نیروهای یمنی (1).jpg

نیروهای ائتلاف سعودی حملات گسترده ای را از سه محور در استان البیضاء آغاز کردند اما با پاسخ قاطع رزمندگان یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در دو هفته گذشته به روند پیروزی های میدانی در جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب ادامه دادند و شکست های سنگینی را به نیروهای ائتلاف سعودی در این محورها وارد آوردند.

پاکسازی پایگاه های مهم و راهبردی «کوفل و اللبنات» به همراه چندین منطقه دیگر فقط بخشی از موفقیت های رزمندگان یمنی بود و همین مسئله باعث شد ائتلاف سعودی برای تغییر توازن قدرت در میدان نبرد یک بار دیگر شانس خود را آزمایش کنند.

ائتلاف سعودی خوب می دانست که دیگر نمی تواند وضعیت میدانی را در جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب تغییر دهد چرا که هر چه زده بود با مقاومت نیروهای یمنی به در بسته خورد و این بار استان البیضاء را برای عملیات جدید انتخاب کرد.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی حملات گسترده را در استان البیضاء از سه محور با پشتیبانی یگان توپخانه و جنگنده های ائتلاف علیه رزمندگان یمنی ترتیب دادند.

بخش «ناطع» در شمال استان البیضاء و  بخش «قانیه» در جنوب استان استان مارب دو محور عملیات نیروهای ائتلاف سعودی محسوب می شوند؛ حومه غربی منطقه «لودر» در شمال غرب استان «ابین» محور سوم حملات علیه نیروهای یمنی است.

به گفته منابع میدانی، حملات نیروهای ائتلاف سعودی در محور نخست با واکنش قاطع رزمندگان یمنی ناکام ماند و به نتیجه ای نرسید؛ سرهنگ «سیف الدین الشدادی» فرمانده تیپ ۱۵۹ ائتلاف سعودی مسئولیت عملیات را در جبهه «قانیه» برعهده دارد.

به گزارش مشرق، بخش مهم و  راهبردی «قانیه» دروازه ورود به مرکز استان مارب از محور جنوب محسوب می شود؛ مناطق غربی بخش قانیه به عناصر گروهک های تروریستی داعش و القاعده آلوده هستند.

نیروهای ائتلاف سعودی در محور دوم (بخش ناطع در شمال استان البیضاء) با ارسال تجهیزات گسترده و نیروهای کمکی تلاش کرد از محورهای «الملاجم و فضحه» پیشروی کند و منطقه و کوه «البیاض» را به اشغال دربیاورد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ائتلاف سعودی با پیشروی در این محور درصدد هستند نفوذ خود را در مناطق جنوبی بخش «ناطع» افزایش دهند و وارد بخش «الملاجم» شود که تاکنون ناکام مانده اند.

اعلام الحربی

رسانه های وابسته به ائتلاف از پیشروی نیروهای مزدور سعودی به سمت سه راهی «اعشار» در شمال منطقه «البیاض» خبر دادند و اعلام کردند به چند کیلومتری سه راه «عفار» رسیده اند اما منابع میدانی این اخبار را تکذیب کردند.

در محور سوم (حومه غربی منطقه «لودر» در شمال غرب استان ابین) نیز نیروهای ائتلاف سعودی حملاتی را برای اشغال بخش «مکیراس» انجام دادند؛   فرماندهی نیروهای ائتلاف سعودی را در این محور سرتیپ «صالح الشاجری» بر عهده دارد.
 

براساس اطلاعات به دست آمده، کاروانی از نیروهای ائتلاف سعودی با تجهیزات نظامی به سمت منطقه «ثره» نقطه اتصال بخش مکیراس به منطقه لودر در نزدیکی مرز جنوب شرق استان البیضاء در حال حرکت بودند که نیروهای یمنی موفق شدند تحرکات آنان را رصد کنند.

به گفته منابع میدانی، یگان موشکی نیروهای یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، کاروان نیروهای ائتلاف سعودی را با شلیک موشک های «قاصم» در پایگاه «الشاجری» در نزدیکی مناطق مرزی با استان البیضاء مورد هدف قرار داد و ده ها تن از آنان را کشته و زخمی کرد.

به گزارش مشرق، حدود ۸۵ درصد از استان البیضاء از جمله مناطق «الرداع، مکیراس، واسط، سوادیه، ملاجم، ذی نائم، شهر البیضاء و ...» در کنترل رزمندگان یمنی است؛ بخش هایی از شمال شرق و شرق و جنوب شرق این استان در اشغال است؛ بخش هایی از شمال غرب استان و همچنین قسمت هایی از مناطق «الصومعه و الزاهر» آلوده به تروریست های داعش و القاعده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    74 5
    برای نصرت رزمندگان جبهه مقاومت صلوات...اللهم‌ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    • حسن FR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 0
      الهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم و العن عدوهم
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 20
    باورنمیکنم این مرموز میدونه آمریکا بهشون قول داده با گرفتن کامل منطقه سبز بغداد وتصرف فرودگاه بغداد برای خوابهایشان نقشه کشیده هرکه باورکنه شماسرتون از مسائل انسانی میشه گرگ رونشناخته شمادرعراق هم مثل بغدادقبرخودتون رامیکنید .
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    4 24
    جنگ بسه
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      16 5
      ایکاش الان میفرستادند جلوی داعش ویا مزدوران عربستانی تا بفهمی که جنگ خوب نیست ولی اگه نجنگی با دشمن ،چطوری دشمن نه فقط نابود، که له وتحقیرت هم میکنه.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      6 2
      زندگی یعنی جنگ ، ذلیلان زنده نیستند
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    19 4
    مگه آتش بس نبود؟!کثافت های ابوسفیانی
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 2
      واقعا ذلیلان مرده های متحرکند
  • علی خدایی US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    26 3
    خدا قوت و همیشه پیروزی به برادران انصارالله همیشه در مقابل اشغالگران و وحشی ها پیروز باشید ان شاالله
  • Vahid IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    11 7
    نمیدونم کشور ما عربی هست آخه به ما چه یمن یا عربستان
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      4 2
      بدبخت خاک بر سرسرنوشت انقلاب عزیز اسلامی ونظام مردمی اساامی ان که یک معجزه قرن است به سرنوشت رزمندگان یمنی ودیگرر زمندگان مقاومت در سوریه وعراق ولبنان و دیگر بلاد بستگی دارد انهاخط مقدم ما درنبرد با شیاطین هستند چطوراست که رژیم ادمکش امریکا از۱۲هزارکیلومتر ان طرف جهان برای مقاصد شوم خود در کشورهای مسلمان وکشتن مردم می تواند لشکر کشی کند ولی مانمی توانیم به برادران ایمانی خود کمک کنیم؟ تازه امریکا جز کشورهای کفر است.مرگ بر امریکا وطرفداران این شیطان.
    • علی خدایی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      5 2
      این سوالت را تو هم نمی دانی ولی هیچ میدونی که آمریکاا و غرب بیش از هزاران کیلو مترر ها در منطقه ما چه میکنند این را هم بپرس ما در منطقه خودمان هستیم بیگانگان چکار میکنند
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 2
      نه کشور تو امریکایی است تروریست منافق - تو برو اخبار امریکا را بخوان
  • سامان IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    23 2
    به این قوم سعود و ابوسفیان نه در سوریه و نه در یمن و نه هیچ جای دیگری نمی توان اعتماد کرد.سوء استفاده از آتش بس، کار مشترک همه ی آین حیوانات است.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 1
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 2
    دادن اختیار اداره استانهای جنوبی یمن به قبایل این کشور می تواند این قبایل را جذب کند در ضمن کنترل این استانها توسط این مردم جنوب یمن بهتر از در اشغال ماندن انها توسط عربستان و امارات و اسرائیل است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 2
    انصارالله در فرصت باقی مانده بدون دادن تلفات سنگین باید زودتر سهم قبایل استانهای جنوبی و شرقی را در تعیین استانداران این مناطق تعیین و کار جنگ را تمام کند به این می گویند بازی با کارت قبایل حتی می توان سالم ابیض و جنبش ناصری را نیز فعال نمود
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 3
    باید موشکهای پدافندی سهند1،2،3 که همان استرلا یا سام 7 روسی است را باید هر طوری است به یمنی ها برسانید آمریکایی ها فکر می کنند اینها را از روسیه خریده اند یا صالح بطور مخفیانه اینها را خریده است تکنولوژی اش را هم به یمنی ها بدهید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 2
    یمنی ها باید به سیستم های پدافندی پسیوحرارتی و پسیوراداری هم مجهز شوند مثل حرز نهم چون قابل سرکوب شدن توسط موشک های ضدرادار هواپیماهای دشمن نیست
  • امیر نجفی راد IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس