشی.
    • رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      26 1
      دمتون گرم یمنی ها
    • کامیار IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      16 1
      تو آلبانی هم قرنطینه است؟؟
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      7 1
      فعلا برو ادار شتر و کباب سوسمار بزن وهابی پلید بعد بیا اینجا زر بزن
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      4 1
      قطعا شما انسان نیستی بهتره به حیاط وحش مراجعه کنی و یا به باغ وحش بری و خودتو داخل قفس بذاری تا مردم وحشی های انسان نما را ببینند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      3 1
      آل سقوطی
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      4 1
      چون بیمار روانی هستی
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 1
      تو رو باید سپرد دست همون جنایتکارا تا لذت مضاعف ببری
    • بهنام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      4 1
      خدمت بزرگی کردی ممنونم. با یک جمله نشون دادی دشمنان ایران چه بی شرف هایی هستن.
    • محمد رضا عربی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      4 1
      عصابتونو خورد نکنید شک نکنید این ظالم از مزدوران سعودی خاک برسران شکست خورده
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      1 2
      بزودی از جان دادان عزیزانت جلوی چشمات بیشتر لذت خواهی برد. انشاالله حیف حیوان
  • DE ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    24 37
    برو بابا یک نفر هم از نیرو های انصار الله کشته نمیشه تو گزارش های این سایت . هی میگی حملات هوایی گسترده کردن پس چجوری تو گزارش های تو اصلا اسمی از کشته های انصارالله نمیاری؟
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      21 15
      نابینائی موضعی تو ،ربطی به این سایت نداره!جلادان عربستانی نمیتوانند در جبهه ها جواب بدن ،مرتب مناطق مسکونی رو بمباران میکنند وزنان وکودکان ومردم عادی را شهید میکنندوفقط یک نابینای قلبی این خبرها رو نمیبینه.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      10 15
      دیروز 53 میلیون از نیروهای انصارالله کشته شدن. حالا دیگه برو.. :/
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    26 12
    ایشاالله به یاری خدا که پیروزی نهایی ازآن رزمندگان یمنی ست وهم چنان سعودهای به دربسته بخورند تاخدا به زمین گرمشان بزنه وزمین گیربشن-درجنگ رژیم بعث عراق علیه ایران رزمندگان ما ازنیمه شب به انور عملیات را آغازمی کردندوغالفگیرشون میکردند-اویل جنگ تا پشت سدکرخه امده بودندوما نیرو کم داشتیم وتمام تانک هارازده بودند...ولی نیروهای رزمنده ی ما ازنقاطی دیگر اینها را زیر آتش گرفتن وسرشون گرم کردن که ازکرخه به این ور نیان تا نیروها برسد-
  • Behzad IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    6 1
    سلام. مشرق چرا تعداد تلفات عربستان رو نمیگی؟ فقط می شماری کشته وزخمی شدند؟
  • NL ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    10 24
    مرگ بر صهیونست ها که کشور های مسلمان را به جان هم می اندازند تا سلطه خودشان را از نیل تا فرات اجرا کنند.حاکمان عربستان آلت دست آنها هستند و از خود هیچ اختیاری ندارند.برای چند روز پادشاهی خود حاضرند تمام سرمایه های عربستان و دیگر کشور های مسلمان را نابود سازند.انها هم مثل صدام بعد از انکه ماموریتشان تمام شد نابود خواهند شد.
  • علی خدایی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    16 6
    ای ما شالله همیشه سلامت و پیروز باشند برادران انصارالله
  • سمیر GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    12 2
    ان شاء الله نه تنها یمن، حتی شبه جزیره عربستان هم به دست رزمندگان اسلام آزاد خواهد شد
  • خیرالله خالدی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    6 2
    توکه از کشتن فقرا خوشحالی خداکنم بمیری با مرگ کرونایی...آمین
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 1
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    5 1
    باید موشکهای پدافندی سهند1،2،3 که همان استرلا یا سام 7 روسی است را باید هر طوری است به یمنی ها برسانید آمریکایی ها فکر می کنند اینها را از روسیه خریده اند یا صالح بطور مخفیانه اینها را خریده است تکنولوژی اش را هم به یمنی ها بدهید
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 1
    خوب یمنی ها باید از موشک های قائم 114 که بردی در حدود 8 کیلومتر و وزنی 45 کیلویی دارد استفاده نماید ایران باید ای سی ها و نحوه ساخت خود موشک را به یمنی ها با پهباد برساند خودشان بسازند
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 1
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا و یا حتی ضدهوایی دوش پرتاب میثاق
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    12 1
    یمنی ها باید به سیستم های پدافندی پسیوحرارتی و پسیوراداری هم مجهز شوند مثل حرز نهم چون قابل سرکوب شدن توسط موشک های ضدرادار هواپیماهای دشمن نیست
  • ابو طعمه IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 2
    أنا ارید الطعام ... نعم نعم
  • جعفر IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 1
    بنام خدا آل سعود آب خورده دست آمریکا واسراییل است ودرعهدشکنی وبیدینی حتی ازارباب های پلیدش پیشی گرفته است فقط نابودی است که اورا به طرفی آرام وبی ضرر تبدیل میکند هیچ اعتمادی قول وقرارش نیست
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    مثل همون حمله موشکی به عین الاسد که تا مورچه کشته شدن
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 1
    عمده ابزار مهم متجاوزان نیروی هوایی است ، اگر حد اقل سوم خرداد گیر یمنیها بیاد به راحتی می تونند توی زمینی غلبه کنند و محاصره شکسته بشه و همه مناطق آزاد . إن شاء الله هر چه زودتر ...
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 1
    اگر از طریق البیضاء بتونند ابین رو آزاد کنند ، چرا که فاصله از اینجا تا دریا کم هست ، امکان دست دادن با ایران رو دارند و ...
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 1
    باشه بجای کفتار پیر آل سعود، تو شغال گرسنه، لذت ببرر!.
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 1
    خدا. پشت. پناهان. است. خداکنه. همسایه. شماه. هم. سر. عقل. بیاد. بگو. کم. نفت. گاز. داری. پرده. دارکعبه. هستی. رسم. همسایه. داری. اینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس